Ihan toisesta asiasta nyt kirjoitan, joka ei varsinaisesti liity tähän vauva-arkeen ja kuitenkin liittyy :D Eli heräsin tänä aamuna siihen kun naapurin äiti huusi kurkku suorana itkevälle lapselle (1v), että nyt pistät sen turvan kiinni ja rupeet nukkumaan! Mulle tuli tosi paha olo tän pienen ihmisen puolesta.
Tiedän, että se voi olla uhmaitkua ja tiedän, että äidit väsyneenä saattaa huudella sellastakin mitä ei tarkoita, mutta mulle tuli pelko persiisiin, ettei ole niin väsynyt vauvan itkuun, että kohta lyö jos ei lapsi hiljene. Täällä meillä on aika hyvät äänieristetyt seinät, että täytyi aika kovaa huutaa, että sen kuulin..eikä toi ollut valitettavasti edes eka kerta.
Oon miettinyt, että missähän vaiheessa ois hyvä puuttua asiaan, vai pitäiskö antaa olla? Ei juurikaan olla tekemisissä naapureiden kanssa, mutta sen tiedän, että itkuinen lapsi on aina ollut, mutta tuntuu että äiti ei oikein enää jaksa sitä (mun käsittääkseni käy töissä ja kun ei käy töissä,käy koulua ja isä on mukana kuvioissa) itkua. Oisko hyviä neuvoja vai pistänkö vaan korvat kiinni ja toivon parasta..En siis mitään lastensuojelua nyt tähän ajatellut vetää vaan lähinnä mietin, että voisin tarjota apua, jos tarvitsevat, mutta onko se sitten tunkeilua?