Vauva-arkea

Meillä pikkumies päätti muutaman päivän vajaa kaksikuisena kääntyä vatsalta selälleen. Nyt ei meinaa kyllä enää mitenkään poitsu pysyä masulleen kun aina pitäisi päästä pyörähtämään ympäri :D

Meillä vauva kannattelee päätään aika hyvin mahallaan, muuten pitää vielä jonkin verran tukea. Ikää tulee huomenna 7vkoa.

Typy on tahtonaisia, hyvin pysyy pää pystyssä. Mutta sitten kun voimat loppuvat, alkavat jalat vispata ja itku raikaa. Voin jo kuvitella, paljonko tässä taloudessa huudetaan sitten, kun joku homma ei onnistu, vaikka tahtoa löytyy. Taaskaan ei siis yhtään ole äitiinsä tullut...;) Appiukko tiivisti neidon luonteen sopivasti: tosi kiltti ja rauhallinen, paitsi nälässä, likaisessa vaipassa ja seuranpuutteessa. :)

Ottaisin sateen lumena koska tahansa. Tämä tuulikin jotain ihan muuta.

Mietteitä tältä aamulta. Pohjustuksena mainittakoon, että auto ei mennyt katsastuksesta läpi ja olen välttänyt ajamista kunnes on kunnossa...

Aamulla vartti aikaa ennättää tk:seen. Auto ei käynnisty.
Kotvanen käytiin keskustelua ja päästiin liikkeelle. Matkalla syttyi bensavalo, samalla reissulla tankkaamaan siis.
"Onneksi" ea:ssa oli hässäkkää eli lääkärikin näin ollen myöhässä...
Poikien lempparihoitsu ilmoitti jäävänsä vuorotteluvapaalle. Plaah!

Tipparesepti kouraan ja apteekkia kohti! Auto käynnistyi, jee! Bensa-asema kiinni. Vttu.
Auton keula kotia kohti, mielessäni kävin läpi kaikki naapurit kenet voisi hälyyttää apuun.

Auto halusi vaihtaa Joulu-moden päälle. Vähän lisää merkkivaloja bensavalon kaveriks. Vikalista jatkuu.

Päästiin kotiin, jee!

Purin pojat paketeistaan, toisella paketti falskannu ja sitä ihteään olikin sitten kaikkialla muualla paitsi vaipassa. Syöttäminen sentään onnistui ongelmitta, pikkusen puklua mun paidan kauluksesta sisään.. Mut se ny ei oo uutta.

Kahvia, tän kaiken jälkeen palkitsen itseni kahvilla!
Siitä tuli teetä. Pahaa teetä.

Luojan kiitos mulla on SUKLAATA!

Ihana aamu, Mymme. Välillä vähän samaa täällä, eikä tartte ees lähtee ovesta ulos niin saadaan aikaan ihan hyvä show.

Täällä kannatellaan päätä hyvin, ja tosi jäntevästi sitä kannatteli jo ekoina elinviikkoina. Kääntyminen onnistuu mahalta selälleen, mutta sekin välillä hankalaa, kun on kädet tiellä. Samoin tuo hirveä tarve päästä eteenpäin - niin kädet on se ongelma. Toivotaan, et alkaisi pian löytymään (: Rinnan päällä pääsee vähän "ryömimään" kun alusta on hyvin tarkoitukseen muotoiltu.

Tänään täällä on ilmeisen hyvä päivä, kaveri on vaan hymyilly ja naureskellut sekä mölynnyt omia juttujaan. Ilmeisesti aktiivinen päivä ja ilta taas edessä.

Meidän kuopus nosti päätä ja kannatteli sitä hetken jo synnytyssairaalassa. Hyvin pysyy siis pää näin vajaa kaksi kuisena ylhäällä. Hän on myös kääntynyt mahaltaan selälleen jonkin kerran. Jäntevä on joo, saa nähdä juokseeko jo 10 kuisena. ;) :D hän myös 'juttelee' kovasti ja hymyilee kun saa katsekontaktin. Ihana pieni mies - äidin rakas. ♡

Meillä esikoisella vatsatauti ja äidin hermot riekaleina. Kun jo kehittämääni arkirutiineihin tulee joku tällainen muutos, niin tuntuu että seinät kaatuu päälle. Tarvitsen sitä ulkoilua niin paljon, että tämä väistämättä hajottaa mieltäni. Pakko pestä oksennus vaatteita, lakanoita ja pyyhkeitä täällä ulkoilun sijaan. :( No ei auta itku markkinoilla. Helpotti vähän, kun sai tähän purkaa - kiitos!

