Vauva-arkea

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään oli jälkitarkastus. En saanut lupaa aloittaa vielä rakasta harrastusta, lentopalloa. Melkeen itkin, ku lähdin sieltä. :D Ja oon ihan varma, et se itku tulee, ku kerron miehelle. :D

Vierastavatko teidän muiden vauvat jo? Tai ovatko vierastaneet ja vaihe on mennyt jo ohi?

Meidän vauva vierastaa tällä hetkellä todella kovasti. Tuossa loistavassa Ihmeelliset viikot kirjassa mainitaan, että 12 viikon kohdalle osuvan itkuisen kauden aikana lapsi saattaa myös vierastaa vieraita kasvoja. Meillä nuo 12 viikon kohdalle kuuluva itkuisuus, rinnalla roikkuminen ja huonompi nukkuminen tulivat ja menivät, mutta tuo vierastaminen jäi :(
Pikkuinen pelkää nyt ihan hurjasti kaikkia muita kuin meidän perheen jäseniä. Itki muutama päivä sitten aivan lohdutonta itkua 1,5 tuntia, kun oltiin käymässä mun vanhempien luona. Ja me kuitenkin käydään siellä pari kertaa viikossa. Ennen tätä vierastamisen alkua jutteli ja hymyili kovasti mun vanhemmille.

Toki vierastaminen kuuluu kehitykseen ja varmaan kaikki vauvat vierastavat jossain vaiheessa. Vierastamisen alkaminen jo kolmekuisena tuntuu vaan minusta turhan aikaiselta :eek:. Optimistina ajattelen, että kai se sitten loppuukin aiemmin kuin yleensä :rolleyes:

Odette, joo vasemmassa korvassa näkyi tulehdus ja kokeili jollain koneella ja se näytti myös tulehdusta.

Meidän vauva tulee ensi viikolla 3 kk ja vierastamista on havaittavissa. :/

Iinama, kuulostaa tooosi ikävältä toi homma! :( oisin ite varmaan purskahtanu itkuun, kun toisen kerran meni mönkään koko homma. Meinasin alkaa itkee jo ku luin koko kirjotuksen! :D

Meillä varmaan kans jotain vierastamista, kun mummi (mun äiti) tuli käymään neljäks päivää ja ekan kerran ku otti syliin niin alkoi hirveä lohduton huuto joka kesti TUNNIN vaikka yritin itse rauhoitella. :S sit lopulta rauhottui ja nukahti, heräämisen jälkeen oli mummi taas ihan fine. Ja oli nähnyt mummin viimeksi 2vk aiemmin. Kaiken lisäks "asuttiin" mummin luona kaks kuukautta. :D että niin kai ne ihmiset vaan unohtuu.

Meillä ei ainakaan vielä vierastamista havaittavissa. Kauheesti katselee muita ihmisiä ja hakee katsekontaktia myös heiltä ja sitten juttelee :joyful:.

Täälläkään ei vielä vierasteta, mut äitiä katellaan usein mieluiten kenen sylistä tahansa :D
Meillä on nyt alkanu hurja alahuulen imuttaminen! Ei siis syö tuttia tää poika, koitin kyllä taas tarjota, kun oikeen pahaa tekee välillä :o

Rosmarinaa, kyllä mul oli itkussa pidättelemistä ku kotiin päästiin! Tulin pitkän lenkin kautta nii vähän ehti leppyä matkalla :D

Meillä toi vierastaminen kohdistuu silmälaseihin. :D Meillä kun ei kummallakaan ole silmälaseja.

Meillä Alko vierastus 1.5 kk iässä ja nyt alkanut vähä helpottamaan. Ite oon pienenä vierastanut myös samassa iässä.

Mitä vaippamerkkiä käytätte? Vai ostatteko mitä milloinkin? Vai onko käytössä kenties kestot?
Ja kuinka päädyitte valintaan?

Meillä käytössä Libero Comfort. Saaduista näytteistä (Libero, Muumi, Pampers) tykkäsin näistä eniten. Pampersissa oli se hassu verkko sisällä ja Muumien imukyky ei ihan yltänyt Liberon tasolle. Kestoja ei olla kokeiltu. Joskus kyllä käynyt mielessä laittaa se äp:n vaipan imu kertiksen sisälle yöksi. Poika pissaa niin paljon, että vaippa on pakko vaihtaa yöllä, muuten alkaa aamuyöstä huutaa märkiä vaatteitä ja sänkyä.

Edit: Piti vielä mainita, että ne jalkapallokuvioiset alkoi kyllästyttää aika pian. Onneksi nyt jo saatavilla taviksia. En halua enää nähdä niitä palloja missään! :D

Me ollaan käytetty pampersia ja välillä muumeja kun saatiin niitä lahjaks. Pampersit oli mun mielestä parhaimman muotoisia kun vauva oli pieni. Nyt kun vauva on jo isompi ja otettiin lahjaksi saadut muumit (koko 3) käyttöön niin nekin vaikuttaa hyviltä.

Libero comfort on meillä käytös :) kokeilin muumeja kun sain. Ihan toivottomia. Yhden paketin ostin pampersia, ei istunu meillä. :(

Meillä oli aluksi käytössä Pampers, mutta vaihdettiin sitten melko nopeasti Muumiim, koska halutaan suosia kotimaista. Lisäksi Pampersissa oli omituinen, pistävä ominaishaju mikä kävi mun nenään. o_O
Muumi on ollu meille oikein hyvä ja koko 3 on käytössä. Niitä on vielä jäljellä 2,5 pakettia ja sitten pitääkin jo katsoa, että siirrytäänkö jo neloseen.

Meillä on alusta asti ollut libero newbornit, ne vaan jäi kun sairaalassa oli niitä ja vaippakakku oli tehty myös niistä :) nyt koko 3 käytössä.
Yhen paketin ostin lidlin vaippoja mummulaan ja ne oli ihan kamalia! Pissaa tuli läpi edestä kun, vauva nukkuu mahallaan ja siinä vyötärössä ei ollu yhtään joustoa.
Välillä tekis mieli kokeilla muitakin merkkejä, mut en uskalla ostaa, kun pelkään et jää käyttämättä jos ne ei vedä vertoja tolle liberolle..

Siis mitä..löytyykö newborneista vielä 3 kokokin? :shifty: Meillä oli aluks käytössä liberoista newbornit, mut koot loppui meidän lähikaupoista (prisma,citymarket) 2:n. Tykkäsin kovaati newborneista. Sit vaihettiin liberon comfortiin, mut nyt tosiaan testissä pampers, kun tuntuu ettei yöllä libero comfort ole tarpeeksi imukykyinen. Meillä siis nukutaan yöt ilman herätyksiä..

Takaisin