Vauva ja kiinteät

Mä oon antanu keitetyn kananmunan lohkoja. Menee sopivasti pikku käteen :)
 
Me ollaan palasteltu keitetty kananmuna pieniksi paloiksi ja laitettu niitä suoraan suuhun, mutta pittääpä kokkeilla tuota, että antaa isompia lohkoja suoraan käteen. :) Myös porkkanatikkuja ollaan tehty höyryttämällä silleen, että ne on pehmenny kunnolla niin neiti syö niitäkin ihan mielissään. :)
 
Eepuli, meille sanottiin neuvolassa et tässä 7-8kk iässä maitoa pitäisi mennä n. 6dl päivässä ja siis me syödään sen 5krt sosetta ja juodaan maitoa pullosta 3krt ennen ruokailua koska ruoan jälkeen sitä ei paljon mene. Toki maidonkin jälkeen on puolen tunnin tauko ennen sosetta. En sit tiedä, mut mäin meillä ohjeistettu! :)
 
Meillä reilu 8 kk ikäinen tyttö syö perunaa ja porkkanaa ihan vaan haarukalla pienistettynä. Lihakin menee aika isoina paloina. Riisin kun keittää ylikypsäks, niin menee sellasenaan. Puuroon raastan omenaa tms. En ookkaan koskaan hoksannut, et vois kananmunaa antaa, itte sitä kyllä syön aika paljon, niin tulis samalla. :-) Maitoa menee mun mielestä aika vähän, mut neuvolassa kyl sanottiin, et riittää kun ruualla saa juoda niin paljon kun haluaa ja syö monipuolisesti. Helpottaa itteä paljon, kun ei tarvii soseuttaa enää ruokia.
 
hanski_ Joo, niin tuossa taulukossa onkin, että 8kk pitäs juoda 600ml maitoa, mutta 8kk neuvolassa kun käytiin niin ei kuulostanut olevan vaarallista jos se ei täyty, kun kuitenkin kasvaa ja kehittyy normaalisti. Mekin annetaan aina maitoa ennen soseita ja soseiden kanssa. Ja nyt on onneksi alkanut maito vähän paremmin maistumaankin, kun kontatessa tulee kuuma ja jano. :) Kolme päivää sitä kesti, että neiti veti sapuskaa kun pohjaton kaivo ja sen jälkeen syöminen taas jatkui normaalisti 5-6krt/pvä. Mikä lie oli...

Mekin alettiin muussaamaan vaan haarukalla ruuat, että oppii syömään muutakin kun pelkkää soseutettua. Ja näyttää kelpaavan ihan samalla lailla kun ennenkin. :) Helpompi laittaa pakkaseenkin rasiaan suoraan annokset ja vaan lämmittää, kun taiteilla noiden jääpalamuottien kanssa. :)
 
Meillä on poika ollu aina hyvä syömään mutta nyt ehkä kolmen- neljän päivän aikana ei oo maistunu soseet ollenkaan :/ marja-/hedelmäsoseet maistuu paremmin ja niitä ostan iha kaupasta mutta kasvis ja lihasoseet teen itse ja ne ei oo nyt enää maistunu.. Tähän asti siis on maistunu. Vai liekö sitten vaan jotain paastoamista :eek:
 
Eihän sitä RiinaEmilia tiedä jos poika on oppinut ymmärtämään makean päälle ;D
Meillä oli tuollaista silloin kun poika teki hampaitaan. Mikään lämpöinen ei maistunut..Tai sitten siihen ei ole mitään järkevää syytä. Hän vain ehkä nyt tykkää enempi hedelmästä ja ensi viikolla syö taas ihan normaalisti :)
 
RiinaEmilia, meillä kans välillä maistuu ja välillä ei. Joskus ei mee maitoakaan kun desi ehkä kerralla. Eihän näistä tiedä, mut meillä hampaita tehdessä ei juonu maitoa juuri ollenkaan pureskeli vaan tutiosaa. Tänään oli taas paastonpäivä soseiden osalta, mut maitoo ois varmaan menny enemmänkin. Toivottavasti nukkuu koko yön!
 
Joo meillä oli kans sama kun tuli tukku hampaita lyhyen ajan sisään ei meinannu kelvata muu ku tissi. Hedelmiäkin meni vähemmän ku aiemmin mut varsinki lämpimiä meni tooosi huonosti!
 
eihän kukaan pakota lämmittämään sitä liharuokaakaan/kasviksia, vai onko multa mennyt ohi?? Huoneenlämpöisenä on välillä annettu pojalle kaikkea ruokaa, jääkaappikylmä lämmitetään aina.
 
Alotta, ei kait niitä pakko ole lämmittää. Mut maistuu varmaan paremmalta jos on vähän lämpöistä? Ainakin omaan suuhun :D
 
Oiskohan meilläkin sit vihdoin ne hampaat tuloillaan :rolleyes: Ruoka ei maita, lämmin varsinkaan.. Kieli menee hanakasti eteen tai sit ei suu aukee ollenkaan ja huutaa vaan..
 
Hölmöhkö kysymys... mutta mistä maidosta te puhutte eli olen antanut enää pelkkää rintamaitoa siis kiinteiden lisäksi, korvike kun tuntui menettämään kiinnostuksensa 5 kk iässä.

Olen kaupassa kummastellut että 6kk ikään asti juotaisiin äidinmaidonkorviketta ja siitä eteenpäin paketissa lukee "vieroitusjuoma"? Eli tuotako annatte ? :schocked028

Musta tuo sana vieroitus tuntuu vaan oudolta enkä ole siksi ostellut :oops:
 
Meillä on käytössä BabySemp 2, joka kanssa taitaa olla just nimellä vieroitusvalmiste. Niiden 6 kk jälkeen annettavien korvikkeiden sisältö on vähän erilainen kun 0-6 kk valmisteiden, se vaan vastaa sen hetkistä tarvetta. Mutta siis juu, vieroitusvalmisteet kehiin :)
 
Gnome, meillä yllättäen ssno neuvolassa et voi käyttää nan 1 eikä tarvii siirtyä nan 2 kun saa ruoasta vitamiinit mitä kuulema on vähän enemmän tässä "vieroitus maidossa kun korvikkeessa. :O
 
meillä meni vatsa sekaisin vieroitusvalmisteesta (tuuti2) joten pysyttelimme pidempään tuuti1 ja nyt vasta 8kk jälkeen on siirrytty vieroitusvalmisteeseen.
 
Hei mitäs mieltä täällä ollaan noiden säilyke hedelmien käytöstä ruokien teossa? Mulla on sellainen keittokirja missä on vauvojen ruokaohjeita ja siinä on että säilyke ananasta ja persikkaa tms.. jotenkaa en ite oo uskaltanut käyttää?
 
Mulle ei kanssa oo tullut mieleenkään, että niitä vois käyttää... Muistasin jostain lukeneeni, että säilykkeitä yleensä ei suositella alle 1-vuotiaille. Mutta en kullä muista mistä eli oon voinut myös nähdä unta :D
 
Takaisin
Top