Vaunut / rattaat

Muakin kiinnostaa "hiekkatierattaat/vaunut". Kaupungissa asutaan, mutta enimmäkseen hiekkateillä tullaan kävelemään. Ei tarvita mitään näppäriä shoppailurattaita/vaunuja, vaan koirien kanssa myös kävellään ja jos kaupungilla ollaan niin sitten saamme luvan pärjätä niillä. Tuntuu että vaunut on ihan liian tekninen asia mulle;) Onneksi vielä ei ole kiire niitä hankkia. 
 
Meillä on EmmalJungan yhdistelmävaunut ja nimenomaa isoilla ei kääntyvillä pyörillä. Yhdistelmät siksi että siihen saa sen kopan missä vauva nukkuu ja rattaat myöhemmin niin ei tarvi eriksee ostella ku runko on kuitenki hyvä. :)

http://www.emmaljunga.com/fi/Lastenvaunut/Loyda_vaunumallisi/Edge_Duo_Combi-1100.html

tuossa on aika lähelle sitä mikä meillä on mut meil on vaan monta vuotta vanhemmat.
 
Meillä siis noi samat mitkä Lauralla, ja tosiaan hyvin kulkee hiekalla ja soralla ja lumessa. Tosin viime talvena kun oli puol metriä lunta teillä, niin ei kulkenu. x) Mut siinä nyt ei ois kulkenu ku lentävät rattaat. :D

Mutta siis hiekka-/sorateillä kannattais mun mielestä olla isot renkaat, eikä kääntyviä pyöriä.
 
Meillä siis myös samat kuin Lauralla ja hyvin kulkee hiekalla ja epätasaisemmallakin alustalla.
 
Kiitoksia kovasti vinkeistä. :) Kävin äsken pällistelemässä noita Edge Duo Combeja ja täytyy sanoa että näyttivät kyllä tosi hyviltä ja laadukkailta vaunuilta. Täytyy ruveta puhumaan noitten vaunujen puolesta jo tässävaiheessa miehelle, kun se tulee kauhistelemaan tota hintaa... Mutta niinhän se on että rahalla saa usein laatua ja luulen että kyseessä on senverran kestävät vaunut että menee seuraavallekkin lapselle jos innostutaan sellasta yrittään (sais nyt sen ensimmäisenkin :) ).
 
Silloin kun etsittiin esikoiselle vaunuja niin meillä oli valinta Teutonian ja Emmaljungan väliltä. Lopulta päädyttiin Teutonian Mistral malliin kunnon pumpattavilla renkailla mitkä ei kääntyile minnekään suuntaan. Otettiin tilan vähyyden takia vielä pehmeä koppa. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä valintaan. Liikkuvat tosi näppärästi maastossa kun ulkoilutetaan koiraa. Heittoaisa on ollut tosi näppärä jos on vaikka sattunut aurinko paistamaan suoraan silmiin.
 
Me meinattiin päätyä rattaisiin ja jättää vaunut kokonaan pois kuvioista. Kahdella edellisellä oli yhdistelmävaunut ja tykkäsin kovasti Teutonian laadusta, suosittelen. Mutta sitten ostin Quinnyn speedit ja ihastuin niihin kovasti.Nyt ne on jo myyty koska ikäeroa edelliseen tulee 8 vuotta. Tämä vauva jää meille viimeiseksi ja meinasin selvitä Britaxin b-smarteilla. Näin " kypsemmällä" 36v iällä en aio (pyhä lupaus, jonka saatan rikkoa) ostaa vauvalle mitään turhaa... tai no ainakaan mitään kallista ja turhaa. Vaatteisiin sitten saa tuhlata :P
Onko siis kokemuksia B-smarteista? Suomesta jos ostan paketin tulee sille hintaa ovh 698€ josta varmaan saa jokusen 50-60€tingittyä, mutta netissä sama 498€ Aika hurja ero, eikö? Harmi sinänsä, sillä mielelläni kannattaisin paikallista yrittäjää...
 
Onko kellään kokemusta Hartan skater x:stä? Miehen työkaverilla olisi myynnissä neljä vuotta vanhat. Kävin vanhoja keskusteluja palstoilta selaamassa, eikä pahemmin haukkuja löytynyt. Eniten mietityttää kolmipyöräisyys talvella. Tosin moni oli kirjottanut, että hyvin toimii lumessakin.. Osaako joku kertoa mitään näistä yhdistelmistä?
Houkuttaisi ostaa nämä, koska edullisesti saisi. Tosin mun vanhemmat haluavat ostaa meille vaunut, joten ei olisi mikään pakko kaikkein halvimpia valita.
 
Vaunuiksi vahvimpana ehdokkaana Emmaljungan Edge duo combi tai Gesslein F1. Emmaljungalla on nyt myynnissä limited edition verhoilu NICE joka kovasti houkuttaisi...
 
Mä ostin jo vaunut. En halunnut uusia, koska esikoisella oli ikivanhat rattaat ja halusin vain vähän uudempaa ja hyväkuntoista. Kaveri möi 200 eurolla todella hyväkuntoiset Hartanin yhdistelmät kovalla kopalla, ihastuin niihin ehdottomasti ja värikin miellyttää silmää..
 
Mä olen kovasti katsellut vaunuja sekä uusia että käytettyjä. Kaikki kaverit ovat jo sen verran aikaa sitten ohittaneet vauvavaiheen, joten tutuilta en käytettyjä vaunuja pysty ostamaan. Sit noi huutonetin hinnat on aika kovia ja lisäks huijaus pelottaa. Itse myin aikoinani omat vaunut huutonetin kautta ja nehän meni heti takas myyntiin paljon kovemmalla hinnalla. Vähän harmitti. 

