Vauva-arkea

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on käytössä liberon comfort koko 3. Niitä on noin puolikas paketti ja sitten vaihdetaan jo kokoon 4 ja up&go malliin. Ne on itselle niin paljon helpompia ja varsinkin miehelle. :D Me siirryttiin esikoisenkin kanssa tosi aikaisin housuvaippaan niin miksi ei nytkin. Meidän pojille tuo libero on ollut niin hyvä, että ei olla oikein muita sitten koitetukaan.

Meillä on päivisin käytössä kestot ja yöllä kertikset (koska haluan minimoida yöpuuhailut). Muumit on kertiksistä olleet meille hyvät, pirkkaakin kokeiltiin, mut ne oli jotenkin väärän malliset silloin. Pojulla kun oli kapeat reidet verrattuna vatsan ympärykseen niin reisien kohdalta ne vaipat vuosi. Nyt alkaa kyllä olla reisissäkin makkaraa :D pari pkt liberoa odottaa tuolla kun olivat tarjouksessa. Kestot on meillä olleet käytössä esikoisesta asti, hänelle kun tuli ihottumaa kertakäyttöisistä. Hän oli siis kokokestotettu, toinen muksu oli kotona kestoilla ja tarhassa kertiksillä ja nyt tää kolmas on lähinnä vaan kotona/päivisin kestoilla. Mulla on niin laaja valikoima kestoja, et aina on löytynyt sopivat, vaikka vauvat on olleet eri mallisia.

Siis mitä..löytyykö newborneista vielä 3 kokokin? :shifty: Meillä oli aluks käytössä liberoista newbornit, mut koot loppui meidän lähikaupoista (prisma,citymarket) 2:n. Tykkäsin kovaati newborneista. Sit vaihettiin liberon comfortiin, mut nyt tosiaan testissä pampers, kun tuntuu ettei yöllä libero comfort ole tarpeeksi imukykyinen. Meillä siis nukutaan yöt ilman herätyksiä..

Joo löytyy :D ne on kyllä täälläkin välillä aika kiven alla. Nyt löyty citymarketista, mut sieltäkin on ollu usein loppu.

Voi kunpa löytäsin niitä kaupasta seuraavalla kerralla..ottasin mielelläni testiin. :)

Meillä täälä pikkukylässä saa paikallisessa k-kaupassa ainakin toivoa mitä vaippoja tilaavat myyntiin. Esim. noita liberon touch vaippoja ei ollu, mutta tilasivat kun pyysin. Niin ja nyt olen pyytänyt tilaamaan kokoa 4 ku poju kasvanu.

Meillä ollut alusta asti käytössä muumit ja oon tykännyt. Meillä täällä on lähellä tuo Tuurin kyläkauppa josta paketin saa 9.95 eurolla , välillä 7 eurolla :) Just vaihdettiin neloskokoon.

Meil on kyl kans noita hampaantulo-oireita, mut en usko et on viel tulossa. Käsittääkseni järkyttävä kuolaaminen on normaalia täs vaiheessa ja samoin toi käsien imeskely. Mut tosiaan eihän sitä koskaan tiedä :joyful:. Ja yöt on yhtä puhinaa ja tohinas ja heittelehtimistä, mut sekin th:n mukaan ihan normaalia.

Pyörrän sanani. Kyllä täällä hammas alkaa jo pilkottaa. Ei ihan vielä oo puhjennu, mutta näkyy jo selvästi vasemmalla ylhäällä poskihammas :hilarious:.

Poskihammas? Eikös yleensä ekana tuu etuhampaita? On kyllä kurjaa, jos ne ekana tulee, kun ilmeisesti poskihampaiden tulo tekee kipeempää kuin etuhampaat. :nailbiting:

Ja hei..tänään löyty niitä liberon newbornin 3 koon vaippoja muutama paketti cittarista. Jee..oli pakko ostaa ja alkaa testaileen niitä tuon pampersin jälkeen. :)

Meillä käytössä Naty tai Muumi, ovat kertiksistä ympäristöystävällisimmät. Muumi toimii paremmin yöllä, kun selässä pieni "resori". Kokona on tällä hetkellä 3.

Muokattu viimeksi:
Mua alkoi tänään naurattamaan oikein kovasti kun tuli näytepaketti muumeja. Olisin kyllä voinut niitä koittaa, mutta kun ne oli jo valmiiksi liian pientä kokoa! :D

Meilläkin tuli tänään postista muumivaippoja näytepakettina! Ja olin just aamulla ääneen kironnu, että muumeja en enää halua. :D sit ne vielä tipahti postiluukusta sisään.

Meillä ollut nyt käytössä libero comfort, muumi ja libero touch koossa3. 2 koossa oli ihanat new bornit, mut mäkää en löytäny enää kolmatta kokoo niista, vaikka kuin oisin halunnu! :o

Ykkös koossa testattiin pampers, ei ollut hyvä, kun kaikki tuli läpi. Kakkos koossa oli ihan hyvä, joskaan vaippa muuten ei miellyttänyt. Haju ja se vaipan verkkosisus oli kamalat. Eli pampersia ei enää osteta, ellei sit satu tosi hyvään tarjoukseen.. :)

Oho, mistä tollasen näytepaketin osoitetiedot oli kaivettu, Väestörekisteristä?

Tänne tuli kans tänään muumit postiluukusta :D ensivaikutelmasta en tykkää, vaikuttaa vähän niiltä lidlin vaipoilta, jotka oli meille ihan käyttökelvottomia.
Empä tiiä mistä tiedot oli kaivettu, ehin heittää jo kaikki lippulappuset pois..

Meille tuli kans eilen kaksi muumivaippaa postissa. Mä esikoisen aikaan tykästyin Liberon vaippoihin ja nyt en ole edes muita miettinyt. :)

Meille tuli kans eilen ne muumit postissa. Osoitelähde oli väestötietojärjestelmä. Esikoisen vauva-aikana tuli pari muutakin mainosta, joiden osoitetiedot oli hankittu väestörekisterikeskukselta. Silloin mua vähän ärsytti noin kohdennettu mainonta, ja ajattelin että pitäisi kieltää noiden mainosten tulo. Eston voi helposti tehdä väestörekisterikeskuksen nettipalvelussa. Jäi silloin tuo esto tekemättä, oiskohan saamattomuus silloin(kin) vaivannut :)

Meillä oli esikoisen kanssa aluksi käytössä muumit. Ne toimivat meillä niin hyvin, ettei tullut muita edes kokeiltua. Nyt ollaan jo pidempään esikoisella käytetty s-kaupoista saatavia x-tra vaippoja. Ne tehdään samassa tehtaassa Suomessa kuin muumitkin. Enkä ainakaan noissa isommissa vaipoissa ole huomannut käytössä eroja muumeihin. Jotain eroa materiaaleissa varmaan täytyy olla, kun hinta on merkittävästi alempi kuin muumeissa. Alunperin tykästyin noissa x-troissa siihen että ovat ihan kokonaan valkoisia. Mua alkoi nimittäin jossain vaiheessa ärsyttää vaatteiden alta kuultavat vaippojen kuviot.

Hauskaa, miten erikokoisia me ihmiset ollaan ihan pienestä pitäen. Meidän pottatreenailija esikoinen (1v 9kk) nimittäin käyttää nyt 4/5 kokoisia vaippoja :D

Meidän vauvalla ollaan käytetty Libero Toucheja aluksi, kun muuminn jalkareiät oli liian löysät. Nyt alkaa muumitkin olla sopivia, eli varmaan mennään jatkossa muumeilla ja x-troilla tämänkin kanssa.

Takaisin