Vauva-arkea

Mulla ei todellakaan ole luppoaikaa vaikka suhteellisen helppo vauva onkin. Sanoisin että minulla on seurallinen vauva joka ei tykkää olla yksin. Nyt kun hän nukkuu voin tehdä jotain omaakin mutta olen alkanut piirtää jopa sängyssä samalla kun imetän. Nautin kyllä vauvan seurasta. En raaskisi herättää häntä mutta ulkona on ihanan aurinkoinen päivä ja ehtisi vielä kävelylle jonnekin kantorepussa. Valoisaa on vielä hetki niin ehtisi vielä ulos, joten taidan valmistella nyt meidän lähtöä ulos.
päivitys viestiin: nostin pikkuisen leikkimatolta jonne olin jo hänet aiemmin peitellyt viltin alle ja sen verran vauvantahtisesti menen aina että en raaskinutkaan alkaa pukea ulkovaatteita. Hän oli niin syvässä unessa ja tuhisi onnellisesti että kantoreppu ei ehkä olisi ihan sopinut juuri nyt. Laitoinkin hänet katosta riippuvaan kehtoonsa ja siellä hän nyt uinuu kuin orava pesässään :)

Muokattu viimeksi:
Vastavirrassa, täälläkin suklaa maistuu joulun jäljiltä turhankin hyvin.... Menee sellaisia määriä ettei se edes maistu kauhean hyvältä enää, mutta pakko silti saada mussuttaa menemään. Jossain kohtaa testasin niin lapsen ilmavaivoihin sen pois jättö ei auttanut, joten nyt ei ole mitään muuta kuin oma tahdonvoima mun ja suklaan välissä. Jäätelöä mä voin niin ikään syödä vaikka litran, mutta onneksi on ollut viileämpää niin ei tee mieli kovin usein.

Joo, ei tässä luppoaikaa oikein jää... omaa aikaa aamulla, kun kaveri ottaa päikkärit :D ja kuten mmmustikalla, niin meidänkin poika on kyllä tosi seurallinen eikä oikein yksikseen tykkää olla (jotenkin telepaattisesti viestii, että seuraa pliis)... unipäivinä voi sanoa, et jää luppoaikaa, kun kone pyörii ja tiskit on tiskattu, imurointi plus kaikki muut hommat jotka odottaa rästissä on tehty, niin joo... siis ei jää... :D

Oli muuten oikein mukavat synttärit :D Karpo seurusteli ja söi, nukahti kummisedän syliin. Oli niin ihana huomata, kuinka poikaa kiinnosti lapset (2-4-vuotiaita) eli selkeästi ois halunnut olla mukana riehumassa. Naureskeli ja kiljahteli innostuneesti.

OMG, mitä kaikkea noihin kaulapuomuihin kerääntyy! Siis herää kysymys, että säilöökö tyttö niihin välipaloja...:D Ja vaikka niitä kuinka pesee, aina siellä on tavaraa. Sama juttu sormien ja varpaiden välien ja kynnen alusten kanssa. Uskomatonta, mitä aarreaittoja! :D

Hauskaa muuten, että tytön väritys tällä hetkellä on enemmän vaalea kuin tumma, vaikka miehellä on todella tummanruskeat hiukset ja silmät. Minulla on kullanväriset hiukset ja vihreät silmät, jotka ovat resessiivisiä ominaisuuksia. Joten erittäin mielenkiinnolla odotan, mikä väritys tytölle tulee. :)

Ihan samaa oon miettinyt, kaulapoimut ja sormienvälit ja kämmen... mistä se nukka tulee (sitä siis sormien väleissä)?
Ja toi kynsien kasvu... ihan käsittämätöntä, joka päivä melkein saa olla leikkaamassa. Varpaankynnet ei onneksi kasva samaa tahtia, koska niiden leikkaaminen on kyllä taitolaji.

