Vauva-arkea

Meil on miehellä suklaanruskeat silmät ja mulla tummansiniset. Esikoisella on tosi siniset silmät ja tällä toisella semmoset jännät, veikkaan et muuttuvat pikkuhiljaa ruskeiks ku siniset ne ei ainakaan oo! Kattelin just kuvii esikoisest ku hän oli tän ikäne ko kuopus nyt ja oli sillo jo ihan siniset silmät ni en usko et veljen silmät muuttuu enää sinisiks ko ei oo mitää merkkiäkään siitä. Kumma se kyl oliski jos yhdelläkää meijä lapsist ei tulis ruskeit silmii ku se on dominoiva! Hiukset meil on kummallaki ollu syntyessämme tummat, mut muuttunu vauva-aikan iha vaaleiks, ja ollu sit koko lapsuuden. Mul on vieläki melko vaaleet, ei tosin iha nii valkoset ko lapsena. Miehen tukka taas on tummunu aikuisiällä tosi paljon. Meijän kummatki pojat on myös syntyny tummatukkasina. Esikoisen tukka on nyt ihan vaalee ja kuopuksenki jo vaalentunu eli kait hänelleki vaaleet tulee viel :) Ja mun isä on tosi vaalee, ni jos se pitää paikkas et hiusten väri periytyy äidin isältä ni pitäis meil sit ainaki ekan paikkas

Mymmelle tsempit, ja ihan varmasti kaikki on hyvin :) näin syvästi toivon.

Pakko hehkuttaa, jätkä nukku 7 tuntia, safkas ja jatkaa nyt uniaan :D jos mekin päästäis pikkuhiljaa näihin ns koko yön uniin. Kun heräsin neljän jälkeen, oli tosi levännyt olo, mut nukahdin uudestaan ja nyt kuuden jälkeen heräsin miehen kelloon, en Karpon höpöttelyyn :D

..eli täälläkin enkat syöttövälin suhteen :)

Meillä oli pitkästä aikaa tosi levoton yö ja ensimmäinen unipätkäkin tavallista lyhyempi. Ja mua väsyttää toi hiivatin antibioottikuuri. Oon yleensä todellinen aamuvirkku ja herään tavallisesti poikaa aikaisemmin, mutta tänä aamuna olisin voinut vaan nukkua.

Olen muuten yrittänyt totuttaa poikaa manducaan, mutta ei. Jäbä huutaa pelkästä manducan näkemisestä. Näin ollen en lähde vauvatanssiin tänään vaan kokeilen muskaria. Poika ainakin tykkää kuunnella lauluja ja loruja, joten ehkä muskari on hyvä juttu!

Tänään vauva on 3 kuukautta!! Niin se aika vaan menee.......

Ja Mymme! Lähetän loputtomasti positiivista energiaa teille tähän päivään !!! Tule sitten kertomaan kuinka kaikki meni!

Alan uskoa, että meidän poika ei vaan ole maitomäen miehiä. Porkkanaa veti nimittäin niin hyvällä ruokahalulla, että varmaan olis menny koko porkkana kerralla! Jospa tästä kiinteiden syömisestä lähtis liikkeelle kaikin puolin helpompi ajanjakso! :)

Joten iloista huomenta kaikille! Tällä äitykällä on helpottunut olo kun ensimmäinen kiinteiden maistely sujui odottamattoman hienosti!

Pläääh meidän vellien tuomat pitemmät yöunet on kadonneet. Nyt on pari yötä ollut vellistä huolimatta normi settiä eli eka pätkä vaivaiset 3h ja seuraavat mennään 2h unta ja syömään. Yritän vielä tänä iltana antaa mutta jos ens yökin on samanlainen niin turhaapa minä sitä velliä syötän. Milloinhan tää meidän jeppe tajuaa pitkien unien ihanuuden :) kuulin usilta että kyllä se sitten helpottaa ku 3kk tulee täyteen niin johan alkaa yöunet piteneen...katin kontit!

Itse oon kans kuullut sellaista että jos äidin isällä alkaa hiukset lähteen niin pojalla on kaljuus myös edessään. Onneksi mun iskällä on tuuheat hiukset vielä päässään yli 60 vuoden iästä huolimatta. Ehkä meidänkin pojalle siunautuu yhtä paksut hiukset jotka pysyvät päässä loppu elämän :)

Mymmelle isot tsempit täältäkin! Kaikki on varmasti hyvin!

