Vauva-aiheiset hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja chipuchi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä ostin Hulluilta päiviltä muutaman Name It yöpuvun, Benettonin sukat ja collegeasun. Ensimmäiset ihan uudet vaatteet, jotka ostin. Lisäksi pääsin hipelöimään äitiyspakkauksen vaatteita kun pakkauskin saapui. :Heartpink

Mä ostin kans hullulta päiviltä noita name it vaatteita. Äityispakkaus odottaa postissa noutoa, josko sen tänään kerkiäisi hakea ☺

Tänään käytiin lapsimessuilla. Mukaan lähti tutteja, tuttipulloja, puruleluja ja Babybox. Lisäksi vaippanäytteitä niin saapahan sitten vertailla. Tärkeimpänä kuitenkin pidin eri kantoreppujen näkemistä ja voi että nyt täytyy sanoa, että Babybjörniä ei tulekaan tähän talouteen. Ihastuin täysin Stokke Mycarrieriin! Todella asiallisen oloinen ja monipuolinen.

Miä en ostanut sieltä yhtään mitään! Aloin pihiksi ja kuuntelin vaan luentoja :D Sen verran tavaraa on jo ennestään.

Harmi, että asutaan liian kaukana Lapsimessuista! No, säästyypä rahaa :D

Olen lukenut eri paikoista, että BabyBjörnin reppu ei olisi ergonominen ja että vauvan asento jää vääränlaiseksi, joten varmaan ihan hyvä, että et sitä ostanut! En ole vielä tarpeeksi perehtynyt ohjeisiin, että uskaltaisin ilman apuja omaamme laittaa reppuun, mutta ainakin polvien pitäisi jäädä ylemmän kuin vauvan peppu ja selän olla pyöreä, ilmeisesti BabyBjörnissä näin ei tapahdu.

Miä en ostanut sieltä yhtään mitään! Aloin pihiksi ja kuuntelin vaan luentoja :D Sen verran tavaraa on jo ennestään.
Vaatteita siellä oli, mutta ne oli kalliita! :woot: Gugguun osastolla oli jonoa koko ajan, mutta mä en tiedä edes mitä ne vaatteet maksoi kun niissä ei ollut hintoja. Enkä todellakaan jaksa alkaa kysymään jos niitä ei voi suoraan ilmoittaa. Ainun ja Philipsin osastolla tuotteet oli puoleen hintaan niin minusta ihan hyvä ale.:)

Tuo rintareppu asia kyllä jakaa mielipiteitä. :) Maducaa moni hehkuttaa, mutta jotenkin se ei ole vaan minulla sytyttänyt. Se miksi Stokke nyt on ehdoton ykkönen; se on niin laadukkaan oloinen (kangas, haat..), säädöt helppo muuttaa vaikka reppu päällä (ne ovat edessä) ja monipuolisuus. Meillä on tarkoitus reppua käyttää pääasiassa ulkoiluun niin haluaisin, että reppu kestäisi ja olisi mukava myös kantajalle.

Keltanokka, oli niissä hinnat. Pienellä rekeissä olevissa tarroissa. Hinta koski siis kaikkia rekissä olevia vaatteita. Ostin muutaman vaatteen mutta ne olivat kyllä todella kalliita..

Ihan älytöntä miten aikuiset ihmiset hullaantuu ylihintaisista lastenvaatteista :D Gugguun osasto jäi multa käymättä kun ei täällä maalla kukaan edes tajuaisi jos lapsella olisi joku merkkivaate päällä :p Mutta tietysti suomalainen merkki, niin siitä plussaa.

Kuuntelin sen kantoliina/-reppu luennon ja itelle vaan varmistui olo siitä, että liina on paras vaihtoehto näin alkuun. Toki reppukin on oltava pidemmillä reissuilla, jos lapsi ylipäätään viihtyy sellasessa. Meillä on joku vanha ilmasiksi tutulta saatu reppu (active baby??), mutta se tuskin on kaikkein laadukkain. Ehkä sillä isompaa kehtaa kantaa. Manducaakin mietin, mutta en minäkään vielä innostunut. Ja mitä nyt messuilla kattelin muiden reppuja, niin jokasella tuntu olevan erilainen ja kaikki vauvat näytti tyytyväisiltä! Että ehkä sillä ei ole niin väliä missä sitä lasta kantaa, kunhan kantaa :)

Itselle ainakin tuo suomalaisuus on kaikissa tuotteissa tärkeää. Joku täällä mainitsikin että sai testi vaippoja messuilta että voi vertailla mikä on hyvä..kyllä niissäkin ehdottomasti suosittelen suomalaisia muumi vaippoja! :)

