Vaunut. Pohdintaa ja keskustelua.

Kävin ihailemassa Brio Happy vaunuja kiinteällä vaunukopalla, harmaana :) Ilmeisesti varsin toimivat mitä nyt muutamia kokemuksia lukenut, ei vaan näistä oikein mitään tiedä niin ei osaa kaivata tiettyjä ominaisuuksia
 
Vähän aikaisessa ollaan, mutta meille kotiutui nyt Bumbleride Indie Twinsit. :) Olivat nimittäin useamman sadan euron alennuksessa.

Olin jo päättänyt että meille tulisi Mountain Buggy Duetit, mutta liikkeessä ne eivät sitten tehneetkään niin suurta vaikutusta. Bumblerideihin verrattuna ne tuntuivat hieman heppoisilta ja ulkonäkökään ei sitten lopulta viehättänyt niin paljon.

Olen nyt kyllä todella tyytyväinen valintaamme. Toivottavasti rattaat osoittautuvat hyväksi sitten ihan käytössäkin. Mitään en huonoa en kyllä ole lukenut.
 
Vähän aikaisessa ollaan, mutta meille kotiutui nyt Bumbleride Indie Twinsit. :) Olivat nimittäin useamman sadan euron alennuksessa.

Olin jo päättänyt että meille tulisi Mountain Buggy Duetit, mutta liikkeessä ne eivät sitten tehneetkään niin suurta vaikutusta. Bumblerideihin verrattuna ne tuntuivat hieman heppoisilta ja ulkonäkökään ei sitten lopulta viehättänyt niin paljon.

Olen nyt kyllä todella tyytyväinen valintaamme. Toivottavasti rattaat osoittautuvat hyväksi sitten ihan käytössäkin. Mitään en huonoa en kyllä ole lukenut.


Paljonko maksoi ja mikä liike?:) Muutkin, suositelkaa tuplia, mulla on nyt niin vähän aikaa perehtyä että meen muiden kokemuksilla:)
 
Mä oon tässä ketjussa jo aiemmin kehunutkin, meillä Emmaljungan Double Monkeyt, nykyiseltä nimeltään Double Viking kapeimmillaan nuo uudet on 73,5cm. On vaan täydelliset vaunut.
 
Mimmeli, nuo Bumbleridet ostin Baby Stylestä ja oli nyt alennuksessa 799€ kopan kanssa. Normaalisti hinta jotain 850€ + koppa 150€. Tosin ainakin koppia näytti olevan kivasti esim. tori.fissä myynnissä, joten siinä nyt varmasti voisi säästää muutaman kympin. Jos ei tuota tarjousta olisi ollut, olisin itsekin ostanut kopan käytettynä.

Mutta siis sisällä tehtyjen testiajojen perusteella ollaan hyvin tyytyväisiä. Leveyttä on 75cm, mikä on mun mielestä ihan inhimillinen, molemmat istuimet vaikuttaa tilavilta, kaikki säädöt ja kiinnitykset on yksinkertaisia ja helppoja käyttää jajaja... No, onhan nuo ihan päheen näkösetkin :D meillä värinä se lotus, eli vihertävä+turkoosit yksityiskohdat.
 
Mimmeli, nuo Bumbleridet ostin Baby Stylestä ja oli nyt alennuksessa 799€ kopan kanssa. Normaalisti hinta jotain 850€ + koppa 150€. Tosin ainakin koppia näytti olevan kivasti esim. tori.fissä myynnissä, joten siinä nyt varmasti voisi säästää muutaman kympin. Jos ei tuota tarjousta olisi ollut, olisin itsekin ostanut kopan käytettynä.

Mutta siis sisällä tehtyjen testiajojen perusteella ollaan hyvin tyytyväisiä. Leveyttä on 75cm, mikä on mun mielestä ihan inhimillinen, molemmat istuimet vaikuttaa tilavilta, kaikki säädöt ja kiinnitykset on yksinkertaisia ja helppoja käyttää jajaja... No, onhan nuo ihan päheen näkösetkin :D meillä värinä se lotus, eli vihertävä+turkoosit yksityiskohdat.

Pitääkin mitata uuden asunnon hissi ja auton takapaksi, että josko noi mahtuis!:)
 
Itse päädyin tänään tilaamaan mustat Brio Smile vaunut alennuksesta 599€. Ne on meille varmaan ihan täydelliset kun kuljetaan aika paljon bussilla ja muutenkin säilytystilaa on kotona rajallisesti. :)
 
Ilmiantakaa eurooppalaisia vaunukauppoja netissä! Tiedän mitä haluan, mutta haluaisin vertailla hintoja Suomen ulkopuolella... Ja eurooppalaisia mielellään, koska tullit jenkeistä on aika kalliita.
 
