Vauva-arki :)

Lamput kiinnostaa täälläkin:) leikkimatolla tykkää hirveesti oranssista apinasta, varmaan ku sillä on niin selkee hymynaama. Samoin kiinnostaa/juttelee sille rapisevalle libero perhoselle.
huitoo hirveesti leluja, joskus sitterissä ottaa kiinni lelusta. Pidän tuota ottamista kuitenkin vielä vahinkona, ei vie leluja suuhun. Nyrkki maistuu ja kuolaa, vie nyrkkiä suuhun syönnin päälle ja joskus sen aikanaki....

kääntyy kyljeltä vatsalleen ja takaisin, aina ei kuitenkaan onnistu. Kovasti yrittää päästä eteenpäin sylissä ja vatsallaan. Ei vaan vielä pysy jalat alustaa vasten:smiley-bounce012

Tänään tasan 3kk. Miten teillä menee noi rokotukset? Ku meille laitetaan 3kk rokotukset vasta sitten kun poju on jo 3,5kk?:confused004

Meille ne rokotukset tulee viikkoa ennen kuin "täyttää" 3 kk. Eli ens maanantaina, jaiks. Vähän jännittää millaisia oireita tulee... Kun sopivasti meidän kuukausittainen verikoe on siinä heti perään ja samalla muutto käynnissä, sekä iltapäivällä pankkiin tekemään omasta asunnosta kaupat.

Meidän tyttö imee fanaattisesti nyrkin lisäksi myös peukkuaan. Voitte uskoa, että oon tarjonnut tuttia tilalle niin paljon, ettei mitään järkeä. Mut ei, peukku se vaan on. Ei kai tässä voi kun toivoa, että menisi tuo ohi ja tutti kelpaisi vaikka kuukaiden päästä.

Tuli noista valokuvista mieleen, että olettehan muistaneet kuvata vauvaa ahkerasti. Meillä on käynyt niin, että kuvaaminen tuppaa unohtumaan. Esikoisesta on hurjasti kuvia vaikka on syntynyt filmikamera aikaan. Kakkosesta kuvia on kohtuullisesti ja tästä kolmannesta ei niinkään paljoa vaikka on hyvä digikamera pöydällä koko ajan ja kännyköissä kaikilla kamerat. Eilen kunnostauduin videoimaan ja räpsimään kuvia, mutta aina käy niin, kun kaivaa kameran esiin niin vauva lopettaa hymyilyn ja on ihan jäykkänä :)

Mä oon kuvannu vauvaa tosi paljon. :) oon varmaan joka päivä ottanu siitä kuvia. Ihan kännykän kameralla oon kuvannut kun tässä puhelimessa on niin hyvä kamera että kuvat näyttää hyvältä myös teetettynä. :) just kattelin josko teettäs taas, eihän niitä oliskaa ku 780 :D ehkä valkkaan parhaat :)

Me saadaan pe rokotuksia ja poika täyttää ylihuomenna 3kk. Vähän kans jännittää tuleeko niistä jotain.

Mulla on kans hyvä kamera tässä puhelimessa, niin oon kuvaillut päivittäin :) muistakaa ottaa myös videoita, niitä on aivan huippu katsoa esim kuukauden jälkeen ja huomata huima kehitys! :)

Taas sataa!!! :| me nukuttiin pojan kans tänään 10.30 saakka..tais olla ennätys mutta voi että teki hyvää!!

Mä kans kuvaan lähes joka päivä ihan puhelimen kameralla ja oon jo pariin kertaan lähettäny niitä teetettäväkskin. Pari kertaa oon vasta tajunnu ottaa videokuvaa, sitä voiskin ottaa useemmin! Jokeltelusta ja imetystä oon kuvannut :)

Mekin nukuttiin pojan kans tänään myöhään, herättiin vasta 9:20 kun yleensä jo kaheksalta tai ennenkin. Tunti lisäunta teki kyllä hyvää, huomas ihan selvästi!

