Vauva-arkea osa 2

Meillä on vihdoin alkanut tyttö viihtyä mahallaan! Rasti seinään. Ei vielä itse käänny miltään puolelta toiselle, mutta kyljelleen menee ja selällään kääntyy akselinsa ympäri. Nämä kaikki taidot tuli ihan yhtäkkiä kerralla...Ja mun avuton pikkuvauvani muuttui yhdessä päivässä isoksi vauvaksi...

Meillä on ehkä markkinoiden pienin vaunukoppa, Bumbleride Indie-yhdistelmät. On huomattavan kapea, mutta me laskelmoitiin, että meidän talvivauva mahtuu siinä nukkua mitä tarvii. Ja koska siinä on vaakatasoon menevä ratasosa, niin siinäkin saa nukutettua vielä hyvin sitten vähän isomman lapsen. Nyt mahtuu makuupussin ja haalarin kanssa nukkumaan vielä ihan ok, vaikka ylimääräistä tilaa ei olekaan.
 
Meil on kans superpieni ihankun nukenrattaat:D kätsyhän noilla on kaupassa huristella hyllyjenvälissä mut vaadittas sit minivauvaaki,minäki mittaan kuhan muistan ottaa mittanauhan mukaan,nyt tuli ehkä pari senttii tilaa kun otin makuupussin välistä pois,onneks leudot kelit. Ja turvakaukalo.. ukko plus 8kg ja kyllä meinaa pieni olla ja 10kiloonkohan tota lupailtiin,tuskimpa vaan.
 
Voih, ihan mennyt ohitte uus Vauva-arkea -ketju! Noh, jos pomppais kyytiin nytte. :)

Meillä kanssa vattallaan viihtyy nyt enempi. :) Pari kertaa mennyt vatsalta selälleen muttei kovin montaa kertaa, ei selältä vatsalleen vielä kertaakaan.
Pyöriihyörii niin että välillä ollaan sängyssä poikittain. :D

Meillä alkaa oleen kohta turvaistuin-ostokset eessä, tuntuu että mein kaukalo alkaa oleen jo melko jämpti. Ainakin ulkopuvun kanssa. Onneks saa alkaa pian kevittää tota vaatetusta viel enempi. :)
 
Minäkään en kyllä muista, koska plussasin..saattaa se äitiyskortissa olla mainittuna :)

Syksyiselle tosiaan tsemppiä valvomisen kanssa. Uskoisin, että tämäkin on vaihe muiden joukossa :) Mä olen tosiaan yrittänyt elää hetkessä ja ajatella, että tämä pieni poika on vauva vain hetken aikaa ja kohta tätä jo kaipaa vaikka se nyt raskaalta tuntuukin. Hän kuitenkin tarvii vielä mun tukea ihan joka asiassa. Välillä meinaa kyllä pinnaa kiristää kun nytkin on monta yötä flunssan kourissa valvottu mutta olen yrittänyt pitää mielen positiivisenä. Hermon menettämisestä ei saa kuin pahan mielen vaikkei mitään tyhmää tekisikään. Jossain olikin, että syyllisyys on vanhempien ihan ikioma tunne. Ettei ennen lapsia olisi tuntenut syyllisyyttä ihan mitättömistä asioista.. voin tuon kyllä allekirjoittaa.

