Vaunut ja muita hankintoja

Väittäisin kyllä, että kuppimallisessakin istuimessa voi ihan samalla tavalla nukkua päikkäreitä. Eri asia toki, että kaikki lapset ei niissä viihdy. Meillä ei siis kuppi-istuinta, mutta monien olen kyllä nähnyt niissä nukuttavan. :) Mutta toki jos se itselle tuntuu vieraalle, niin eiköhän sitä samoilla ominaisuuksilla joku tavallinenkin ratasistuin löydy. :)
 
Mä en ollut ajatellutkaan ettei kuppipenkissä voisi nukuttaa.Noh onneksi meille nyt tulee ne city Crossit veljen perheeltä vaikka aluksi meinasin vikingejä koska meillä isommat nukkuneet ulkona pitkiä päiväunia rattaissa aina johonkin 2-3 v saakka.
Mutta varmaan aika hankalaa löytää kunnon istuinosalla ketteriä.Minkäslainen esim mutsyissä on?Ne tuli ekana mieleen niistä mitä ite katsonut
 
Kiitos vinkistä koskien superviking mallia vaveli16, täytyy käydä tutustumassa niihin liikkeessä ja kysyä sitä normaalia istuinosaa :)
 
Nettikirppiksiä kun selailee noiden vaunujen osalta, niin tosi monessa Bugaboossa mainitaan, että runko vaihdettu. Että a) ei se hinta takaa suoraan laatua mutta b) niissä taitaa sitten takuu toimia... Jos siis lukee hiukan rivien välistä.
Mä meinasin ostaa kahdet, toiset superhalvat kirpparilta tallikäyttöön ja toiset siistimmät sitten muuhun käyttöön. Olisi meinaan kiva, ettei ne vaunut haise hevonpeeltä kun liikkuu ihmisten ilmoilla. :rolleyes: Yhtään en ole kyllä vielä miettinyt millaiset niiden pitää olla, mutta onneksi tässä on vielä muutama kuukausi aikaa ihmetellä. Täällä on kyllä tullut hyviä perusteluja, miksi mikäkin ominaisuus on hyvä ja missä käytössä.
 
Meille hommataan todennäköisesti Emmaljungat Super Vikingit, ja saahan niihin sen normaalin kovan vaunukopan vauvalle, jossa nukkua. Sehän on ihan suora eikä kuppimainen, ymmärtääkseni? Vai puhutteko te nyt ratasistuimesta, vai mikä se viralliselta nimeltään onkaan?

Yhdistelmämalliin näyttäisi tulevan monessa putiikissa mukaan sekä kova koppa vauvalle että ratasistuim myöhempään käyttöön. :)
 
Sovittiin miehen kanssa että mennään huomenna kaupoille katselemaan rattaita ensi kertaa, oon ihan täpinöissäni :D Hyvä että tuli tuosta istuinosasta keskustelua, tietää kysellä siitä myyjältä.
 
Ääääääääää multa hajoo pää. Mää yritin eilen järkeillä miehelle et tarttetaan tuplat kun mää en tosiaan ala kantamaan tota esikoista käsissäni ja samalla työnnä vauvaa vaunuilla. Noh mies tokas et kanna molempia. Hyvin voisikin kantaa, mut mut haluisin mielummin vaunut talveksi jotta päästäisiin mahdollisimman vähällä ja nopeasti ulos esim neuvolaan. Kun jos alan viritellä toista talvikamppeissa kantoreppuun niin toinen hermostuu omissa vermeissään kuumuuteen. Arhhg

No oon salaa kattellu noita tuplia ja ainakin ne emmaljungan tuplat vaikutti olevan ok. Niissä bugaboon vaunuissa oli tosi monessa vaihdettu runko tai muita osia, kuten connie mainitsi, joten ei kiitos. Luulis et tolla hinnalla ne ois kestävät ja näin, mut ilmiesesti näin ei ole. Jopa siä kirppiksellä ihmeteltiin et miten voi "laatukankaista" lähteä värit hyvinkin nopeasti. Vaikka heillä ilmeisesti on hyvät takuut ja osat vaihdetaan helposti, mut jos osia ym tarttee vaihtaa kovinkin usein tai reklata niin mää en ainakaan jaksa sitä. Ja mää menin kanssa googlettamaan tota kuppimaista istuinta, niin tosiaan ratasosassa ei suositella nukkumaan pitkiä aikoja huonon ergonomian takia.

Nessu ratasosa(se istuin osa) on eri kuin se koppa, koppaa pitäisi käyttää vauvalle 6kk tai kunnes osaa istua tuettuna. Yhdistelmissä usein on se ratasosa joko kiinni rungossa ja siihen päälle saa sen kopan tai sit koppa ja ratasosa on erikseen.
 
