Vauva-aiheiset hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja chipuchi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en olisi esikon aikaan pärjännyt ilman pumppua.. Maitoa tursus niin kovin että piti pumpata jo toisena päivänä kun pääsin kotiin.

Mulla oli pumppu kanssa esikoisen aikana käytössä, ja nyt koitan pärjätä sillä samalla. Manuaalinen pumppu on vaan alkuun raskas käyttää ennen kuin maitoa alkaa tulemaan kunnolla. Kädet väsyy ja pumppaus vaan kestää ja kestää :rolleyes:

Jos sitten se pumpun hankinta tulee ajankohtaiseksi niin välttämättä siinä kohtaa ei jaksa enää tietoa etsiä.. Eli kysyisin seuraavaa teiltä, joilla pumppu jo on;
-sähkö- vai käsikäyttöinen (perusteluita jos mahdollista :))?
Itse olen ajatellut, että jos tarve tulee se olisi sähkökäyttöinen (ajattelin käsinpumppaamisen olevan työlästä eli juuri niin kuin Karolina edellisessä viestissä kuvailee ja sähkökäyttöisiä pumppuja saa käytettynä ihan huokeaan hintaan jos ei halua uuteen sijoittaa, ).
-Ainu vai Philips? Entä malli?
-Tuleeko mieleen jotain muuta, jota haluaisit kertoa?

Itse ajattelin aluksi, että Philips sen olla pitää (varmaan taas mielikuvamainonta osunut..). Kuitenkin nyt kun noita on tutkinut niin Ainun Swing pumppu toimii myös paristoilla (hyvä lisä reissuille!). Muutenhan nuo näyttää suhteellisen samalta.

Kaikki kokemukset ovat siis tervetulleita. :)

Philips toimii myös paristoilla tarvittaessa. Mulla ei oo kokemusta kuin ainoastaan tuosta Philipsin sähkökäyttöisestä, mutta se oli kyllä kovassa käytössä esikoisen kanssa kun sitä maitoa vaan tuntui riittävän :D ja vaikka tuo on jokseenkin kallis ,niin mun mielestä oli kyllä sen arvoinen kun pumppaaminen oli helppoa ja nopeaa.

Ainun medela manuaalista pumppua en suosittele, on aika työläs tosiaan saada edes 30-50ml pumpattua :confused:

Hyvä tietää, että Philips toimii myös paristoilla! Kommentteja saa edelleen laittaa.

Montako tuttipulloa pitäisi olla jos on ajatuksena imettää? Olen siis ajatellut, että tuttipullot tulisi lähinnä isälle kun vauva on oppinut rinnalle niin isä voisi pumpatulla maidolla ruokkia.

Mie ajattelin et pärjättäis kahella tuttipullolla jos imetys sujuu ihan moitteetta. Oon valmis tekee kaiken just niinku neuvotaan et sujuis, mut mistäpä sitä tietää. Hyvä varautuu kaikkeen.

Muoks: hupsis. Luulin olevani heinäkuisten puolella. No, pitää se joskus huudella vieraisiinki pöytiin ;)

Mä meinasin hankkia kaks pulloa varalta, jos imetys ei suju. Ja tietty on sit pullot valmiina, jos täytyy lypsää ja joku muu syöttää.

Meillä on 3 pulloa, vaikka täysimetin. Ei tarvinnu heti olla keittämässä, jos olikin tarvetta. Mutta ei kannata hamstrata liikaa. Mieluummin ostaa sitten lisää, jos tarve :)

Turvakaukalo viimein hankittu! Gracoon päädyttiin. Ja pinnasänkyynkin otettiin jo patja valmiiksi. Nyt tavaroiden puolesta pärjätään jo syntymään asti. Loput saa vaikka ruokakaupasta.

Tänään ostin maidonkerääjän ja lisää liivinsuojuksia. Lisäksi ostin imetysliivit Lindexiltä, ne on sellaista joustavaa materiaalia, ei kovin "tukevat". Päällä ovat kyllä todella mukavat. :)

Saakohan sairaalasta rintakumeja? Katsoin että niitä on eri kokoja kaupassa niin jäivät hyllylle..

Hyvä että rintakumeja saa lainaan niin ostaa sitten niitäkin myöhemmin jos on tarvis ja tietää sitten mitä kokoa ostaa. :)

Laitoin juuri tilaukseen 9kpl harsoja, kostaussuojatun liinan ja matkahoitoalustan. Verkkokaupoista tilailu on niin helppoa.. :happy: Nyt päätin, että en osta hoitolaukkua vaan värjään vanhan Marimekon Urbaanilaukun uudelleen ja siitä tulee hoitolaukku. Mikäli tuntuu ettei normaali laukku toimi hoitolaukkuna niin sitten hankin "oikean" hoitolaukun.

Joko muille on tullut liberolaukku kortti postissa ? :) tällä viikolla oli tullut meille postiin.

Takaisin