Vauva-arkea

Vauvat ovat tosiaan tosi erilaisia. Meillä tyttö on ollut tosi kiinnostunut kasvoista ja juttelusta. Oppi hymyilemään kuukauden ikäisenä. :) Sitten meni pitkään, että vain jutteli, jokelteli ja hymyili. Ehkä 3,5 kk alkoi huitoa ja heilua ihan urakalla ja sitten parissa viikossa oppi tarttumaan, laittamaan tavaroita suuhun ja kääntymään. Että tuli ihan kehityspyrähdys. :) Eilen tyttö oppi nostamaan jalkojaan ja punnaa istuma-asentoon puoli-istuvasta takakenosta. En meinaa pysyä mukana!

Takana historiallinen yö!! Yhdellä syötöllä mentiin!!! Olen niin onnellinen ja pirteä, että voisin juosta korttelia ympäri huutaen "Jee!", ellen olisi kipeänä. Ainoa ero entiseen oli, että tyttö ei meinannut millään malttaa mennä nukkumaan, joten laitoin käytetyn yöpaitani hänen päänsä alle sänkyyn ja typy simahti saman tien, vaikka syliini ei rauhoittunut. Uskaltaisinkohan pienesti toivoa, että jos jatkan näin, yöheräämiset alkaisivat vähentyä...?

Muokattu viimeksi:
13.11. syntynyt täälä ja kääntyilee masulta selälleen, tiedä sit vahinko tai ei, mut on päivittäistä ollut jo pitkän ajan. Ja hirvee pöngerrys etiäpäin, jalat on ihan menossa eteenpäin, mut kädet ei pääse vielä mukaan. Tää on iha mahoton menemään. Potki eilen itteensä eteenpäin, ku laittaa omat kädet poitsun jalkojen jatkoks, niin saa sieltä vauhtia hienosti :D Kädet ja jalat vispaa ku mitkäki. Nyrkkiä hirveesti enemmän ruvennu laittaa suuhun, vaikuttaa vähän et ikenet kutisis... On niin erilaisia pienten kehitys, ja sehän se onkin ihanaa, kun kukaan ei ole samanlainen! <3

Hohhohhoijakkaa, meidän poika kakkaa!! Eli heräsi tyytyväisenä päikkäreiltä, söi lähes yhtä tyytyväisenä (välihuomio:jo kolmas päivä ilman tissille raivoamista menossa, jesh!), sen jälkeen alkoi semmoinen ähinä ja puhina, ettei ollut äidillekkään epäselvää, mitä seuraavaksi tapahtuu. 5.-6. päivä menossa ilman turahdusta ja tänään tosiaan tasan viikko rotatehosteesta.

Vaippahan oli ihan täynnä sitä itteensä, sen verran tuhtimpaa oli satsi, ettei valunut tällä kertaa niskaan mutta pyykiltä ei vältytty tälläkään kertaa, nimittäin alusta meni pesuun. Haju oli...sanotaanko omituinen, ei mitenkään suoranaisesti äklöpaha mutta omituinen. Koostumus ja väri olis mennyt ihan täydestä Dijon-purkissa. Mutta siihen kysymykseen, mites muilla harvoin kakkaavilla peseytyykö tavara pepusta ihan helposti? Tämä oli meinaan semmoista jankkia, että tuli vallan pihkakakan pesu jo mieleen. Ei tahtonut lähteä sitten millään ja viimeistely pitikin tehdä kosteuspyyhkeiden kanssa. Peppu meni myös samantien ihan punaiseksi.. että olisko olleet viimeiset rotarippeet, mitä sieltä nyt ulos tuli. Toivottavasti taas palaisi edes siihen kakka/päivä tahtiin. Esikoisesta mulla ei ole tällaista kokemusta, hänen kakkaamistaan kuvaa enemmän sana "läpiputki". :)

Olipas meillä harvinaisen katkonainen yö... Tyttö ähisi ja piereskeli, mä heräilin vähän väliä. Sitten aamulla olikin paskamutsi-fiilis, kun vaipassa (ja peitossa) oli kakat, jotka todennäköisesti oli melkein koko yön siellä ollut, kun oli niin kuivahtaneen näköiset. Raukkaparka, kun äiti ei tajunnut yöllä vaihtaa vaippaa...

