Vaunut, vaatteet ja muut ostokset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ikuisuus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sain eilen haettua ne harsot, tulivat tosi nopsaan. 25 kpl harsopakettiin olivat vielä laittaneet yhden lisäharson ("ystävänpäiväharso"), siinä oli jotain kaltaisia nalleja tms. Mies kauhisteli et mitä me oikeen noin isolla harsomäärällä tehdään, mutta kun selitin mihin kaikkeen niitä voi käyttää, niin kaipa se ymmärsi. :D Niitä voisikin tässä pestä joku päivä, ja laittaa ne ihan omaan laatikkoonsa.

Ostin myös vaunulasta sen itkuhälyttimen, ja kyllä se ihan hyvältä 35 euron itkuhälyttimeksi vaikutti. Ei kyllä vielä menty miehen kans eri kerroksiin ja huudeltu sitä kautta, mutta eiköhän sekin tuu tässä lähipäivinä testattua :P

Tänään käyn sitten työkaverilta hakemassa lahjoituksia - mukaani saan ainakin taaperovaunut, syöttötuolin, rintarepun (on niitäkin nyt sitten oikeen olan takaa kun on jo manduca ja kantoliina :D), valjaat ja mitä lie siellä nyt olikaan. Kävipä säkä, että he ovat juuri muuttamassa ja tyhjentämässä vinttiä.  Täytyy varmaan vaan tarkkaan katsoa, ettei vanhan talon vintiltä tuu kamojen mukana meille mitään ei-toivottuja öttiäisiä, meillä kun oli edellisessä kämpässä mm. turkiskuoriaisen toukkia ja sokeritoukkia, ja voi että mitä luksusta oli kun muutettiin ja päästiin niistä kaikista eroon.. Nyt pitää katsoa tarkkaan, ettei niitä meille tuokaan.

Me mennään tänään ostamaan vaunut. Jihuu! Merkki ja malli on jo valittu, mutta edessä on vielä tiukkoja päätöksiä. Mikä väri, kova vai pehmeä koppa, minkä värinen runko? Siis vaunuiksi tulossa Brion Happyt.

Ja sitten se, että ostetaanko hoitolaukku vaunun kuosilla vai joku ihan muun merkkinen. Toisaalta haluiaisin ostaa hoitolaukun joka olisi samaa merkkiä ja samaa väriä kuin vaunut mutta sitten kun niitä on niin ihania ihan muitakin... Ja sitäpaitsi Brion hoitolaukuissa ei ole termostaskua, mikä monissa muissa on. Se kuulostaisi kätevältä tuttipullolle, kun itse en aio julkisella paikalla kaivella tissejäni esille vaan pumpata julkisyöttöjä varten valmiiksi pulloon.

Onko siis hoitolaukkusuosituksia?

Täällä alkais olemaan kaikki pikkuhiljaa valmiina, tai ei ainakaan tule mieleen enää muuta mitä välttämättä tarvisi... Iso apu oli siitä neuvolasta saatavasta Libero kirjasta (raskaus, synnytys ja uusi perhe), sieltä löytyi ostoslistasuositus joka oli todella hyödyllinen kun näin ensimmäistä odottaessa ei ole kokemusta mitä kaikkea on hyvä olla valmiina.

Vaunut tilattiin Hobby Hallista, taisi olla ne halvimmat mahdolliset yhdistelmävaunut. Hyvältä tuntuvat ja varmasti ajavat asiansa! Täällä ei ole kuin yksi lastentarvike -liike, joten aika paljon on tullut tilattua tavaraa. Pinnasänky löytyi käytettynä, muutama puremisjälki entisen omistan jäljiltä mutta muuten hyväkuntoinen. Amme Ikeasta, vain viisi euroa kun marketissa maksavat vähintään parikymppiä... Hoitoalustat ja harsot ja muutkin on jo tullut haettua ettei tarvi viimeisillä viikoilla paniikissa etsiä.

Ainoa puuttuva on vielä turvakaukalo, joka sekin olisi tiedossa tuttavaperheeltä  30 eurolla, yhdellä lapsella ollut aiemmin joten kestää varmaan vielä toisenkin :) Eli ihan suht edullisesti on päässyt ostosten kanssa, turha kaikkea hankkia uutena. 

Minniäinen: Mä halusin ehdottomasti hoitolaukun, joka on samaa merkkiä ja väriä kuin vaunutkin, joten me ostettiin Emmaljunga Sport -hoitolaukku Capri Navy -värissä. Mutta täytyy kyllä myöntää, etten niin hirveesti tullut miettineeksi hoitolaukun käytännöllisyyttä, vaan pikemminkin vain tuota ulkonäköasiaa, ehkä hieman turhamainen kun olen. :) En edes tiedä, onko siinä tuollaista termotaskua, mutta ainakin siinä tuntui olevan PALJON erikokoisia taskuja, minkä lisäksi laukun mukana tuli erillinen hoitoalusta. Tosin sitäkään en tiedä, onko tuo hoitoalusta ns. vakkarikamaa kaikissa hoitolaukuissa, se voi hyvinkin olla.

