Vaunut ja muita hankintoja

Nessu :veljen vaimo alkoi kaupata heidän city crosseja ja hinta vaan 150€ niin ostetaan ehdottomasti ne ja säästetään :) Ne on 5v vanhat eikä ihan älyttömän kovalla käytöllä oo ollut ja hyvin pidetty sekä mun mielestä hienot :) Niissä se koppa mikä tulee ratasosan päälle ja siitä saa istuinsuojankin en nyt vaan muista nimeä.Mut toki varmaan tarvitaan sit matkarattaat lisäksi niistä en oo viel päässyt päätökseen muutakun et varmaan britaxit kun tulee britaxin kaukalo :)
Oishan ne uudet kivat mut mielummin säästetään kun ei rahaa nyt hurjan paljon ole ja kun ei meille varmaankaan enää tuu kun tämä vauva :)
 
Ainiin ainut et noissa city crosseissa löystyy se kuomu niin täytyy käydä liikkeessä saako kiristettyä.Ei nyt noissa ihan hirveen löysä viel oo.
 
Toisessa ketjussa sivuttiinkin jo aihetta mutta kysyn nyt täällä, jos ja kun rinnat kasvavat nyt odotusaikana, kannattaako suoraan ostaa imetysliivejä? Eli vastaako tissien koko imetysaikana todennäköisemmin kasvanutta kokoa kuin entistä?
 
Ostin ennen synnytystä sellaset ohuet ja venyvät, vähän urheiluliivityyppiset imetysrintsikat, jotka pakkasin synnytyskassiin mukaan. Koot oli tyyliin S, M, L, eikä kokojen kanssa ollut niin justiinsa. Oli kiva sitten synnytyksen jälkeen pukea päälle ja ostaa sitten vasta kotiuduttua tavallisia imetysliivejä kun rintojen koko alkoi suurin piirtein olla selvillä. Koluisin siis nyt vaikka alerekkejä ja ostaisin kunnon imetysliivit vasta sitten myöhemmin. :)
 
Beisla imetysliivit voi ostaa jo nyt, mutta rintojen koko ei välttämättä ole sama maidon noustua kuin nyt. Tosin maidon noustua rinnat ovat kuin melonit ja menee noin pari vkoa jotta alkavat tasaantua sille "imetyskoolle". Itselle esikoisen aikana kävi niin ettei rinnat kasvaneet ollenkaan, olivat turvoksissa maidon nousun aikana ja lopulta palasivat ennalleen joten pärjäsin niillä rintsikoilla jotka oli jo hommannut etukäteen. Nyt taas rinnat on kasvaneet tolkuttomasti 85D -> 90E joten odotan loppuun asti mihkä kokoon kasvaa ja ostan vasta sit. Mut ennen synnytystä kannattaa hommata jotkut liivit ja ostaa isommat(jos tarvii)sit kun pääsee kotiin, koska on kuitenkin kiva et ne turvonneet ja kipeet rinnat saavat jotain tukea. Kannattaa varmaan käydä loppuaikana mittauttamassa rinnanympärys ja saada selville koko (jos rinnat on kasvaneet), ja sen pohjalta ostaa liivit.
 
Kävin tarkistamassa, että ostin viime raskaudessa Ozbabystä Carriwellin imetysliivit. Niitä saa toppauksella ja ilman ja oli mahdottoman mukavat päällä! Helpot oli käyttää yhdelläkin kädellä. Eli suosittelen! :)
 
Ozbaby? Onko joku nettikauppa vai lastentarvike/vaateliike jossain kaupungissa? Vitsi kun mun kotikaupungissa taitaa olla vain yksi lastentarvikeliike, eikä esim. yhtään äippävaatteisiin erikoistunutta putiikkia, jossa olis enemmän valikoimaa.
 
Nessu se on nettikauppa ja sieltä saa myös lastentarvikkeita.

Nii ja yks mikä tuli mieleen nousta liiveistä, et osassa liiveissä saattaa olla kaaritukia tai sivussa tukiruodot. Ne tuet saattavat painaa ikävästi muutenkin arkaa rintaa, niin kannattaa valita tuettomat liivit mielummin. Toki tämäkin on mielipide kysymys.
 