Mymmen aamu kuulostaa siltä, että mulle voisi käydä juuuuuuuri noin! Olen yleensä sellainen Aku Ankka, että jos jotakin haastetta meinaa pukata niin pukkaa sitten kerralla ihan kunnolla.

Meillä on ollut tosi hyvä aamu vaikka yö tuntuikin olevan yhtä hulinointia. Mun ystävä kävi kylässä ja pikku O vaan jokelteli ja katseli sitterissä kun äippä sai jutella ystävän kanssa! Kovin kauaa ei herra jaksanut olla hereillä, mutta taisi olla tunnin itkemättä. Ja se on täällä aikamoinen saavutus.

Päivän toiset päikkärit on nyt menossa ja tuntuu olevan vaikeaa tuo nukkuminen. Mutta vatsa ei taaskaan ole toiminut kunnolla, joten siitä se johtuu varmaan. Milloinkohan muistaisin ostaa niitä luumuja?!

Itkuhälyttimen lähetin hajosi ja joudun ihan hulluna vahtaamaan itkeekö O. Mies ei voi millään uskoa, että tarvitaan uudet itkuhälyttimet. Olen varma, että mun mies on maailman ainoa insinööri, joka ei ole innostunut kaivinkonetta pienemmistä laitteista ja koneista.....

Triina, minunkin mieheni on insinööri, ja väitellytkin, ja kuka meillä vaihtaa lamput, tarkistaa autosta öljyt ja avaa vesilukot?! No, minä tai itseasiassa mieheni nyt, kun minä hänet siihen koulutin.;) Naureskelemme, että olen meistä kahdesta se insinöörimpi - mites se menikään, ei suutarin lapsilla kenkiä?

Nyt oksennan sitten minäkin. :( Ihan kamala olo ja selkäkin vielä jumissa. Mielenkiintoista yrittää hoitaa kahta lasta täällä huomenna päivällä oksennustaudissa: APUA!! :(

Taalla on ollut oikein emaflunssa. Nyt olo alkaa hieman helpottaa mutta viime yo oli aivan kamala. Onko mitaan kamalampaa kuin hoitaa kitisevaa vauvaa kun oma olo on aivan karsea. Ja tietysti poika aisti aidin sairauden ja ei meinannut asettua mitenkaan illalla. Hiivaa haataessa olen karsinut hiivat ja sokerit. Nyt sit kavi niin ettei ruoka maistunut ja maidontuotanto alkoi tyrehtymaan. Siis mulla tavallisesti suihkuaa ja on ylituotantoa. Paatin etta voin taistella yhta asiaa vastaa kerrallaan ja illalla soin hiilareita ja sokeria kunnolla, jotta sain energiaa. Maitoa tuli aamulla ihan jarkyttavasti mutta tanaan on rinnoissa tuntunut vihlaisuja, jotka viittaavat hiivaan.

Muokattu viimeksi:
Voi Emmy! Kurjalta kuulostaa... toivottavasti tauti on nopea! Ja toivottavasti pikkuinen ei saa sitä.

Ja etanaisellekin tsempit! Muistan kuinka vaikeaa oli hoitaa vauvaa rintatulehduksessa...

Tääl oli äiti vähän paniikissa yöllä... Poika heräs yhtäkkiä kirkumaan ja kakomaan, henkee ei meinannu saada ja limaa pulppus suusta ja nenästä. Aina ku vähän sai henkee ni huus suoras huutoa selkä kaarella ja nytkähteli jotenki kummallisesti.. Mä sit soitin anopille naapuriin ja se tuli siks aikaa lapsenvahdiks ku kävin vauvan kans päivystyksessä. Hän sai matkalla pahimmat limat ulos ja kaik oli ihan hyvin. Happisaturaation se mittas varuiks. Mut olin kyl niin peloissani et nyt se tukehtuu! :/

Iloisempiin asioihin, täälläki on oikeestaa syntymäst lähtien kannateltu päätä. Nyt se jäkittää jo ihan sujuvasti :) Lääkärikin sitä ihmetteli tänään ku oltiin neuvolassa :) Sunnuntaina tulee 7vkoa.

