Vauva-arki <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimael
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä kelpaa molempien, äidin ja isän, syli väsyneenä. Poika tarvii vaan aina tissin nukahtaakseen et on jääny nukuttaminen miulle, ei oo tainnu isä kertaakaan nukuttaa. Pitää varmaan jossai vaiheessa opetella joku muu nukkuttamiskeino kun tissi, mutta mikä?? Ei ehkä hirveen hyvä juttu ku oon opettanu pojan tuohon tapaan, se on vaa nii helppo vaihtoehto itelle. Pikkumies on nii huono nukkumaan (vaan pari tuntii päiväunia päivän aikana lyhyissä pätkissä) ni ei viittis kiusata toista yrittämällä muuta nukutusta ku tissinukutusta..

Kyllä meilläkin äidin syli on se paras. Isi kelpaa, niinkuin joillain muillakin, kun maha on täynnä ja mieli muutrnkin hyvä. Pitkälti rauhoittuu rinnalle, nukahtaa siihen iltaisin myös. sänsä saa nukkumaan antamalla meidän mittapuun mukaan valtavan maitoannoksen pullosta. Mä en näe mitään tarvetta sille, että isän jotenkin pitäisi nukuttaa illalla, tai huudattamiselle. Opetellaan näitä nukahtamisasioita sitten vähän isompana. :happy:

Meillä on vähän pakko,teen silloin tällöin keikkatöitä iltaisin ja eihän se onnistuisi jos isi ei saisi vauvaa nukkumaan. .tosi hienoa et Minea nukahtaa yksin ja ilman mitään kikkoja tai maitopulloa,ei tarvi mun sit stressata työpaikalla.
Haluan kyllä myös tasapuolisuuden nimissä että isikin osallistuu kaikkeen lastenhoitoon,meillä kun on monta lasta niin on äärimmäisen tärkeää jakaa taakka molemmille vanhemmille,ettei itse ylikuormitu.

Meillä on tapahtunut ihme! Tissinukkujamme on nyt neljättä iltaa putkeen nukahtanut ilman tissiä omaan sänkyynsä. Aiemmin vaati aina tissin ja nukkui kyljessä kiinni. Nyt on ottanut tutin tissin tilalle, vaikkei aiemmin ole kelpuuttanut tuttia. Tänään jätin nukahtamaan itsekseen ilman tuttia ja tuolla tuo nyt tuhisee onnellisesti omassa sängyssään. Lisäksi yöhulinat loppuivat kun seinään kun siirsin pojan omaan sänkyynsä makuupussissa nukkumaan. Onko joku vaihtanut mun vauvan toiseen vai mitä ihmettä tämä on?!

Winnie, me hankittiin ne keinutassut. Tänään vasta laitettiin kiinni petiin, joten huomenna nähdään auttaako. Poika nukahtaa nykyään päiväunille vain vaunuihin, joten toivoisin noista tassuista apua siihen. Joka kerta ei jaksaisi uloskaan lähteä...

Auttaiskohan tuo I-P:n makuupussikikka täälläkin nukahtamiseen omaan sänkyynsä... Täytyykin kokeilla. Eipä ainakaan saa poika potkittua peittoa pois päältään.

Auttaiskohan tuo I-P:n makuupussikikka täälläkin nukahtamiseen omaan sänkyynsä... Täytyykin kokeilla. Eipä ainakaan saa poika potkittua peittoa pois päältään.
Suosittelen kokeilemaan! Meilläkin oli melkoiset yöhulinat kun poika potki peittoa pois ja oli poikittain sängyssä. Makuupussissa nukkuu ihan rauhallisesti :)

Onko kukaan kokeillut unipussia? Meilläkin neiti potkii aina peiton ja olen harkinnut unipussin ostamista kun hänellä on usein kylmät varpaat.

Meillä on ollut alusta asti sellainen hiaton unipussi ja pysyy kyllä varpaat lämpimänä, meillä kun ei pysy peitto päällä eikä sukat jalassa :p

Meillä nukutaan melkkä body päällä, ei housuja tai sukkia. Peitto pysyy kyllä hyvin, mutta sen alla ei voi olla mitää, muuten tyttö on ihan hiestä märkä

Elmalla oli unipussi pienenä, se oli/on näppärä kun ei tunnu nuo lämpötilan vaihtelut kun siirtää sylistä nukkumaan muualle. Mutta, nyt ei ole ollut käytössä ollenkaan, kun minä koen sen jotenkin hankalaksi yöllä imettäessä - tuntuu siis että on aina mytyssä väärässä välissä... Ja itseasiassa vähän sama kuin nooralla, Elma hikoaa öisin niin että voi helposti nukkua yön myös ilman mitään vaatteita, pelkässä vaipassa...