Eilen oli kyllä taas ihan hassu päivä, tyttö nukkui ainakin neljä tuntia kantoliinassa päiväunia, ja jouduin lopulta herättelemään hänet syömään, että pääsin ajoissa lähtemään sählyyn. Meillä ei todellakaan ole normaalisti monen tunnin päikkäreitä! Oli muuten ekat sählytkin sitten alkuraskauden - hengissä selvitty! :smiley-bounce012

Me käytiin tutustuun vauvauintiin ja alotetaan se perjantaina. Se on tuossa naapurimaamme terveyskeskuksessa mutta onneks siellä puhuttiin suomea. :) näytti aika hurjalta ku ne vauvat sukelteli siellä! :)

Vooooi tsiiisuus auttakkee!! Tää mamma vetäs äske 2 roisanttia ja 2 niitä lidlin donitseja missä on hilloo ja kuorutuskin päällä. Ja eihän se siihen jääny... kunnon annos ingmanin lakritsajäätelöö niin ja aiemmin aamulla karkkii. :wtf

Tuumasin tossa että mitähän seuraavaks söis,ottasko lisää jäätelöö söiskö vaikka koko loppu paketin ja onhan sit vielä suklaatakin jääkaapissa. Ja pullaa pakkasessa,oikein voisilmän kera:stop

Mä oon kolmen lapsen lapsenvahtina. Omakin mukana, eli neljä lasta ja minä. Eiks neljä mee siinä missä yksikin? :D

Miehellä on influenssa :( Voi kurjuus jos me vaavin kanssa se saadaan myös.

Kiitos mymme nyt ei iskeny yhtään morkkis ei :facepalm:

Mainittakoon että harmitosiaan että tänne ei voi ääntä liittää, nyt lähtis mahasta hyvät äänet ton setin jälkeen :wacky:

Muokattu viimeksi:
Ootte ihania! Mä luulin et kukaan muu ei oikeesti rakasta ruokaa. Mä olisin oikeesti JÄTTI(maailman lihavin) jos söisin aina mitä haluaisin... Mua ärsyttääää. Miks ei voi syödä kaikkee mitä mieli tekee ja olla lihomatta? Pöh... Mun on pakko pitää itteni kurissa ja pitää yks herkkupäivä/viikko. Miks mies voi vetää 3suklaalevyä päivässä... Lihomatta????? Muurr!!!! Nyt Bodypumppiin-> ettei päärynätki jää mun pyllyyn!!!!

Mun belgialainen mies jemmaa tajusti belgisuklaata kaappeihin ja nurkkiin. Saa niitä aina äidiltään postitse. Belgiassa kaikkea ei tuhota kerralla vaan nautiskellaan pienissä erissä. Sama pätee alkoholiin. Joskus kun tulee heikko hetki niin pihistän suklaata, belgioluita nyt en voisikaan juoda. Olen niin järkevä aina kaupassa että sensuroin jo siellä suklaan ostamiset mutta sitten kotona on näitä aarteita nurkat täynnä. Ei kestä. Niitä pitäisi siis nauttia vaan aamukahvin kanssa jonka rakas mieheni minulle tarjoilee. Mielestäni se on kuin pula-ajan säännöstelyä :D
Viime yönä poika tykkäsi nukkua kehdossa. Ei koko yötä mutta oli ihanaa nukkua ilman pientä imuttajaa yksin ja venytellä vain käsiä ja jalkoja suoriksi x asennossa. Pikkuisella on pupu jolle jokelteli vähän aikaa ja simahti kehtoon. Kun tsekkasin myöhemmin niin oli aivan lutusen näköinen pupunsa kanssa. Ihan nyt viime aikoina on alkanut arvostaa unileluja.

Mä en oo suklaan ystävä, joten siitä on helppo pysyä erossa. MUTTA rakastan irtokarkkeja! Ja sipsejä! Meillä herkutellaan yleensä perjantaisin karkeilla. Ja sunnuntaisin syödään usein jotain epäterveellistä kuten pizzaa.

Oah olispa niin hyvä itsekuri että pystys 1x/vko syömään herkkuja. Kyllä täs on jonkunasteinen sokeririippuvuus,karkin kuvat silmissä pyörii kun pelikoneessa hedelmät. :grinSalinki jätin tänää välistä kun tää kilpparitulehus tekee kipeetä oloo,toivottavasti sais ne arvot kuntoon enkä paisus ku pullataikina vajaritoiminnan ja huonon itsekurin vuoksi:sorry:

Aamulla on pojan tyräleikkaus,oli pakko paljastaa kun ressaaaa miten menee ku syödäkkää sais monee tuntii jne. Ja pienen maha ei oo taas vkonlopun jälkee toiminu,yöstä asti kauheeta ähinää ollu.
äitillä kyllä pörisee mistä lie johtuu :wideyed:

Mä oon vähän kuin alkoholisti makean suhteen. Mun on helpointa olla syömättä yhtään (siis tosi vaikeaa mut mahdollista). Jos syön vähänkin jotain makeaa niin himo vaan yltyy eikä sille oikein ole rajoja. Voi mennä se litra jäätelöä ja karkkia päälle tms. Kaikki mitä vaan on. Mies on onnekseni oppinut, ettei meille voi kotiin ostaa mitään mikä ei ole tarkoitettu syötäväksi samana päivänä. Mä en voi rauhoittua ennen kuin kaikki on syöty, koko ajan on mielessä jos on joku herkku kaapissa :grin. Onneksi välillä sit saan itseäni niskasta kiinni ja olen kokonaan ilman, alkuvieroitusoireiden jälkeen usein jonkin aikaa onnistuu. Ennen raskautta ja sen aikana meni aika hyvin, nyt on lähtenyt ihan lapasesta koliikkilapsen kanssa lohtua ruasta hakiessa. Pitää taas katsoa pari sellaista "sokeri on uusi tupakka"- henkistä dokkaria jos alkaisi taas vähän ahdistaa ja olisi ilman vähän aikaa.

