Vauva-arkea

Meillä sattu olee pampersin yövaippa kun viikon oottelun jälkeen kakka jysähti,se oli tosin vahamaista pitkän oottelun jälkeen niin ei pyrkiny vaipasta ulos.
empä muuten aatellukkaa et oliko rotalla osuutta ummetukseen..

Mä oon vähän ihmeissäni ku ennen tuli kakka joka päivä monta kertaa ja ihan yhtäkkiä se muuttu että kerran kaks viikossa. Neuvolassa sanottiin että se on ihan normaalia kun saa pelkkää äm:ää. Tyttö kuitenki sitä kakkaa/pierua ähisee kauhiasti. En sitte tiiä pitäskö jotenki alkaa kuitenki avittaan tuota kakkaamista? :O

Jes Mymme!! Hieno juttu, että kaikki kunnossa!!

Muskari oli jymymenestys! Voi että, mähän liikutuin onnen kyyneliin lopuksi kun mun pieni huutopussini oli 45 minuuttia jaksanut suorastaan hymyhuulin olla mukana! Poika siis oli aivan rauhallinen ja kuunteli tarkkaavaisena rallatuksia ja lallatuksia. Ja kuinka ihania äitejä siellä oli vauvoineen! Ah onnea! Ihan jo odotan ensi maanantaita!

Meillä kävi eilen yksi perhe katsomassa tuota meidän kissaa. Tänään ilmoittavat ottavatko sen. Haikeaa, mutta jotenkin nyt olen sen päätöksen kanssa jo sujut. Kissasta on vaan pakko luopua. Eilinen perhe vaikutti tosi ihanalta, mutta jotenkin meille tuli miehen kanssa sellainen olo, että he eivät haluakaan tuota meidän kissaa.

Meillä on alkanu joku ihme "raivoan yösyötön aikana" kausi.... ekan pätkän nukkuu hyvin ja sit ku herää ekan kerran syömään niin kiltisti aloittaa syömään pullosta mutta hetken päästä alkaa kova itku... Saa oikein kunnolla rauhoitella että rauhoittuu ja jatkaa syömistä. Näin siis vain ekalla yösyötöllä... en tajua mikä ny on... huoh..
Ja viime yö... eka pätkä nukkui 3 tuntia sit söin ja huusi. Takas nukkuun ja nukku 2 tuntia ja taas ruokaa mutta ei huutoa :woot: siis loppu yön heräs kahden tunnin välein... voi, koska mä saan nukkua edes 4 tuntia.. :hungover:

Ihanaa, Mymme!! Olen niin onnellinen pikkuisesi puolesta! :)

Vippe81, tosiaan saat sympatiani. Raivarit ovat tuskastuttavia jo ihan ilman univajettakin. Ehkä se on joku vaihe, joka toivottavasti menee pian ohi.

Meillä on täällä vierastava nelikuinen tyttö. Piti antaa tutulle ammalle käytetty paita mukaan, jotta huuto loppuisi. Liian aikaisin tuo alkaa. Pitää mennä ulos enemmän.

Tänäyönä sopivin paikka nukkua on äiteen vieressä parintunnin kokeilu omassa aiheutti vaan ähinää. Joten luovutin,nyt tuhisee pieni vauvani unipupu kainalossa.
Poika on kyllä niin ihana kun on sylissä alkanut hipsuttamaan ja silittelemään minua pienellä lämpimällä kädellä. Aaai :Heartbigred

Ehkä itsekkin lopetan tältäiltaa (tai ekaan syöttön ast :D) tän forumilla notkumisen ja pistän simmut kiinni.
Rauhallista yötä meille kaikille ihanille äideille :sleep002

Hyvä Mymme, Hyvä me, Hyvä meidän joukkue! Ihanaa Mymme että kaikki oli kunnossa, kivi varmasti vierähti harteilta ja sydämeltä <3

