Vauva-arki

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja herne
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon joutunut jo pidemmän aikaa saksimaan otsalta pois pisimpiä sortuvia.. Syksyllä on pakko mennä parturiin ku ei tuolta pehkon alta näy korvatkaan enää :)

Meillä kasvaa silleen tyylikkäästi että sivuilta ja takaa on lyhyet ja keskeltä pidempi, niinku ois leikattu :D eli ei varmaan hetkeen tartte leikkailla :)

^ Meillä on vähän sama juttu :) Ja sitten se keskiosa vielä taipuu vähän sivuun, niin ei roiku suoraan silmillä.

Olen napsinut itse saksilla ihan jonkun 2-3 cm varovasti. En nyt ainakaan tassa vaiheessa viela vie poikaa parturiin. Hienoinen tasoittelu onnistuu ihan itseltakin ja poika tuskin osaa viela haveta aidin leikkaamaa tukkaa. :grin Kiharassa tukassa ei ilmeisesti huomaa kasvua niin hyvin kuin suorassa. Meidan pojalla on kihara tukka ja se kasvaa kohti taivasta, ei siis paan myotaisesti, joten se tukka ei niin helposti roiku silmillakaan. Kylvyn yhteydessa sen vasta huomaa, etta huh onpa silla pitka tukka, kun marka tukka menee hieman suoremmaksi.

Meidan lahimman ostoskeskuksen alakerrassa on lasten parturi. Olen katsellut, etta siella on oikein kirjava sisustus, pienikokoiset parturituolitkin. :)

Meillä asuu pieni Einstein! Päältä kalju tai vain vaaleata höttötukkaa ja sivuilla vaaleaa pitkää kutria riittää yli korvien. Todella suloinen tapaus <3

Poitsu oli taas helppo tapaus reissun aikana. Oli kuin kotonaan kaikkialla ja vierastamisesta ei ole tietoakaan tällä hetkellä. Hyttysetkin jätti pojan rauhaan, minä sen sijaan olin varsinainen hyttysmagneetti. Ja kutina sen mukaista :p

Me käytiin pojan ja miehen kanssa alkuillasta pikaisella kauppareissulla ja samalla lähipuistossa keinuttamassa poikaa vauvakeinussa. Oli kuitenkin jo se aika päivästä, että teinit olivat parkkeeranneet moponsa puiston eteen ja pitivät kokoustaan keinujen kupeessa. No, mietittiin miehen kanssa, että mennään kuitenkin, yleinen puisto ja me nyt kuitenkin ollaan sitä pääasiallista kohderyhmää.

Teiniparat eivät montaa minuuttia viihtyneet saapumisemme jälkeen, oli ilmeisesti heille todella epämiellyttävää, että setä ja täti änkesivät sinne puistoon kersansa kanssa häiritsemään heidän rauhaansa. I am the uncool parent :grin Oman lapsen mielestä tietysti olin ihan sankari, kun mentiin keinumaan - täytyy nauttia tästä vielä kun voi!

Kaikesta univelasta huolimatta on pakko sanoa, että vauva on tällä hetkellä aina viihdyttävä. Sen touhuja on hauska seurailla, ja se yrittää kovasti selittää meille kaikenlaisia juttuja, me taulapäät ei vaan aina ymmärretä. :D Nyt on vielä kivaa, kun ei olla "tuhoan kaiken mitä voin" -vaiheessa...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

^Samaa mielta! Ihana touhottaja, mutta kuitenkin tarpeeksi hidas, ettei joka paikkaa ehdi tuhoamaan. Loppuu varmaan meiltakin nettailut, sitten kun tuo oppii kavelemaan! :grin

Meillä tuhotaan jo KAIKKI. vaikkei edes kävele ilman tukea. kaikkea vasten noustaan ja jos vaan voi niin kiipeää. kävelytuoli osoittautunu korvaamattomaksi ettei käpy pala heti aamusta. Voi kun tuo kasvas äkkiä niin alkais älytä jotain...

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Onko kukaan viime aikoina tehnyt junamatkoja vauvan kanssa? Vinkkejä siitä, miten homma toimii? Nyt kun on luvattu niin hyvää keliä, niin tekisi mieli lunastaa yksi mökkireissukutsu pojan kanssa, mutta matkaa on aika reilusti ja mulle on vähän epäselvää, miten vaunujen kanssa matkustaminen sujuu. Lähijunalla ollaan kyllä menty ja niissä vaunutilat toimivat hyvin.

