Vaunut. Pohdintaa ja keskustelua.

Manteli, meil on se edeltävä runko eli Double monkey mut se on siis ihan samanlainen kuin tuo double viking ja situimet on meilläkin ollut nuo vikingin, koppa on monkey. En voi kuin kehua.
Me ollaan kesät kokonaan maalla ja muutenkin tosi liikkuvaisia ja ei ole mestaa mihin ei oltas noilla päästy.

Meillä el-jot vaunut tosi edulliset ja älyttömän laadukkaat. Hakuun kyllä hintansa. Itselle oli tärkeää että kulkevat maastossa kun maastossa kun meillä päin usein niin paljon luntakin. Ja nyt esikoisen kanssa todennut että oli huippu ostos isojen renkaiden ansiosta. :)

Itse oon miettinyt, että meillä pitäisi olla sellaiset vaunut, jotka menee pieneen tilaan, sillä säilytystilaa vaunuille meiltä ei kyllä tahdo löytyä, pienessä kaksiossa kun asutaan ja ihan heti tuskin ollaan isompaan muuttamassa.. Mies kun ei suostu harkitsemaankaan hieman isompaa rivitalokämppää, vaan haluaa seuraavan asunnon olevan omakotitalo.

Onko kellään ollut Emmaljungan vaunuissa sitä sisaristuinta? Niitähän ei enää myydä turvallisuussyistä. Mikä siitä teki niin turvattoman?

Mä haluisin kans tietää mikä niissä oli. Saan kyllä semmosen kaverilta jos haluan, mutta uskaltaako ottaa käyttöön.

Kaippa se istuin tekee painopisteestä korkean ja valvomattomat vaunut voi kipata jos siinä lapsi hilluu.
Mun broidille on tulossa juurikin semmonen päälle laitettava sisaristuin vaunuihin, mut he ei kyl jätäkään lapsia ilman valvontaa vaunuihin.

Elokuisista huutelen.. ootteko törmänneet Mountain Buggy duet -malliin tuplarattaina?

Meillä ei vielä ole omaa kokemusta, eikä ystäväpiirissäkään vielä vauvoja niin kaikki tarvikehankinnat on yhtä kysymysmerkkiä. Eniten on järkyttänyt nuo vaunujen hinnat!! Nimimerkillä oma auto maksoi sen verran kuin useimmat vaunut maksavat uutena.Ja sitten käytetyissä on aina tuo ongelma, että voi olla jotain vikoja joita myyjä ei mainitse. :facepalm:

Meillä on pieni kolmio kerrostalossa, luulen että rattaat esimerkiksi sijoitettaisi sitten parvekkeelle joka on aika iso. Meillä kriteereinä olis varmaan myös että menee pieneen tilaan (ei oo mitään farmariautoja tms.), liikkuu hyvin niin hiekalla kuin asfaltilla, ja todennäköisesti tiedossa bussilla kukemista rattailla. On kyllä niin siistiä katsoa kaikkia juttuja jo! :smiley-bounce013

Mä en kyllä säilyttäis vaunuja parvekkeella ihan sen takia, kun kosteus jää muhimaan ja hometta saattaa tulla. Meillä kans kolmio ja eteiskäytävällä säilytetään.

Okei hyvä tietää :D meillä ei ole eteiskäytävää ollenkaan, on niin kompaktisti tila käytetty.

Itsekin huutelisin Mountain Buggy Duet-tuplisten käyttökokemusten perään. :) Itse olen nyt saanut noihin jonkun fiksaation, pakko saada! Kaikki kriteerit täyttyisi meidän kohdalla: vierekkäiset istuimet, omat, erikseen säädettävät katokset/mitkälie, suuret renkaat joilla pääsee myös talvella, kevyet ja kapeat sekä toki lompakolle sopivat. Näissähän tuo leveys on ihan huippu, vain 64,5cm. Kuljetaan niin paljon bussilla ja kaupunkioloissa, että näpsäkkä liikuteltavuus on ihan pakollinen juttu.Hintahan

on 749-789 välillä plus kopat sun muut. Kopan ajattelin kuitenkin ostaa käytettynä, kun uutena maksaa yli 200e. Jaiks!

Netistä olen nähnyt vain hyviä kokemuksia, mutta lisää mielipiteitä otetaan vastaan. :)

Esikoiselle vaunuja ostettaessa menin budjetti edellä. Valittiin huokeat ABC Design Pramy Luxe-yhdistelmät, jotka oli silloin edellisen vuoden poistuvaa mallia ja maksoivatkin vain 280€ koppineen päivineen. Ja täytyy sanoa, että olen ollut tähän valintaan hyvin tyytyväinen. :D Nuo on palvelleet tosi kivasti. Kulkee suhteellisen vähin ponnistuksin niin kesällä kuin talvella, säädettävä työntöaisa, meidän muksulle sopivan tilava koppa ja sen jälkeen ratasosa ihan toimiva, kuomussa kurkistusaukko, hyvä jalkapeite... Kaikki meidän tarpeisiin riittävät ominaisuudet.

Haittoja on lähinnä tosi ahdas aukko rattaiden ja tavarakorin välillä. Pienet ostokset onnistuu laittaa kyytiin ihan ok, mutta isommat ruokaostokset olen laittanut roikkumaan työntöaisoissa olevista "nupeista". Rattaat eivät myöskään ole ihan siroimmasta päästä, vaikka ovatkin kyllä kulkeneet hyvin farmarin takakontissa, linja-autossa ja kaupan rekkien välissä.

Itse en olisi silloin halunnut maksaa rattaista mitään pienen auton hintaa. Nyt tuplarattaisiin haluan sitten panostaa vähän enemmän, jotta käyttökokemus kahden lapsen kanssa on mahd. sulava. ABC:t jää vielä käyttöön päikkärivaunuiksi.

Muokattu viimeksi:
Meillä on olemassa Emmaljungan Edget Classic -rungolla. Lisäksi meillä oli noihin vauva-ajaksi Nitrojen runko (näytti minusta pikkuisen hassulta), joilla kruisailtiin kaupungilla ja kaupoissa. Nyt Super Viking -runkoa saa ostettua vissiin erikseenkin, joten varmaan sellainen hankitaan. Ja adapterit turvakaukalolle.

Minä pähkäilen tarvitaanko tuplat vai pärjätäänkö nykyisillä. Nyt on Brio Happyt, missä kova kantokoppa erikseen. Esikoinen on tämän syntyessä 2v4kk, osaako kokeneemmat sanoa riittääkö seisomalauta? Liikutaan vähän matkan päässä puistossa ja jonkin verran bussilla.

mä aattelin pärjätä seisomalaudan turvin, meillä vauvalle ja kuopukselle on tulossa 2v2kk ikäeroa. Mulla tosin on myös tuplat, mutta ne saattaa tässä lähjiaikoina vaihtaa omistajaa.

Oon nyt alkanut himoitsemaan meille brio smile vaunuja. Vaikuttaa ketteriltä ja just sopivilta meille. Ne on nyt joka paikassa alennuksessa kun brio vaihtuu britaxiin. Onko siis ihan silkkaa hulluutta jo nyt ostaa vaunut :D

Brio smilejä minäkin olen haaveillut :) Kummipojallani ne on ja todella hyvät myös kätyössä! Jos saisin valita ottaisin kyllä stokken crusit :D hinta vaan menee yli budjetin!

Takaisin