Meilläkin pikkunen tänään 4viikkoa ja päätä nostellu hienosti tosi aikasin. Ja poitsu kääntyny itse masulta selälleen jo kahden viikon iässä. :o Ihmettelin kyllä kovasti, et miten noin aikasin... Mutta edelleen tekee sitä joka päivä ku pidetään masulleen. Ihania pieniä <3 Rintaraivaritkin opittu tässä tän viikon sisällä... Ei taida tykätä mun suihkutisseistä... Plaaaaah. No, onneks ei vielä mitenkään hirveen pahoja ole. Vatsanvääntöäkin itkeskellään välillä, mut helpottaa suht nopeasti.
Meidän illat on kans usein pitkiä, ei tahdo nukahtaa, vaikka onkin väsynyt. Mikähän siinä on? Alotellaan kyllä tosi aikasin, just sen takia, kun siihen menee joskus tunteja.

Onko teidän pienille tullut sivuvaikutuksia rotarokotteesta? Täällä on noussut pieni kuume ja nyt kyttään jatkuvasti, että onko nousemaan päin.. Päivällä ruoka maistui huonommin kuin yleensä ja uni taas vähän liiankin hyvin. Ei tässä varmastikaan ole mitään poikkeuksellista tai vaarallista, mutta huolettaa silti kovasti :(

Kiitos Triina: Alkaa olemaan voinnit paremman puolella - onneksi. Aika rankkaa hoitaa kahta lasta, kun on vatsatauti. :( Vatsatauti on kyllä pahimmasta päästä tauteja. Kuumeenkin saa kuitenkin lääkkeillä alas. Eilinen ilta oli mulla pahinta aikaa tämän taudin kanssa ja ONNEKSI mies oli silloin kotona. Oli kyllä melkoista, kun imettäessä alkoi oksettaa, niin laskin vauvan sängylle viereeni ja oksensin ämpäriin. En nimittäin pääse sängystä tarpeeksi nopeasti ylös, kun on tuo selkä niin jumissa. :( Hoh-hoijaa: kyllä elämä on joskus hankalaa.. Toivottavasti paranemme nyt koko porukka.

Paranemisia, Emmy'!!

Meidan neidilla on nuha. Olen nyt nenasuihketta kayttanyt, mista neiti tietenkin suivaantuu, nenan puhdistamiseen. Kylla saaliksi kay toista, kun nena turisee ja rohkina kay. Mutta urhea tytto, ei kylla itkeskele.

Emmy -tosi kurjaa!! Toivotavasti olo on jo parempi!!

Libra - mina olen aina sanonutkin etta suomalainen nainen tekee ja osaa mita vaan. Alkuun mina meilla tein kaikki diy hommat, kun miehella ei ollut mitaan kasitysta niista. Mutta nyt saa mies kylla hoitaa ne. Se tekee hyvaa maskuliiniselle egolle. :wink

Syksyinen; meillä itki koko päivän rotarokotteen oton jälkeen. Ja edelleen itkuisempi kuin normaalisti (yöt on kuitenkin nukkunut hyvin). Myös ilmaa tuntuu olevan masussa enemmän, ollaan annettu aamulla ja illalla disflatylia. Muita oireita ei ainakaan vielä ole ilmennyt (rokote annettiin ke).

Me päätettiin, että meidän vauvalle ei rokotetta oteta. Pahentaa kuulemma refluksi-oireita ja vieläkin etsitään oikeaa lääkitystä. Viime la-ti vauvan vointi oli todella hyvä, mutta ke-aamuna huonompaan suuntaan. Huudetaan kun herätään ja se lakkaa, kun nukahdetaan. Ja unipätkät eikun lyhenee...

Takaisin