Me saatiin tänään vihdoin viimein tilattua myös turvakaukalo ja sille jalusta. Päädyttiin lopulta Britaxin Baby Safe Plus SHR II -turvakaukaloon, toivottavasti se on hyvä. Väriksi valittiin koko musta, vaikka se ehkä vähän tylsä väri onkin. Se oli kuitenkin miehen toivomus ja täytyyhän sitä antaa ukkokullankin edes joistain hankinnoista päättää. :)

Hei Eevi^ minkälainen se hoitolaukku oli? Ite oon kans tota haaveillu muttako en ossaa päättää tilaanko vai enkö :D

Just itekkin arvon että kannattaako tilata tuo peruslaukku vai exclusive jossa ois sit jotain tuttipusseja ja hoitoalustoja mukana. Että Eevi nyt kaikki tiedot kehiin. :)

Hoitolaukusta: Se on niiin iahna, mä niin rakastuin siihen <33 Mulla on 2 hoitolaukkuu ollu ennen tätä, eka hajos, s eoli käytetty, se oli iha perus ok hyvä, tää toka on iha hirvee, seki käytetty ja siks halusin uuden hoitolaukun ja ku nyt tilasin tän, ensinäki se lähetettii ma ja  oli jo tiistaina noudettavissa! Se on iha älyttömän tilava! 2 isoa taskua mihi mahtuu todella hyvin tavarat! Mulla on AINA hoitolaukku ihan täynä, nini nyt se on ihan tyhjä melkeempä ku on niin tilava laukku! Mä en tilannut tota exlusive vaan iha ton perus laukun vaa, koska mulla on jo toi hoitoalusta, eli jos teillä ei ole hoitoalustaa niin tilaisin kyllä sen exclusiven, koska se hoitoalusta on ainaki musta ollut hyödyllinen , sillo ku ada oli vauva. Ja ne hoitoalustat maksa akuitenki n 10€ eli sais sen siihe samal. Tuttipussin ja sen termaritsdyyminhän siihe saa sit kans sil hintaa. Mul oli tollanen tuttipullo termari, sinne termariin ei mahtunut mam pullot joten ei tullut käytettyä, mut toho pussukkaa mahtuu vissii mitkä vaan :) se pitää sen maidon lämpimänä pidempään, niin siitä hyvä, mut ite oon pärjännyt ilmanki. Tutit voi laittaa aina johonki pakaste tai hedelmä pussiiki. Eli jos o hoitoalusta jo mä ottaisin vaan ton pelkän laukun mut jos ei ole hoitoalustaa nii sit toi exclusive versio! :) Ja toi laukkuhan on iah älyttömän halpa, ku mä oon tie selannu kaikki maholliset niin maksaa aina joku 50-80€, iha älytöntä.

Mitäs kaikkia hoitotuotteita, purkkeja ja purnukoita vauvalle oikein kannattaisi varata?
Talkin, kosteuspyyhkeitä, vanulappuja, pumpulipuikkoja osasin jo hankkia, ja ilmeisesti jotain sinkkivoidetta pitäisi ostaa? (onko se apteekkitavaraa, vai ihan normikaupasta?), pitääkö heti vastasyntyneelle antaa D-vitamiinitippoja? Mites vauvojen kylpyhetket, pitäisikö niihin varata jotain vauvasaippuaa ja -shampoota tms? Jotain muuta olennaista, mitä kannattaisi huomioida tällä saralla?

Olen varmaan ainut joka ei ole vielä oikein mitään hankkinut :D Vaunut on ainut, mitä on käytettynä ostettu. Semmoisen hoitoalustan ja rintapumpun sain kaverilta. Turvakaukalon ja telakan saan myös pari viikon päästä tutultani. Neuvolatäti kyllä kehotti jo pikkuhiljaa hankkimaan kaiken tarpeellisen, mutta jotenkin sitä vaan on nautiskellut tästä olotilasta, ettei ole jaksanut pitää hoppua tai stressata näistä asioista. Olen ennemmin hemmotellut itseäni ja pitänyt muutenkin huolta hyvinvoinnista esim. ulkoilemalla paljon. Ehkäpä tässä voisi pikkuhiljaa ryhdistäytyä ja lähteä ostoksille :D

mmm: nuo sinkkivoiteet ja D-vitamiinit ehtii kyllä hankkimaan sittenkin kun vauva on syntynyt. Käsittääkseni sinkkivoidetta ei edes kaikki vauvat tarvitse, vaan perus bepanthenillakin voi pärjätä. Ja D-vitskuja ei kai aloiteta ihan heti ja ne saa neuvolasta sitten kun on oikea aika.