Mä en ole mennyt enää junalla ollenkaan, kun täältä ei käytännössä pääse kuin Helsinkiin, mun sukulaiset asuu vähän eri puolilla Suomea, ja VR on tehnyt junalla matkustamisen niiden luo aika vaikeaksi. :mad:

Mutta joo, tänään tapahtui se, mitä olen pitkään pelännyt. Neidin rakas pupu katosi. :sad001 Kauppareissulla oltiin, ja yleensä kun tarkistan säännöllisesti että se on mukana, niin nyt taisin vaan olla ajatuksissani, ja katsoin ekan kerran kaupassa, eikä sitä ollut missään. Kävin uudestaan läpi meidän reitin kaupassa, kysyin infosta ja kävelin meidän kauppareitin kahdesti läpi. Neidin serkut tulivat vastaan, ja reippaina pyöräilivät reitin pariin kertaan läpi, mieskin kävi töistä kahvitauolla auttamassa. Pupu vaan on kadonnut kuin tuhka tuuleen. :sad001 No onni onnettomuudessa on se, että kyseessä oli Pentikin pupu, joten oli aika helppo löytää samanlainen tilalle. Uusi pupu tuntuu myös kelpaavan, meni heti suuhun ja lopulta neiti nukahti sen kanssa päiväunillekin kolme tuntia myöhässä. Nyt on vaunuissa, ja puristaa pupua tiukasti käteensä.

Olen muuten miettinyt, että jos ihmisellä olisi entisiä elämiä, niin meidän neiti olisi varmaan ollut kissaemo. Tuo konttaa ympäri asuntoa ja kantaa sitä pupua hampaissaan ihan kuin emokissa pentujaan. Ja meillä ei ole eläimiä, eikä edes kellään lähipiirissä, joten mallia ei ole saanut. :rolleyes:

ImageUploadedByVau Foorumi1404838170.305559.jpg

Se löytyi sittenkin! Isä kävi vielä iltakävelyllä kysymässä Citymarketin infosta, josta minä olin kysynyt jo kaksi kertaa. Nyt oli sitten ilmestynyt sinne. Voi onnea!

Vertailun vuoksi kuva uudesta ja vanhasta pupusta. Aika hienoon kuntoon on meidän neiti saanut ton. :D

Me ostettiin tänne mökille Hong Kong-tavaratalosta sellainen kova kahluuallas (n 1m x 1m, 20cm korkea). Toimii täällä paremmin, koirat eivät saa sitä rikki (eikä sen puoleen lapsetkaan eikä poika puremalla...), sitä on helppo siirtää esim varjoon. Ja poika saa siitä tukea kun ravaa edes takas ja nousee seisomaan. Oli tarjouksessa 9€, joten ei ole myöskään hinnalla pilattu :)

Ovatko nuo puput ihan oikeasti olleet uusina samanlaisia??? Ohhoh, mika ero!!! :)
Ma olen tuonut pojalle kolme vanhaa pehmolelua, jotka ovat olleet minulla lapsena ja sittemmin yli 20 vuotta pahvilaatikossa kylmassa varastossa. Osa oli jo aika nuutuneita, mutta valitsin sielta ne parhaimmat. Pesukoneen kautta ovat kuin uusia!

Joo ihan samanlainen toi toinen pupu on ollut uutena, mutta kun neiti kantaa sitä suussaan, niin aika karu siitä on tullut. Ja koneessa on käynyt myös.

Mä muuten yritin aluksi tarjota vauvalle sellaista ankkaa, minkä ostin meidän häämatkalta Jenkeistä, kun olin 8. viikolla raskaana. Onneksi neiti kuitenkin itse valitsi ton pupun, jos ankka ois yhtä rakas ja katoaisi, niin mähän en saisi mistään uutta. Nyt noita pupuja oli Pentikissä iso korillinen.

Meilläkin pojan unilelu näyttää jokseenkin yhtä kauhtuneelta. Se on semmoinen elukka minkä "vartalo" on riepumainen. Varmaan kaikki on näitä nähneet jossain. Se on lammas nimeltään Jänis. Mieheni on kutsunut sitä jänikseksi alusta alkaen, kunnes kerran oikaisin että se on kylläkin lammas. No, eihän sitä toki voi enää muuksi kutsua kuin jänikseksi. :D Poika tykkää kanssa roikottaa sitä suussaan kun heiluu pinnasängyssä. Muualla se lelu ei olekaan käytössä kuin sängyssä yöunileluna. Se on ihan harmaantunut ja sen "kädet ja jalat" on melkein mustat ja se haisee MANSIKALTA. :D En ole keksinyt tähän muuta selitystä kuin että ehkä korvikkeen juominen tekee leluun sen hajun, kun poika heti maidon jälkeen illalla alkaa maiskuttaa sitä lelua. Joskus se on pojalla mukana kun nukkuu aamulla hetken meidän välissä ja yrittää siinä sitten tyrkyttää sitä märkää mansikanhajuista leluaan meille. Ei voi muuta todeta kuin että "kiitos kulta, mutta äiti pärjää kyllä ilman jänistä" :D

Takaisin