Vauva ja kiinteät

Tyttö syö kylässä aina sylissä. Ja kaupassa tai autossa istuu kaukalossa ja just ennen nälkäkiljunnan alkua annan smoothiepussin suuhun. Olisko hyvä hankkia se kyläilysyöttis joka tulee normituoliin kiinni?

Pirkalla oli muuten 4 kk luomu hedelmäsmoothieta 100% hedelmää.
 
Me saatiin esikoiselle sellanen kankainen matkasyöttis, mut se kyllä riippuu hirveesti tuolista että sopiiko se. Ja kaukalo tai vaunut on joo hyvä istuin, mutta joka paikkaan nekään ei tuu mukaan. Joskus oon pyytänyt jotain toista pitään poikaa sylissä ja oon sit itse syöttänyt.
 
mekin syödään reissussa sylissä, jos kyläpaikassa ei ole syöttötuolia. Yhden sylissä ja toinen syöttää, niin sujuu ihan jees.
 
mä kans syötän sylissä jos ollaan sellaisessa paikassa, jossa ei ole syöttötuolia tai sitteriä. meillä poika istuu syöttöhetket nätisti ja olen pärjännyt toistaiseksi yksin, jos olen joutunut sylissä syöttämään.
 
Tuo syöminen meillä vähän semmosta et heti jos on muita tai esim televisio auki niin menee syöminen ihan lörinäksi.. :/ Mut kait se on vaan opeteltava syömään tai syöttämään muuallakin. Kun aina ei voi kotonakaan olla!
 
Joo meil loppuu nykyään syöminen heti kun tulee vauvan lempiohjelma telkust: sää. Se taitaa olla suosikkisää missä on se maapallo aamutelkussa.Sille nauretaan ja napitetaan alusta loppuun.
 
Telluk, hahah! No meillä taas menee kaikki liikkeet seis kun alkaa Pulmusten tunnari. :D Iskä aina kattoo niitä..
 
meillä pojan lempiohjelmaa on mainokset... loppuu hauskinkin leikki siihen paikkaan kun mainoskatkon tunnusmusiikki kuuluu... mut joskus kyllä jätetään telkkari ruokailun ajaksi päälle, niin pää pysyy enemmän yhteen suuntaan :D
 
Meillä telkkari on tuolin takana.. Ja ainahan se olis kuulema parempi ettei hirveesti sotkis ruokahetkiin leluja tai televisioo koska sit pitää olla aina viihdykettä. Mekin kuunnellaan päivisin vaan radioo ja illalla vasta avataan telkku. :)
 
Reissussa meillä on aina sitteri matkassa syömähommia varten. Muuten istutaan syöttiksessä, jonku sylissä tai kaukalossa (esim. ravintolassa). :)

Hei muuten, te jotka teette ite vauvalle ruuat niin ottako pakastanu myös makaroonisosetta ja riisisosetta pelkästään vai ootteko laittanu niiden sekaan lihaa ja kasviksia suoraan? :) Meillä kun on kaikki aina erikseen pakastettuna paitsi perunan kanssa laitan aina jotain muuta lisäksi.
 
mä teen pojalle aterioita eli esim. riisiä/makaronia/bataattia, kanaa/kalkkunaa/lihaa/kalaa, kasviksia ja mausteita ja pakastimeen pilttipurkeissa.
 
pölli ihmeessä, niin mäki oon tehny :grin ja noi purkit on kätevä kuskata mukana ja tosiaan, kestävät pakastusta, kunhan ei tuki purkkia liian täyteen (voi haljeta). ja netti on pullollaan kaikkee vauvan kotiruokaohjeita. meillä poju suhtautui alkuun varauksella maustettuun ruokaan, nyrpisteli ja tärisi koko vauva, mut alun maistelun jälkeen ruoka uppoaa hyvin. maistatin noita aterioita myös tytöllä ja hän tykkäsi niistä, meinasipa jopa vetää pojan soseen ihan yksinään :)
 
Mä pakastan ateriat tai yksittäiset kasvikset yms niihin pienimpiii minigrip pusseihin. On musta kätevimpiä kuin pilttipurkit, niiden sulattaminen kun kestää paljon kauemmin :)
Siis pilttipurkissa olevat sulaa kauemmin
 
Uudelleen lämmitetyssä riisissä oli joku skooppi, joten meillä ei laiteta sitä pakkaseen. http://www.iltalehti.fi/terveys/2015020219134028_tr.shtml

Mulla on sellaisia muovikippoja jotka soveltu mammin keruuseen, nyt laitellaan keittoja niissä ja pilttipurkissa pakastimeen. Ja niitä helppo kuskata ja lämmittää. Oletteko kokeilleet tehdä myskikurpitsakeittoa? Oli kyllä hyvää, laitoin sipulia, porkkanaa ja pieniä punaisia linssejä kaveriksi ja soseutin.

Mä leivoin sämpylöitä ja tyttö tykkäsi kovasti. Ehkä voisi tehdä useamminkin.
 
Meillä on nyt alettu syönnin yhteydessä yökkimään. Ensin ajattelin sen johtuvan jostakin tietystä soseesta, mutta kun tekee sitä joka kerta ja puurollakin. Aluksi syö ihan normaalisti, mutta hetken kuluttua alkaa yökkimään ja ei oikein meinaa niellä ruokaa, "yööö" kuuluu sit joka lusikallisella.. Oon antanu juomista ja pienempiä lusikallisia, mut ei vaikutusta.. Liekö sit limaa/räkää/kuolaa niin paljon nielussa, että sen takia meinaa yököttää? Onko muilla ollut tämmöstä?
 
Millier, meillä yökitään kans välillä!! Oon miettiny et johtuuko ruoasta, mut ei se siitä johku. Jos siellä joku refleksi alkaa toimia? :D Täällä tykätään kurkusta tosi paljon ja tuoretta ananasta maistettiin pari päivää sitten, oli hyvää! :)
 
Meillä ei tuota yökkimistä oo ollu sen alun maistelujen jälkeen, mutta neiti on alkanu sylkemään jos menee liian iso pala suuhun. :D No ompahan koirallekki tekemistä, kun saa lattioita siivoilla neitin jäliltä. :D Onneksi tätä ei kuitenkaan tapahdu jatkuvalla syötöllä. :D Kurkkua meilläkin menee melkein päivittäin kun neiti tykkää imeskellä sitä ja kun siitä lähtee sitä "hedelmälihaa". :) Viinirypäleet on kans herkkua kun palastelee pieneksi ja laitaa suoraan suuhun. :)

Kuinka paljon muuten teidän vauvat on ruvenneet syömään enemmän sen jälkeen kun ovat oppineet konttaamaan vai onko se vaikuttanut mitenkään? Meillä neiti on alkanut syömään nyt parina päivänä tosi paljon kiinteetä eikä maito enää pelkästään riitä (ei juo sitä muutenkaan kunnolla) vaan joka ruualla pitää olla jotakin sosetta tarjolla. Kontattu on nyt semmosen parin viikon verran.
 
Ai hitsi, mä en oo ees hoksannut antaa tytölle mitään tuollaista imeskeltäväksi :eek: Kananmunaakin vois antaa, mutta missä muodossa? Mä ite en sitä muutenkaan syö kun oon allerginen. Karkeampaa sosetta ollaan maisteltu. Ensin irvistellään, sitten yökitään ja lopulta kieltäydytään syömästä.. No eiköhän siihen pikkuhiljaa totuta :rolleyes:
 
Takaisin
Top