Vauva-arki <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimael
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä kans. No, tuokin on ohimenevä vaihe..kunnes tulee uusi vaihe! Pääasia, että vauva tietää äidin tulevan pian takaisin :)

Muiden sylissä ollessaan tytöt tarkistelevat usein, että onhan äiti lähellä.

Onhan se aika hauska jollain tavalla, että miten äidin läsnäolo rauhoittaa vauvan heti, kun äiti tulee esim.kaupasta kotiin ja moikkaa. Heh voimaannuttava tunne.

Toisaalta, mä käyn yleensä pakolliset omat menot silloin kun tytöt on esim.nostettu jo vaunuihin nukkumaan tai jos lähden miehen kanssa, vaatii se molempien isovanhempien läsnäolon tai vaihtoehtoisesti otan toisen mukaan viettämään laatu aikaa äidin kanssa ja toinen tällöin isän - nauttivat siitä kovasti. Ei näitä voi yhdelle hoitajalle/sukulaiselle jättää, vaatii kyllä kahden ihmisen läsnäolon,ellei kyseessä ole vauvojen oma isä.

Joo tästä episodista opin, että en missään nimessä poistu kotoa enää niin että poika näkee eteiseen ja ovelle kun lähden. Ennemmin niin että hän on esim nukkumassa sillä aikaa. Onhan se toki hellyyttävääkin huomata kuinka tärkeä pojalle olen. Pieni muru :love7

Juu. Eroahdistusta täälläkin. Ja vierastaa jos en ole näköpiirissä ja sattuu uusi naama pällistelemään. Yöt kuulostaa myös tutuilta. Ekan pätkän nukkuu ok, noin 4-6 h ja sit tunnin tai kahden välein herätys ja tarkistus että äiti on vieressä. Imee kyllä tissiäkin niillä tarkistuskerroilla joten ehkä on myös jano.

Meilläkin tyttö seuraa tarkkaan missä meen ja itku tulee helposti jos lähen kotoo johonkin. Nukkumaan menokin onnistuu tällä hetkellä vaan mun saattelemana eikä yöllä kelpaa isi rauhottelemaan. Nytkin nukkunut reilun tunnin jonka aikana saanu rampata neidin huoneessa ainakin 5 kertaa rauhottelemassa kun on itkeny ja tätä on pitkin yötä. Turhauttaa vähän kun ois toinenkin joka haluais osallistua esim näihin yöheräilyihin mutta ei auta kun vasta mun tullessa lähelle rauhottuu.

Meillä vierastaminen loppui ja muiden sylissä viihtyy jonkin aikaa, kunnes huomaa mut vaikka olisinkin ihan vieressä. Sitten on pakko päästä mun syliin tai alkaa huuto. Pidempiä aikoja en nyt hetkeen olekaan ollut tytöstä erossa, niin en osaa sanoa, mitä tuo selaisesta edes tuumaisi.

Meillä vierastaa silloin jos on väsynyt tai jos vieras on tummiin pukeutunut! Pelkäsi jopa isäänsä joka tuli saunasta mustassa kylpytakissa :grin muuten en oo huomannut eroahdistusta,aina kun lähden treenaamaan niin vilkutan heipat tytölle ja nätisti hän jää isin kanssa. Kun tulen takaisin saan valloittavia hymyjä :joyful:

Koetan aina muistaa sanoa heipat kun poistun näköpiiristä, hakemaan vetää keittiöstä tai kauppareissulle. Tuo ehdollistaminen on jäänyt eläinmaailmasta päälle ;) ..mutta uskon kyllä rutiineiden luomaan turvaan. Töissä koetan sanoa vanhemmille, etteivät lähtisi salaa. Monille se tuntuisi luontevalta vaihtoehdolta jos lapsen on vaikea jäädä hoitoon. Lapselle se vaan on vielä kurjempi kun yhtäkkiä on kadottu.. Itku saa tulla ja sitten yhdessä rauhoitutaan rauhallisen aikuisen kanssa. Kotona Isälle olen toitottanut meidän kohdalla, että koettaa muistaa ettei kyse ole henkilökohtaisuuksista eikä siitä "kelpaako" isä. Ja jos itkua riittää, niin kunhan itse pysyy rauhallisen ja tyynenä niin pienikin vauva voi tuntea turvaa vaikka harmi jatkuisi. Enkä nyt tarkoita että pitää huudattaa, vaan sitä että jos se lohduttomuus iskee eikä äippää tai vaikka pulloa ole juuri siihen hetkeen tarjolla, niin hengitetään syväääään ja koetetaan vaikka laittaa imuri päälle :D
Ja siis meilläkin toki olen poistunut kuvioista kun olen saanut pojan pitkille päiväunille, tarkoitin salaa poistumisella hereillä oloa! Vanhemmille lapsille voikin sitten kertoa, että kun heräät on sinun kanssa iskä/mummo jne.
...joo, eksyin ehkä hieman viestin alkuperäisestä aiheesta ;)

