Vauva-arki <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimael
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En tiiä kyllä. Oon yrittäny miettiä oisko voinu jostain ruuasta tulla, mutta en usko että mikään ruoka kuumetta nostas. Eikä vaikuta olevan mikään paikka kipeäkään...
Hirveää tämä epätietosuus, ko ei tiiä mikä toisela on :(

Zyrteciä löytyy myös tippoina, mutta en yhtään muista kuinka pienelle saa antaa ja saako oma-aloitteisesti antaa.

Tuo nokkosihottuman aiheuttaja kai useimmissa tapauksissa jää selviämättä. Paitsi tilanteissa joissa se toistuu useasti, sitten aiheuttajaa aletaan selvittää. Mulla on itsellänikin ollut, raskausaikana vieläpä, molemmat kyljet ihan täynnä nokkosihottumaa, eikä se koskaan selvinnyt mistä tuli. En ole siis allerginen millekään.... tai ilmeisesti siis olen kun reagoin! En vaan tiedä mille....

Päivystyksessä käyty ko kuume alko oleen lähellä neljääkymppiä, lääkärisetä meinas että se vauvarokko se on. :o

Pari viimeisintä päivää olleet sellaisia, että voi vain kysyä, mitä ne päiväunet muka ovat :p (Onneksi täällä sentään vieläkin tunnetaan sana hyvät, pitkät yöunet).

Mä tässä kans juuri ihmettelen missä ne unet on, kello on neljä ja tyttö on 30min nukkunu tänään. Ei siinä jos yöt nukkuis mutta ei.. Meillä ei ainakaan vielä oo toi losec auttanu mitään, viikko on sitä nyt annettu. On kyllä niin pirun vaikee saada se annettuakin et tuskin saanu kaikkea lääkettä edes suuhunsa. Onks täällä ketään muuta jolla ois toi losec mups käytössä?

Toi losec mups siis käytössä. Lääkäri ja apteekkari ohjeisti että tabletti liotetaan ruokalusikalliseen vettä. Ne rakeet kuitenkin jää kiinni kaikkeen. Oon kokeillu antaa perus ruokalusikallisella suoraan suuhun mutta purskauttaa kaiken ulos, sitten kokeillu laittaa lääkeruiskuun mutta rakeet jää jumiin, nyt on liotettu pienessä lääkemitassa ja siitä kaadan lusikkaan ja laitan suuhun, mutta siinäkin rakeita jää pohjalle. Tuttipullosta ei tuu ulos ja maitoon ei voi sekoittaa..

Voisikohan sitä lääkettä antaa vaikka soseen tai puuron mukana? Ehkä oletkin jo kokeillut kaikki keinot. Meillä menee lääkkeet nätisti alas isoilla ja pienillä kun naamioin sen vaikka jugurttiin :joyful: vauvalle ei onneksi ole tarvinnut antaa mitään lääkkeitä vielä :rolleyes:

Sitä oon pohtinut, mutta maidon kanssa ainakin rakeet kuulemma reagoi eri tavalla kuin veden eikä rakeet ehdi ehjinä vatsaan asti mikä ideana. Meillä on huomenna taas lääkäri niin saa siellä kysyttyä onneksi vinkkiä :)

Tarkoitinkin niin että sekoitat lääkkeen normaalisti veteen ja sitten laitat sitä valmiiksi sekoitettua lääkettä aina tilkan kerrallaan soseen mukana suuhun :)

Antaisin lääkkeen ruiskulla (jota joutuu toki huutelemaan) tai sitten pienessä määrässä hedelmäsosetta, huomioida, että kaikki menee.
Kokeilemalla löydätte varmasti parhaan tavan teille.

Meillä oli tänään tämä ylimääräinen neuvolalääkäri huonojen öiden vuoksi. Onneksi käytiin jo aiemmin siellä Mehiläisessä lastenlääkärillä, luotto näitä kunnallisen puolen lääkäreitä kohtaan ei oo kovimmillaan ja niinhän tänäänkin meni ettei siellä mitään tutkittu ja lääkäri sanoi että tyttö on kunnossa unohda kaikki yksityisen puolen lastenlääkärin ohjeet. Turha käynti siis jälleen. Alan olemaan niin väsyny etten tiedä pitäisikö kokeilla jotain unikoulu palvelua, en usko että tässä vaiheessa saisin unikoulua itse toimimaan.

Voi ei sss! Kyllä teidän jotain apua olisi saatava kun kerran itsekin tunnistat olevasi hyvin väsynyt! Ärsyttää teidän puolesta jos/kun ei oteta tosissaan teidän huolta :mad: voimia ja jaksuhaleja, ajan kanssa helpottaa ja tiedän ettei se just nyt paljoa lohduta,mutta tulee vielä aika kun saatte kaikki nukkua :sleep002

Kiitos eevis :) kyllä se vähän lohduttaa että tietää tän joskus helpottavan! Onneks tyttö on päivisin hyvällä tuulella eikä juuri turhia kitise, se oliskin eriasia jos päivisin olis huono tuulinen niin menis varmaan näin väsyneenä hermot. Onneks on vaaria ja muita lähellä jotka välillä käy päivisin vaunuilemassa tytön kanssa jos siltä tuntuu että tarvii saada nukuttua :)

Me siirrettiin eilen pinnasänky makkarista tytön omaan huoneeseen, kokeilu mielessä olisko mitään vaikutusta mutta ei ollut.

