Vaunut ja rattaat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pippis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ostettiin Emmaljungan duo Edge -vaunut. Oli tarjouksessa eli alle 900 € saatiin. Myyjän mukaan ne saa muutaman vuoden käytön jälkeen helposti myytyä jopa 600 eurolla, niin hinta ei tuntunut enää niin pahalle.

Me ostettiin brion smilet. Oli tarjouksessa ja molemmat tykättiin niistä. Kivan kokoiset ja tuntui kevyeltä työntää. Brion happyjä mietittiin ensin mutta ne tuntui tosi jäykille smileihin verrattuna. Mä oon ihan innoissani ja työntelin niitä eilisillan ympäri kämppää :D

Meilläkään ei nuorimmainen mahtunut vaunukoppaan 6kk ikäisenä. Eikä olis sielä edes pysynyt.
Hän suostui nukkumaan parhaiten Lodger Bunkerissa. Se oli meille ehdoton hankinta.
Toisena oli Eisbärchen lämpöpussi.
cde2187cb83d8f4312205a027882bbea
09b1fd123b0724aaeb1133cc2bea3420

Meillä myös siirryttiin n. puolen vuoden iässä ratasosaan ja emmaljungan lämpöpussiin. Aluksi täytyi pitää valjaita kiinni mutta enää ei tarvitse...pyöriminen ei kiinnosta enää niin paljon ja toppavaatteetkin hankaloittaa liikkumista. Meillä neiti 1v 2kk nukkuu siinä edelleen 3-4 h päiväunet. :)

Meitä on alkanut kovasti kiinnostaa Brion happyt :) ne vaikuttavat tukevilta ja muutenkin ominaisuuksiltaan meidän tarpeisiin sopivilta. Myös ulkonäkö miellyttää! Mutta katsotaan nyt vielä kun niitä pääsee testailemaan rinnakkain muiden mallien kanssa.

Ne hapyt on siitä hyvät, et niil pääsee niin asvaltilla kuin umpihangessakin. Plus metsässä mettäkoneen uralla. :D näin meillä. Ja ovat jämäkät, mutta kuitenkin helppo laittaa kasaan. Renkaat saa nopeesti irti, jos vähän haluaa pienempään tilaan. Meillä mahtuu kyllä farmarin konttiin keskikokoinen koira (35kg) sekä vaunut.

Kiva kuulla hyviä kokemuksia happyistä! :) tärkeää olisikin että vaunut toimii hyvin erilaisilla alustoilla vaikka pääasiassa asvaltilla mennäänkin :) onko teillä ollut lisäksi matkarattaat vai onko happyt niin kätevät kuljettaa ettei tarvi?

Matkarattaat jos kaupunkiin mennään. Kotona sitten käytetään happyja.. Rattaina oon pettynyt niihin. Mei tyttö ei ainakaan viihdy. Siin on se istuinkulma jotenkin hassu, tyttö valuu eteen ja sit se keskiosa painaa jalkoväliä. Mutta sekin on niin tapauskohtaista. Mei elohiiri kun ei paljoo paikallaan oo muutenkaan. :D (ikää 1v4kk)

meillä on briot nyt ensimmäisellä lapsella ja toisen tullessa hän tulee olemaan 1v3kk joten tarvitsemme uudet vaunut. varmaan phil and tedsin navigatorit

Siitä en tiedä miten toimivat on mut miellytti heti silmää eikä muita yhtä kivannakösiä löytynyt vaikka hintaa tuli :)

Me löydettiin käytettynä erittäin hyvä kuntoiset emmaljunga duo edge vaunut, väriltään ruskeat olen todella tyytyväinen valintaamme mutta tietysti ajan kanssa vasta näkee ovatko käytössä oikeasti hyvät :)