Onko kukaan menossa lapsimessuille Helsingissä? Tai jos on ollut siellä aiemmin, niin tietääkö onko siellä hyviä vaunutarjouksia? Ilmeisesti joskus on ainakin ollut
 
Sydänkäpynen: Messut on tämän viikonlopun ajan :) Kauheasti houkuttaa mennä, mutta kuitenkin 15€ lippua vastaan tahtoisi, että siellä olisi varmasti jotain "hyödyllistä" :)
 
Me löydettiin vaunut myös tällä viikolla. ABC designin mambat oli 200e alessa niin ostettiin ne samantien liikkeestä. Musta vaikutti tosi hyviltä ja halusin juuri sellaiset ja mieskin oli sitä mieltä että hyvät on. Tyytyväisiä ollaan. En oo ikinä emmaljungista haaveillut ni meille nää on hyvät :love017
 
^ Ensi vuonna sitten! :) Ne järjestetään joka vuosi. Itse ehdin sinne vasta kolmannella yrittämällä. Olin into piukassa menossa sinä vuonna, kun esikoinen oli vauva, mutta olinkin sitten rs-viruksen kourissa ja makasin vain sohvalla jokusen viikon. Seuraavana vuonna oltiin reissussa ja viime vuonna sitten vihdoin käytiin lapsen kanssa siellä ihmettelemässä.
 
En enää muista, kenellä teistä oli kokemusta Teutonia Cosmoista (Viveka? Tuulevi?), mutta nyt näyttää todella vahvasti siltä, että niihin päädytään. Kokeiltiin maanantaina liikkeessä ja tykkäsimme molemmat. Emmaljunga Viking kiinnostaisi myös, mutta niitä saa meillä vähän huonosti.

Teutonioista kysyisin, riittääkö niitä käyttäneiden mielestä ratasosa ja sen päälle laitettava pehmeä koppa myös ihan pienelle. Meidän tarpeisiin se tuntuisi paremmalta ratkaisulta, vaikka sellainen kova koppa on kyllä kauniimpi ja varmaan paremman kokoinenkin ihan pienelle. Ajateltiin, että pehmeää koppaa (tai miksi sitä nyt kutsutaan) olisi helpompi esimerkiksi pakata lentokoneeseen ja siirrellä vaunuista asuntoon, jos emme asu ensimmäisessä kerroksessa tai hissitalossa. Tässä voi toki olla jotain näkökulmia, mitä en osaa huomioida, joten niitä saa myös kertoa. Joka tapauksessa on aika epätodennäköistä, että tulemme tarvitsemaan vaunut + turvaistuin -komboa, jos se jotenkin tällaisten koppasäätöjen näpsäkkyyteen vaikuttaa.
 
Meillä on Teutoniat, muttei cosmot. Joka tapauksessa ajateltiin pärjätä ilman kovaa koppaa. Ekan kohdalla meillä oli eri kärryt alkuun ja kova koppa oli kätevä hissittömän talon 2. kerroksessa asuessa, koska vauvan sai päiväunilta herättämättä vielä nostettua parvekkeelle jatkamaan unia. En tiedä onnistuisiko tuo niin hyvin pehmeän kopan kanssa. Nyt asutaan 1. kerroksessa, ja vauvan voi viedä vaunuineen takapihalle unille tai työntää vaunut sisään. Matkustaessa kova koppa tosiaan on hankala: meidän auton takakonttiin ei muuta mahtunutkaan rungon ja kopan lisäksi :D Kova koppa myös jää aik pian pieneksi. Vaikka meillä on pieni tyttö, oli koppaunet hylättävä 7 kk iässä. Pehmeässä kopassa tyttö mahtui nukkumaan vielä vuoden iässäkin satunnaisesti, jos tiedettiin että nukahtaa vaunuihin ja pitää siirtää sisälle jatkaan unia.
 
minua ärsyttää meidän kovassa kopassa sen hilloaminen kaapissa. Puoli vuotta oli käytössä ja nyt kolme vuotta kaapissa. Jos kopassa on oma kuomu, sen varmasn saa myytyä erikseen pois, kun käyttö loppuu. Meidän versiossa siis yhteinen kuomu ratasosan kanssa.
 
Me ollaan mietitty emmljungan double viking koska sen ilmeisesti saa muunnettua myös myöhemmin istumarattaaksi? Plus sitten jos tulee sisaruksia niin sen saa sisarusrattaiksikin? Eikö? Plus siihen rattaisiin saa adapterin jolla niihin saa myös kiinnitettyä turvakaukalon mikä meinattiin ostaa Cybex cloud onko kokemuksia näistä?
 
Takaisin
Top