Vauva-arki :)

Mä en oo vielä kerennyt edes testaamaan sitä raidallista yökkäriä :D pitänee laittaa tänään päälle koska se on tosi kiva kyllä. Meillä on ollut nyt käytössä se ruosteenpunainen body, jossa valkoisia laineita. Kivan värinen mutta vähän omituinen. Kaikki ne vaatteet on vähän oudon mallisia, joten ei olla hirveesti käytetty niitä muita.

Meillä on äippäpakkauksesta ollu käytössä vasta just se sinivalkoraidallinen yökkäri, se on kyllä kiva Ja yks valkoinen body oli muutaman kerran. Siitä kietaisubodysta irtos meillä heti neppari ennen ensimmäistä käyttöö. Ai niin ja onhan meillä ollut ne naamalliset tumput ja sukat käytössä. Muut on mielestäni vielä aika reiluja. Ja potkareita ei olla muuten vaan käytetty...

Äkkiseltään hyviä juttuja siinä on olleet sukat ja tumput, makuupussi, haalarit, vuodevaatteet, harsot, purulelu, hammasharja, vaipanvaihtosuoja, mitähän muuta?

ÄP vaatteet on vähä mitä on ja niitä hyvin vähä käyttänyt. Muut hoitotarvikkeet ja oheistuotteet on olleet hyviä.
Liberon ötökkä on myös meidän ehdoton feivoritti, sille nauretaan ja jutellaan. Sitterin lelukaarta pitääkin kokeilla josko nyt kiinnostaa, muuten ei oo aiemmin kiinnostanu. Leikkimatolla viihtyy hyvin omineenkin, kun kattelee maton eläimiä tai roikkuvia juttuja. Ihan tarpeeksi aktiviteettia siinäkin, enkä usko että mitään erityistä tän ikäiset vauvat edes kaipaa.
Tallillakin kun ollaan ja heppoja käydään kattomassa ihan lähituntumasta niin hetken töllistelee niitä, mutta ei jaksa vielä ainakaan niistä kiinnostua sen enempää.
Oon huoman kanssa,että välillä oma seura ei jaksa niin vauvaa kiinnostaa vaikka yrittäis viihdyttää, sit kun joku muu tulee niin jaksaa taas naama näkkärillä hymyillä ja jutella. Sit kun väsyy esim, jonkun muun sylissä niin siinä vaiheessa alkaa katseella hakea minua ja tiiän et nyt on äidin läheisyyden tarve.

Ton saman oon muuten huomannut kans että kun on muita ihmisiä niin vauva onkin usein myös äitistä kiinnostuneempi kuin kahdestaan ollessa :) No hyvä niin :)

Oli aiemmin juttua noista sukulaisten neuvoista..

Oma äitini rupee jo käymään hermoille neuvojensa kanssa. Eilen oltiin sielä käymässä, nyt meidän 3,5kk tytölle olis pitäny antaa jäätelöä, hyvä ettei suuttunu kun en suostunu. Likka ei oo muuta saanu ku maitoa nii varmaan annan sille ekana jäätelöä. Viimeks ku käytii nii olis pitäny banaania antaa. Perunaa olis pitäny antaa heti kun synnäriltä tultiin, samoin vettä olis pitäny juottaa. Silloin kun tytön ikeniä alko kutittaa, äiti käski mun ettii mun vanha purulelu ja antaa se tytölle, varmaa mä annan sille 23v vanhan purulelun suuhun.

Täytyy antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos mutta halusin jakaa tän teidän kans. Rupee jo suututtaa kun ei usko että mä teen niin kun ite parhaaks nään. :)

Niin ja miten se on niin vaikeaa ymmärtää että ei enää tehä niinku ennen??
esim:
Ei tosiaan enää kasteta tuttia sokeriin, eikä varsinkaan hunajaan:whacky011

En kyllä kans käsitä, tuntuu mun tutuille kyl olevan tosi vaikee käsittää ettei enää tehä niin kun joskus.

Mun kaveri paasas mulle tota et tutti pitäs kastaa hunajaa, mieluummi hunajaan ku sokerii ku hunaja kuulemma terveellisempää, hänki 1kk vauvalleen teki niin. Sain neuvolasta sellasen ensilusikallisia vihkosen, siinä sanottii ettei vauvalle johki tiettyy ikää asti saa antaa hunajaa. En mä kyl tuttia kastais kumpaankaan. :)

Mulle mutsi määräs että tunti pitää olla syöttöjen välissä. Sit se kattoo kelloo joka kerta kun alan kaivaa tissiä esiin. Alle puolivuotiaalle ei saa antaa mitään muuta ku rintamaitoa. Villatakki päälle sisällä kun vauvan sormet on kylmät. Paras oli kyl se kun se komensi mua nukuttamaan lapsi kunnolla eikä mitää puolen tunnin tirsoja. Ihan ku se olis niin vaan, että lapsi sänkyyn ja ajastin päälle kuin kauan sen haluaa nukkuvan:)

Eiköhän noita jäätelöitä ehdi syömään vaikka alottais vasta kaksi vuotiaana.

Eikös se myös ole niin, ettei jäätelöä saa oikeasti antaa ennenkuin 1v, kun se on tehty lehmänmaitoon?

Niin mäkin olen käsittänyt ettei jäätelöö saa antaa. Herää kyl kysymys mitä kaikkee äitini mulle on vauvana antanu ku sen mielestä ton ikäselle vois antaa jäätelöä..