Papuliina, en tiiä oliko meidän pitkä unipätkä sen ansiota, että annoin ihan kunnolla velliä, siis melkein puolet ja puolet (: ja siis piirun vajaa 200 ml meni et hujahti. Ja sit kun heräsi, vetäs 180 ml maitoa. Kyllä on kova syömään tää meidän kaveri, onneksi nyt on toi maitomäärä vähän rauhottunut eikä päivälläkään ihan yhtä tiihetä tahtia kinua.

Nyt täällä on aamupäikkärit vähän hukassa... poika tosi virkeänä täällä kattelee kun näpyttelen. Mua venaa hirveä tiski- ja pyykkivuori tuolla, että oottelen niitä päikkäreitä epätoivosesti.

Hei pakko kysästä josko jollakulla olis vinkkiä seuraavanlaiseen ongelmaan. Aina kun meidän poika kakkaa se kakka tursuaa vaipasta tuonne niskaan asti vaikka vaippa olis kuinka kireällä tai löysällä. Myös eri merkkejä ja kokoja on testattu ja aina sama homma. Tylsää jokapäivä pestä kakkasia vaatteita..Olisko muilla vinkkiä tähän probleemaan??

Papuliina, en tiedä, auttaako yhtään, mutta meillä on nyt vasta tullut pidempiä pätkiä. Sanoisinko, että 3,5 kk paikkeilla alkoi olla jotain neljän tunnin pätkiä. Yleensä on 4 h, 3 h ja 3h, mutta voi olla myös 5 h, 3 h ja 3 h. Viime yönä oli jopa 6 h, kun hellästi melkein pakkosyötin tyttöä puolituntia normaalin 15 min sijaan. Että ehkä parin viikon päästä voisi teilläkin olla luvassa helpotusta? :)

ccix, Meillä oli eilen illalla ihan sama homma! Oli vuoren kokoinen pyykkikasa viikattavana ja tyttö vain kujeltaa menemään. Ajattelin, että mitäs jos tässä samalla vähän viikkailisin näitä pyykkejä, heti alkoi alahuuli vapista, kun ei ollutkaan enää jakamaton huomio. :D

Adele, En valitettavasti osaa neuvoa muuta kuin, että mäntysuovalla lähtee kakkavaatteet ihan superpuhtaiksi. :D Tuntuu, että kun kakka on sillä päällä, että räjähtää, niin sitä ei pidättele mikään. :D

Adele, meillä on ainakin sen verran litkua kakkaa, että jos sitä reilummin tulee niin usein menee vaatteet pesuun viimeistään siinä vaiheessa kun laittaa lapsen makuuasentoon hoitopöydälle. Vaipat ei vaan pysty imemään sitä tarpeeksi nopeaa. Milloin tursuaa selkään, milloin lahkeeseen :) mä olen sitten pessyt ihan vanishillä pesuaineen joukossa, vaikka se onkin ties mitä kemikaalia, mutta laitan pari ekstrahuuhtelua silloin kylläkin. Mä olen jotenkin ymmärtänyt, että kainalokakat on sellainen pysäyttämätön luonnonvoima ja ne loppuu kun maitokakka muuttuu kiinteämmäksi. Joskus tosin vähän auttaa se, että vaippa on lähes tyhjä kun se kakka tulee, kai se imeytyy sitten vähän paremmin eli jos tietää yhtään milloin vauva yleensä kakkaa, voi yrittää ennakoida ehkä...

Mymmelle jaksamisia ja poitsulle kans. Toivomme parasta <3

Meidän pieni oli tehohoidossa syntymän jälkeen hapenpuutteen takia, oli elämäni kamalimmat päivät, kun ei tietoa ollut, jääkö pahoja vaurioita aivoihin... Onneksi pojan aivomagneetti oli normaali hoidon jälkeen. Kehitysseuranta 3-4kk iässä. Nyt 2kk ikäinen, todella jäntevä poika ja kasvaa ku mikäkin hirmu.
Sitä vaan, et voin ymmärtää miltä susta tuntuu... Se pelko ja huoli. :( Onneks kuitenkin kaikki voi mennä parhainpäin.

Täällä taas oli 21-02 unta, sit tasan kahden tunnin välein heräili ja söi. Huhhuh..