Mekin käytiin tänään ihastelemassa vaunuja. Emmaljungan duo edget uudella city-rungolla miellytti aika paljon :) toisaalta tuo malli on sieltä isoimmasta päästä niin mietin miten näppärät ovat. Tuossa uudessa rungossa ei myöskään ollut ilmakumirenkaita, jotka haluaisimme. Muuten kyllä oikein hyvin varusteltu paketti ja miellytti silmää :) vieläkään en ole päässyt testailemaan brion happyjä livenä. Sen verran katsoin että Emmaljungaan verrattuna vaunukoppa ainakin on peräti neljä senttiä kapeampi.

http://www.vaunula.fi/vario-special-esittely-p-925.html

Tuollaisia vaunuja olen nyt katsellut. Ei ole mikään kovin tunnettu merkki, mutta yhdellä kaverilla on nuo ja kehui tosi paljon. Hinta on myös kohtalainen. Lisäksi tuo vaunulan lähetyssysteemi on tosi hyvä, kun on ilmainen toimitus lähimpään Siwaan ja meillä se on 50 metrin päässä. Haluaisin nuo vaunut limen värisenä, mutta pistin jo vaunulaan viestiä, kun sen väriset on juuri nyt loppu ja niitä ei ilmeisesti ole tulossakaan. Pitää siis vielä miettiä väriä. Aika monta eri kuosia on saatavilla kyllä.

Noissa vaunuissa on vielä sekin hyvä puoli, mitä tuossa esittelyssä ei ole mainittu, että niihin saa parilla kympillä lisäosan, jonka avulla Maxi Cosi turvakaukalon saa myös kiinni tuohon runkoon. Ja ollaan saamassa kaverilta juurikin Maxi Cosi turvakaukalo :)

Meille tulee Brion Happyt. Käytiin eilen kattomassa vainuja ja tykästyttiin molemmat Happyihin. Ovat just passelit meidän tarpeisiin, kun lenkkeillään koirien kanssa paljon ja tykätään olla maalla miehen vanhempien luona sekä mun vanhempien kesämökillä. :)

Lisäksi meille tulee Brion turvakaukalo ja autotelakka.

Molemmista oli hyvät tarjoukset, kun poistuvat mallit on. Jäi hyvä fiilis kun päästiin reilusti halvemmalla mitä aluks ajateltiin :)

Käydään hakee noi samana päivänä kun on rakenneuä :)

Olo on helpottunut kun yhdet isoimmista ja itelle tärkeistä ja arkeen suuresti vaikuttavista hankinnoista on tehty.

Briosta näyttää olevan kyllä tosi houkuttelevia tarjouksia, taitaa liittyä siihen että jatkossa vaunut valmistetaan britaxin nimellä? :) ne kyllä vaikuttavat näppäriltä ja tosiaan sopivan hintaisilta. Nuo Emmaljungat mitä katsottiin maksoivat 1029€ :O

Meille tulee pikkukakkoselle Britax (Brio) Go vaunut, oottelevat jo että huomenna ehdin ne hakea postista. Näihin mahtuu hyvin esikoinen seisomalaudan kanssa kyytiin. Ensimmäiset tuliterät vaunut, mutta hinta sai valittemaan ihan tuliterät kun oli niin mahtavat tarjoukset.

Moikka kaikille. Meillä ei olla vielä edes raskaana, mutta vaunujen tutkinta kovassa vauhdissa B-) Jostain syystä mulla on pakkomielle wanhoista vaunuista, palavasti haluaisin sellaset 50-60 luvun vaunut, mutta ukko ei niille lämpiä.. Retrot pitää kuiten ehdottomasti saada, joten 70-80 luvun vaunuja oon nyt etsiskellyt. Mua ei nää nykyajan härvelit kiinnosta, mahdollisimman simppelit ne olla pitää. Rattaat meillä on valmiina, vm 13 ponyt.

Nuo on hhvät vaunut:) mulla oli esikoisella vaunulasta firkonit. Ja tulee nyt myös sittenkin vaunulan rattaat. Vaunulahan on täällä meillä Seinäjoella ,joten ei tar itse ajaa kuin paikan päälle :)

Takaisin