Vauva-arki <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimael
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pakko pitkästä aikaa kommentoida, että olipas kiva termi tuo "hampominen!" :) Tulee siis käyttöön!
En ollu ennen sitä kuullukkaan ku aina sanotaan että hampaita tekee tms. Meillä tosin ei ol vielä yhtään hammasta suussa ja ikää 7kk.

Meillä mennään edelleen kahdella hampaalla ja nyt yläikenet pullottaa siihen malliin että kohta puhkeaa sinne kaksi lisää :) tää on jännä miten eri tahtiin niitä hampaita tulee vauvoille,joillekin tulee jo 4 kuisina ekat kun taas jotkut on vielä 1 vuotiaina hampaattomia :rolleyes:

Toisella yksi ja toisella 0. Ikää yli 7kk. Itsellenikin tuli ensimmäinen hammas vasta 8 kk:n iässä ja loput tulivatkin tiuhaan tahtiin. Yleensähän vauvoille tulee samoihin aikoihin kuin heidän omille äideilleen on tullut.

Niin, itselleni tuli ekat hampaat 4 kuisena ja kaikille mun lapsille on tullut 4-5 kuisena, eli pitää ainakin meidän perheen kohdalla täysin paikkansa :)

Samoin mulle 4kk iässä puhkesi ensimmäiset alaykköset ja meidän lapselle kans. :D

Mulle tuli 9kk eli tällä meidän likalla on siis hyvin vielä aikaa kasvattaa niitä. Katotaan osuuko samoihin aikoihin. :)

Meillä tekee nyt toista alahammasta. Vaikuttaa yhtä kivuliaalta kuin ensimmäinenkin. Tosin nyt sentään tajusin heti, mistä on kyse.

Mulle on tullut eka hammas vasta 10-kuisena mutta miehelle jo viiden kuukauden iässä. Poika näyttäisi muutenkin kehittyvän enempi miehen kanssa samaan tahtiin. Oppi jo seisomaankin tukea vasten, kohta varmaan jo käveleekin sohvan reunasta kiinni pitäen. On melkoisen väsyttävää vahtia tyyppiä, joka on jatkuvasti kiipeämässä paikkoihin, jotka ylittää omat taidot. Kopskops, pää on kolissut urakalla. :sad001

Tänään huomattiin eka hammas! Pikkuinen alku näkyvillä. Nyt en ihmettele huonoja yöunia juhannuksen jälkeen... Takana onneksi jo yli viikko hyviä unia, mut kun seuraava "helvettiviikko" alkaa niin työnnän heti panadolia likalle.

Tänään löyty ensimmäinen hammas pojan suusta, puhkes 6kk iässä niinku miullakii :) Tuli ilman kitinöitä, kuolaa, turvotusta tai punotusta, yllätti meiät :grin

Meillä ei ole vielä yhtään hammasta ja ikää reilu 7kk. Imetyksen kannalta ihan hyvä, koska ikenillä tykkää jäytää tissiä kovasti..

Millaisia hampaanhoito-ohjeita olette saaneet neuvoloistanne? itse en minkäänlaisia ja olen asiaa googletellut nyt kun se on ajankohtaista. Mielelläni kuulisin myös mitä teille muille on sanottu ja miten käytännössä teette? Kiitos :)

Takaisin