Ozbaby on tosiaan Turussa fyysisesti sijaitseva lastentarvikeliike, josta itse kävin ostamassa liivit, mutta niillä on myös nettikauppa ja sitäkin kautta saa. Ja toki saattaa olla, että samaa merkkiä myydään myös jossain muualla! :) Noissa liiveissä ei tosiaan oo kaaritukia, että voi pitää vaikka yötä päivää jos tuntee tarvetta. :)
 
Mä oon pohtinut vaunujen hankkimista, mut en tiedä... Esikoisen vaunut on tallella, mutta en oikein pidä niistä. Haluaisin uudet (vaikka käytetyt), mutta en haluaisi laittaa niihin liikaa rahaa, koska en aio hankkia enempää lapsia. Ääh, vaikeaa!
 
Liiveistä, että mäkin suosittelen alkuun sellaisia, joissa ei ole mitään kaaritukia tms. Kun mä ainakinjoudun nukkumaan niiden kanssa, ja pitää laittaa liivinsuojaa ja kaikkea. Koko vaihtelee, ja maito sotkee, niin tykkään sellaisista, jotka voi nakata kuumaan pesuunkin. Sitten pidemmän päälle voi hankkia jotain nätimpiä yms, mutta sellaiset joka suuntaan venyvät (ja rumat) on oikeasti käytännölliset alkuun.
 
Törmäsin tällaiseen http://imetysliivit.net/ Kun klikkaa Bella Bambinan kauppaan niin myynnissä on paljon muutakin kuin liivejä. Nettikauppa + varastomyymälä Tampereella. Pitää käydä jossain vaiheessa.
 
Joo ehdottomasti kannattaa nukkua liivien kanssa, tosin mää en osannut alkuun nukkua niiden kanssa ja no maitoa vaan valui rinnoista lakanoille ja pitkin kämppää jos yöllä tartti käydä vessassa tms.

Mies on alkanut lämpenemään ajatukselle tuplavaunuista, löysin jopa parit ihan ok:lta vaikuttavat vaunut.
 
Kiitos liivivinkeistä, en taida vielä siis katsella imetysliivejä. Toistaiseksi omat liivit ovat vielä mahtuneet päälle, vaikka rinnat ovat kyllä jo hieman kasvaneet.

Ensiodottajan hölmöt kysymykset jatkuvat: mistä erottaa vauvan yöpuvun ja pitkähihaisen potkupuvun toisistaan? Kirpparilla tänään jotkut vaatteet oli selvästi merkitty yöpuvuksi, mutta en niitä muuten olisi osannut jaotella.
 
Beisla, ei mistään tai siitä että niitä myydään eri nimillä. :grin Meillä kaikki playsuititkin oli yökkärikäytössä ja puettiin vasta illalla päälle. Toiset taas tykkää käyttää niitä päivisinkin. Eli väittäisin, että makukysymys. :)
 
Beisla mää ainakin käytän niitä pitkähihaisia potkareita yökkäreinä. Kun noita potkareita saa ilman sukkaosaa ja sukkaosalla, niin niitä ei välttämättä erota toisistaan. Mut joissain potkareissa on haaroissa nepparit helpottamaan vaipanvaihtoa, kun taas yökkäreissä ei. Mut molemmat ajaa mun mielestä asian yhtä hyvin.

Itse tykkään noista yökkäreistä missä on vetoketju ja varsinkin sellaisista missä on tupla vetskari, sen saa helposti auki esim vaipanvaihtoa varten tms. Varsinkin jos yöllä joutuu vaihtamaan kakkavaippaa niin se vetoketju on helpompi kuin nepparit, sillä ne nepit saattaa mennä juoponnappiin puoli unisena.
 
Oletteko ajatelleet vuokrata sellaista vauvasänkyä, jossa on pyörät alla? Ainakin vaavi.fi vuokraa niitä. Ystäväni mainitsi sen olleen ainakin heidän käytössään todella kätevä.
 
Takaisin
Top