:D voi apua, että sain hyvät naurut! Se on kyllä totta että joka tuutista satelee neuvoja! Ärsyttävää!! Btw, tänään on saatu ne rotat ja kumppanit. Koitan tässä syöttää pienen toipilaan uneen. Huutanut koko illan kipua ja laitettiin kaks suppoakin pikkuselle... Voi raukka <3 :(

Ai hurja sentään ne rokotukset :confused: Meillä on 1,5 vkon päästä. Tarvii siis vissiinki käydä apteekin kautta hakeen valmiiks lääkettä jos kuume nousee?? Meillä siitä 2 kk rotasta ei tullut mitään ihmeellistä. Kakkaa oli joka vaipassa muutaman päivän mutta poika tuntui olevan vaan mielissään kun maha toimi eikä tarvinnu ähistää. Lisäks oli tosi unelias, nukahteli tissille ja syliin jne.muttei tuntunut olevan mitenkään kipee. Ei ainakaan siis itkustanut tms.

Joo kannattaa hakee valmiiksi! Meille sanottiin ettei sitä kuumetta kannata oottaa, vaan antaa heti jos näyttää väsyneeltä ja on itkuinen. Me laitettiin sitten kolmen tunnin sisällä kaksi niitä. Olipa sekin muuten kokemus :D piti vanupuikolla työntää vähän että sai sen pysymään berberissä...ei nimittäin meinannut tulla mitään kun luiskahti aina takasin sieltä. Ei sais kyllä nauraa kun toinen vaan itki ihan kauheesti

Mä annoin rokotusten jälkeen nestemäistä Panadolia. Oli ilmeisesti hyvän makuista, kun meni alas melko hyvin. Ekana iltana tyttö oli kitisevä ja pistokohdat oli herkät. Kahtena seuraavana päivänä oli lämpöä 37,8 ja laitoin suppoa, mutta ne ei kyllä olleet yhtä hyviä kuin neste. Äiti neuvoi supon laittamisen jälkeen painamaan pakarat nopeasti yhteen ja "harhauttamaan" vauvaa, niin ettei työnnä sitä heti ulos. Meni sisään ja pysyi sisällä kunnes neiti syödessään päästi kunnon pierun... se siitä suposta. Lisäks supot tulee tietty ulos, jos sattuu tulemaan nro 2 piakkoin laittamisen jälkeen...

Meillä ei 2 kk rotaa oirehdittu, mutta nyt oli kaks viikkoa tosiaan jatkuvaa pyykkäämistä, kun koko ajan tuli tavaraa sellasella paineella, että hyvä kun ei naapurit häiriintynyt. Näyttäis onneks nyt rauhoittuneen.

+ anteeksi aihe mutta: Miten muut on toimineet yökakkojen kanssa? Vaihdatteko aina heti? Meidän muru joskus unissaan kakkinut niin, että kuulen sen. Alkuun vaihdoin, kun en halunnut tavaran polttavan peppua, ja heräämisestä tuli usein itku. Nyt oon sitten antanut nukkua ja nähnyt itse painajaisia siitä, miten vauva on yltäpäältä peessä. Onneks noita ei tuu usein ja ne on ollut suht pieniä...

Ai sitä on nestemäisenäkin :-o hyvä tietää! Tuo rota kun pistää mahan toimimaan niin eihän ne supot tosiaan saata pysyy sisällä :/ täällä poika piereskelee ja paskoo aika tiuhaan kans. Nukku hyvin yön!

En mä vaihda vaippaa yöllä koskaan. Pari kertaa oon vaihtanut jos on ihan kauheet pärähdykset tulleet mutta niinhän siinä käy, että poika huutaa ja heräilee.. Ei meillä se peppu ole kuitenkaan palanut. Huh!

Alkuun tuli öisin vaihdettua pienetkin paukut, mutta siitä tosiaan piristy...
nykyään vaihdan vaipan ennen syöttöä, yleensä klo.3-4...kokeilin olla vaihtamatta ja tuntu että joka aamu tuli sitte pyykkiä. Nykyinen systeemi pelaa meillä, tietysti vaihdan jos huomaan että tekee pakettia ja sen tultua on vielä hereillä.

Meilläkin on tuota nestemäistä (oikeestaan geelimäistä) panadolia. Kerran ollaan annettu ja siitä ei kyllä kaikki päätyny suuhun:laughing002

Mä oon vaihtanut yöllä vaipan jos kuulen et tulee kakkaa. Yhdistän sen vaihdon sit just syöttöön ni poika on jonkin verran hereillä jo valmiiks. Nykyisin harvemmin sitä kakkaa on tullu yöllä. Paitsi sillon sen rotan jälkeen.

Josta tuli mieleen että millä mittaatte vauvalta kuumeen ja mistä? Onko teillä jotain niitä pikasesti mittaavia?

Just tuossa aamulla kirosin meidän vanhaa digitaalimittaria kun saa ikuiseen odottaa tulosta. Minusta poika oli jotenki lämmin mutta mittarin mukaan ei kuumetta..näytti 36,6. Kainalosta siis mitattiin. Ehkä täytyy ostaa jossain vaiheessa joku korvamittari tai vastaava.

Nyt on jännät paikat kun mies lähti työhaastatteluun..iik. Se nimittäin saattaisi tarkoittaa Helsinkiin muuttoa. Oon ikäni asunut Oulussa joten tästä tulee mielenkiintoista... Onneksi on kavereita sielläkin päässä.

Digillä kainalosta ja oli hidasta hommaa! Ostin lidlistä sen millä voi mitata korvasta
Ja otsasta. Tosi nopee ainaki otsasta:gen014

Takaisin