Vauva-arki

Viime viikko oltiin reissussa ja sit reissun lopulla molemmat lapset sairastui peräjälkeen; kuumetta, räkää, yskää. Tämä viikko onkin sitten ollut tosi "mukava" kun reissun jäljiltä tytön unirytmi ihan vinksallaan ja flunssan takia ei muutenkaan nuku hyvin. Illalla menee nukkumaan niinkuin normaalisti on mennyt mutta herää noin puolen tunnin päästä ja on ihan virkeä. Nukkumaanmenot huutaa kurkku suorana, yöllä huutaa eikä kelpaa tutti pullo syli tai yhtään mikään, päivällä kanssa ihan tosi kiukkuinen koko ajan :sad001
Milloin tää kaikki helpottaa? Ei tarviis olla ees helppoa, kun ei aina olis näin pirun vaikeeta. Opettelis nukkumaan kunnolla tuo pieni ihminen!
 
Jospahan huomenna oltais kaikki kunnossa :) olen koko viikon haaveillut uimisesta, ni josko sitten perjantaina pääsis rannalle?:cool:
 
Viime viikko oltiin reissussa ja sit reissun lopulla molemmat lapset sairastui peräjälkeen; kuumetta, räkää, yskää. Tämä viikko onkin sitten ollut tosi "mukava" kun reissun jäljiltä tytön unirytmi ihan vinksallaan ja flunssan takia ei muutenkaan nuku hyvin. Illalla menee nukkumaan niinkuin normaalisti on mennyt mutta herää noin puolen tunnin päästä ja on ihan virkeä. Nukkumaanmenot huutaa kurkku suorana, yöllä huutaa eikä kelpaa tutti pullo syli tai yhtään mikään, päivällä kanssa ihan tosi kiukkuinen koko ajan :sad001
Milloin tää kaikki helpottaa? Ei tarviis olla ees helppoa, kun ei aina olis näin pirun vaikeeta. Opettelis nukkumaan kunnolla tuo pieni ihminen!

Varmaan oot kokeillu sitä physiomer babya tukkoiseen nenään vauvalle ja kipulääkettä? Meillä se physiomer suihke oli flunssassa pelastus! Ja särkylääke, kun noita hampaita tulee ja on tosi itkuinen.
 
Joo ei Meilläkään tykkää typy physiomerin tai minkään muun laitosta. Mut sit ku on saatu laitettua ja olo helpotettua ni on ok.
 
Nonnih, meillä on sit taidettu siirtyä yksiin päiväuniin. Viikon on ollut jo uusi rytmi, nukahtaa 11-12 ja vetelee upeat pari-kolme tuntia unta. Sit valvotaan jonnekin iltayhdeHieman pelottaa jos poika on lähtenyt muhun, joka oman äitini mukaan suurinpiirtein lopetti päiväunien nukkumisen vuoden iän jälkeen....
 
Mä panikoin päiväunien loppumista esikoisen kanssa (lopetti 2,5v, sitä ennen jo meni vaikeaksi ja oli pakko herättää tunnin kuluttua). Mutta siihen tottuikin tosi nopeasti. Tietty 1v tosi paljon aiemmin..mutta ehkä silti tottuminen nopeaa, jos niin käy. Nyt tokan kanssa ei ole niin väliä, kun esikoinen ei nuku.
 
Postasinkin näköjään hienosti kahteen eri ketjuun saman viestin. Sorryt!
 
Mä ajattelen enemmänkin, että päiväunien loppuminen on helpotus! Ainakin meidän esikoisen kohdalla. Ei tartte suunnitella menemisiä ja tekemisiä unien mukaan... Plus että illalla nukahtaminen käy silmänräpäyksessä, nukkuu kuin tukki ja iltaan jää omaa aikaa :) Kuopus nukkuu vielä kahdet unet, ja odotan jo että siirryttäisiin yhtiin...
 
