Vauva-arki

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja herne
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi Littlered, pakko kommentoida tohon Polarin pukuun! Se on ehkä maailman käytännöllisin, meillä oli koossa 56. Tultiin sillä synnäriltä kotiin, käytettiin lähes joka päivä kauppareissuilla, isoissa ostoskeskusksissa kierrellessä ja lämpimillä talvikeleillä vaunuissa makuupussin sisällä. Eilen sitten myin sen, vaikka perjaatteessa tuo 56 kokokin vielä meni pojan ollessa 65cm pitkä ja tänään sitten, kun taas lähdettiin uusimaan isännän ulkovaatetusta oli paniikki kova, että mitäs nyt pojalle puetaan.. Onneksi posti tuo parin päivän päästä uuden hiukan isomman koon <3

Popista pakko kommentoida myös sen verran, että pojan syntyessä meillä oli vain parit kyseisen merkin vaatteet, mutta pikkuhiljaa olen huomannut, että niiden laatu on vaan ihan omaa luokkaansa muihin verrattuna ja vaatekaappiin onkin sitten muuttanut vain Popin vaatteita. Jos vaatteiden hinnat kauhistuttaa, aina voi liittyä facebookin kirppareille, joissa yleensä saa uskomattoman hyvin rahojansa vaatteista takaisin.

Ja kun nyt aiheeseen päästiin, on pakko jakaa, kuinka Poppihulluus on paha tauti; Heillä alkoi alennusmyynti 26-27.12 keskiyönä. No, sitähän passitettiin koneella update-nappia painaen ja kun lopulta ale alkoi, poimein mallistoista vielä ne viimeisetkin ihanuudet ostoskoriin. Sitten iski järki, "hei nyt, meillä on jo parikymmentä Popin vaatetta koossa 62 ja seuraavissa koissa vielä enemmän, et osta enää yhtään mitään". Jätin siis jostain ihmeen mielenviasta vaatteet ostoskoriin ja painuin nukkumaan. Sängyssä pyörein ja hyörein ja lopulta mies kysyi, että mikö hitto sua vaivaa, kun olet noin levoton. "No popilla alkoi ale ja mulla on siellä ostoskorissa pari bodyä, mutten raaski tilata niitä ja nyt jäi vaivaamaan" Mies oli hiljaa ja minä jatkoin pyörimistäni sängyssä, kunnes hetken päästä mies kääntyy, koputtaa olalle ja sanoo "mene nyt hemmetti soikoon tilaamaan ne vaatteet, että saadaan joku nukkumisrauha tänne"

"Joo mää meen" ja sen jälkeen se uni tulikin helposti :oops:

Onkohan täällä muita lastenvaatehulluja, olisi kiva saada joskus purkaa tätäkin jonkun kanssa? :anyone

Laittakaapa tänne linkkejä ale-sivustoille jos sellasia löydätte, meidän poika tarvitsee muutakin vaatetta kun noita lahjaksi saatuja kauluspaitoja ja neuleita :wink

Oooo... kiitos Saria! Nyt lähtee!!! Ei noita saa tännekkään tilattua.. mutta serkkuni asuu englannissa, niin jos hänen kauttaan saisi tilattua :)

Sanotaanko, että aina vastaa suurinpirtein kokoaan, joskus voi olla hieman reiluja. Mutta vaatteet on usein tehty niin, että esim, hihan ja lahkeensuita kääntämällä menee useamman kuukauden ajan. Hyvänä esimerkkinä juuri tuo aikaisemmin mainittu fleecehaalari :)

POPin vaatteet on kyllä hyviä, mutta minä en osta enää mitään vauvanvaatteita, kun nyt jo meinaan hukkua niihin. Mutta meillä oli ihan vastasyntyneenä pari POPin 50 cm bodya, ja ne oli ainot sopivat vaatteet mitä sillä silloin oli, muut oli liian isoja. Mielestäni niissä ne koot ovat myös menneet kaikista merkeistä lähimpänä totuutta.

