vitsukka830
Näppärä viestien naputtelija
heh pakko kommentoida tohon vanhempien ja ystävien osteluun. mulla oli ihan riita oman äitini kanssa ennen tytön syntymää ja vähän sen jälkeenkin kun se osteli niin paljonkaikkea, vaatetta ja leluja jne. sanoin et me halutaan ostaa tärkeimmät jutut tytölle ja silleen et saadaan sellaset kun halutaan(haluttiin aika unisex-kamaa) ja se et joku ostelee tavaroita toisen nurkkiin pölyttymään ei oo reilua vaikka hyvää tarkoittaakin. lopulta äitini tajusi asian ja sovittiin että saa niille kotiin ostaa leluja ym sälää niin paljon kun haluaa ja tyttö voi niillä leikkiä sitten siellä :)
lisäksi mulla on yks ystävä joka on ostanut meijän tytsylle vähän väliä jotain tosi kallista vaatetta, mun mielestä esim hennesiltä saa ihan yhtä kaunista vaatetta ja edullisesti, ei oo järkeä tuhlata rahoja johonkin supermerkkiin kun niitä ei osaa oikein edes käyttää kun juhlissa. en mä arkena oo osannut tytölle laittaa niitä muutamaa merkkiåpaitaa esim, ja sit ne jää käyttämättä ja on huono omatunto. tolle kaverilleni en oo kehdannut sanoa mitään tosta ostelusta.
sit toisaalta sellanen olo et itekin pitäis ostaa kaverin lapselle jotain kallista tms, et ois vähän niinku "velkaa" sen, äh hankala selittää.
lisäksi mulla on yks ystävä joka on ostanut meijän tytsylle vähän väliä jotain tosi kallista vaatetta, mun mielestä esim hennesiltä saa ihan yhtä kaunista vaatetta ja edullisesti, ei oo järkeä tuhlata rahoja johonkin supermerkkiin kun niitä ei osaa oikein edes käyttää kun juhlissa. en mä arkena oo osannut tytölle laittaa niitä muutamaa merkkiåpaitaa esim, ja sit ne jää käyttämättä ja on huono omatunto. tolle kaverilleni en oo kehdannut sanoa mitään tosta ostelusta.
sit toisaalta sellanen olo et itekin pitäis ostaa kaverin lapselle jotain kallista tms, et ois vähän niinku "velkaa" sen, äh hankala selittää.