Mitä kylvettämiseen tulee, niin sitäkään ei kai suositella tehtäväksi ennenkuin napanuoran tynkä on irronnut, joten kiire ei ole.

mmm kirjoitti:
Mitäs kaikkia hoitotuotteita, purkkeja ja purnukoita vauvalle oikein kannattaisi varata?
Talkin, kosteuspyyhkeitä, vanulappuja, pumpulipuikkoja osasin jo hankkia, ja ilmeisesti jotain sinkkivoidetta pitäisi ostaa? (onko se apteekkitavaraa, vai ihan normikaupasta?), pitääkö heti vastasyntyneelle antaa D-vitamiinitippoja? Mites vauvojen kylpyhetket, pitäisikö niihin varata jotain vauvasaippuaa ja -shampoota tms? Jotain muuta olennaista, mitä kannattaisi huomioida tällä saralla?

Se sinkkivoide kannattaa hommaa varuilta jos tulee oikeen pahaa vaippa ihottumaa, ym , kyl se oli meil ainaki hyödyllinen, iha perus kaupasta sitä saa. Noist d-vitamiineist, niit ei tarvii heti alkaa antaa, mä en oikeestaa edes tiedä millo niitä PITÄÄ alkaa antaa, me alettii antaa hmm 3-4viikon vanhana adalle. kyl ne sit neuvolasta sanoo koska niit aletaa antaa, mut niinku minniäinen sano et ne saa neuvolasta, niin ei täälä ainakaan saa, ihan ite pitää apteekista sit ostaa. Ja sai kylvettää kyllä heti jo ku kotiin pääs, napatynkä piti putsaa vaan varovasti aina topsi puikolla ettei sit jää märäks ja tulehdu ym. Ja noist saippuoista, et tarvii mtn niitä kyllä.. Mä en ainakaa ekaa puolee vuotee varmaa kyättänyt mtn saippuoita sun muita koska ne neuvolasta sanoi että ei atrvitse, samoi kaikki tuttavat sano et ei tarvitse, enkä mä itekkää kokenut et tarvis, pelkkä vesi riitti ja öljyy meil oli  aina kylpyvedes vähä niin iho pysy aina siistinä ja ei menny kuivaks. Nyt ku ada on 1v4kk nii laitan sille nykyää kylpyy kylpyvaahtoa ja sit pesen pari kertaa viikos shampool hiukset, käydään kuitenki joka pv suihkussa/kylvyssä

meillä kans noi peseytymiset aika samalla tavalla kun eevillä adan kanssa...et ei kauheesti tarvi mitään pesuaineita. toi kylpyöljy on ollut edelleen tosi hyvä jos kuivaa iho. pitäis itekin ostella kaikkia vanulappuja yms valmiiksi. d-vitamiinit meillä alotettiin 2vk ikäsenä, mut ne tulee just tossa vaihees neuvolasta käymään kotona ja antaa ohjeet.

meillä vielä ostoslistalla:kylpyamme, noita putsausjuttuja, vaipat, vauvaharja, kynsisakset(ostetaan vauvalle omat) ja sellasia kosteuspyyhkeitä... ja varmaan pitää ostaa uusalusta hoitopäöydälle.

ja kun sais ton huoneen nyt valmiiksi tän viikonlopun aikana! sit oisin tyytyväinen.

Kävin ostaan tänään kaikkia pikku juttuja vauvaa ja itseä varten ja olipa aika yllätys miten kallista kaikki on :(
Esim. se lansinoh voide makso apteekissa n. 10 € ja se on sellanen huulirasvan kokoinen purkki...aivan älyttömän kallista, mutta kaippa se sitten toimii tai paras ois ku on niin kallista.

Ostin myös pari tuttia, korviketta, erillaisia hoitotuotteita vauvalle (liberon tuotteet oli kaikki alennuksessa), vaippoja (3-6kg ja en tiiä oiskopitäny olla niitä 2-4kg?) ja yhden tuttipullon varmuuden vuoksi, mutta mietin että tarvisko niitä olla enemmän varmuuden vuoksi? Aiotteko te ostaa tuttipulloja varalle ja minkä verran?
Te joilla on kokemusta, niin onko niissä tuttipulloissa jotain eroa, että minkalaisia / minkä merkkisiä kannattaa ostaa?

