Vauva-arkea

Täällä myös korvat höröttää, mutta ei pahasti.. Periny miehen korvat, jotka on aina ollu vähän höröllään. Minun mielestä tosi söpöt korvat kyllä kunhan ei liikaa ala höröttään :D

Oli ihanaa päästä eilen pitkästä aikaa ihan yksin käymään oriflame-kutsuilla. Pariki tuntia ilman miehen ja vauvan seuraa ni jaksaa taas katella omia seiniä paljon paremmin! :)

Pitäsköhän olla jotenkin huolissaan kun tytöllä on nyt semmoinen syömättömyyskausi? Korviketta se kyllä syö, joka pitääkin nälkää kauemmin.. Annoskokoakin on kyllä vähän aikaa sitten nostettu.. Ruokavälit on hänellä pidentyneet eikä kuitenkaan jaksa/halua syödä samaa määrää mitä ennen annoskoon nostamista.. Nykyään syöttämiseen menee monesti tuntikin..
Niin ja ois luullu, että hyvin nukutun yön jälkeen olisi ollut kova nälkä niinkuin yleensä aamuisin, mutta tänä aamuna söi vain puolet tarjotusta ja sitten alkoi vaan leikkimään pullolla.

Pitäis kans laittaa kuva tuosta nöppösestä jos vain sais aikaseksi siirtää kuvat puhelimesta koneelle :D

Giffe, meillä on syömisen kanssa samanlaista. Ja lääkäri oli ihan kauhuissaan pienistä ruokamääristä. Lopulta kuitenkin lääkärikin totesi, että syömisessä on erilaisia kausia. Ja korvikkeita syövät vauvat kuulemma saavuttavat nopeammin sen pisteen, että herätessä ei olekaan aina niin huutava nälkä.

Mä laskeskelin ruokamääriä tässä pari päivää. Pojan pitäis syödä kuulemma minimissään 900ml vuorokaudessa, mutta hän syö vain 600-750ml.

No nyt pumppasin 100ml pakkaseen, tästä se lähtee :p
Haluaisin kengät, mitkä pitäisi vettä! Ei ole talvikenkiä mulla ja yksin kun menee vaunujen kanssa kenkiä katsomaan, niin ei siinä kyl ehdi, kun vauva alkaa huutaa jos vaunut pysähtyy liiaksi.
Ja niitä kenkiä tarttisi just tämmösille säille vaunulenkeille.

Meillepä tuli sitten tällä kertaa rotarokotteesta pikku ripuli, vaikka ekalla kerralla ei... Ei mitenkään paha, parit kunnon ripulikakat, ja muutenkin on nyt viime päivät kakannut normaalia useammin, eli joka päivä tai parikin kertaa päivässä, vaikka muuten yleensä tekee kakan vain noin joka toinen tai kolmas päivä. Pulauttelu on myös ollut tosi runsasta! Se kyllä lisääntyi siitä ekastakin rokotteesta. Piikkirokotukset nosti vähän lämpöä ekana iltana, ja tyttö oli aika itkuinen. Panadol auttoi, ja yö nukuttiin kuitenkin ihan suht normaalisti.

Ruokamääristä; meidän neiti syö tällä hetkellä noin 800-850 ml päivässä. Ikää 3 kk ja painoa n. 5,7 kg.

Voi jösses kuinka mä rakastan mun pientä poikaa!!! Aivan onnesta ymmyrkäisenä täällä juttelen pienen jokeltavan ihmeen kanssa! Alun vaikeuksien jälkeen pojan hyvä olo tuntuu aivan käsittämättömän ihanalta <3

Tarttuvatko teidän vauvat jo leluihin?

Täällä tartutaan leluihin :)

Kuinka usein vaihdatte vaippoja? Siis kakat tietty heti, mut entäs pissat. Oon ite pitänyt kolmen tunnin välit, varmaan vaan juurtunut sielt synnäriltä ja öisin en vaihda ollenkaan, kun ei poika kakkaa öisin. Lisäksi käytetään öisin pampperseja, kun tuntuu olevan imukykyisempi kuin libero.

Mä tykkään taas enemmän liberoista :) Öisin mäkään en vaihda ku ei kakkaa ja päivisin sillon ku vaippa tuntuu silt. Mut joku 3 tuntii voi olla kyl iha hyvinki välii :) Enne ja jälkee päikkyje ainaki :)

Mäkään en öisin vaihda. Päivällä tulee pissavaippaakin vaihdettua useammin kun joskus se tuo sopivasti viihdettä ja pysäyttää kitinän! :)

Mutta nyt on kakkavaippojakin tullut kiitettävästi.

Mikähän siinä muuten on, että joinain päivinä ei yksinkertaisesti noista päiväunista tule mitään. Tänään on nukuttu hyvin lyhyissä pätkissä. Mutta ei tuo jäbä ole hirveämmin väsymystä huudellutkaan, mutta nyt ollut ulkona tunnin ja heräilee vartin välein.

Kyllä täälläkin tartutaan leluihin :D Ja joitakin viedään suuta kohti kun otteen saa :)

Pari kertaa oikeen jännityksellä oottanut, että joko neiti pyörähtää selältä vatsalleen, on ollut sen verran lähellä :D

Täällä vaihdellaan pissavaippoja tarpeen mukaan... Yleensä ennen syöttöä ja ennen päikkäreitä. Yöllä vaihdan pissavaipankin jos on nukkunut pitkän pätkän, mukavampi sitten jatkaa unia :)

Mä oon miettinyt meidän syöttövälejä.. Öisin syödään melkein minuutilleen kolmen tunnin välein. Mutta jos aamulla herätään 9 ja syödään silloin, niin oon syöttänyt myös 11-11.30 juuri ennen päiväunia. Tuossa väli saattaa tosiaan olla vain kaksi tuntiakin, mutta en oikein näe pointtia pistää unille, jos 12 olisi kuitenkin jo nälkä. Päiväunia nukutaan kuitenkin yleensä 2-3 tuntia.

