Vaunut ja rattaat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pippis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nuo on hyvät vaunut:) mulla oli esikoisella vaunulasta firkonit. Ja tulee nyt myös sittenkin vaunulan rattaat. Vaunulahan on täällä meillä Seinäjoella ,joten ei tarvitse ajaa kuin paikan päälle :)

Onko jonkulla kokemuksia emmaljunga vikingeistä/onko joku harkinnut.
Itseä houkuttelee rungon kapeus, mutta mietityttää hiukan onko koppa kovin pieni

Muistaakseni kun meille noita vikingejä esiteltiin niin oli useampi vaihtoehto kopaksi. Siis eri kokoisia. Ihan tarkkaan en kyllä muista kun en kunnolla kuunnellut kun nuo on meidän budjetille liian kalliit mutta myyjä halusi esitellä..

Itse olen nyt tullut siihen päätökseen että emmaljungan super vikingit meille muuttaa valkosella rungolla ja mustalla kopalla. Kopan tulen ostamaan käytettynä, koska niitä myydään paljon että 6kk käytetty, saa kuitenkin puolet halvemmalla. Mutta rungon luultavasti ostan uutena ❤

Liitteet

• 2016-01-16 23.23.58.jpg
    2016-01-16 23.23.58.jpg
    553.2 KB · Katsottu: 62
Me käytiin hakee meidän Brion Happyt maanantaina. Kärräilin ne kauppakeskuksesta ulos (mm. liukuportaat), vähän matkaa ulkona ja parkkihallissa. Yllätyin positiivisesti miten näppärä niitä oli työnnellä, ovat kevyet ja kääntyivät hyvin ym. Ollaan ainakin toistaiseksi molemmat oikein tyytyväisiä hankintaan. :)
Noita ei kuitenkaan oo hankittu sitä varten, että pyöritään kaupungilla, vaan nimenomaan lenkkeilyyn erilaisissa maastoissa koirien kanssa ja ilman. Oli vaan plussaa toi keveys kaupunkiolosuhteissa. :)

Käytiin Vaunulassa ja voi että ihastuttiin aivan täysin firkonin vesta vaunuihin :) ihania freesejä kuoseja, tukevan oloiset ja paljon ominaisuuksia ja säätöjä. Ja hinta ei päätä huimannut emmaljungien jälkeen :) onko kokemuksia tuosta vesta-mallista?

Muokattu viimeksi:
Ostettiin Emmaljungan duo Edge -vaunut. Oli tarjouksessa eli alle 900 € saatiin. Myyjän mukaan ne saa muutaman vuoden käytön jälkeen helposti myytyä jopa 600 eurolla, niin hinta ei tuntunut enää niin pahalle.

Me ollaan myös päätymässä noihin duo Edgeihin. Meillä olisi kuitenkin toiveissa saada useampi lapsi ja uskon käyttäväni vaunuja aika paljon lenkkeillessä. Käytettyjä olen katsellut jonkin verran, mutta ainakin täällä lähialueilla on tarjonta vähän kehnoa. Varsinkin, jos on niin nirso kuin itse olen :grin Niinpä ollaan nyt kuitenkin päätymässä uusiin. Uusissa on sekin hyvä puoli, että jonkinlainen takuu on olemassa. Noilla oli myös hinta alle 900e, mahtaako olla samat vaunut kyseessä?

Kovan googlailun tuloksena luovuttiin firkoneista koska niin kovin huonoja kommentteja ne ovat saaneet kestävyydestä. Luulen että sijoitamme myös Emmaljungiin, niitä on niin moni tuttu kehunut ja tuntuu että ne olisivat pitkäikäisimmät. Mekin ollaan katsottu duo edge-mallia.
Huiskis ja naskali, mistä olette bonganneet uudet duo edget alle 900€? Millä rungolla?

Mä oon päättänyt googlailun jälkeen myös emmaljungat ostaa.mutta epäröin Mondial, Mondial de luxe ja myös tuon edgen välillä. Onko kellään parempaa tietoa miten noi mallit eroaa toisistaan? Kun siis netistä saa sellaisen vaikutelman että ne on kovinkin samanlaisia... Onko jossakin jokin tarpeellinen ominaisuus joka puuttuu toisista?

Cherria, Lastentarvike ainakin myy Emmaljungan duo Edge erikoismallia nimellä Finlandia hintaan 895e, tällainen siis ainakin meille tulossa.
https://www.lastentarvike.fi/verkko...tenvaunut/Emmaljunga-Duo-Edge,-Finlandia.html (Tuossa näyttää hinnaksi 505e, koska runko pitää vielä valita erikseen).