Mietin myös että ostanko sellaisen niistäjän, mutta sit en oikein tienny tarviiko sitä ja jos jollain on kokemusta niistä että minkalainen on hyvä, niin ois kiva tietää?

mami-83 kirjoitti:
Kävin ostaan tänään kaikkia pikku juttuja vauvaa ja itseä varten ja olipa aika yllätys miten kallista kaikki on :(
Esim. se lansinoh voide makso apteekissa n. 10 € ja se on sellanen huulirasvan kokoinen purkki...aivan älyttömän kallista, mutta kaippa se sitten toimii tai paras ois ku on niin kallista.

Ostin myös pari tuttia, korviketta, erillaisia hoitotuotteita vauvalle (liberon tuotteet oli kaikki alennuksessa), vaippoja (3-6kg ja en tiiä oiskopitäny olla niitä 2-4kg?) ja yhden tuttipullon varmuuden vuoksi, mutta mietin että tarvisko niitä olla enemmän varmuuden vuoksi? Aiotteko te ostaa tuttipulloja varalle ja minkä verran?
Te joilla on kokemusta, niin onko niissä tuttipulloissa jotain eroa, että minkalaisia / minkä merkkisiä kannattaa ostaa?

Mietin myös että ostanko sellaisen niistäjän, mutta sit en oikein tienny tarviiko sitä ja jos jollain on kokemusta niistä että minkalainen on hyvä, niin ois kiva tietää?

Mä en ostanut viime raskaudes yhtn noit 1 vaippoi eli 2-4kg, en tajunnut edes, ostin suoraa noit 2 vaippoi eli 3-6kg ja ne oli ehk aluks pikkase isot mut hyvin piti silti kaman sisäl ja nopee tasottu sopiviks :) Meil on nyt tuttipulloi aika paljon ku esikoisen vanho sit on myös uusii. Meillä ei käynyt ne tavalliset pullot ollenkaa koska adal oli nii hirvee imuvoima et se nieli iha älyttömästi ilmaa, joten käytin vaan näit mam pulloja jotka on koliikki pulloi, ja ne on muotoiltu muistuttamaan enemmän rintaa ku nää perus pullot, ne oli tosi hyvii ja siispä olen niitä ostellut ja ostan vielä lisää. mä tykkään et on pulloi paljo nii ei tuu paniikki et paska kaikki o pesus. Mulla ei ollu niistäjää koska frendi sano et se o huonompi ku nenä friida joten mul oli toi nenä friida ja se oli kyllä hyvä! 

Eevi^, kiitti muuten vinkistä, mä tilaan ton saman hoitolaukun. en jaksa itse alkaa etsiä, niin hyvä että joku on ottanut selvää jo valmiiks. :) aattelinkin, etten tosiaankaan uhraa tohon muutamaa kymppiä enempää.
mä ostin eilen just tommosen mam-koliikkipullon. onhan noikin näköjään hinnoissaan... jos hankkis vaikka kymmenen tommosta, niin 70-80 egee! (en nyt muista tarkkaan, paljon se maksoi...)

Tälläinen nurkkaus ollaan saatu aikaiseksi meidän pikkuiselle, osa vaatteista ja tavaroista on vielä paketissa, mutta pikkuhiljaa alkaa olee valmista :) Vihdoin<3

K_repolainen: hyvä että oli apua laukun valinnassa :) jos laittaa siel vaunulan sivul et maksaa laskulla toimituskulut näyttää järkyttäviltä, no mä otin se ja sit ne lähetti mailii et vaihtoivat kulut 6,90€ :):):) ihanaa :) joo ne mam pullot ne maksaa n 5,5€. Ostin tarjoustalost ni oli joku reilu 3 :):) oha ne hintavia mut nii must kyl tuntuu et kaikki pullot melkee on :| onneks itel o jo vähä omast takaa niitä ja sit oon nyt ostanut pari, enkä ostakkaa kerral enempää ku 1 :P:D:D

Juu, kiitos Eevi laukkuvinkistä! Saattaapa olla että itsekin tilaan tuon. Kaikki muut mihin olen törmännyt on ihan törkeän kalliita...

Yksi asia, minkä hankkimista ennakkoon kaverini suositteli, on kuulemma maidonkerääjä. Kun imettäessä kuulemma se toinenkin tissi vuotaa niin saa ne maidot sitten talteen. Mulla on ostettuna kaksi aventin natural tuttipulloa ja yhden tavallisen marimekkokuviollisen pullon sain nyt viikonloppuna kun ystäväni järjestivät yllärinä babyswowerit :) Samoin sieltä tuli iso vaippakakku, joten ensivaipatkin on nyt hankittuna. Vielä ajattelin ostaa etukäteen ainakin liivinsuojia ja vauvaöljyä, koska terkka suositteli alkaa rasvaamaan välilihaa sillä. Kuulemma vois estää repeämiä synnytyksessä ja onpahan se sitten valmiina kun tuskin koko pulloa itseeni lotraan.

Takaisin