Onko tää nyt ihan normi meininki vai enkö oo tajunnut jotain asiaa tän syömisen ja nukkumisen yhdistämisessä..? :D

Kyllä meilläkin syödään heräämisen jälkeen ja ennen päiväunia kaksi kertaa. Joskus jopa kolme

Blaaaah!!! Täällä menee hermo.

Viimeyö oli ihan kaamee.. Herättiin kahen tunnin välein, enkä ees oikein tiiä miks.. Imetin kyllä aina ku heräs.. Sit sama jatkunu koko päivän... Tosin päivällä ei oo oikeen nukkunu ku niitä 30min-1h päikkyjä.. Kitinää ja itkua ku väsyttää ja silmiä hierotaan.

Syömisen takia, kait syö liian usein, pulauttelee tosi paljon. Melkeen joka syömisen jälkeen.. Ja ihanku ois vähän ripuliki tänään vaivannu.

JUST ku saatiin joku rytmi tähän kaikkeen.. Nooh, täytyy mennä näillä mitä on.

Meillä ei tartuta vielä mihinkään paitsi mun sormeen :) tänään nostelin käsistä makuulta ylös ja siitä poitsu tykkäs. Sit piti olla koko ajan vetelemässä.. En tosin liikaa viittiny.

Nyt nukkuu. Saa nähä miten kauan ku ei enää tankkaa ennen unia vaan saattaa just syödä pullosta vaan sen 60ml.. Ja siitäki osan pulauttaa..

*Syvä huokaus*

Meillä syötiin vielä joku aika sit vaan 2krt yössä, 2 aikaan ja 6 aikaan, nyt menny sekin sekasin. Tällä hetkellä n. 2h välein läpi yön, herätään aamulla 9 aikaan sit syöttö ja aamutoimet, ja tunti heräämisestä päikyille joita nukutaan 2-3h. Päivälläkin 2-3h taitaa olla syömisväliä ellei nuku pidempiä päikkyjä.

Vaippaa en yöllä vaihda kun ei tuu peetä, päivisin varmaan just 3h välein (en oikeestaan kato kelloa, päikkyjen jlk ja ennen jne) tai tarvittaessa.

Meiän vauva tarttuu vaan mun sormiin kiinni, ja koittaa viedä omaan suuhun. Vasen nyrkki on koko ajan suussa, ja välillä tunkee molemmat kädet suuhun :D

Mäki oon nostanu käsistä vauvaa "istualleen" kun on ollut selällään, ja toinen nauraa vaan (äänettömästi vielä ;) ) innoissaan. Samoin siitä on into piukeena kun saa "kävellä" ja pomppia mun mahan päällä :D

Muokattu viimeksi:
Voisko olla tiheänimunkautta? En tuedä tuuleeks sellanen jos saa myös pullosta..

Täällä myös omaa aikaa kaipaillaan. Tuntuu vaan et miestä jännittää olla pidempi aika vauvan kans. Saunomassa oon ollu, ei sen kummempaa.
Neuvolassa kysyin et mitä vois tehdä ku vauva tuntuu itkeskelevän enempi jos en oo kotona. Sano että mies vois olla enempi vauvan kanssa sillon ku oon kotona ja antaa maitoa et vauva oppii et mieheltäkin saa sitä turvaa.
Eilen sit tän sanoin miehelle niin vähän loukkaantu mut eilen se sit oli monta tuntia tytön kans. Kaiken huippu vaan kun pullosta juotti ja tuttiosa oli väärinpäin. :D En ois millään raaskinu sanoa siitä mut pakkohan se oli. Ei ihmekkään jos typy ei oo syöny niin nätisti..

Mulla muuten tuli itku eilen ku mies ei jaksanukkaa lähtee illalla isosti yhdessä kauppaan. Se oli ihan ihmeissään ja sopersin et olin vaan koko päivän odottanu.. :D hah, ehkä ois aika keksiä jtn. aktiivisempaa arkeen..

Jutsa, tiheää imua mäkin oon miettinyt.. Meillähän vauva saa pullosta 1krt päivässä sen maitovellisekoituksen, muuten tissiä. Just tänään vaavi huusi iltamaidon kanssa eikä suostunut kun mies koitti syöttää ja sit kun menin kokeilemaan niin sain syömään pienellä kitinällä. Voisko olla sitä et on tottunut että mä oon antanut iltamaidon..(?) tosin mies on useita kertoja syöttänyt jos oon jossain ollut, mutta nyt lähipäivinä mä oon aina antanut maidot...voikohan se tolleen muuttua :/

Niin ja toinen juttu, onko kellään imettävällä vauvan imuote yhtäkkiä huonontunut? Mä en tiedä voiko olla sen päivittäisen pullotuokinnan takia, vai kuuluuko vaan asiaan kun vauva kehittyy. Kuitenki pulloa on aiemminkin saanut ilman otteen huonontumista, nyt varmaan vaan useammin..

Mä en tiiä onko meidän pojan imuote huonontunut, voi olla, mut ainakin se nykyää aina vaa raivoaa tissille... Rupee näyttää samalt ku esikoisen kans enne ku imetys loppu :/

Takaisin