Kirpaisihan tuo hinta hetken, mutta kun tosiaan aikomuksena käyttää paljon ja lapsia toiveena saada useampi, oli hinta helpompi hyväksyä. Emmaljungilla on lisäksi ainakin tällä hetkellä ihan hyvä jälleenmyyntiarvo.

Kiitos vinkistä naskali! Kiva väri tuossa Finlandiassa, ei siinä ilmeisesti muuta "erikoista" ole :) harmaata värimaailmaa ollaan ajateltu muutenkin. tuo rungon valinta vaan on hankala! Haluamme ehdottomasti ei-kääntyvät ilmakumipyörät mutta näillä kriteereillä ne on vakiona vain classic-rungossa... City runko miellyttää muuten mutta täytyy selvittää saako siihen vaihdettua pyörät :)

Meille tulee myös tuo Finlandia. Ja Classic -rungolla. Oli myyjän mielestä paras, vaikka onkin edullisin runko. En muista, mitä eroja niissä rungoissa oli, mutta jarru ainakin siinä on kestävin.

Cherria, ei ole muuta erikoista tuossa Finlandiassa. Kuulemma tekevät välillä erikoiseriä kankaista, joita on aikaisemmin jäänyt varastoon tai muuten vaan ovat ostaneet tietyn erän. Muuten ihan tavallinen duo Edge. Me tykästyttiin kanssa tuohon harmaaseen, kun on varmaan tällaiselle maalla asuvalle koiraperheelle ihan kiitollinen valinta. Ja tuo on kuitenkin tuollainen "elävä" harmaa :)

Meille tulee myös Classic-rungolla. Myyjän mukaan tämä olisi paras ratkaisu maastoon. Pumppailemaanhan noita renkaita saattaa joskus joutua, mutta eiköhän siitäkin selvitä. Ja me mietittiin kanssa tuota City-runkoa toisena, kun oli hieman kevyempi. Siihen ei muuten saa noita ilmakumipyöriä, kun jarru on erilainen kuin tuossa Classicissa. Classiciin puolestaan saa halutessaan tuollaiset täyskumipyörät.

Pitäisi kyllä nähdä tuo Finlandia vielä luonnossa mutta netissä kyllä ainakin tosi hyvän värinen! :)
Äh onpa harmi jos city-runkoon ei saa ilmakumeja... Jostain olin joo lukevinani että city cross-mallin ilmakumirenkaat menisivät myös cityyn. No täytyy vielä kuitenkin varmistaa, on tämä vaunuviidakko niin mahdoton! :grin

Muokattu viimeksi:
Niin no, satavarmaksi en sano, että ei saisi ilmakumipyöriä ollenkaan, mutta ainakin nuo mitkä tuossa Classicissa on ei siihen sovi. Myyjä meille esitteli, että City-rungon renkaat voi laittaa Classiciin mutta ei toisin päin. Mielestäni tuo väri on aika lähellä sitä, miltä se näyttää luonnossakin. Mutta aina tietty kivempi käydä katsomassa ennen päätöstä :)

Itsestäkin tuntui kyllä välillä, että vaihtoehtoja on ihan liikaa :grin Mutta olen kyllä tyytyväinen tähän valintaan!

Naskali ja huiskis, oliko finlandiassa vähän ruskeaakin vai oliko ne kokonaan harmaat? :) en oikein saa selville netin perusteella.

Joo mitä enemmän on netistä lukenut kokemuksia ja jutellut ystävien kanssa, niin sitä varmempi on ettei emmaljungan valinnalla ainakaan metsään mennä :)

Muokattu viimeksi:
Paras ulkomaastoin mihin tahansa mm. Metsiin on mielestäni Emmaljunga Duo-yhdistelmän runko, City Cryptonite. Sama runko pojan scooter rattaissa ja pääsee minne tahansa, laavuille ym. On todella näppärät. Täyskumirenkaita suosin itse ,eivät mene rikki kuten ilmarenkaat ja on kyllä hyvät nekin :)

Kiitos hippunen2 vinkistä, täytyypä tsekata tuokin runko. Näyttää ainakin yhtäkkiä ihan samalta kuin se uusi city black-runko.
Just tässä mietinkin että pitäisikö antaa mahdollisuus täyskumirenkaille ensin ja sitten ostaa tarvittaessa ilmakumit. Ilmakumit nimittäin saattaa olla vain meikäläisen päähän pinttymä kun ei kuitenkaan kokemusta ole :)

Takaisin