Vaunut ja rattaat

Pojalla aikoinaan falskasi vaippa helposti sivulta tai selästä ja sillä ite suojaan mieluummin vaunun patjan. :) Tyttöjen kanssa ei sitä ongelmaa ollu. Ja tietty, jos on kova puklailemaan.
 
Ja tietty lämpömittari. Meillä on sellainen pieni liimapintainen minkä saa liimattua kuomuun /vaunun sisään kii:)
Meillä on itkuhälyttimessä lämpömittari. Mihin se itkuhälytin kannattaisi laittaa vaunuissa?

Pojalla aikoinaan falskasi vaippa helposti sivulta tai selästä ja sillä ite suojaan mieluummin vaunun patjan. :) Tyttöjen kanssa ei sitä ongelmaa ollu. Ja tietty, jos on kova puklailemaan.
Laitatko sellaisen kumisen patjansuojuksen vai ihan lakanan?
 
Mulla on tapana laittaa kuminen patjasuojus alle ja lakana vielä siihen päälle. Itkuhälyttimen oon "kiilannu" ite pääpuolelle vaunun kuomun ja kopan väliin, niin ettei mee ihan uppeluksiin sinne pehmusteisiin. Eikä toisaalta tipu/kaadu vauvan päälle. Tietty vaunutki on erilaisia.. Hyvä paikka löytyy varmasti testailemalla :)
 
Nyt on pakko kysyä vähän tyhmänä, mutta mites kun tuossa Ikean ohjeissa lukee patjansuojuksesta: "Materiaali ei hengitä. Älä aseta vauvan pään alle.". Miten sen voi tietää kun vauva on vielä pieni ja pyörii mahdollisesti ettei tuo suojus ole pään alla? Vai onko jotain muunlaisia suojuksia, koska onhan puklut varmaan sellaista kamaa ettei niitä vaunujen sisuksiin halua..? Lakanan alle sänkyynkin ajattelin tuon patjansuojuksen laittaa. :)
 
Mie ostin sellasia ns. kertakäyttösuojia. Mut en oo kyl viel tarkemmin aatellu, laitanko ne lakanan alle vai päälle... Kun ei se pinnis oo viel maalattu... Varmaan vkoloppuna pääsen laittaa pinnistä kuntoon :D
 
Harso imee aika hyvin pukluja myös. Niitä oon laittanu sinne pääpuoleen taiteltuna useempaan kertaan, kuitenkin niin ettei mitään kovin korkeeta tyynyä tuu ja vauvan niskat/selkä kärsi. Kyllä meillä on voinut vahingossa suojus olla pään allakin välillä, mutta pääasiassa noita harsoja käytän.

Olen kyllä laittanut vielä jonkun paksumman peiton siihen vauvelin alle ja vauva siihen köllimään. Peittokin pysäyttää niitä pukluja. Meillä ei ole kyllä ollu kovin hikoilevia vauvoja, että siksi tollanen on toiminu ihan hyvin. :) Mutta ei välttämättä toimi kaikilla..
 
Mä oon käyttänyt äitiypakkauksen makuupussia.. Laitan sen kaksinkerroin vaunukopan pohjalle ja vauva päälle. Sitten jos on kylmää säätä niin käytän ihan makuupussina sitä ja päänalla pidän harsoliinaa puklusuojana...
 
Minä päädyin lopulta myös kertakäyttöiseen vaipanvaihtoalustaan ja sen päällä on lakana. Peittona ihan fleecepeitto. Äitini osti meille sellaisia päänalusia, että varmaan sellaisen laitan myös kun niitä on useampi. Äippäpakkauksen pussin laitan kun alkaa olla kylmempi, nyt se on meille varmasti liian kuuma.
 
Takaisin
Top