Mä en ole juuri ilman vauvaa ollut missään, tyttö on nyt 7 viikkoa. Ripsihuollossa kävin siten, että olin yhteensä tasan 2h erossa vauvasta, ja senkin ajan oli vauva isän hoidossa lähestulkoon tauotta itkeskellyt. Meillä mä en kyllä voi lähteä mihinkään sen takia, että pulloruokintaa ja pumppausta ei olla vieläkään kokeiltu... Muuten tekisi mieli melkein laittaa mies olemaan vauvan kanssa kahden vähän pidempi pätkä ihan senkin takia, että saisi todellisemman kosketuksen siihen, mitä mun arkeni vauvan kanssa. Välillä ärsyttää, että mies ei taida ihan ymmärtää, mitä päivä vauvan kanssa kotona onkaan. Siis se, että teen edes peruskotitöitä vauvanhoidon lomassa, on välillä vähän haastavaa... Meidän tyttö on kyllä perustyytyväinen eikä itkeskele paljoa, mutta vaatii syliä ja heijaamista tosi paljon. Hän ei siis nukahda juuri muualle kuin syliin, tai sitten liikkuviin vaunuihin, joskus heijattuna sitteriin. Joskus saan sylistä siirrettyä sänkyyn nukkumaan, mutta useimmiten siinä vaiheessa vauva joko herää tai unet jäävät lyhyiksi...
Ai niin, piti kommentoida myös tipitiin tilannetta, että on varmasti tosi raskas tilanne tollainen. Suoraan sanottuna en edes pysty samastumaan, kun oman suvun kanssa niin erilainen lähtökohta, mutta voin vaan kuvitella, kuinka hankalia tilanteita tulee... Tsemppiä!
Ai niin, piti kommentoida myös tipitiin tilannetta, että on varmasti tosi raskas tilanne tollainen. Suoraan sanottuna en edes pysty samastumaan, kun oman suvun kanssa niin erilainen lähtökohta, mutta voin vaan kuvitella, kuinka hankalia tilanteita tulee... Tsemppiä!

Viela kun jotenkin saisi jarjestettya aikuisten omaa aikaa mutta poika on niin minussa kiinni.