Vitsi ootte kirjotellu ihan hirrrrmusesti!!! Oon ekaa kertaa koneella täällä foorumilla ja tää on ihan outo paikka tälleen.. tottunu puhelimella :)

No mutta, täällä on ollut selkä niiiiiiin sökönä että kaikki energia menny hampaita kiristellen ja kantaen vauvelia. Kaikki alkoi siitä kun menin ja ostin jumppapallon, (kiitos kei_jo! se oikeesti auttaa ja ei tarvii lampsia ympäriinsä enää niin paljoa) mutta nää selkäkivut!!!!!!! kohta onneksi mies laittaa rasvaaa jospa se auttas.

Toisena kirjotinki tonne kiinteisiin jo apuja, kun eilen tosiaan sitä velliä lähin antaa 1 yöllä niin eipä sitten nukuttu sen koommin ollenkaan. Ja ripulia ollut nyt eli saa nähdä jatkuuko kokeilu vai mitä tehdään.. Nyt taukoa.

Tuntuu että kaikkien vauvat on jo ainaki 2kk tarttunu esineisiin ja pyörii ympäriinsä.. meillä jäbä ottaa tosi iisisti ja nyrkeillä hakkaa lelukaaren leluja. Ei tartu. Eikä kääntyile. Tosin sillon tarraa jos sinne käteen jonku lelun tai harson survasee, muuten ei oikeen tajua vielä jutun juonta.

Selkä on myös alkanu menee kaarelle, poitsulla siis, enemmmän (silleen ulospäin siis, Triina joskus puhukin siitä tässä vastikään) ja tuntuu olevan jännitettä (niskassa?) joten varasin heti suosiolla sen vyöhyketerapian jos se vähän rentouttas.. Onhan toi vauvan elämä rankkaa niin täytyy välillä päästä hierontaan :p Ja kun on itkusuuttaa taas ollu välillä enemmän ku yleensä niin hyvä varmaan käydä siellä jos se tosiaan auttaa niin hyvin kun olen kuullut :happy: Hirveesti täällä näitä smaileja! :banghead::happy:hilarious::smiley-bounce016No mutta jos sitä vielä pyykit ripustas ja lampsis sitten nukkumaan.. Vaihdettiin tänään päivästä vielä se Stokke sleepi mini siihen sleepiin, ja siitä on patjan suojus nyt pesussa, eli jäbä nukkuu meidän sängyssä koko yön.. saa nähdä mitä siitäkin tulee. Kun heräilee kaikkeen liikehdintään aina :D Seepless in Espoo..:Heartbigred:Heartred:goodnight

Siihen meni hurjat 27minuuttia :D
saas nähä mitä tää yö tuo tullessaan vatsankaa tuntuu olevan ongelmaa kun ei pörinä löydä pihalle asti :/ oon kirjotellu aamuun mennessä varmaan kymmenen sivua kuulumisia, täähän käy jo päiväkirjasta :pompus:

Hemppuliina, ei meilläkään pyöritä ja se tarttuminenkin on vähän niin ja näin; välillä tarttuu ja välillä ei. Harsoihin tarttuu ja vaatteisiin (omiinsa ja mun).

Sain pojan tänään hyvin helpolla unille. Sitten tapahtui ketjureaktio, jossa kissa laskeutui jotenkin oudosti kiipeilypuultaan, puu kaatui pikkupöydän päälle ja pikkupöydällä ollut iso Partyliten lasivaasi tippui lattialle rikkoutuen äänekkäästi pieniksi sirpaleiksi. Toki siellä vaasissa oli kynttilän lisäksi koristehiekkaa, jotta siivoaminen olisi mahdollisimman vaivalloista. Piti siis imuroida jne jne. Noh, poikamme ei herännyt mihinkään edellä mainittuihin, mutta sitten avasin ulko-oven viedäkseni koiran ulos: NAKS -> BYÄÄÄÄÄHHHHHH. Että sillälailla.