Yllätys, sulla on vielä niin pieni esikoinen, että varmasti tarvitset tuplat.
 
Meilläkin olisi ne tuplarattaat hommattava, voi olla että jää vähälle käytölle, mutta en myöskään aio kannella toppavaatteisia tyyppejä joka paikkaan. Mukavaa onkin sitten saada yhdistettyä peltojen keskellä lenkkeily ja kaupungin kauppojen ovista mahtuminen.. En ole vielä edes aloittanut urakkaa. Jotain teidän viestejä yritin lueskella, mutta pää on jo valmiiksi pyörällä. Pitää varmasti jaksaa lähteä isolle kirkolle katselemaan livenä vaihtoehtoja, ja sitten koettaa löytää käytettynä. Huoh.. Olisipa vielä ennenvanhaan,ei tarvisi pähkäillä, kun se olisi joko lantiokanto tai maitokärry :hilarious:
 
Ootteko huomannut et emmaljungalta on nyt tullut/tulossa uusi mallikin.Jos ois rahaa ja tarvetta niin olis kyl ehkä varteenotettava vaihtoehto :)
Stokkeista ei kokemusta mut kävin jossain vaiheessa liikkeessä ihailemassa.Ratasosa ei ehkä ihan omaan makuuni käytännöllisen oloinen hieno kylläkin.Scoot-mallia voisin harkita matkarattaiksi siihen ei vaan mee kaukalo mikä meille tulee ja hinta turhan suolainen.
 
Vaveli, ai on? Tiedätkö milloin ja onko siitä sneakpeakeja jossain? Toisaalta, toihan voi olla hyvä merkki myös siinä mielessä, että jossain vanhemmassa mallissa saattais hinta tippua hieman.

Mä oon oikeastaan jo lukinnut kohteen sikäli, että Emmaljungat tulee. :) Ystävällä on, ja ovat superhyvät!
 
Huhtikuisista huutelen. Meillä on Stokken trailzit ja tykkään älyttömästi! Liikkuvat tosi kevyesti ja kääntyvät pienessä tilassa. Lisäksi koppa on korkealla verrattuna muihin vaunuihin. Ilmakumirenkaat on hyvät kaikilla alustoilla, me kärrytellään paljon hiekkateillä. Mahtuvat hyvin bussiin ja ovat hyvännäköiset :) ainut miinus on, että runko on kokoontaitettunakin aika tilaa vievä autossa.
 
Liity facessa ryhmään emmaljunga myynti ja tarina ryhmä tai jotain sinne päin siellä oli linkki en osaa itse sitä tähän linkata.Malli oli nxt90 aikalailla erilaiset kun normi emmaljungat.
 
Vaveli, törkeen hienot! Siinä on meidän vaunut. ❤️ Niin paljon ollaan koko ajan liikkeellä, että ehottomasti haluan satsata superhyviin vaunuihin, jotka menee myös pieneen tilaan. Normi Emmaljungathan ei käsittääkseni taivu noin kompaktiin kokoon, kun niissä on sellainen ristimallinen se runko.

Siis noi on niin hienot, että kuola valuu... I'm in love.
 
Mä ky kans tykkään et kivan näköiset.Ja noissa on kyl kaikki huippuominaisuudet eli kääntyvät etupyörät kaikki ilmakumipyöriä ja olikohan tuo istuinkin normi malli ja sit näppärä näköiset.En löytänyt kasattuna kuvaa mut sekin plussa jos menee pieneen tilaan.Harmi kun ei nyt oo varaa noin paljon laittaa vaunuihin ja toki meille hyvät emmaljungat jo on tulossa :) Noi ei kai vielä ollut myynnissä mut löytyi ainakin meidän paikallisen liikkeen sivuilta jo et varmaan hyvin ehtii syksyksi tulla :)
 
Vaveli, Lastentarvikkeella on jo kys. vaunua esillä myymälöissä. Kotiin vaunut saa nyt tilattaessa viikolla 21 eli toukokuun lopussa. Eli ihan jees odotusaika.

Linkistä löytyy esittelyvideo, jossa näkyy, miten miniin tilaan ne menee yms.: http://www.emmaljunga.fi/nxt90/

Mitkä vaunut teille olikaan tulossa? :)
 
Noi uudet Emmaljungat on kyllä tosi kivan näköset! Voisin itsekin hankkia jos olisi ensimmäinen lapsi tulossa. Vai pitäisköhän sitä myydä Briot pois ja ostaa noi tilalle. Niihin sais sisaristuimenkin. :wink Tosin oon kyllä jo melkein päätynyt Mountain buggy +One-rattaisiin. :rolleyes:
 
Takaisin
Top