Tosta pukemisesta. Mulle on opetettu ja oon myös ite esikon ja tutön kanssa huomannu et kylmät kädet tai jalat ei välttämättä tarkoita mitään muutakuin että niissä on huonompi pintaverenkierto... Mulla itselläniki on aina kylmät kädet. Jo 3kk ikäinen vauva alkaa "hikoilla" päällään, siis jos vauvan pää tuntuu lämpimältä niin vauvalla voi olla kuuma. Meillä ainakin käy näin kun oikein touhuaa. Niskasta ja selästä on hyvä kokeilla onko vauvalla kuuma. Meillä lämpiminä päivinä sisällä pelkkä lyhythihainen body.

Me ollaan ahkerasti kuvattu ja videoitu vauvelia:) Jos menee jäykäksi kun kattelee kameraa, niin kannattaa ite tulla sieltä kameran takaa esille ja jutella vauvalle:) Unohtuu kamerat kun näkee ihanan äitin!

Meillä huomenna neuvola ja rokotukset. Jännittää ja inhottaa jo nyt! Perjantaina tulee 3kk täyteen. Meillä oli se eka rotakin vähän nuorempana kuin mitä vauvat on tuolla huhtikuisissa saaneet. Ne rokotukset annetaan noin jonkun ikäisenä, että kyllä ne neuvolantädit kattelee niitä sillä silmällä. Onneksi päästään mittailemaan tyttöä, niin tulee edes jostain hyvä mieli. Tänään kun punnitsin eka itseni vaa'alla ja sitten vauvan&minut, niin sain vauvan painoksi 8kg:D Saas nähä miten pitää paikkansa!

Meidän tytöllä kans tuli nassu punaseks kun oltiin ulkosalla. Mut se ei kuitenkaa palannu. Et naama on saanu kyl aurinkoa. En pidä sitä pahana. Mut kannattaa suojata lapsi auringolta. Ei kuitenkaan fanaattinen tarvi tuonkaan asian kanssa olla.
Meidän neiti käyttää 62 kokoisia vaatteita vaik 10 päivän päästä 4kk.
Kiukuttelee useasti päivän aikana. Unien jälkeen on päivänsäde ja juttelee pitkiä stooreja muille.
Sylissä viihdytään paljon.olenkohan lellinyt liikaa tyttöä. No luulen että äidin syli on nyt vain maailman paraspaikka.
Nyrkkiä syödään vimmatusti. Kun sanoin et ien on turvoksissa niin tarjosin kylmää purulelua niin saatiin turvotus laskemaan ei vielä hampaita tulossa.
Tänään kuitenkin tyttö heräs kuumeisen oloisena. Ja muutenkin kovin paljon nukkui päivällä ja levoton hereillä ollessa. Katsotaan tilannetta kuumetta ei tällä hetkellä ole.

Perjantaina lähden lapsien kanssa tädin mökille lappeenrantaan. Pojat oottaa ihan hirveesti perjantaita. Tosin tullaan illalla jo takaisin kun lauantaina on loviisassa vanhimman pojan jalkapallo turnaukset.

On teillä isoja vauvoja. Mä luulen et meidän neiti painais 5.6kiloo ja tulee 4kk. Iha itkettää miksi toisten vauvat kasvaa nopsaa ja mun ei. Mut sit aloin miettii et miksikö. Voisko johtuu mun lääkityksestä. Sama oli pojan kanssa pikkunen niin kauan kun rintaa söi sit alko kasvu nousee paremmin. Täytynee kysellä lääkäriltä kun seuraavan kerran mennään.

Jos Nane lohduttaa, niin ei tota isoa vauvaa ollu helppo väkertää värkistä ulos :D

Meilläkään tuo iho ei ole palanut, mutta selvästi on tosi herkkä auringolle. Tänään on oltu yhtä hymyä ja vähän sain jopa tytön leikkimään mun kanssa. Peukkua ei ole mennyt ihan niin paljoa, mutta nyrkkiä ja sormia natustaa.