Mutta nyt vieressä on toisella puolella kuumeessa houriva ja huokaileva aviomies ja toisella puolella rauhallisesti tuhiseva vauva omassa pesässään. Jospa äitikin vähän yrittäis nukkua!

Ja Hemppuliina, oon super-kade tosta Stokken sängystä! Vitsit mä etin sitä netti-kirppareilta! Se on ihana :) ehkä seuraavalle sit...

Ja vyöhyketerapia on meillä auttanut ilmavaivoihin ja vatsan toimintaan, mut toi yliojentautuminen on ja pysyy :(

Ei iltahuutoa, vauva nukkuu pinniksessä! Jeejee jumppapallo!!! <3 (määkin saatan tulla tänne vielä kohta päivittään että tätä iloa kesti 10min)

Öitä!

Hemppuliina, hyvä että se jumppapallo auttaa! Mulla selkä väsyy kyllä siinä kun tarpeeks kauan pomputtaa, mutta ehdottomasti mukavampi kuin kävellä vauva sylissä ja heijata :)

Ei meiänkään tyttö tartu muutaku vaatteisiin tai harsoon. On kyllä niin suloinen kun syöttäessä puristaa pienillä nyrkeillään mun paitaa. :) Eikä meilläkään vielä tyttö käänny.

Meillä on myös tullut ummetusta ilmeisesti sen ekan rotan myötä, nyt on ehkä vähän helpottunut niin et tulee useammin kuin 1krt/vko. Voikohan noi masuongelmat olla jotensakkii perinnöllisiä ku mulla on aina ollu huonosti toimiva vatsa, ja sama juttu mun äidillä..

Hienoja uutisia Mymmelta!!

Meilla alkoi tanaan vauvan hierontakurssi. Siella oli tosi kivaa varsinkin kun oli meidan synnarivalmennuslaisten kanssa. Meidan poju vaan oli valmiiksi hieman itkuinen ja ylivirea, kun se kurssi oli iltapaivasta eika ollut nukkunut kunnon paikkareita. Huomenaamuna olis aiti-vauvapilates. Sita odotan innolla kun hartiat alkaa olla tosi jumissa. Ollaan vauvan kanssa kahden tama yo kun mies on matkoilla. No mies tulee toista niin myohaan normaalistikin ettei hanesta ole apua.

Ei meidankaan poika tartu kuin minun hiuksiin. Auts! Hanella on uniratti, jossa on nalle kiinni. Poika ei ota tuttia, joten lutkuttaa ratin reunaa jotta paasee uneen paivalla.

Muokattu viimeksi:
Voihan huokaus. Kerrankin poika nukkuis melko hyvin (vain kolme heräämistä tähän asti), niin mies sitten kuorsaa extrapaljon ja jos sitä tökkii niin vaihtaa vaan narskutukseen. Eli herään vähänväliä "vaihtamaan kanavaa":shifty:
Meillä tartutaan ja kääntyillään tietoisesti yhteen suuntaan,mut onkin ihan kuun alussa syntynyt kaveri. Ja sitäpaitsi just nyt tartutaan erityisen mielellään ikenillä nänniin ja kun äiti kiljuu niin hymyillään tyytyväisenä. Pitänee yrittää olla reagoimatta ettei tästä tule meidän kiva leikki. Mutta jokainen kehittyy tavallaan ja panostaa eri jutttuihin. Meillä motoriikka kehittyy nopeasti, muu ei niinkään. Hymyilemään ja juttelemaan esim oppi aika myöhään, eikä tasan 3kk vielä hirveästi jaksanut meistä välittää, vaan nyt on jo ihan eri meininki!

