Vaunut ja rattaat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pippis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Osaako joku sanoa koska vaunuissa vaihtuu mallistot eli koska voisi olettaa vanhempia malleja alennusmyyntiin? Vai pitäisikö ostaa nyt jos meinaa alennuksella saada?

2013 kesällä ostin vanhan malliset vaunut just ku uudet tuli myyntiin. Mutta varmaan merkistä riippuvaista.

Kuinka moni on ostanut jo vaunut?
Meillä ei mahdollista ostaa monen sadan vaunuja ja siksi ollaan mietitty näitä BABY-MERC JUNIOR

dce1430f9ee2afc311d3178d48d155e1

Ainoastaan tuo kaukalo mietityttää kun kuvassa ei ainakaan näytä kovin pehmustetulta..

795503d1367ae24a438b7cbd6f05aa1d

Tässä parempi kuva turvakaukalosta... Ei oikein minun silmää mielytä tuo pehmusteiden puute.. :(

Mä muutin mieleni emmalin vaunuja kohtaan kun kävin katselemassa :) uskon saavani yli tonnin vaunuille vastinetta ihan muusta merkistä . Rattaina kuitenkin tulee toimimaan esikoisen scooterit ja vaunuaika on niin lyhyt ettei rahan väärti :)

Mäkin vähän järkytyin emmaljungan yhdistelmävaunujen hinnoista, hieman alle 1200 eurolla sellaiset irtoaisi tietysti varusteista riippuen o_O oli ihan hyvä kyllä käydä katselemassa, ihan vierastakaan merkkiä en toisaalta uskaltaisi ostaa. Mutta täältä varmaan saa hyviä vinkkejä vaunujen hankintaan :)

Esikoisen vaunut oli vaunulasta firkonit ja oli kyllä hyvät :)

Meillä tosiaan käytössä esikoisella Bugaboo Buffalot. Olleet täydelliset. Ei ole tarvinnut toisia tai kolmansia vaunuja ostaa. Meillä käytössä olleet 1,5kk. Perus paketti maksoi alle 1200€. Tuunata pystyy, jos alkuperäinen valittuväri ei miellytä myöhemmin jne. Suosittelen tutustumaan kyseiseen merkkiin ja maliin. Mä en puolestaan ymmärräö emmaljungien ylistystä. mutta meitä "vaunuhulluja" onkin joka lähtöön.

Me ollaan nettikartoituksen perusteella päätymässä Brion Smileihin, pelkät rattaat + kantokassi. Asutaan kerrostalossa ilman hissiä, joten sellainen vaunukoppa on kai ihan turha. Voi kyllä olla että mieli vielä muuttuu kun käydään koeajolla. Mä en myöskään ymmärrä Emmaljungien hehkutusta, omaan silmään ne on aika ison ja kasarin näköisiä.

Mulle taas emmaljungat on melkein ainoat mitkä silmää miellyttää :D Tosin en niin rakastunut ole, että uutena suostuisin ostamaan. Useilla merkeillä vaunut on vaan liian kummallisen näkösiä, emmaljungat on kivat perusrattaat.
Toivon mukaan noilla yksillä pärjää kaikki tulevat lapset mukaanlukien.

Mä en ole ihan varma onko yhdel kaverilla just noi Brion Smilet. Jos on, niin niillä ainoa miksi se on miettinyt nyt toisten vaunujen hankintaa on se, kun toi rattaissa oleva istuinkaari on niin matalalla, ettei lapsi kunnolla mahdu talvivaatteet päällä istumaan siinä. Voii myös olla, että on jkotkut toiset saman näköiset vaunut.

Kääntyyvät etupyörät on hyvät. Tekee liikkumisesta helpompaa. Ilmakumit olisi meillä ihan tuskaa. Joutuisin varmaan koko ajan paikkailemaan niitä kun ajan kanttikiviin, sorateillä, remonttikoihteiden ohi jne.

Tommonen kantokassiratkaisu on varmasti hyvä ainakin kun vauva on pieni ja jos ei kerta ole hissiä. Saa nukkuvana siirrettyä vaunuista kotiin.

Onko muilla ollu käytössä brion happy vaunuja. Aikasemmin kirjoitinkin niistä täällä. Vaunuina oli todella hyvät, tykkäsin kovasti. Mutta rattaina.. Mei neiti ei viihdy niissä yhtään. Siinä on huono se selkänoja/istuin kulma ja tyttö valuu koko ajan. Pitäisi hankkia toiset vaunut. Seuraavan aion kyllä nukuttaa noissa vaunuissa.

Niin ja esikko nukkui ekat 6kk vaunuissa päikkärinsä, kunnes keksi että siellä voi pyöriä ja katsella maisemia :D

Noista Baby Merc junioreista en osaa sanoa mitään. Mutta mitä nopeasti googlailin niin on vissiin preeco firma vaihtanut nimensä tuohon. Yhdellä tutulla ollut preecot ja kirosi niiden hankintaa. On ollut reklattavaa ja reklamointi ollut taistelua kuulemma. Tai muistan kun sitä on kironnut useamman kerran. Hankki toiset vaunut ennen kuin lapsi täytti 1v.

Ja näyttäisi jotkut myyvän noita vaunuja vähällä käytöllä olleita eteenpäin. Firman sivuilla olevia käyttäjäkokemuksia en pitäisi minkään arvoisina. Lähes kaikki on antanut palautteen kuljetuksen ja ulkonäön mukaan, ei käyttökokemuksien.

En halua lytätä, mutta kerron vaan omat havaintoni.

Mä kattelin Brion Happyja. Silmää miellyttäis mut pitää käydä katsastaa niitä tarkemmin.
Jostain syystä en oo mitenkään ihastunu Emmaljungiin. Mieli voi kyl muuttua tässä matkan varrella :)

Preeco firma on yhä Preeco... Ainakin sillä nimellä löytyy netistä. Ja tuota vaunua myy muutkin.
Pitää miettiä kun taas itse olen saanut noista kuulla hyvää palautetta.

Jokaiseen vaunuun / vaunumerkkiin mahtuu niitä huonoja kappaleita sekaan..

Joo, mäkin huomasin että on olemassa joku preeco firma. (Sen jälkeen kun täällä asiasta mainiutsin, niin mun facen uutisseinä täyttyi kyseisen firman mainoksista. Ja näyttää myyvän lähes kaikkea) Mutta siis nimenomaan onko preeco nimiset vaunut muttaneet nimensä tuoksi. Näin ymmärsin kun googlailin.

Mutta se on aina hyvä, jos on olemassa tuttuja joilla on vaunut joista itse olisi kinnostunut. Näin pääsee kysymään oikeasti käyttökokemuksia ☺

Hei mitä mieltä olette joilla on ollut käytössä brion happyt, onko vaunukoppa liian pieni kun sellaisia kommentteja olen lukenut vai voisiko olettaa että puolivuotias mahtuu vielä päikkäreille toppavaunuissa?

Ite en enää puolivuotiasta laittanu koppaan. Oli liian ahdas. Varsinkin kun mei neiti oli kova pyörimään ja kääntyilee. Jätin kopan, mut käytin toppapussia, jolloin tilaa oli paljon enemmän. Tai siis sellasta makuupussia..

Takaisin