Tuo tyttö onneksi synty 3kg painosena, niin ei ollut edes kauheeta synnyttää. Empä stressailis tota kasvamista vielä tässä vaiheessa! Etenkin kun oma tyttö vaan nukkuu ja nukkuu, niin ei siinä kauheesti energiaa pääse kulumaan. Olin myös ostanut vaatteita tytölle ekaksi 6kk ajaksi kun ajattelin hänen olevan 68cm puolen vuoden iässä. Ne vaatteet on kyllä päässyt nyt jo käyttöön ja koko ajan saa kirppiksillä olla ostamassa lisää vaatteita!

Mulla on sellanen olo et voiks tää olla mahdollista, tyttö nukahti eilen 21.30, heräs 23.30 ja söi, 00.15 nukahti uusiksi ja nyt nukkuu vieläkin, ei ole yöllä herännyt kertaakaan syömään. Kai sitä pitäis olla kiitollinen kun toinen nukkuu noin hyvin mutta silti tuli sellanen huoli että onko tää ihan ok. Eilen ei kyllä suostunut päikkäreitä nukkumaan, sellasia 5-10 min torkkuja otti muutamat. :)

Noi vaatteet on sillein hauskoja kun jotkut tutan 50 senttiset mahtuu ihan hyvin päälle, mutta lindeksin 68 alkaa olla pieniä. Mä kans kuvittelin, että 68/74 mahtuu sitten syksyllä, mutta ne on käytössä jo nyt vaikka vauva on vasta 59 cm pitkä. Mun keskimmäinen poika syntyi yli 4 kilosena ja oli vasta 4 kk vanhana 7,5kg. Tää pieni on nyt jo 3 kuisena 7,3 kiloa vaikka oli kilon kevyempi syntyessään.

Mä kans puntaroin vauvaa tollein ku pookkana tekee, mutta sillein saa meidän vaakalla turhan isoa heittoa luottaakseen tulokseen. Suuntaa antavahan sekin tulos on.

Meillä on vähän ilmoilla tälläistä mistä tossa linkissä puhutaan.

http://www.imetys.fi/index.php/tuke...vauvavuoden-vaiheita/538-nelikuisen-yohulinat

Sieltä lainaus: Merkkejä neljän kuukauden yöhulinoiden alkamisesta ovat mm. vauvan ruokahalun muuttuminen, vauva saattaa haluta syödä enemmän tai vähemmän kuin aikaisemmin; yöheräilyjen selkeä lisääntyminen; itkuisuuden ja muun levottomuuden lisääntyminen; päiväunien jääminen väliin tai päiväunien lyhentyminen aikaisemmasta.

Meillä on ollu käytössä 56 vaatteita vielä ja vasta pikkuhiljaa siirrytään 62:een. Tietty merkistä ja mallista riippuu paljon mitkä on sopivia. Meillä on pitkä tauko nyt punnituksissa kun edellinen oli 2 kk neuvola ja seuraava 3 kk vasta 1,5 vkon päästä. Kun koko alkuaika juostiin viikon välein lisäpunnituksissa. 2 kk mitat meillä oli 59 cm (52 synt.) ja 4435 g (3020 synt.). Jännittää vähän taas se seuraava punnitus vaikka eikös se kakka- ja pissavaippojen määrä ja vauvan tyytyväisyys pitäs olla aika hyvä merkki kasvusta.

Kitty, joo ei se mun mielestäkään se paino ole absoluuttinen totuus. Samanlaillahan aikuisilla voi samanpituiset ja samanpainoiset ihmiset näyttää ihan erilaisilta.

Meille ei noi Tuttan vaatteet toimi oikein ollenkaan, kun ne on aivan liian leveitä meidän tytölle pituuteen nähden. Samoin muuten ne äitiyspakkauksesta tulleet Pikkuset-merkin vaatteet on ihan omituisia, ei sovi yhtään tuolle tytölle... Lindexin bodyistä tykkään kun ne on niin ihanan pehmeitä. Samoin oon tykännyt Name itin vaatteista. Mä tilailen niitä aika paljon netistä alehinnoilla, niin ei oo kovin kalliita silloin.