Meillä ei onneks ole ollut nyt eroahdistusta eikä vierastamista. Eilen juuri oltiin isojen lasten kanssa liikenteessä 4h ja vauva jäi papan ja mummun kanssa kotiin. Ja lisäksi illalla poikkesi sukulainen, jonka vauva on nähnyt vain kerran ristiäisissä, eikä vierastanut sylissä ollenkaan. Helppoa siis!

Viime yönä heräs kahden tunnin välein, mutta pääsääntöisesti herää vain kaksi kertaa yössä onneksi.

Onko täällä muita vauvoja jotka syö äitejään? :joyful: Meillä ei oo vielä hampaita ja kovasti neiti imi toissapäivänä kummisetänsä kämmenreunaa, eilen imi mun käsivartta niin että näytän siltä kun mua ois pahoinpidelty kun sai kunnon fritsut aikaseks :grin

Täällä hoi! Tuo likka mitään muuta teekkään. :D Kaikki pitää syödä (tai vähintään yrittää), oli selittelemistä miehelle kun mulla oli olkapäässä fritsu. :D usko se sen onneks kun kerroin mistä oli tullu. Seuraavana päivänä hänellä oli kädessä samanlainen. :D

Miulla on tisseissä fritsuja... poika on monena yönä onnistunu nappaamaan jotenkii hassusti tissistä kiinni ja enhä mie nää hämärässä puoliunessa miten se syö :grin sen sit tuntee ku on hetken imeny et nyt ei oo imuote ihan kohallaan. Päivällä poika tykkää imeskellä omia sormiaan tai äitin sormia, ranteita, käsivarsia, olkapäätä, millon mistäkii saa vaan otteen... Ei oo hampaita tullu eikä vielä tulossa.

Meillä kun on hampaat jo, niin kaikkea puista yrittää nakertaa, mummon keinutuolin jalakset on nyt in :joyful:
Tykkää kyllä imeäkin kaikkea ja kaikkia,se tuntuukin kivalta kun pienet piikit uppoo nahkaan yhtäkkiä :grin

Meillä ei ole vielä yhtään hammasta. Onneksi. Tykkää nimittäin myös imutella mun nahkaa :D

Meillä ihan samaa meininkiä. Ärsyttää kun kaikki hokee kuinka "vauva tekee varmasti hampaita". Ei näy, ei tunnu ja kolme kuukautta on vienyt KAIKEN suuhunsa. Sehän nyt on vaan tapa tutustua maailmaan, eikä vaan merkki ienten kutiamisesta... Hellyyttävää!

Mulle on kans hoettu tuota jo neljä kuukautta, "se tekee hampaita". En tiiä tekeekö vai ei,mutta ei nyt kaikkea kitinää voi laittaa hampaiden piikkiin. Ja tää laittaa kans ihan kaiken suuhunsa. Olen muutamalle tokaissut että kyllä hän osaa kitistä sitäkin että on paskat housussa. Sitäpaitsi meillä kitistään jo sitä oikein sujuvasti (lue, huudetaan/kiljutaan) kun on tylsää tai "tyhmä" leikki. Tai kun kaikki tavarat heitellään pitkin poikin ja palvelija ei tuo takaisin :laughing002

Iituliina kuullostaa kaikin puolin kovin tutulta. :D täälläki lentelee nokkamukit suun muut lattialle ja sen jälkee pitkä tuijotus muhun ja jos en nosta sitä nii lentää joku muu, kun tavarat edestä loppuu niin huudetaan. :D Meidän neiti on kans "tehny hampaita" 2-3 kuukautisesta asti. Vieläkää näy. :D

Haha ja meillä ei oo "tehny hampaita" ollenkaan ja niitä on suussa jo kolme :D onneks kaikki vauvat on upeita ihania yksilöitä. ❤️

Ensimmäinen hammas puhkesi viikonloppuna! Ja eteenpäin mennään pikkasen, yritys on sitäkin suurempi. Äippä aloittanut työt ja isä kotona.

Takaisin