Vauva-aiheiset hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja chipuchi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me ei aiota hankkia sen kummemmin mitään erityistä hoitolaukkua, löytyy muutenkin kaikennäkösiä kasseja kaapista :D ja ilman vaipparoskistakin pärjätään :) imetystyynyn taas koin tosi hyväksi hankinnaksi jo silloin esikoisen aikaan. Inhosin jo synnyttäneiden osastolla sitä muutaman tyynyn kanssa pelaamista imetettäessä. Edelleen se rintapumppu hankkimatta, lisäksi puuttuu harsoja ja ainakin vauvakirja. Joko muut on katselleet vauvakirjoja?

Me ostettiin samalla yhteensopivat hoitolaukku kuin vaunutkin. Vaipparoskista en aatellu hankkia erikseen, kylppärissä on roskis, jota käytetään ja viedään sit ulos päivittäin jos tarvii.

Imetystyynyä en oo hankkinu. Mulla on pari semmosta kokovartalotyynyä ja ajattelin niitä hyödyntää. Katsotaan toimiiko.

Vauvakirjana on mun omatekemä leikekirja. Toistaseksi on ajan tasalla :D

Minä jätin hoitolaukun ostamatta ja otin käyttöön vanhan Marimerkon Urbaani-laukun. Ostin sisälle jo hoitoalustan ja lisäksi hankin kertakäyttöisiä hoitoalustoja. Muut kamat on tietty samat mitä "valmiiseenkin" laukkuun pitää hankkia. Ostan myöhemmin sitten "oikean hoitolaukun" jos koen ettei tuolla pärjää.

Me ostettiin Stokken rintareppu (ja selkäosa myös). Kannattaa käydä kokeilemassa niitä, se on oma kokemukseni. Vähän erilaisia reppuja kaikki on kuten myös kantajien tarpeetkin repun suhteen. :)

Meillä kanssa tässä naapurustossa monella on roskis pihalla. Se olisi se toinen vaihtoehto. Keittiön roskista kyllä viedään päivittäin, mutta jotenkin jos kuitenkin alkaa lemuamaan niin ei kiitos keittiössä..:wacky: Minkä merkkiseen kapistukseen päädyitte jos saa udella?

Ostettiin tommee tippee. Olikohan hinta jotakin nelisen kymppiä jos oikeen muistan. Lastentarvikkeesta ostettiin. Jokatapauksessakaan ei mikään kallis investointi. Tietty siihen joutuu niitä kasetteja ostaan mutta ei nekään kauheesti maksaneet. Ja jos haluaa säästää niin pissavaipat eri roskikseen ja pitää ton vaipparoskiksen vaan kakkavaipoille :joyful:

Me ei aiota hankkia "virallista" vaipparoskista. On niin helppo tyhjentää tavallinen roskis vaikka useamman kerran päivässä, joten se saa riittää.

Mulla on sellainen aika pienikokoinen imetystyyny. En tiiä yhtään onko se käytännöllinen, mutta jos ei muuta niin saan siitä itselleni sopivan niskatyynyn tms. jos ei imetyksessä toimi. Neuvolan terkkari tosin suositteli, että kannattaa aika nopeesti opetella imettämään ilman "apuvälineitä" sillä ei sitä vauvan kanssa aina kotona olla ja imetys pitää osata tehdä muuallakin ja tyynyä et voi roudata kaikkialle mukaan. :)

Vauvakirjana on Mauri Kunnaksen vauvakirja ja sen täyttäminen on aloitettu. Kunhan saan raskauskuvat valokuvaajalta saan täyteltyä kivoja kuviakin kirjaan. :) Meistä kun ei miehen kanssa ole juurikaan mitään yhteiskuvia :D

Tuota Tippeen roskista me ollaankin katsottu. Meillä narttukoira (nykyään sterkattu) söi juoksusuojansa :wtf:, joten vaipatkin voi olla kiinnostuslistalla.. Siksi paketoiva roskis olisi hyvä eikä ehkä herättäisi noiden nelijalkaistenkaan kiinnostusta. :grin

Ihan totta mitä Fitnessmamma kirjoitti että pitäähän sitä osata imettää ilman apuvälineitäkin mutta esikoisen aikana oli kyllä sellaisia imetysmaratoneja että kaikki mukavuustekijät on tervetulleita :D

Mä voin sanoo, etten ollu ees ajatellu asiaa sen enempää mutta onneks terkkari otti asian puheeks. :D En oo imetykseen ees sen enempää ajatusta antanu, mutta jotain apuvälineitä oon hommannu kotiin valmiiks JOS tarve niille tulee. Oikeastaan korvikeputeli tai pari on enää hommaamatta.