Sen 4 D-ultran jälkeen lähden kyllä vaunukaupoille. Jos vaikka vois vaaleanpunaista katsella. Jos on poika, niin mielellään limeä, keltaista tai oranssia. Ei vaan taida olla paljoakaan noita värejä tarjolla, harmi.
 
mä varasin tänään Emmaljunga Edge Duo Combi vaunut ku ale hinnoilla joitain värejä myytiin, jouduin toki tyytyyn Grey Carbonite väriin ku poistuvis väreis ei muita järkeviä ollu. marraskuussa sitten haen vaunut kotiin ja maksan loput 90% hinnasta.. kalliithan nuo siltikin oli, mutta kun uudet halusin niin ei voi mitään :)
 
Meille ostettiin tällä viikolla miehen työkaverilta käytetyt Hartanin Skater X:t. Hyväkuntoset ovat ja väriltäänkin ihan ok. Kyseessä on kolmipyöräiset yhdistelmät. Maksettiin noista 300, joten edullisestikin päästiin tässä vaunuasiassa. Saatetaan ostaa mun työkaverilta toiset käytetyt(70€), jotka voisi sitten viedä yläkertaan parvekkeelle ja nukuttaa vauvaa siellä lasitusten suojassa talvella ja miksei myöhemminkin. Mietin ensin, että veisin vaan kopan sinne ulos, mutta onkohan se hyvä ratkasu? Sit ei tarvis ostaa toisia vaunuja, mutta toisaalta kylmä vois aika äkkiä hiipiä siihen koppaan, joka siis niissä Hartaneissa on pehmeä...
 
Mää oon koko ajan haaveillut tuliteristä vaunuista, mutta ostettiinkin tutulta 80€:lla Oran n. 4 vuotta vanhat yhdistelmävaunut. Vaunuja on käytetty tosi vähän siinä vaiheessa kun kantokoppa on ollut ajankohtainen ja rattaina vaunuja ei ole käytetty koskaan! Sekin osa missä lapsi pitää jalkojaan, kiiltää uutuuttaan komeasti ja esim turvakaari otettiin pois muoveista eli vaunut on tosiaan rattaiden osalta kuin uudet. :) Hoitolaukku puuttui, eli se täytyy käydä hakemassa kaupasta, mutta muuten päästiin vähällä vaunujen suhteen. Samasta paikasta tuli myös ihana vähän käytetty hoitopöytä 60€:lla niin on sekin hommattuna jo valmiiksi. :)
 
Onko kellään kokemusta Dorjanin vaunuista? Käytiin liikkeessä vaunuja katselemassa ja Dorjan Soft Start vaunut olivat osi näppärän oloiset. Emmaljungaa olen kovasti ajatellut, mutta nuo saivat uudelleen pohtimaan asiaa ja hintakin aikalailla sama.
 
Me on päätetty ostaa Dorjanit. Tilataan ulkomailta, joten on eri niminen paketti (Danny Sport Line 3), mutta juuri sama kuin tuo Soft Start. Ihastuttiin myös siihen näppäryyteen (isot kääntyvät ilmapyörät, tilava koppa, yhteen sopiva Maxi Cosi -kaukalon kanssa jne) ja toivotaan, että niillä pärjäisi myös ratasvaiheen, eli jospa matkarattaita ei tarvittaisi ollenkaan. Tilaus pannaan vetämän ensi viikolla. Turvakaukalo tulee Englannista näinä päivinä! 
 
Maddela: mistä tilaatte vaunut? Me aateltiin hankkia tod näk Britaxin baby safe kaukalo ja B Agile matkarattaat vaunujen lisäksi. Meneevät tosi pieneen kasaan :) vaihettiin molemmat autotkin tällä viikolla isompiin, jotta mahtuu koirat häkin kanssa ja vaunut jne konttiin. Nyt on maasturi ja farkku pihassa.
 
moikka, me tilasimme http://www.lauranlastentarvike.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/23072008-84852/Products/4461

ystäviltäni kyselin että mitkä voisivat olla käytännölliset kun asumme maalla ja harvemmin kaupungilla käymmä. Minulla ainakin kaverit suositteli yhdistelmävaunuja ilmarenkailla. Leveillä renkailla myös koska liikumme paljon sorateillä. Sellaiset vaunut missä on irrallinen kantokoppa ja jonka mitat ovat hieman isommat kuin muissa niin sen kun ottaa pois jää hyvin tilaa isommallekin makoilla :) Kirpputorilta löysimme tosiaan normaalit matkarattaat jotka on ehkä 1 vuodesta eteenpäin, mutta ne kenties jäänee käyttämättömäksi koska nämä yhdistelmät saadaan juuri samanlaiseksi.
 
Moi Anksu80, Dorjaneita on aika vähän nettikaupoissa. Yksi englantilainen myy http://simplyprams.eu/search.php?search_query=dorjan

mut halvemmalla näyttäisi saavan Slovakialaisesta nettikaupasta
http://www.miminkovo.sk/danny-sport-prestige-collection-2011-p-637.html

Siinä vaan tarttee käyttää Google translatoria ;) Katotaan tilausta varmaan ensi viikolla, voin raportoida sitten miten kävi. Onhan tässä tosin vielä rutkasti aikaa, mutta on me niin kauan jo vertailtu ja pähkäilty kaikkia vaihtoehtoja, että noihin me varmaan päädytään.
 
Takaisin
Top