Mä oon monena päivänä taas ajatellut, että kirjoitan, mutta aina tulee joku juttu, että en muista/ehdi. En ole myöskään salaisella puolella ja yleensä imettäessä puhelimella selailen viestejä, mutta kirjoittaminen on toinen juttu, kun on niin hidasta parilla sormella naputella.
Meillä oli ristiäiset nyt sunnuntaina ja meni tosi hyvin. Huomaan, että vauva on tyytyväinen, kun on paljon ihmisiä ja katsottavaa ts. oli koko kastetilaisuuden käytännössä ihan hiljaa tai nukkui, ja samoin kahvitilaisuus meni vaan ihmisiä tarkkaillessa. Oltiin kaikki ihan väsyneitä sen jälkeen illalla, vauvakin nukkui illasta aamuun ihan pötköön ja nukahti mun syliin jo tosi aikaisin illalla. Myös viime yönä nukkui taas jostain kymmenestä miltei aamukasiin, ja tänäänkin nukahti ihan epänormaalin aikaisin. En edes ensin tajunnut, että nukahti jo yöunille mun syliin, mutta ei häntä nyt voinut herättääkään.
Meillä iltarutiinina aina kylpy (yleensä joskus 20.00-20.30 aikoihin), sen jälkeen pyjama, viimeinen imetys ja on nukahtanut mun syliin, josta kannan sänkyyn. Aloittaa iltatankkauksen joskus 18-19 aikoihin. Pari kertaa on nyt nukahtanut niin, että kylpy ja pyjama ovat jääneet välistä.
Vauva oli tosi räkäinen tuossa viikko, pari sitten ja edelleen ollaan jouduttu suihkuttelemaan vettä ja tyhjentelemään nenää. Mut onneks on jo paljon parempi kuin esim. edellisviikonloppuna, kun nenästä tuli tosi paljon vihreänkeltaista räkää ja nukkuminen oli vähän hankalaa. :/ Ei ole muuten ollut kipeä, joten mistä lie tuollainen räkäisyys iskenyt.
Leikkimatolla viihtyy ja yritti vähän kääntyäkin jo selältä vatsalle, mutta nyt on se taito unohtunut hetkeksi. Sen sijaan on alkanut löytää jalkojaan ja yrittää tarttua esim. leluihin kiinni (aika haparoiden kylläkin).
Mulla on taas ollut pari rintatukosta, mutta onneksi ovat päivässä, parissa lähteneet pois. Nämä pitkät yönukkumiset ovat aiheuttaneet sen, että heräilen aamuyöstä, kun rinnat ovat ihan poksahduspisteessä, että pakko mennä käsin tyhjentelemään. Toisaalta jos nyt syö vähemmän/harvemmin, maitoakin vähitellen tulee vähemmän.
Vauva myös kakkaa nykyään vähemmän kuin aiemmin, kakka on taas pääasiassa keltaista (oli välillä koko ajan vihreää). Myös hikkaaminen on vähentynyt.
Jotenkin tuntuu, että olen nykyään tosi saamaton. Kotona hirveä sotku koko ajan, enkä saa itsestäni irti, että siivoaisin. Jos vauva nukkuu, tulee roikuttua netissä ja juotua kahvia, enkä jaksa tehdä kotihommia. En toisaalta ole niin väsynytkään, että ottaisin päiväunia, mutta jotenkin on vähän flegmaattinen olo.
Tuntuu, että tavarat usein jää ihan vääriin paikkoihin, kun kesken jotain hommaa menenkin tekemään jotain toista.