Itselle ainakin tuo suomalaisuus on kaikissa tuotteissa tärkeää. Joku täällä mainitsikin että sai testi vaippoja messuilta että voi vertailla mikä on hyvä..kyllä niissäkin ehdottomasti suosittelen suomalaisia muumi vaippoja! :)
Mullekin kotimaisuus on todella tärkeä asia. Pienellä, jolla vaatteet menevät kuitenkin tosi vähän aikaa niin en viitsi suoraan sanottuna ostaa 30€:n bodya. Gugguun vaatteet on kyllä todella tyylikkäitä!
Kiva kuulla vaippasuosituksia! Ostatteko jonkun pussukan kotiin valmiiksi vai katotteko minkä kokoinen sieltä tupsahtaa ja mies käy hoitamassa oikean kokoisia vaippoja kotiin (sillä aikaa kun itse on sairaalassa)? :)

Me puhuttiin miehen kanssa että ostetaan 2 koon vaippoja paketti ja jos tulee sitten tosi pieni vauva niin mies käy ostamassa 1 koon vaippoja. :) meneehän ne 2 jossain vaiheessa kumminkin. Viimeksi meillä oli 1 koon vaippoja alkuun mutta sairaalassakin oli vain 2 koon ja toimi oikein hyvin nekin.

Tänään käytiin hankkimassa vauvan tarvikkeita, ammetta, patjaa, petivaatteita yms. :)

Vaunuliikkeessä ahdistuin niin totaalisesti sitten myyjän esittelyistä, että hyvä kun ei itku tullu! :( luulin tietäväni, mitä haluan ja nyt en tiedä enää ollenkaan, minkälaiset vaunujen kuuluisi olla... Menin vain enemmän sekaisin... Huoh!

SnowFlake1 ymmärrän tunteesi, itse menin myös ihan sekaisin kun mentiin vaunukaupoille. Olin katsonut yhden mallin, josta olin selvittänyt sitä sun tätä oli ihan varma, että ne on ne kärryt mitä kotiin ostetaan. No loppupeleissä tuli toiset aika samantyyliset mitä olin katsonut. Että hengittele nyt kotona rauhassa, kyllä se pää siitä selkiytyy. :)

SnowFlake1 ymmärrän tunteesi, itse menin myös ihan sekaisin kun mentiin vaunukaupoille. Olin katsonut yhden mallin, josta olin selvittänyt sitä sun tätä oli ihan varma, että ne on ne kärryt mitä kotiin ostetaan. No loppupeleissä tuli toiset aika samantyyliset mitä olin katsonut. Että hengittele nyt kotona rauhassa, kyllä se pää siitä selkiytyy. :)
Toivotaan! :)

Hyvä tietää että 2 koon vaipatkin voi toimia alussa, itse jotenkin automaattisesti ajattelin että aluksi käytetään 1 kokoa. :)

Me ollaan kyllä paljon saatu vauvan tavaraa hommattua, rintapumppu taitaa olla ainoa isompi hankinta mikä enää puuttuu. Haluan sen philipsin sähkökäyttöisen, en muista tarkempaa nimeä. Käsikäyttöistä en halua edes kokeilla :D

Minäkin ajattelin ensin hommata sähkökäyttöisen rintapumpun. Nyt kuitenkin olen vähän päätynyt ajatukseen, että ostan jos sille tulee tarvetta.

Tänään kävin ostamassa Stokken rintarepun, kuolalappuja rintareppuun, vaunuverhon ja talvi/maastopyörät vaunuihin. Rintareppu tosin saadaan kuukauden sisällä kun uusia reppuja ei ollut liikkeessä vielä. Oli kyllä ihana tehdä ostoksia. Kotimatkalla hain vielä Liberolaukun ja yllätyin positiivisesti sen sisällöstä, siellä oli ihan kivasti kaikkea tavaraa. :)

Voisin kannattaa keltanokan päätöstä olla hankkimatta rintapumppua etukäteen. Me hommattiin sellainen ennen esikoisen syntymää mutta ei sitä maitoa tullut pumpattavaksi asti :/ eikä tullut oltua niin pitkiä aikoja vauvan luota pois että olisi sen takia tarvinnut pumppailla.

Esikoisen aikaan rintapumppu oli paljon käytössä, ja luultavasti nyt tulevan pikkuisen kans myös :) voisin kuvitella että rintareppukin vois olla kätevä kun esikoinen on vajaa 2v.

Takaisin