Meillä huutaa, kun laittaa Manducaan, mutta rauhoittuu, kun se on paikallaan ja usein nukahtaa. Sama homma kantoliinan kanssa. Manduca toimii ehkä paremmin vähän isommalla, vaikka on se vastasyntyneen lisäosa käytössä. Täällä köllöttelee joinain päivinä suht tyytyväisenä semihereillä ehkä vartin putkeen imetystyynyn päällä, kun se on mun sylissä ja jos nukahtaa siihen, saatan voida luikerrella sieltä alta pois niin, että saan tehtyä siitä imetystyynystä (sellanen L-kirjaimen mallinen) tavallaan pedin, tulee vähän sellanen hevosenkenkä. Vaunuissa ei viihdy hereillä, eikä sinne voi nukuttaa ts. pitää saada nukkuvana laitettua. Joskus kun nukahtaa syliin, ollaan saatu siirrettyä turvakaukaloon, mutta usein herää, jos laittaa vaununkoppaan. Ollaan muutenkin mietitty, että vaunukoppaa pitäisi ehkä vuorata vähän pienemmäksi, kun nyt kesällä on niin vähissä vaatteissakin, että erit. töyssyisellä tiellä tuntuu, että pyörii ihan miten sattuu siellä, kun on vielä pieni.
Ei yleensä halua mitään peittoa, harsonkin potkii pois. Sitterissä ei oikein viihdy vielä, että siinä menee ehkä minuutti maksimissaan, sitten alkaa huuto.
Täälläkin aika lailla halutaan tissiä koko ajan, luulen, että on menossa vielä joku tiheän imun kausi (ikää huomenna 4 vkoa), koska tätä hulabaloota on kestänyt nyt about tän viikon. Nyt tätä kirjoittaessa nukahti muuten tohon mun syliin imetystyynylle, oli yllättävän pitkään vähän ns puolivaloilla ts. hereillä, mutta seminukahtamassa. Soitan tässä taustalla klassista musiikkia ja parvekkeen ovesta tulee vähän viileää tuulenvirettä, että ehkä tarpeeksi unelias tunnelma. Heräsi tänään vasta 11, sitä ennen söi (kun vihdoin saatiin nukahtamaan, pari kertaa piti vielä käydä syöttämässä sen ekan nukutuskerran jälkeen, kun hätkähti hereille) 3.30, sitten 7.30, 9 ja nukkui tosiaan 11 saakka). Siitä asti on ollut hereillä eli miltei 3 tuntia, tankannut tässä ainakin 5-6 kertaa ja ollut välillä isän sylissä, vaipat on vaihdettu pariin otteeseen jne. Huomasin muuten yöllä, että kun alkoi taas mennä vähän rintaraivarimeiningiksi aamuyöstä (oli tosi pirteä ja yksinään viuhtoi jalkoja ja käsiä ja äänteli), että kun syötin, pidin kiinni vähän jaloista ja käsistä, vauva oli tavallaan mun kainalossa ja vauva rauhoittui huomattavasti. Kapaloon ei häntä saa, mutta jo tuokin, että hieman "rajoitti" sitä viuhdontaa, auttoi keskittymään syömiseen. Aion kokeilla ens yönäkin, tosin jos taas tulee se itkupotkuraivari-itku nukuttaessa, en usko, että silloin saan tuota kikkaa käytettyä, koska on niin raivoissaan.
Lohduttavaa kuulla kyllä, että muilla sama homma nukutusitkujen kanssa, että on varmaan joku ns kausi.