Vauva-aiheiset hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja chipuchi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No nyt saimme viikonloppuna hommattua lopulta matkarattaat ja turvakaukalon telakalla, kaikki Gracoa, saa sitten turvakaukalon kiinni rattaisiin :) Nyt on myös vauvan vaatteet pesty ja silitetty ja pakattu muuttolaatikkoon (muutetaan toukokuussa). Tuli muuten hommattua jo tripp trapp -syöttötuoli, sain edullisesti käytettynä, vaikka sitä ei tarvita vielä pitkään aikaan.. Luulen, että hommaamme hoitopöydän vasta, kun olemme muuttaneet.

Mä sain kuulla, että meidän vanha pinnasänky, jossa olen itsekkin vauvana nukkunut olis Isän varastossa. Isäni lupasi sen entisöidä/käsitellä kuntoon pientä tulokasta varten, aika ihanaa! :)

Tänään sain aikaseksi ostettua vähän käytetyn sitterin! Ehkä sittenkin alkaa hankinnat pikkuhiljaa muotoutua! Hieman ressannut, kun en oo viel mitään muuta oikein hankkinu, mut hiljaa hyvä tulee! :)

Täällä myös perjaatteella hiljaa hyvää tulee. Jotain on jo hommattu (vaunut, autokaukalo, sänky, hoitopöytä tilattu, vaatteita ollaan saatu). Olen kyllä etukäteen katsellut ja miettinyt juttuja, mutta varmaan verkon kautta tulee tilailtua kaikkea sitten kun jää äippälomalle. :p

mä oon ostanut kaiken nyt mitä tarvitaan kun vauva syntyy. pinnis ja vaunut on tilattu mutta ne tulee myöhemmin. tilasin myös kätkyhälyttimen... jotenkin vaan oli sellanen tunne et se pitää olla. Mutta enivei..nyt saa huokasta ja vaan odotella että vauva sieltä aikanaan tulee :)

Meilläkin on ollut esikoisella kosteussuoja petarin alla. Se tosiaan hiostaa jos on suoraan lakanan alla. Tyyny tuli käyttöön 1v iässä :) kätkyt hälytintä mietin, mutta luettuani kokemuksia vääristä hälytyksistä jne. niin päätin olla ostamatta.

Mä vähän tutkin kyllä myös niitä kätkyhälyttimiä ja tilasinkin niistä sen mikä on voittanut viimevuonna kaikki testit ja mikä on myös sairaaloissa käytössä maailmalla... Ja parempihan se niinpäin että ilmottelee turhaankin kuin että jättäis ilmottamatta kun onkin tositilanne...

Vaatekriisi! Mitä pienelle kesällä päälle ulos? Sehän on rattaissa suojassa, mutta pitäisikö silti ostaa vk/tuulta pitävä haalari?

Fleece /villahaalari iha pikkuselle :) riippuu meiän kesästä mut esikon aikaan oli lämmin joten ei tarvinnut kun ulkoilu lupa saatiin kuin sisävaatteet ja ohut peittopäälle :)

Mä olin eilen neljä tuntia shoppailemassa ja sain hankittua taas monia juttuja lisää. Ensinäkin mulla oli lahjakortti Muovitukku-nimiseen sekatavarakauppaan ja yritin sieltä löytää vauvalle ostettavaa. Tosi vähän siellä oli mitään vauvatavaraa, leluja kylläkin. Ostin sieltä kuitenkin ruokalapun ja muovisia ensilusikoita ja pari lelua. Hain H&M:stä imetysliivit (oli ihanan pehmoiset päällä!) ja imetystoppeja. Löysin myös hoitolaukun. Koitin katsella kaikista vauvanvaatteita myyvistä liikkeistä bodeja, joissa hihoista saa käännettyä tumput, mutta en löytänyt mistään. Missä niitä myydään? Kirppikseltä olen löytänyt muutaman, mutta haluaisin pari ihan uuttakin..

