Vaunut ja rattaat

Pippis

Jostain jotain jo tietävä
Onks tiedossa jo, mitkä kiesit on PAKKO saada? Itse jo haaveillen surffailen nettiä. Sisarusrattaat taitaa jäädä tältä erää. Sellaisista haaveilin, mutta raskaus ei alkanut toivotusti. Nyt siis haussa yhdistelmävaunut kantokopalla ja sisaruslaudalla!
 
Muokattu viimeksi:
Meillä tulee vaunut olemaan emmaljungat, niinku kaikki edelliset vaunut ja rattaatkin :hilarious:Mallin ja kuosin katson lähempänä :p

Ikäeroa tulee nuorimmaisen kanssa olemaan reilu 2,5v joten sisarusrattaita et tarvita, poika on jo nyt niin kova kävelemään et ei halua edes istua rattaissa, joten pienokaiselle sit jotkut kivan näköset hommataan
 
Nykyiset vaunut on Emmaljungan mondial duot classic-rungolla ja oon ollut tosi tyytyväinen niihin :) Mutta nyt kun esikoinen on kuitenkin vasta 1v5kk kun toinen syntyy, niin ei pelkällä sisaruslaudalla taida pärjätä :confused: vierekkäisiä istuimia en haluaisi, kun ovat niin leveät... phil&teds rattaita oon nyt kattellu kun ne istuimet olis peräkkäin, mutta tosi huonosti niihin saa vastasyntyneen tai ainakin näyttää tosi hankalalta systeemiltä :eek:
 
Meillä mennään Brion yhdistelmävaunuilla, johon hommataan sisaruslauta. Ilmakumirenkaiset Briot olleet kyllä hyvät, helpot käyttää ja tosi kevyet työntää ja kääntää epätasaiselakin tiellä.
 
Esikoisen odottajana ja ihmisenä jonka kaveripiirissä ei ole paljoa lapsia oon ihan hukassa vaunuasioiden kanssa :D Delegoin teknisten juttujen tutkailun jo miehelle, itse päätän sit vaan ulkonäön puolesta mieluisimmat :D Joskus keväämmällä pitänee lähtee koeajamaan. Kunnolliset pitää saada, kun liikutaan niin paljon.


Hoitopöytää en aatellu hankkia. Alustavasti suunnittelin että vaipanvaihtopaikka tulee kodinhoitohuoneeseen ja siellä on hyvä pöytätaso. Hoitoalusta vaan siihen pöydän päälle.
 
Sori, otin nuo hoitopöydät puheeksi mutta muokkasin ne pois viestistäni, kun älysin keskustelun koskevan pelkkiä vaunuja eikä muita hankintoja... Mainitsin siis, että meillä olisi hoitopöytä muttei sitä tilan puutteessa oteta käyttöön.
 
Meillä on nyt käytössä Emmaljungan Duo Edget. On todella hyvät, kevyet ja tykkään kääntyvistä etupyöristä. Ei ole kääntyvät pyörät liian pienet, niin talvellakin pääsee kulkemaan ilman lunta pyörissä. :) Esikoinen on sit 2v 2kk, en tiedä yhtään mikä ratkaisu. Sisarusrattaat ei kiinnostaisi...
 
Mä luulin, että mä oon asioiden edellä, kun kattelin vaunuja illalla netistä... Mutta taitaa olla liikenteessä muillakin tätä.. :)
Mä haluan perinteisen rungon ainakin: Kunnon renkaat, ison kopan ja tilavan istuinosan rattaisiin. Briot näyttäis hyvältä. Kuosi ja värit valitaan sitten sen mukaan, onko tytölle vai pojalle. Tosin voi olla, että kumpi vaan, niin mustat tulee! :)
 
Pakko kyllä myöntää, että välillä tekis mieli heittää mäkeen noi Emmaljungat :rolleyes: Siis no, hyvät puolet on niiden tilavuus (koppa, tavaratila, ratasosa), jämäkkyys, korkeus ja ulkonäkö, MUTTA sit ku on kauppakassit alla ja muksu kyydissä niin hitto kun on raskaat työntää ja kääntää... kääntyvät etupyörät olis pelastus, mutta niillä ei liikuta sit yhtä helposti maastossa. Sen lisäks onhan noi nyt hirveet panssarivaunut :shifty: Isot ja leveet, mikä on toki plussaa siinä missä miinustakin. En nyt tiiä oliko niiiiiin hintansa väärti, reilu 800e maksettiin 20% alennuksella, kun onhan noissa nyt vaikka ja mitä vikaa. Esim. nepparit on joko liian löysät tai niin kireet, ettei saa jalkapeitettä kiinni, ilmakumirenkaista yks jo puhjennu ja muut halkeilee. :mad:

Noh, ehkä mulla vaan keitti kiinni kun äsken tulin kaupasta kolmen ruokakassin, vaippalaatikon ja kirppariostosten kanssa ja oli niin hirvee turvotus ja kuuma kun noita panssarivaunuja työnsi. :grin
 
Jos tämä raskaus jatkuu toivotusti niin sisaruksille tulee ikäeroa pikkasen reilu 1v10kk, joten varmaan jonkunlainen tuplaratas tarvitaan.Harkinnassa on Phil&Teds Navigator rattaat.

Tällä hetkellä käytössä Bugaboon cameleonit (haluaisin donkeyt tupliksi, jos budjetti antais periksi.. mutta ne on joo muutenkin meille vähän liian leveät) ja quinny zapp kaukalon kanssa/matkarattaana.
 
Mä oon haaveillu Bumblerideista. Tytölle hankin perus yhdistelmät, jotka on tosi isot ja raskaat. Enää ei tuu ne käyttöön kyllä, jos pitäs vielä jollain seisomalaudalla jaksaa tyttöä työntää. Harmi vaan, että noita ei taho saada myytyä täysin ehjät ja hyvät kyllä, mutta ei mitkää suositun merkkiset. Eli jos uudet ostaa niin ei kannata ihan mitä vaan ostaa.
 
Mä olen kanssa katsellut noita Emmaljungia. Niitä on jonkun verran näkynyt kavereilla/tutuilla ja ovat tuntuneet tykkäävän. Merkki ei kuitenkaan ole ehdoton, kunhan on tukevat ja maastossa hyvät ajettavat. Meillä tullaan liikkumaan paljon hiekkateillä niin kesällä kuin talvella enkä aio kodin vangiksi jäädä huonojen vaunujen vuoksi :grin Miehen kanssa oli puhetta, että käydään jossain vaiheessa katselemassa jossain liikkeessä valikoimaa ja mietitään sitten, mikä voisi olla meille se sopivin vaihtoehto. Jää kyllä ensi vuoden puolelle joka tapauksessa tällaiset isommat hankinnat.
 
Mä olen myös noita emmaljungia haaveillut mutta taitaa ylittää budjetin. Kunhan sopivat löytyy ja sellanen missä on säädettävä työntöaisa kun meillä jonkun verran on tuota pituuseroa miehen kanssa.
 
Esikoisella oli käytössä Emmaljungan city crossit & ceroxit. Tällä kertaa ostetaan vaunut uutena, niin pelaa takuuasiat yms. Ainoa kriteeri on toistaiseksi, että yhdistelmissä ois mahdollisimman pitkä istumatila :)
 
Ei ole kokemusta mistään, mutta ulkonäöllisesti Emmaljungat miellyttää. Ei vielä tiedetä ostaako uutena vai käytettynä ja saattaahan merkkikin muuttua. Pitäs olla kuitenkin hyvät maantierattaat kun lenkillä käyn. Ei tarvitse olla niin näppärät kaupunkivaunut.
 
Mä oon haaveillu Bumblerideista. Tytölle hankin perus yhdistelmät, jotka on tosi isot ja raskaat. Enää ei tuu ne käyttöön kyllä, jos pitäs vielä jollain seisomalaudalla jaksaa tyttöä työntää.

Hoo, mahtava pointti! En tullut edes ajatelleeksi, että keveys on valttia tässä hankinnassa, kun mullakin seisoo kyydissä esikoinen, ja itse olen tämmöinen voimaton tappi :D

Me kuljetaan harvoin julkisilla, eli siinä mielessä kolmerenkainenkin malli kelpaisi (ei tarvitse tasapainotella yhden eturenkaan varassa kovin usein).
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on auto harvoin käytössä ja sillon ku on ni se on nii pieni että ei yhistelmät mahu sinne.
 
Takaisin
Top