Name itin vaatteet on ollu hyviä munkin mielestä, ainakin siis ne mitkä meillä on. Ja pikkuset merkin vaatteet mitkä on kaupasta ostettuja.

Äitiyspakkaus on muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta ihan täyttä skeidaa. Ne vaatteet on tehty niin paskoista materialeista että ne lörpähtää päällä. Varsinkin ne pikkuset merkin keltaiset puolipotkuhousut. Ne kun on puoli tuntia jalassa (jos pysyy niin kauaa), niin sinne housuun mahtuu jo kaksi lasta sisään. Tutan trikoo ei ole puoliksikaan niin laadukasta kuin kaupasta ostetuissa vaatteissa. Ne pakkauksen vaatteet on valmistajilta niin sikamaista kusetusta, että huh, huh! Vuoden -99 pakkauksessa ei ollut yhtään tollasta kakkoslaatusta rytkyä. Ne vaatteet oli saman verosia mitä kaupassakin myytiin. Esim. nyt se kevyttoppapuku. Ei sellasta mallia, tiiliskivi, saa kaupasta. Kaupan puvut on kaikki kauniimpia, söpömpiä ja paremman muotosia. 99 pakkausken puku oli sama kuin kaupassa mutta eri värisenä.
Mä olen niin pettynyt siihen pakkaukseen, että päässä kiehuu kun edes kuulen sanan äitiyspakkaus. Nyt täytyy lopettaa, muuten revin hiukset päästä :)

Joo niihin äp:n puolipotkareihin menis 2vauvaa sisään:grin että jäi kyllä käyttämättä. kovassa käytös oli valkonen kietasubody, tais olla tuttaa? Siinä ne hihat sai käännettyä. Se tosin oli niin kovassa käytössä että hajos puhki:sour: nyt mun ehdoton suosikki on ollu tutan tummanharmaat housut, en oo varma onko ne äp:n vai oonko saanu ne jostain. Kaupasta oon ettiny samaa mallia, mutta ei löydy:grumpy:
toinen suosikki pakkauksesta on sinivalko raidallinen pyjama, vähä on vielä iso:)

oon tilannu melkeen kaikki vatteet h&m:ltä, osa on ollu tosi huonoa materiaalia ja taas osa aivan mahtavia. Pientä kokoa tuntuvat kyllä olevan, nyt käytössä 68.
harmittaa kun meillä on vaan 1 kirppis ja käytetyissä vaatteissa on ihan liikaa hintaa! Tietysti laatu maksaa, mutta kulahtaneet ja värinsä menettäneet vaatteet ei kyllä houkuta maksamaan maltaita:wideyed:

Nodde, meillä on kanssa se sinivalkonen yökkäri kovassa käytössä, tosin jäämässä just pieneksi :). Tilasin stockan alesta name itin yökkärin, kun hintaakin oli vaan 4€.

Meillä menee vielä just ja just noi 62 koon vaattteet vaikka eilen tyttö mitattiin neuvolassa 60,5cm pitkäksi:O 68 vaatteen on vähän väljiä, muttei liian isoja. Noi äitiyspakkauksen vaaatteet on mun mielestä muuten ihan jees, mutta saumat ratkeilee. Onneksi mulla on ompelukone, niin huristelen ne saumat vaan kiinni ja taas toimii. Just jäämässä se siniraidallinen yökkäri pieneks, joka harmittaa kun se on niin kiva. Se tosin kanssa ratkes tänään.... Naurattaa kun tää typy on niin lyhyt jalkanen, että 50 koon housut menee vielä hyvin, mutta paidat on jo niin paljon isompaa mallia:D Parit housut olen laittanut pois, kun alko reisistä kiristää:D

Takaisin