Yksi merkki mikä on ihan kumma on Name it (muistinkohan oikein?). Bodyt on ihanaa pehmeää kangasta, mutta malli jollekin anorektikkovauvalle, hirveän pitkä ja kapea.

Mulla hulluus iski imetyspaitoihin. Ostin aluksi sellaisia imetystoppeja, missä ideana se että voi käyttää niitä omia vanhoja paitoja eikä tarvitse uusia koko garderoobia. Mutta sitten menin ostamaan yhden Boobin imetyspaidan, jota pidin sitten koko ajan. Sitten pari viikkoa selailin nettikauppoja ja kiemurtelemaan tuskissani kun en raaskinut ostaa, kunnes lopulta mies sanoi että tilaa ne itsellesi joululahjaksi. Tilasin niitä nyt kaksi, ja ne on vielä sellaisia missä on tuo rintojen kohta fleeceä, niin ei tarvitse itseään topata niin paljon kun lähtee ulos. :happy093Imetyspaidoissa mulle toi Boob on ollut ihan ylivoimainen, siskolta sain Henkkamaukkoja ja kaverilta jonkun muun merkkisen, mutta en tykkää niistä yhtään, Boobissa toi systeemi on vaan niin paljon parempi.

En ole kertaakaan käyttänyt imetysliivejä ja/tai -paitoja.. :D En ole yksinkertaisesti raaskinut ostaa..

Mulla on vain kaksi HMn imetystoppia ja parit liivit. HMn imetysliivit ovat btw SURKEAT. Mä imetän vain kotona, jolloin päällä on joku vanha venyvä toppi. Kodin ulkopuolella poika saa tuttipullosta :)

Ei muuten ole tuossa em. houseoffraserilla ne wind fleece-haalarit kuin kokoon 6-9 kk saakka. Oisin voinut tilata ensi syksyksi/talveksi samanlaisen kuin nyt, mutta eri vareissa. Njaah, eihan me kesalla mitaan fleece-haalareita tarvita. :)

Imetysliiveja ja paitaa tarvitsin vain sairaalassa, kun ei siella muuten kehdannut olla. Kotona oon kayttanyt liiveja jonkin verran, mutta ihan surkeethan ne oli, eivat tukeneet lainkaan, joten ei niita voinut kayttaa edes lenkilla kaydessa. Urheiluliiveja/toppiliiveja kaytin lahinna. Imetyspaita jai sitten kaapin pohjalle, silla en ma koskaan imettanyt muualla kuin kotona. Onneksi en sen enempaa tuhlannut imetysvaatteisiin. Mun kohdalla ihan turhat. Imetinkin vain sen vajaat 2 kk, joten ihan yks hailee mihin pukeuduin.

No täällä on imetysliivit tullu tarpeeseen, ja oon tyytyväinen että tuhlasin niihin 60e. Älyttömän hyvät ja kun käyn aika paljon kavereilla yms niin on olleet tosi kätevät. Imetyspaitaan en ruvennut tuhlaamaan, totesin että spagettiolkaintoppi ajaa saman asian kun olalle nakkaa harson.. ja jos paikalla on vaan naisia, en jaksa häpeillä vaan kaivelen eväsrepun ihan reilusti esiin, on niillä tissit itelläkin ja aina voi katella seinille :D

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Voi tätä kauhistuksen määrää nyt kun alkaa pikkuhiljaa maidontulo kokonaan loppumaan ja rinnat saa sen "lopullisen" ulkonäön.. Ihan hivenen naurahdin kun tänään peilistä katsoin sivulta ja edestä ja joka suunnasta.. Niin surkeaa kuin se onkaan voin sanoa, että omistan aivan rehelliset lapaset. Tissit ovat tipahtaneet kokonsa verran alaspäin ja ne ovat "kuopalla" siitä kohdasta, jossa ne ennen ovat sijainneet :D Kuppikokoni on ollut suht pieni aina, joten suurempaa vahinkoa ei ole käynyt. Niin siinä vaan kävi, vaikka aluksi sanoin, että ei näin pienet voi alkaa roikkumaan. Suuren maitomäärän venyttämät tissini ovat hivenen hupaisa näky.. Parhaimmillaan lypsin aamuisin kummastakin 250ml, ja edellisestä lypsystä aikaa n.9h.