Meillä kans minä useimmiten nukutan vauvan, molemmilla on tosin kädet täynnä vaikka rooleja vaihdettaisiinkin kun on esikoisen iltasadut, hampaanpesut ym ym myös hoidettavana. Vauvan nukuttaminen käy mulle ehkä helpommin mutta kyllä mieskin siitä on suoriutunut. Meillä menee silleen, jos nukuttaminen tahtoo ottaa voimille, että vaihdetaan nukuttajaa, jos alkaa ärsyttämään, muuten ei puututa. Eli mies saa tulla siinä vaiheessa sanomaan, jos ei meinaa enää jaksaa. Mä en puutu vaikka kuinka kova huuto kuuluisi vaikka välillä mieli tekisi, varsinkin kun tietää, että itse siitä ehkä helpommalla selviäisi. Ja joskus mä kans annan miehelle ohjat, monesti pelkkä nukuttajan vaihto saattaa saada kaverin niin hämilleen, että nukahtaa samantien. Meillä ei siis huonossakaan tapauksessa puhuta tuntien nukuttamisesta, huonona päivänä siihen menee puoli tuntia mutta yhtenäkään päivänä se keino, mikä tepsii, ei välttämättä ole ihan sama. Joskus nukahdetaan parhaiten, kun laskee sänkyyn, antaa tuttia ja tuumaa, että nyt nukutaan ja jättää siihen (aika harvoin onnistuu nykyään)..välillä kanniskellaan muutamaan otteeseen rauhoitellen ja hyssytellen ja palautetaan sänkyyn. Joskus sitten auttaa ainoastaan, että ottaa viereen ja antaa siinä tuusata hetken aikaa, kunnes on nukahtamaisillaan, sitten palautus sänkyyn, että käy hieman hereillä. Joskus olen nukuttanut rinnallekin, kun hetki on ollut sopiva mutta yleensä syö ennen varsinaista nukkumaanmenoa. Eli kuten näkee..meillä ei oikein varsinaisesta iltarutiinista nukutuksen suhteen voi puhua..vähän mennään tilanteen mukaan. Ei ole meille itselle ongelma, ainakaan vielä. Niitä korjausliikkeitä ehtii kyllä tekemään sitten, kun vauva on kypsempi siihen :)

Ohhoh..tulipas taas tekstiä
 
On toi meidän poikanen kyllä aikamoinen kitisijä. Kävimme vaateostoksilla eikä tyyppi jaksanut kuin puoli tuntia itkemättä. Ostoskeskuksen valoissa ja äänissä jne ei myöskään pystynyt nukahtamaan kärryihinsä. Isin sylissä naama sitten loisti kuin naantalin aurinko, mutta tuommoista vajaa 7kg jässikkää ei ihan tuntitolkulla jaksa iskäkään kannella.

Kahvilassa sitten syötin hänet ja autoon nukahti heti. Ei ole mikään shoppailukaveri siis!

Mutta. Nämä hetket ovat niin lyhyitä! Siis kuten Aamutähtikin sanoi, yritän elää hetkessä ja nauttia tästä kaikesta vaikeuksineen.
 
Me käytiin kanssa ostoksilla torstaina. Oltiin sillee ekaa kertaa että poika oli kantorepussa kaupassa (yleensä ollut vaunuissa). Yllättävästi jaksoi, tosin alkoi kitinää vähän loppuvaiheessa, onneksi oltiin muutenkin lähdössä. :)
Ihmetellen katteli ympärille ihmisiä ja valoja yms. ettei malttanut torkahtaa. Autoon sitten nukahti niinkuin yleensä.
Cittarissa myytiin tollasia vauva-arskoja joissa on se kuminauha takana. :cool05 :love7
 

Liitteet

  • Kuva1714.jpg
    Kuva1714.jpg
    610.2 KB · Katsottu: 23
Ihanat arskat :) Noista tuli mieleen, että tosi hyvät aurinkolasit vauvalle on semmoiset juin Julbo. Aivan sama miten päin päähän laittaa ja on kans kuminauha takana. Ei purista tai mitään ja kestää melkoista heittelyäkin. On varmaan muunkin merkkisiä vastaavia mutta meillä nuo on käytössä todettu hyväksi.

Heh..mä näitä tuotesuositteluja täällä annan..tai tuntuu,että tosi monesti annan. Ei, mulla ei ole lastentarvikeliikettä ja ei, en ole myyntialalla :)
 
Olikohan se Aamuntähti viimeksikin, kun suosittelit sitä table topia..? Ja olin juuri ostanut sen jokin aika sitten. Noh, viime viikolla ostettiin nuo Julbon arskat.. :D
 
Vastavirrassa, no minähän se :) Mainostäti ;) Kyllä se vaan siltä näyttää, että hyvät tuotteet päätyy lapsikoteihin ilman mainostamistakin :) Vaikka täytyy kyllä sanoa, että on mulle niitä hutiostojakin tullut..
 