Mä en myöskään ole löytänyt noita kääntöhihallisia bodeja. Parit tumput olen sitten ostanut. Mun äitiyspakkauksen makuupussi löytyi ja eilen pyöritin sen pesukoneessa. Ihan on käypä vielä vaikka ikää sillä 29 vuotta :)

kääntöhiha bodyjä ei kyl taho löytää mistään. Äitiyspakkauksissa on niitä valkosia ollu ja niitä kirppikseltä löytyy varmaan. Ja babystylessä myydään yks värisiä muistaakseni valkosia, vaaleensinisiä ja vaaleenpunasia. Ite koittanu jotai kuviollisia tai värikkäämpiä ettiä, mut ei taida olla olemassakaan :confused:

Mie oon kirpparilta löytäny muutamia kääntöhiha bodeja. Ovat name it:n.. On vaa tosi kapee mallisia, et ei kovin pyöreälle vauvalle istu.

Onko kohtuamme ihan huu-haa hankinta? Näyttää kivalta ja säilytyksenkin kannalta olisi parempi..

Enpä ookkaan aiemmin edes kuullutkaan kohtuammeesta. Piti oikeen googlesta katsoa! :) Mitenkähän isoksi asti siinä pystyy kylvettämään? Vai onko se vaan tarkotettukin ihan vastasyntyneelle?

Me just eilen miehen kans kaupassa käydessä tultiin siihen tulokseen, että ostetaan ihan perinteinen amme. Meidän kun ei tartte sen enempää miettiä missä mahtuu säilyttämään, joten ostetaan se perinteinen malli.

Mun oli myös pakko googlettaa mikä ihme on kohtuamme :grin

Meiltä puuttuu enää vaippapaketti ja ihon hoitoa varten rasva/öljy. Kaikki muu löytyy jo ja niitä pienempiä hoitotarvikkeita kun tulee kivasti äippäpakkauksen mukana (jonka pitäis olla noudettavissa ihan lähiaikoina). Ai niin ja leikkimatto puuttuu viel, mutta siitä oon hienovaraisesti vihjaillu isovanhemmille. :hilarious:

Vaatteita tupsahtelee lahjoituksena miltei viikottain. Pitäis vaan saada Sintin vaatekaappi kasattua, että pääsis aloittamaan pesurumban ja laittelemaan vaatteet paikoilleen. :)

Meillä puuttuu vielä jonkun verran tavaraa. Onko jollakulla suositella hinta-/laatusuhteeltaan hyvää itkuhälytintä?

Entäs sitten imetysliivit? Yhdet bravadot olen tilannut ja ne on kyllä mukavat päällä. Joko tilaan niitä lisää tai sitten jos teillä on jotain suosituksia :)

Mitenkähän isoksi asti siinä pystyy kylvettämään? Vai onko se vaan tarkotettukin ihan vastasyntyneelle?
Nyt täytyy sanoa, että tarkkaa tietoa ei ole. Epäilisin että tuo olisi kuitenkin vähintään 6kk:n ikään asti. :)

Entäs sitten imetysliivit?
Minä olen ajatellut että ostan Hennesiltä / Lindexiltä parit liivit ja sitten kun baby on maailmassa niin hankin jotkin kunnolliset. En tiedä pitääkö paikkansa, mutta olen lukenut, että rintojen koko voi vielä muuttua? Siksi en viitsi investoida vielä kalliisiin liiveihin.

Minä olen ajatellut että ostan Hennesiltä / Lindexiltä parit liivit ja sitten kun baby on maailmassa niin hankin jotkin kunnolliset. En tiedä pitääkö paikkansa, mutta olen lukenut, että rintojen koko voi vielä muuttua? Siksi en viitsi investoida vielä kalliisiin liiveihin.

Mä ajattelin tehdä samoin. Käyn ostamassa yhdet hyvät sitten vähän synnytyksen jälkeen ja nyt etukäteen ostan hennesiltä/lindexiltä jos löydän vaan sopivan kokoiset.

Joo varmasti tulee muuttumaan koko vielä. Nuo bravadot antavat anteeksi parinkin koon kasvun joten uskalsin tilata. Ja siltä kyllä vaikuttavatkin, vaikka ovat hyvän kokoiset niin varaa kasvulle on :)

Mä lstin ennen synnytystä viimex liivit ja ne ei tod. Mennyt mun päälle ja tuntunu hyvintä synnytyksen jälkeen marssin liikkeeseen sovitukseen ja sain avun.

Joten nyt en viä tälläkertaa satsaa imetysliiveihin vaan meen hakemaan vasta synnytyksen jälkeen.

Takaisin