Eikös ainakin hiusten värin sanota usein periytyvän äidin isältä? Jostain luin. Ja täällä siis alkanut hieman punertaa hiukset ja varsinkin kulmakarvoissa on punertava sävy, mutta jotenkin uskon, että ihan perus maantienhiekka tosta pojasta tulee... (mun isä siis oli täys punapää) ja silmät siniset ja uskon, ettei ne siitä muuksi muutu. Just semmonen perus suomalainen junttura :D

Hah! Hauska jos on tosi et periytyy äidin isältä :D Mun isällä on ihan musta tukka ja tytölläkin tumma (niinkuin myös itselläni), mutta huomasin yksi kerta kun tyttö oli vaarinsa sylissä, että heidän tukka oli kammattu samalla lailla :)

Ja itse luulin jo päässeeni suklaasta irti kun joulun makeiset oli syöty, mutta enkös vaan löytänytkin kaapista vielä yhden geisha-rasian :P

Mulla ei vissiin oo liian isoja määriä, koska maistuu ihan taivaalliselta! Eipä..noh, kiloja ei toistaseks oo tullu kuitenkaan.. Ja nyt tiedän, mitä kaveri tarkoitti sanoessaan "kun lopettaa imetyksen niin pitää tajuta lopettaa myös se suklaan syöminen!" :D

Voihan vellit! Annoin ihan tujun äm+velli satsin että uni maittas. Nyt meillä on vaan tuommonen tosi pirtsakka satutäti. Eihä tälle voi ku nauraa, eipähä onneksi huuda niinku yleensä :D

Voi Mymme! Kaukokannustusta täältä! Kaikki on varmasti ihan hyvin. Toivottavasti saat nukuttua!

Olipas tullut paljon viesteja paivassa!

Meidan poika on tosi herkkauninen paivisin, jos nukkuu muualla kuin sylissa tai kantorepussa. Yolla mun vieressa valilla kaantyilee, mutta jatkaa uniaan. Vauva siis nukkuu mahallaan. Jos yritan selalleen nukuttaa niin heraa heti. Se niista turvaohjeista - vauva ei ole lukenut niita!! :)

Mulla on myos kynnet vahvistuneet ja hiukset paksuuntuneet. Taytyy vissiin jatkaa imettamista 18-v. asti, jotta hiukset ei ala lahtee. :joyful:

Kynsienleikkaus on haastavaa! Onneksi sormet ei oo enaa ihan yhta kippurassa kuin joitain viikkoja sitten. Pojan kainaloita oli vaikea pesta alussa ja ne sitten taynna kokkoa olivstkin. :wtf:

Meidan poika on perinyt isansa hieman tummemman ns oliviilin ihon varin, mutta ainakin nyt han on aika vaalea. Silmat ja ripset on isansa puolelta: hyvin siniset silmat ja pitkat rispet. Kallon muoto on selkeesti minun isan ja niin myos otsa. Jos isani hiukset tulevat niin niista pitaisi tulla todella tummat. Pitaisi pyytaa aitia lahettamaan isan lapsuuden kuva. Pojasta varmaan tulee pitka kun on aika janteva ja pitka jo nyt.

Eipa ole meidan vauvan kanssa paljon luppoaikaa. Useesti kayn taalla kun nukutan ja odotaan syvaa unta sen 20min. Poika on vaativa huomion suhteen ja kovin sosiaalinen. Vaikka han viihtyy jonkun aikaa jumppamatolla tai istuu sitterissa kun teen keittiohommia niin ne on kuitenkin hetken viihdykkeita. Aitini lahetti vanhanajan Aapiskukon uusiopainoksen ja sita varmaan aletaan lukemaan nyt. Huomenna alkaa vauvahieronta. Talla viikolla en tavannut ketaan kavereita vaikka tein pari kaupunkireissua niin huomaa kylla eron. Seurustelu muiden mammojen kanssa niin kuin muutkin sosiaaliset kontaktit kylla aina piristavat mielta.

Ja taalta myos tsempit Mymmelle! Pidetaan peukkuja etta kaikki on hyvin.

Muokattu viimeksi:
Nyt tuli historiallinen syöttöväli, kuusi tuntia! Ja voi kyllä tuli tarpeeseen. Olen ollut nyt kipeänä kaksi viikkoa eikä ole vielä merkkiäkään paranemisesta. ehkä se tästä. :)

Voi, Mymmelle roppakaupalla tsemppiä!!! Täälläkin aivan vatsanpohjasta ottaa puolestasi. :Heartred

Kiitos te ihanat!
Korvaamaton tukijoukkoni ♡
Kaksi tuntia unta; sekin sitten vasta, kun otin ähräävän A:n kainaloon..
Jaksaa, jaksaq..

Takaisin