Viime yönä tarkkailin kellosta noita heräilyjä ja aika tasan 30min välein herää aina itkemään, yhden 2h pätkän nukkui välissä. Nyt miettinyt onko mahdollisesti sitä refluksiaa vai enemmänkin sit joku uniongelma kun noin tasaseen tahtiin heräilee...? Ainakaan vielä ei oo huomannu olevan apua refluksilääkkeestä ja sitä annettu viikko ja 3pv mutta vasta ihan viime muutamat kerrat saanu lääkkeen kokonaan annettua kun kävin apteekista kyselemässä siihen vinkkiä :) kolmen viikon kokeiluhan toi lääke on aluksi että vaikuttaako, jos ei niin ehkä meidän on sit aika miettiä mahdollisesti jotain unikoulujuttuja?

-sss: Toivottavasti lääkkeestä alkaa olla apua. Jos ei auta, niin sit kyllä kannattaa pitää unikoulu.

Meillä on yöt myös edelleen huonoja. Aamuyöstä herää (n.kolmesta eteenpäin) tunnin - puolen tunnin välein. Onneksi yleensä ennen sitä on vähän pidempi pätkä unta. Otan pojan aamuyöstä viereeni, jotta mun on helppo vaan laittaa tissi sen suuhun kun alkaa huuto. Tuo on nyt ihan selkeesti meillä jo opittu tapa, että tissi ilmestyy kunhan karjaisen kovaa.. Reissun jälkeen opetan siitä pois. Mutta tosiassa ennemmin tai myöhemmin ne kaikki lapset oppivat nukkumaan öisin. Tokihan kaikki heräilevät , mutta että oppivat nukahtamaan itsekseen uudelleen.

Meille ohjeistettiin refluksin kanssa, että sängyn pääty on usein myös nostettava kunnolla ylös. Tosin kerrottiin, että joillakin se pahentaa refluksioireita, mutta pääsääntöisesti vaunujen ja sängyn korottaminen, lääkityksen ohella, on niitä perus hoitomuotoja.. Ja se voi olla, että muutaman yön tai viikon jälkeen oma huone saattaakin toimia. Mutta hyvä kuulla, että uniapuja löytyy jos alkaa univaje äippää kiusaamaan!
Meillä vauva-arki on edennyt siihen pisteeseen, että Ikeassa on käyty :) . Pistorasian suojat, kaappeihin lukitukset, korit tavaroille sohvapöydän avohyllylle, lipasto olkkariin, jossa lasiovelliset kaapit joihin saa digivempaimet piiloon ( oli tosin jo hankintalistalla ennen pikku pyörremyrskyn saapumista :D ) . Sitten löydettiin sieltä myös ne portit joista oli joskus aiemmin puhetta, eli vaihdoin ne rullaverhomalliset nyt sitten Ikean haitarimalliin. Olivat halvempia ja mulla kun ei ollut muulla väliä kuin sillä, että tavan portit vievät meidän ovihelvetissä liikaa tilaa kokonaan auki ollessaan.
Täällä siis vaelletaan huoneesta toiseen pienen mittarimadon perässä joka koettaa myös miettiä miten konttausasennosta pääsisi liikkeelle -ei onneksi ole vielä keksinyt!! ;)

Viime yönä heräilyvälit piteni tuntiin, toivoa on vielä että parempaan päin :grin (toiveajattelua vain?)

Meillä ei oo koskaan ennen tarvinnu yöllä vaihtaa vaippaa mutta toissa yönä oli pissat tullu vaipan yli sänkyyn ja viime yönä tuli suoraan mun syliin niin oli pakko vaihtaa kuiva vaippa välillä :)

Kyfi, missä hinnoissa noi pyörii nuo turvaporttitsydeemit? Meilläkin hankitalistalla nyt kun tuo pallero konttaa/ryömii täyttä päätä :) tyhjensi mokoma mun kenkäkaapin eilen :grin

Meidän vauvojen arjen kohokohtia: pyllyn pesu, pesu ruokailun jälkeen, kylvyt ja päikkäreille meno (molemmat ovat aina kylppärissä mukana).Silloin aina juttelevat, kiljuvat ja nauravat toisilleen aivan hurjasti :grin:Heartred yhtenä päivänä keskustelivat ruokalapusta, toinen nostaa omaansa, sanoo jotain. Siihen sisko sanoo jotain ja päälle räkänaurut :laughing021

Edit..Tietysti vanhemman kanssa leikkihetket ja etenkin kahden keskinen aika yms..mutta nyt tarkoitin pelkästään vauvojen keskinäisiä juttuja.

Takaisin