Vauva-arkea osa 2

Me ei olla käytetty toppapukua kun 4-5 krt tänä talvena.. Ja taljakin käytössä vaan 15 asteen pakkasilla, juuri niillä keleillä kun vielä just uskaltaa laittaa ulos. Mutta ei meilläkään kopassa montaa ylimääräistä senttiä enää ole.
 
Miten ihmeen pieniä vaunuja nykyään tehdään :o Meil on 8v vanhat emmaljungan yhdistelmät, ostettiin esikoisen aikaan käytettyinä ja ovat oikeen hyväkuntoset vieläki. Mut niin siis se vaunukoppa on kyl niin iso ettei oo mitää ongelmaa saada mahtumaa. Menee vielä hyvinki muutaman kuukauden. Ja meilläki kuitenki pitkä poika.

Sen sijaan tuplarattaiden vaunukoppa on tosi pieni ja jää ihan koht pieneks. Mut oon aatellu et se on siks nii pieni ku siihe pitää mahtuu se isompiki sisarus viereisee penkkii.

Meil on turvakaukaloki aika iso. Esikoinen on myös aina ollu pitkä poika ja matkusti siinä kaukalossa 10kk ikään asti. Sillo oli kyl sit jo jalat koukussa siinä
 
Meilläkin on siis Emmaljungat ja vielä ennen ostoa vertailin vaunukoppien kokoa, ettei tulisi hankittua kaikista pienintä. Mutta kaippa se ajatus yhä enemmän on, että yli puolivuotias viihtyy jo ennemmin rattaissa..
 
Vanhemmissa Emmaljungissa on tosiaan isompi koppa. Naapurin 7kk tyttö vetelee päikkäreitään sellaisessa ilman mitään ongelmaa :D
 
Meillä on esikoisen ajoilta Oran Taigat kovalla kopalla ja mahtuu tämä 66 senttinen aivan loistavasti, kuin myös veljensä mahtui aikoinaan. Jotenkin lämpimämpi ulkona nukkua tuossa kopassa vaikka nukkuipa tuo esikoinen rattaissakin vallan mainiosti. Mittasin huvikseen kopan sisäpituuden ja on liki 80 senttiä, joten hyvin mahtuu. On myös aika syvä, joten loistavasti mahtuu myös makuupussikin vielä. Sillä tuli aikoinaan Orat hankittua, kun tiesin tilaviksi. :)
 
Meillä myös Emmaljungat ja on ahdas koppa!Kyllä vielä menee mutta kohta täytyy siirtyä ratasosaan.
 
77-78cm pituus ja 39-40cm leveyttä meijän emmaljungien kopassa, ja mun mielestä tilavat (vielä :D)
Mielenkiinnosta mittasin kans :)
 
Meill on maxi cosi pebble turvakaukalo ja alkaa tuntua ahtaalle vaikka pitaisi sopia viela 13kg asti (12kk) ja poika on nyt reilun 7kg. Tuntuu etta kaikissa noi ika/koko suoitukset on ihan pain mantya. Ilmeisesti joitakin turvakaukaloita voi jatkaa.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on bugikset ja kyllä toistaiseksi mahtuu, ainakin siihen 6kk asti kun voi alkaa istuttamaan siihen ratasosaan. Toi vaunukoppa on aika kapea ja pitkä verrattuna emmaljungiin (joka tuntuu olevan leveämpää sorttia), jotka meillä on partsivaunuina. Emmaljungiin menee helposti Lampaantalja, makuupussi ja toppahaalari, mut noihin bugiin ei mahdu enää lampaantaljan kanssa..
 
Hih, kohta matkalla varhaisultraan :D siis kaverini, sain mennä tukihenkilöksi kun mies ei päässyt. On tää jännää :D nyt niin toivon, et kaikki ois hyvin ja uusi tulokas pysyis matkassa lokakuulle :) anteeksi hehkutus, mut tää on vaan niin mahtavaa - voin fiilistellä omaa viime vuotta.

Meilla muuten kans ihan perus turvakaukalo, 13 kg asti, mut aina tiukkaa tekee tuo jössikkä ahtaa siihen. Pitäis varmaan hankkia isompi, vaikkei ei me hirmusti tarvita kaukaloa, kun ei olla autoihmisiä (kummallakaan meist ei oo ees korttia).
 
Mä vaan odotan ton turvakaukalo-vaiheen loppumista. On aivan perseestä roijata tota kaukaloa ja vauvaa autoon ja autosta pois. Meiltä ei siis pääse ilman autoa yhtään mihinkään, joten lähes kaikkeen lähtemiseen liittyy kaukalon rahtaaminen. Ja vaikka meillä on Cybexin tosi kevyt kaukalo, niin silti se painaa ja on tosi veemäinen kantaa. Mut mun mielestä tohon kaukaloon on myös hankala laittaa vauvaa jos se on jo kiinni autossa.
 
Olikos täällä kuinka monella sellainen riippukehto? Mietin että pitäisköhän hommaa moinen kun ei oikein meinaa jaksaa tuota syliin nukutusta ja keinuva kehto vois olla hyvä vaihtoehto... Suositelkaaaa merkkejä ja kertokaa kokemuksia. :)
 
Meillä! Ja iltahuudot loppu ku seinään. Ei kiikkutuolilla melkein ympäri vetämistä, eikä hermojen menetystä!!!! Haaalleeluujaaa. Olen tyytyväinen. :D Päikytkin nukkuu siinä.

Ja ostin sen Triinan suositteleman, huutonetistä. Triinaa? Mun muisti pätkii...
 
La Siesta on ton merkki. Googlettamalla löytyy. Toi on tosiaan riippumatto enemmän. Mut meillä poika nukahtaa nykyään paremmin omaan sänkyyn kuin tohon riippikseen. Mutta esimerkiksi jos masu on kipee ni toi on ihan superrr!
 
Meidänkin kaukalon pitäs olla kevyt, mutta kyllä se alkaa jo painaa.. Ja mä kannan aina sitä tossa käsivarrella, silleen miten jotkut kantaa laukkuakin. En mä sitä muuten saa kannettua.

Jos kaukalo on autossa kiinni, niin ei sinne kyllä lasta istumaan saa. Aina on otettava kaukalo irti ja käännettävä toisin päin. Mutta vielä on kaukalossa tilaa, kun tuo poitsuhan ei oo massaa keränny niin hirveesti. Kaukalopussista jouduttiin luopumaan jo, kun ei jalat mahtunu enää sinne kunnolla.
 
Huomaa kyllä et vasta heränneenä ei kannata tänne kirjotella mitään... :D

Meillä just ollukkin vatsavaivoja ja poitsu rauhottuu heti tohon riippumaton liikkeeseen. Tällä hetkellä ihan must.
 
Meillä on Britaxin Baby Safe kaukalo telakalla ja ahtaalta sekin tuntuu ja tuntui jo esikoisenkin aikaan. Meillä on vielä semmoinen lämpöpussi siinä viemässä lisää tilaa mutten viitsi luopuakaan, on se vaan niin kätevä. Esikoinen meni siinä kuitenkin noin vuosikkaaksi ja sitten ostettiin Cybexin Pallas Fix (jota muuten suosittelen erittäin lämpimästi). Sehän ei haittaa, jos vähän jalat koukussa joutuu matkustamaan, pääasia, että olkavyöt saa säädettyä oikealle korkeudelle ja ettei pää tule kaukalosta yli. Meilläkin oli kaukalossa ensin semmoinen vauvaosa, millä sai vauvan vähän makaavampaan asentoon, siitä on jouduttu luopumaan jo aikaa sitten.
 
Takaisin
Top