Meillä on ollu vähän vaihtelevat 3 viikkoa :D Nukkumisesta tuli pieni onkelma joku viikko sitte :/ yöllä herättiin jopa 2-3 kertaa syömään, aikasemmin syötiin vain kerran ja nukuttiin aamuun :D ylimääräisiä itkukohtauksia keskellä yötä, yleistä levottomuutta jne. Mahalleen poika käänty ilman apua 7.2 eli just täytti 4 kuukautta sillo =) nykyää ei enää oikein edes viihdytä selällään :D Nyt on 2 yötä taas mennyt niinku normaalisti, sänkyyn 9 aikaa, syöttö 11 ja aamulla 6-7 aikaan ja ylös taas pikkusta ennen yhdeksää :) jospa nyt jäis taas päälle tuo ! kelpais mulle :D Minä muistan myös tuon plussapäivän, 9.2 =) tein niitä testejä 7 ennenku uskoin olevani raskaana ! <3
 
Onko muiden vauvat alkaneet väkivaltaiseksi? :D Tarkoitan tällä nyt, et kauheesti toi poika nipistelee ja tarrailee, potkii ja ilmeisen hauskaa on... ja kutittaa, työntää sit käpälänsä mun kainaloon aina kun siihen on mahdollisuus, Vaipan vaihto on vaikeeta kun on pakko kääntyy hoitopöydällä, leikkii varpaillaan tms... Kauhea riiviö vaihe menossa. Mahdoton hölinä ja mölyäminen... Huoh. Niin eri jätkä kun silloin pari kuisena, vaik oli kova silloin höpöttää (:

Samoin ruokailu, soseet syödään kiltisti, mut pullon kaa on vaikeeta, Pojan pitää olla puoliunessa, et syöminen onnistuu. Millaistakohan ois imetyksellä mentäessä, ois varmaan tissit ihan mustelmilla :D
 
Meillä on myös pullon kanssa ihan mahdotonta välillä. Mut nyt oon tajunnu, et pullosta syö hyvin kun annan maitoa n. 4h välein. Pienemmillä väleillä ei syö. Soseita menee hyvin.
 
Nojuu... meilläkin välit pidentyneet, ja jos nyt miettii, niin pullosta söi aamulla, mut kunnolla viimeksi eilen illalla (iltapullo, eli sosetta joukossa)... Taitaa olla maito "vauvojen" juttu, ei kiinnosta meidän isoa poikaa enää :D

Aamulla syötiin siis maitosose eli puuro lusikalla :) pullolla vaan leikki. Puolet maidosta rinnuksilla ja mun päällä. Pullo lentää jo kaaressa... ei vaan nappaa. Vois kokeilla nokkamukia, jos haluis ite juoda sitä maitoa. Ollaan nyt vaan vettä tarjottu nokkamukista, et on saanu treenailla mukin käyttöä.
 
Meillä on jo jonkin aikaa ccix ollut tuota "väkivaltaa", joka kohdistuu etenkin minuun. Nipistetään, läpsitään, purraan jne. Mahdoton esim lepäillä vierekkäin kun toinen huitoo tai nipistelee :). Meillä ei soseet vieläkään uppoa vaikka harjoiteltu on reilu kk jo. Joskus menee bataattia se ruokalusikallinen. Mutta pääosin yhä työnnetään vaan pihalle. Olisi kyllä mukavaa jos meidänkin poika saisi noita soseita syötyä niin ehkä unikin maistuisi paremmin. Vaan eipä auta kuin harjoitella!
 
Ccix teillä ilmeisesti tartutaan jo varpaisiin?Entä muilla? Minä malttamattomana ootan milloin meillä opitaan kyseinen taito.Oon poitsulle yrittänyt ahkerasti esitellä pikku jalkojansa jos vaikka auttais hoksaamaan :D kädet menee hyvin jo polviin mutta siitä pidemmäksi ei olla vielä päästy. Tajusin että tällä viikolla pieni on jo 5kk!!Mahotonta!
 
Takaisin
Top