Mä kävin eilen ostamassa oikeastaan kaikki loput, mitä vielä puuttui. Ostin mm. pari tuttipulloa, pari korviketta, vaipat, hoitoalustan, liivinsuojia ja siteitä itselle. Jos rintapumppua tarvitaan, niin hommataan se sitten. Vaipparoskis ja itkuhälytin ainoastaan puuttuvat. Luulen, että päädytään vaipparoskiksessa ihan tavisroskikseen, jäteastia on kuitenki pihalla, johon sen saa nopsasti tyhjättyä.

Vauvakirjaa en ole vielä hommannut, katotaan ensin, jos joku tuo sellaisen ja sitten käyn ostamassa, jos ei sellaista saada.

Mitä kaikkia imetyksen apuvälineitä Fitnessmamma terkkarisi mahtoi tarkoittaa? Mulle ei tule mieleen kuin vain imetystyyny, mitä nyt ei voi mukaan ottaa. Jos esim. tarvitsee rintakumia, niin kyllähän se kassissa kulkeutuu mukana. Mun mielestä kuulostaa jotenkin hassulta, että pitäisi aika pian luopua esim. imetystyynystä, sillä jos se kotona helpottaa imetystä, ni miksei sitä sitten käyttäisi. Selvähän se on, että ei sitä mukaan oteta, mutta kyläpaikassa varmaan voi saada tavallisen tyynyn, jos tarvitsee tai sitten on ilman :rolleyes:

Rintakumi ja imetystyyny oli ne jutut joista oli puhetta. Ja pointti siis se, että opittava muitakin imetysasentoja kuin vain tyynyn kanssa
:) Hän mainitsi myös sen, että rintakumi on jees jos sitä oikeasti tarvitsee mutta siitäkin voi joutua vauvan vieroittamaan.

Mun on huono ottaa noihin ohjeisiin sen enempää kantaa kun ei aiempia kokemuksia ole
Omaan korvaan ne vaan kuulosti varsin loogisilta ohjeilta. Ja siis tyynyt sun muut ei tietenkään oo kiellettyjä, mutta ilmankin on hyvä opetella olemaan. :)

Mitä korviketta kannattais hankkia varmuuden vuoksi kotiin?
Minä en tiiä mistään mitään, mutta ostin Valion Tuuti 1:stä. Mielipiteeni perustuu siihen, että on suomalaista (luotan suomalaiseen ruokaan, mm. antibiootteja käytetään täällä vähemmän mitä muualla jne.) ja ainesosaluettelo oli kaikkein helpoin ymmärtää. Joissain oli vaikka mitä ihmeaineita kun niitä lueskelin..

Mä en oo ees sen enempää perehtyny valikoimaan vaan aattelin eka kysyy täältä :D

Kotimaisuus on iso plussa! :)

Tuuti1 suosittelen minäkin. :) meillä nan1 aiheutti vatsanpuruja esikolle. Toki tuuti on muutaman sentin kalliimpaa, mutta mieluummin ostan ja tuen kotimaista tuotantoa! :) plus siinä on kierrekorkki! Niin paljon kätevämpi ottaa mukaan, kun ei tartte miettiä kui säilyy avattuna pystyssä!

Minä käytin kuopuksen kanssa 11 kk:ta imetystyynyä aina kotona istualtaan imettäessä. Imetystyyny oli varmaan kaikista käytetyin ja elämää helpottavin hankinta :) Kyllä muualla pärjättiin hyvin ilman.

Korvikkeista valitsisin itsekin Tuuti1:sen, on suomalainen eikä sisällä soijaa kuten monet muut. Itse en aio ostaa korviketta valmiiksi, mies voi sitten käydä ostamassa jos jostain syystä sitä tarvitaan.

Itse en aio ostaa korviketta valmiiksi, mies voi sitten käydä ostamassa jos jostain syystä sitä tarvitaan.

Meille valmennuksissa sanottiin, että kotiin olisi hyvä varata pari purkkia. Kaksi purkkia sitten ostinkin ja elokuullehan tuo säilyy huoneenlämmössä. Jos nuo pitää heittää mäkeen niin eipä siitä kovin isoa menetystä tule. :)

Takaisin