Ongelmani on se, että rakastan hyvää ruokaa ja raskauden aikana minusta tuli lohtusyöppö. Kehitin myös tee, keksi & suklaa -addiktion. Enkä pääse liikkumaan normaalisti, joten siinä sitä ollaan. Miehelle saarnaan, ettei sitten osta niitä herkkuja, koska minä ne kuitenkin mussutan. Ja joka päivä olen epätoivossa, kun ei ole keksejä tai suklaata teen kanssa. :arghh: :)

Eilen aloitin kuntoilun hikijumpan merkeissä ja voi taivas, olin kuolla. Se tunne, kun vilkuilee kelloa, että kohtahan tämä varmaan jo loppuu ja aikaa on kulunut 3 min. :wideyed:

Tsemppiä Lupulle! Toivottavasti kaikki menee hyvin teillä huomenna!

Meillä taasen oli tänään ihan crazyyyyy päivä. Aamusta jäbä heräs ihan tavallisesti hymyillen ja leikki tunnin isän kaa sängyssä mun vieressä ku makasin vielä hetken silmät kiinni siinä.. Noh sitten yhtäkkiä alko hirvee huuto, ja mies lähti käyttää koiria ja jäbä vaan huus ja huus, annoin lopulta panadolia ku jotenki säikähdin niin paljon. Lopulta sit ku mies jo tuli takas ja kysyin et onko se nyt varma ettei oo nälkä pojulla niin annoin sitten pullosta ja siihen nukahti.. Sama toistu sitten 11 kun seuraavan kerran herättiin ja tunnin oli hereillä ja sama taas; hirveeeeee huuto; maitoa ja heti ja nukkumaan alko vasta ku aloin jumppapallolla pomppimaan hän sylissä. Oli sit pakko herättää sinne vyöhyketerapiaan, autossa matkalla huusi taas ihan hirveesti ennenku sai maitoa, siellä tyytyväisenä makoili 30min hierottavana ja tädille jutteli ja hymyili. Tämän jälkeen nukahti taas ihan tyytyväisenä pienen huudon jälkeen. Kotimatkalla taas huusi ja maitoon loppu ja nyt vielä viimeinen kärjistys kylvyn jälkeen huuus ja huus ja huus,,, ei pullo eikä tisu kelvannu. sitten otti kumminki pullon ja sit pikapikaa vaihdoin rintaan ja imeskeli sen ja nukahti nyt. HIrveee selostus mutta onko muilla ollu samanlaista/tapaista? mitä tää on? Koska tää on järkyttävää kui nopeasti se alkaa ja jatkuu eikä mikään siihen oikeen tepsi, paitsi jonku ajan päästä se maito.

Mutta itse vyöhyketerapiassa siis meni hyvin ja kuulema pohkeet ovat todella kireät ja se vaikuttaa palleaan ja saatiin ohjeet miten hieroa kotona. Otti kyllä niin lunkisti että se hieroskeleva nainenkin yllättyi.

Imetyskin tuli puheeksi ja arvatkaa mitäs hän sanoin, että VIELÄKIN voi siirtyä täysimetykseen. Ja mä oikeesti uskon sen koska meidän jäbä oli melkeen jo kokonaan korvikkeella mutta nyt syö suurimmaksi osaksi tissiä. JA aion kokeilla täysimetykseen siirtymistä :) Tynnyreitä vaan kehiin :D Kertoi jostain videosta myös jolla vauva oli ekaa kertaa rinnalla vasta 3kk iässä ja siitä siirtyi täysimetykseen... No mutta tuli nyt ihan väärään topikkiin muttta sellasta. Ja asia tuli puheeksi koska iltatankkauksella menee se 250ml alle tuntiiin, joka on kuulema aivan liian iso määrä. Venyttää liikaa mahalaukkua. Nyt annoin sit rintaa ja pullosta joi 75ml. Alku jo sekin :)

Tiiättäkö työ tytöt mitä.. Prismassa oli ne konvehdit yhä kolme rasiaa 5,90!

Enkä mä ostanu niitä. Hetki piti parkissa tasata tärinää ennen ku uskalsin lähtee ajamaan..

Takaisin