Jesh, Mymme, et kaikki kunnossa :D

No ei saatu toista superyötä putkeen, eli ihan se normi meininki: 2 ruokailua yöhön. Yritin kyllä illalla, et ois taas tankannut huolella, mut nukahti sitten kesken syönnin. Heräsi sen 5,5h tunnin jälkeen. Eilen oli vielä illalla jotain pientä masuvaivaa, kun kitisi hieman... ja kakka oli tosi kovaa. Tehnyt siis aiemminkin kovan kakan ja sit tullut sinappia, yleensä vielä kun pestään pyllyä niin suoraan lavuaariin :D

Meillä toi pehmopiano on kyllä hitti, kun on siis ilmeisesti ymmärtänyt, et tekee ne äänet itse :D itellä alkaa vaan noi samat biisit jo puuduttaa :D ja hauskaa on kun yrittää sitä piano saada suuhunsa, voi elämä, miten höntti.

Kohta puoleen alkaa olla vuosi siitä, kun lokakuiset alkoi plussailee... niin se aika menee. Haikeudella muistelen niitä kauhunsekaisia tunteita... :)

Ei meilläkään vielä kääntyillä, kun välillä kyljelleen ja alkukuusta syntynyt poitsu. Viikon sisään on huitomisen sijaan alkanut jo tarttumaan esineisiin mutta suuhun ei mene kuin oma nyrkki. En ole huolissani, kun muuten poika on ihan hyvin kehittynyt ja kasvanut, sanotaanko vaikka sitten, että ikätasoisesti. Aiemmin taisin mainitakin, että esikoinen oli ihan toista maata tuon liikkumisen suhteen ja tähän ikään mennessä kierähti jo sujuvasti molempiin suuntiin, siis selältä vatsalleen ja takaisin, 4kk:n iässä nousi konttausasentoon, samassa kuussa karhukävelyyn jne jne. Muistan sen vuoksi nämä niin hyvin kun mulla oli esikoisella käytössä semmoinen Mauri Kunnaksen vauvavuosi kalenteri, johon sai joka päivälle tehdä merkintöjä.

Tämä kuopus on puolestaan alkanut naureskelemaan hieman aikaisemmin kuin esikko ja myös juttelee paljon enemmän. Eli esikoinen alkuun keskittyi tuohon liikkumiseen ja puhe tuli myöhemmin. Nykyisin kyllä puhekin on erittäin sujuvaa ja ikätasoista parempaa (tämä siis hoitajien mielipide..). Lapset on vaan niin erilaisia ja kehittyy omaan tahtiin ja kaikki on silti ihan normaalia. Mielestäni neuvollassakaan ei tuohon kääntymiseen puuututa kuin vasta about puolen vuoden tienoilla..vaiko vielä silloinkaan? Useasti semmoiset, jotka antaa näiden taitojen kanssa odottaa, tekee kaiken sitten todella nopean ajan sisällä..Niin teki kyllä esikoinenkin mutta ei nyt hänestä enempää <3 :)

Piti sanomani, että ei meilkään käännytä kuin kyljelleen. Vahingossa on muutaman kerran päässy ympäri, mahalta selälleen, kun on kädet ollu sopivasti.Tossa sitterissä sitte yrittääkin kääntyä, ja siinä päässykin ympäri :P en tiiä, onko sitten sitterissä asia jotenkin helpompaa... Leikkimatolla menee aina kyljelleen, mut siihen jääpi. Mahalla ollessaan hinku on päästä eteenpäin ja itse asiassa eilen taisi muutaman sentin päästäkin :D Välillä tuntuu, ettei toi kääntyminen ees hirveästi kiinnosta tätä meidän poikaa..

Ja niin yksilöllistähän tää kehitys vauvoilla on, kukin omanlaisensa yksilö. Ite oon huomannut, et Karpo on tosi kiinnostunut kaikesta ja jo aika varhain aloitteli ton tarttumis jutun. Ensalkuun oli äidin sormet, jotka piti saada suuhun, sitten vaatteet ja harsot, sit lelut... nyt siis toi pianokin on saatava sinne suuhun.

Takaisin