Täälläkin aamulla pari paukkua ja litkukakka läpi vaatteiden ja lakanakin kakassa, naminami. Eli litkua tääläkin. Haha. Ei siihen paljoa vaadita :D

"149 more posts" en oo vissiin käynyt pariin päivään, niin olitte hulluna kirjoitellut. :D Mutta se on vaan hyvä ja ihana että uusia on paljon: tervetuloa. Minäkään en ole muille foorumeille kirjoitellut. Täällä keskustelu vaan pysyy mielestäni niin asiallisena, että tänne olen uskaltanut kirjoittaa. ;)

Niin ja olen minäkin teitä ajatellut monesti tässä viime aikoina. Että kun Mymmellä on ne kaksospojat ja heinukalla on suht samanikäiset pojat kuin meillä. Niin ja miehellekin kehuin, kun Libra antoi niin hyvät rintatulehduksen hoito-ohjeet, ettei rintatulehdusta tullutkaan. :)
Te olette kyllä korvaamaton tukijoukko, kuten Mymme taisi tuossa jo sanoaikin. :) KIITOS KAIKILLE!

Tsempit kaikille katkonaisten öiden mammoille!

Juu - ei sitä luppoaikaa jokseenkaan ole ja
lupu: Mulla kans yks lapseton kaveri vetänyt ilmeisesti kilarit, ko en kerkiä hänen puheluihinsa vastaamaan. ;) Muistan kyllä itsekin lapsettomana ihmetelleeni, kun kummilapseni äiti ei kerennyt puhelimeen vastaamaan "koskaan", mutta nyt tasan ymmärrän miksi ei kerennyt! ;)

Ja ccix - sinäkö se sitä Kela-korttia odottelit? Meillä kesti sen tulemisessa kans monta viikkoa. Muistan, että esikoiselle tuli se tosi nopeasti - tyyliin viikossa. Ehkä niillä on nyt siellä joku ruuhka-aika?

Nyt häätyy mennä touhuilemaan taas. Kuulemisiin taas foorumisiskoni. ♡

Ihanaa Mymme, varmasti suuri helpotus saada varmistus asiaan :).

Adele, meillä myös oli noin kuukausi takaperin sama tilanne, kerran päivässä kakkasi ja aina ns. kainalokakka. Ekan rotan jälkeen alkoi ns. ummetus, eli kakkaväli pisimillään 7 päivää ja sitten sitä tavaraa tulee myös sen verran, että ei siinä varmasti edes isoimmat vaipat pitäisi sitä sisällä. Tavara on kuitenkin löysähköä tahnaa (en keksi parempaa sanaa kuvaamaan). Juuri ennen rotatehostetta alkoi kakkaa taas tulemaan kerran päivässä ja silleen "inhimillinen" määrä ja nyt taas mennään viidettä päivää, ettei maha toimi. Itketään kyllä ja tosi pahan hajuisia pieruja pörisee, mikä yleensä merkkaa sitä, että kohta tulee tavaraakin. Rota voi kuulemma joillain toimia noinkin päin.. Mutta siis, aloin nyt puhumaan aidan sijaan aidan seipäästä. Meillä siis asiaan auttoi aika, suolistot kypsyy hieman eri tahtiin, joten eiköhän ne teilläkin helpota. Katsotaan, miten itsellä taas asettuu kun näistä rokotteista päästään.

Hahah, ymmärrän :D Täällä noita saattaa tulla jopa kaks yössä, joten välillä ei kyllä naurata :D Ihme kakkakone.

Ok kiva kuulla ettei olla ainoita joilla näin :D ehkäpä se si jossain kohtaa helpottaa.. tänään oli mukava aamupesujen jälkeen ku sain pojalle puhtaat päälle ja meni ehkä kymmenen minuuttia ja rupes kakka tuoksahtaa nenään..ja taas koko selkämys siinä ittessään. Jesh!

Ihanaa Mymme, että kaikki oli hyvin ja saitte sille varmistuksen! :)

Niskakakat - tuttua täälläkin. Viimeksi niitä tuli tähän tahtiin, kun alkoi edellinen vaippakoko käydä pieneksi, ja silloin auttoi isompi vaippakoko. Nyt kyllä tilanne on usein pelastettavissa, jos vauvan asento on suotuisa, esim. pystyssä rinnalla tai enemmään mahallaan. Tai ettei ainakaan isoin paino ole siinä pyllyllä, jolloin kakka tuntuu oikein paineella turskahtavan selänpuolelle. Meillä onneksi nykyään kakat on aika hyvin ennakoitavissa ja tulee useimmiten kerran päivässä, joten tilannetta ja vaatepuolta pystyy vähän kontrolloimaan paremmin.

Takaisin