Ainakin nyt tiedän, miltä silikonit näyttäisivät! Kuppikoko kasvoi 75B:stä 80D:hen ja nyt pitää varmaan mennä rintsikka ostoksille, koska muoto on muuttunut niin paljon, ettei kumartuessa varustus pysy enää liiveissä.. :D

Näin niinkuin asiasta kukkaruukkuun, eikä kyllä varmaan varsinaisesti tänne kuulu :D

Mä täysimetän edelleen, ja tarkoitus on jatkaa kiinteisiin asti ja sitten vielä osittaisimetyksellä, joten imetysvaatteet ovat oikeasti tarpeen. Ja mä rällään kodin ulkopuolella vauvan kanssa niin paljon, että imetänkin usein muualla kuin kotona. Noilla Boobin paidoilla onnistuu varsin diskreetisti. Ostin myös erikseen imetysyöpuvun, vaikka alkuun kärvistelin niin että nostin vaan normipyjaman helmaa, mutta tuo on niin paljon mukavampaa, en kadu sitä hankintaa yhtään. Mutta en mä näitä vermeitä ostanut ennen kuin tiesin miten paljon imetän.

Imetysliivit on myös kovalla käytöllä, mutta ne onkin hyvät (ja kalliit...:mad:). Mutta mä olen tottunut maksamaan liiveistä, ennen raskautta kuppikoko oli 85F joten hyvät liivit on olleet ihan välttämättömät. Ostan ne tietystä liiviliikkeestä mistä saa hyvää palvelua, samoin tein imetysliivien kanssa. Se on vaan aina ollut se vaatekappale, mihin oon satsannut.

Yksi merkki mikä on ihan kumma on Name it (muistinkohan oikein?). Bodyt on ihanaa pehmeää kangasta, mutta malli jollekin anorektikkovauvalle, hirveän pitkä ja kapea.

Mekin saatiin yksi aivan älyttömän söpö Name it -body, joskin vähän viimetingassa, kun se koko oli just käytössä. Yhen kerran tungin päälle pikku punkerolle kun mentiin kylään. Oli niin tight fit malli, että toinen pystyny varmaan kunnolla liikkumaankaan.. Näyttihän se siinä pitkältä ja kapeelta.. Valokuvat, kiitokset antajalle ja säilöön. :/
Siinä oli lahjakuitti mukana, ois voinu palauttaa, mut tuli sitten jo käytettyä. Harmi.

Mulla olis Name It:iin lahjakortti, toivottavasti vaatteet on kunnollisia. Äitiyspakkauksen 70-senttiset toppavaatteet taitaa mennä hukkaan, ellei kohta saada oikeaa talvea! Mahtuvatko enää ensi talvena?

Hei, tajusin just, että Lokakuisilla alkaa tulla tuo "maaginen" 3kk täyteen kellä kohta, kellä myöhemmin. Mulla on ainakin kovat odotukset tota kohtaan ;) Joten kertoilkaapa miten elämä muuttuu :grin

Meillä ei ihan vielä oo se maaginen 3kk-raja ylittyny, mut tuntuu että ihan selvästi esim. vatsa on paaaljon paremmassa kunnossa, ja paranee vaan mitä lähemmäs tuota 3kk mennään:) Eli paljon vähemmän ilmavaivoja ja sitä kakkaakin tulee nyt vaan korkeintaan kerran päivässä, välillä joka toinen tai kolmas päivä. Tuntuu että sekin on rauhoittanu noita ilmavaivoja ja vatsakipuja kun ei suoliston tarvi koko ajan tehä niin kovasti töitä että kakkaa ois joka vaipassa:p

Sillä ehkä lähinna tarkoitetaan just noita vatsavaivoja. Suolisto alkaa 3 kk:n iässä olemaan sen verran jo kehittyny että vatsaongelmat yleensä hellittävät siinä iässä..muuta en ainakaan minä ole kuullut?!

Takaisin