Mua taas jotenkin nyt rassaa ton ensiviikolla 10kk:n yhden päikkärin taktiikka, koska sit se ei hemmetti soikoon edes hyydy illalla vaan nytkin nukahti vasta puoli kymmenen, seitsemän tunnin valvomisen jälkeen hirveen kiukun kanssa kun ei vaan malta ruveta nukkumaan. Ja hän kun on jotenkin hankalassa iässä siinä mielessä että leikkipuistot ei kiinnosta, mikään tekeminen ei kiinnosta (askartelu yms.) vaan päivä kuluu perässä hiihtäessä ja nostelemassa pois kielletyistä paikoista. :D
 
Ootteko megara kokeillu leikkipuistoa? Siis, jos niin kuluis energiaa niin, että hyytyis illalla paremin ja olis äidillekin vaihtelua. Meillä 9kk mielellään kaivelee hiekkaa käsin hiekkalaatikolla ja kiikkuu. On ollu nyt pari viikkoa niin kiva, kun on voinu esikoinen ja kuopus ulkoilla ns yhdessä.
 
Meillä kans tyttö tykkää ulkoilla veikan kanssa. Kiikutella ja tramppaankin oon ottanu typyn niin et oon itse sen kanssa. Maalla kun ollaan niin oon hyvällä säällä laittanu pari vanhaa täkkiä nurtsille ja typy siihen päälle. Ei aikaakaan kun se on jo nurmikon reunalla ja molemmin käsin tunnustelee hämmästynyt näköisenä nurmikkoa:D
 
Mutta siis joo.. esikoisen oma vatsatauti selätetty ja nyt sit kaikki muut paitsi se ollaan jäätävässä räkätaudissa. Ihan yhtä sairastamista tää elo tällähetkellä. Nyt oon alkanu saamaan makua esikoisen osalta siitä 3v uhmasta, tuntuu et omat voimat ja keinot rupee pikkuhiljaa olemaan vähissä.. Lisäksi olis tarkotus viettää esikoisen 3v.synttäreitä viikonloppuna. Pitäis siivota koti ja tehä vaikka mitä. Herukatkin odottaa poimijaansa. Väsyttää.
 
Ihan käsittämätöntä! Onneks on arjen enkeleitä olemassa:) miehen täti pyyti eilen et sais pojan täks päiväks itselleen hoitoon ja äsken soitti sisko ja sain sit sen kanssa juteltua omasta väsymyksestä ja kaikkinaisista tunteista ja tilanteista liittyen esikoiseen. Vertaistuesta Sai taas perspektiiviä ja ymmärrystä arkeen. Ja myös lohdutusta siihen et ei oo ainut joka on niitä juttuja käynyt läpi.
 
Jaksamista Omppu! Ja kun luin tota sun viestia, niin tuli mieleen, etta voitaisko pitaa tata ryhmaa ylla siihen asti etta meidan vauvat on ainakin teini-ikaisia...? Ajattelin vaan, etta vertaistuelle tulee varmasti olemaan kayttoa
 
Meillä otetaan kahdet päiväunet ja illalla jaksaa valvoa 4-7h ennen kuin nukahtaa yöunille. Ihmettelen tuota valvomista kuinka jaksaa( kun itsekin voisi jo mennä nukkumaan). Yöllä tulee viereen nukkumaan ja yösyötöt ovat jopa tiheentyneet nyt viime aikoina.
 
Jaksamista Omppu! Ja kun luin tota sun viestia, niin tuli mieleen, etta voitaisko pitaa tata ryhmaa ylla siihen asti etta meidan vauvat on ainakin teini-ikaisia...? Ajattelin vaan, etta vertaistuelle tulee varmasti olemaan kayttoa

Hahaa :D voipi olla että viimestään vuoden vaihteessa mullakin tänne kirjoittelu hiipuupi hiukan kun työt kutsuisi silloin :wink
Näillänäkymin en mee tekemään töihin täyttä viikkoa vaan jotain osittaista. Vielä en ole ottanut eri mahdollisuuksista
Tarkasti selvää. Toisaalta odotan töihin pääsyä jo kovasti ja toisaalta taas jonkinlaisella haikeudella aattelen tätä n.3v kotona oloa.

Mites teillä muilla töihin paluu mielessä?
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top