Meillä oli hihaton unipussi ekan elinkuukauden, mutta musta tuntui että käsivarret jäi kylmiksi ja olis vaatinu pitkähihaisen bodyn alle. Muutoin ajoi kyllä asiansa ja poika tykkäsi. Jos nyt hankkisin unipussin niin ottaisin pitkillä hihoilla.

Meillä on ollut unipussi melkein koko ajan käytössä, hihaton malli, ja siellä alla pitkähihainen yöpaita. Jos yöpaidassa ei ole kääntöhihoja niin sitten ollut tumput tai ohkaset sukat käsissä. Tosin meillä on vanha talo ja viileä makkari.. Mutta itse tykkään ja joo, imettäessä voi olla hetkittäin mukavan mutkalla viereen nostelun jälkeen, mutta varsinkin nyt kun poika on isompi, niin muutamalla nykäsyllä on saanut suoristettua :)
Meidän pussi ei kyllä ole mikään megatoppaversio...nii, eikä ollut ekoina viikkoina käytössä, mutta nyt kun pyörii ja hyörii, niin on erityisen kätevä :)

Muokattu viimeksi:
Yleensä minean yökkärissä on ollut sukkaosa mut nyt huomaan että suurimassa osassa se sukkaosa jäänyt pieneksi ja suosinkin siksi yökkäreitä missä sukkaosaa ei ole,ja jos yöksi laittaa erikseen sukat niin ne potkitaan hyvin äkkiä pois :p täytyy nyt miettiä viitsiikö enää hankkia unipussia kun kesä tulossa ja silloin meijän makkari on kuuma kuin sauna:joyful:

Meillä kans unipussi käytössä ku yöllä niin muhkea kestovaippa, että helpoiten mahtuu unipussiin. Meillä on yks sellanenki versio, jossa on trikoinen, ohut, pitkähihainen pussi ja päälle hiaton paksumpi. Kesällä varmaan sopiva se pelkkä trikoinen.

Mulla tää on ensimmäinen lapsi ja tyttö on nyt tasan 4kk. En oo koskaan ennen kuullukaan mistään 4kk hulinoista ennen kuin täällä luin. Nyt kysyisinkin teiltä kun meillä on kolmas ilta peräkkäin joka menee tähän malliin.. Tyttö saa normaalin iltavellinsä ja nukahtaa/menee nukkumaan omaan sänkyynsä jossa nukkuu 20-30min kunnes herää hirveeseen huutoon. Ei rauhotu ennen kun ottaa syliin ja on ihan kylmän hikinen. Itkiessään jäykistää itsensä välillä ihan kokonaan, vähän kuin kouristellen. Sitten kun saa rauhoitettua itkusta saattaa 10min henkittää tosi "hätäisesti" kunnes nukahtaa syliin. Tää toistuu illan aikana ainakin kolme kertaa ennenkun nukahtaa sitten kunnolla.

Meillä on samaan aikaan alotettu bataattisose kun tää alko mutta minkäänlaisia oireita ei oo päivällä ja saa soseensa ennen klo 12. Onko jollakin samanlaista? Liittyyköhän nää jotenkin niihin 4kk hulinoihin vai mistä johtuvaa.. :sad001

Munkin mielestä ei oo mitään hätää! Oo vaan ilonen, ettei tuota jatku tunnin välein koko loppuyönkin...
Tämäkin vain mun mielipide eikä todellakaan mistään oppaasta tai asiantuntijalta.

Meillä viime yö oli ehjä yö (kaksi viikkoa levotonta) ja nykyään myös automatkoista tullut ärsyttäviä. Ennen nukkui tyytyväisenä AINA autossa. Nykyään valvoo osan matkaa, haluaisi pois istuimesta, kitisee tai huutaa pää hiessä ja vaatii suunnilleen sirkustemppuja. Siis niin ärsyttävää.

Edelleen vittumaisinta on rinnasta kieltäytyminen. Ei huolestuta, mutta vituttaa...

Onneks kaikki noi väliajat se on ihana äitin lutina!!

Anjuska86, meillä käynyt automatkojen kanssa ihan samalla tavalla. Uskaltaako tässä lähteä enää mihinkään pidemmälle matkalle! Ennen oli niin helppoa, kun pystyi luottamaan siihen, että vauva nukkuu koko matkan. Parin viikon päästä pitäis lähteä 400km päähän Turkuun ja laivamatkalle...toivottavasti tuo vaihe on siihen mennessä ohi! :p

Meilläkin torstaina edessä 3-4tunnin automatka. Kattoo millai käy. :D kyllä hän edelleenki nukahtaa autoon mutta siihen menee vähän kauemmin ja jos sattuu herää matkalla niin tulee äkkiä itku.

Takaisin