Vaunut ja muita hankintoja

^ mä olen harkinnut sellaisen hankkimista. Toisaalta, meidän vauva varmaan alussa taas nukkuu äp-laatikossa, niin sitäkin on helppo siirrellä tarvittaessa.
Riippuu myös asunnon koosta, vanhempien lasten kanssa meidän koti oli sen verran pieni, ettei vaavisänkyä olisi kannattanut vuokrata, mutta nyt on eri tilanne.
Harkitsen. Ehkä ei tarvita kuitenkaan.

Hyvä tietää yöasuista, mä jo ajattelin jos muut mammat nauraa mulle kun oonkin pukenut päivällä pyjaman päälle. :grin Ja vetoketju on hyvä vinkki, siinä ostamassani onkin, tosin ei taida aueta molempiin suuntiin.

Christalli, en tiennytkään että sänkyjä voi myös vuokrata, pitää tutkia asiaa.

Meillä oli vaavi-sänky ja tälläkin kerralla vuokraan sen. Tykkäsin kun vauvan sai mukaan nukkumaan vaikka keittiöön kun joo itse asmukahvia :) meillä vauva nukkui siinä hyvin. Äippälaatikko on tietty myös vaihtoehto, mutta itse koin tuon mukavammaksi kun pystyi liikuttaa pyörillä myös vauvan nukkuessa. Yöt sänky oli meidän sängyn vieressä ja osan yötä nukkui siellä ja suurimman osan yöstä vieressä.

Mä niin tykkäsin sängystä, ettäajattekin pidentäväni vuokra-aikaa kuukaudella tms, mutta eihän vauva siihen enää 4kk vanhana mahtunut :D

Me tilattiin sänky synnytyksen jälkeen sairaalassa ollessamme :)

Meille tulee varmaan taas suvun rottinkisänky on aika iso et siihen mahtuu niin kauan kun voi Matalareunaisessa pitää :) Mutta meillä makkari ylhäällä niin ehkä hommaan jonku sellaisen minkä saa katosta roikkumaan saa vauva siellä rauhassa nukkua sisällä ollessa.Ennen meillä ollut vaunut vaunukopalla niin ovat nukkuneet niissä sisälläkin päiväsaikaan mutta nyt tulee vähän eri systeemillä olevat niin en ehkä niihin sisällä nukuttaisi.

Me mennään äp:n laatikossa. Meillä on kuitenkin sen verran korkeat kynnykset ettei mee ihan helpolla niistä yli, toiseksi vaikka meillä onkin iso asunto niin ollaan yhdessä tasossa jolloin on helppo kuulla jos vauvalla on hätä jne. Ja saa sitä laatikkoakin siirrettyä tarvittaessa, näin me tehtiinkin esikoisen aikana.

Meille tulee jatkettava pinnis. Idealtaan Stokken Sleepin tyyppinen (tai joku vastaava halvempi), eli saa jatkopaloja sivuille, pohjan korkeutta voi muuttaa, laidan saa laskettua ja alla on pyörät. Lapsi voi nukkua samassa sängyssä vauvasta taaperoksi ja pikkulapseksi, kun vaan suurentelee punkkaa tarpeen mukaan.

Ystävän suosituksesta aion hommata myös unipesän, jossa ipanaa voi imettää ja tarvittaessa nukuttaa vanhempien välissäkin ilman vaaraa, että kiepsahtaa päälle. Ja toisaalta unipesää voi käyttää pinniksessäki alkuun, kun vauva on pieni. :) On kuulemma erittäin kätsy vempele pienen vauvan kanssa, kun ipanaa voi siirrelläkin sillä helposti ilman, että se herää jne.

Tänään muuten tuli ekat verkosta tilaamani vauvanvaatteet. Illalla hakemaan ne kotiin ja hypistelemään. En malttais odottaa! ❤️

Nessu 13+6

Voihan sitä ruuvata pyörät normi pinnikseenkin, jos siltä tuntuu.

Meillä pinnasänky on kyllä sen verran iso, että ei sitä mahdu liikuttelemaan vaikka olisikin pyörät. Vaavisänky on äippälaatikon kokoinen, pieni pesä vastasyntyneelle. Pinnis tuntuu niin isolta ihan vauvalle, että sinne saa siirtyä sitten 4kk vanhana :)

Sellaiset vastasyntyneen kehdot on ihania, mutta niin kalliita että en raaski hankkia.

Esikoisen kanssa katsoin joskus niitä unipesiä, mutta en hankkinut. Nyt voisin taas vähän tutkia hintoja ja harkita :)

Jos itsellä tai lähipiirissä on ompelutaitoa/omeplutaitoisia niin netissä löytyy hyvin ohjeita ja kaavat tohon unipesään. Silloin saa ainakin mieluisan ja pesästä voi tehdä hieman isomman kuin kaupoissa myytävät, jolloin vauva voi mahtua pidempään sinne.

Mä oon toivonut et äiti tekis tuollaisen vauvan pesän.Aattelin myös tilata muutamia kankaita,joista äiti voisi tehdä ainakin päällyhousuja vauvalle :) Ja jos en löydä kivaa haalaria myös se on tilauslistalla eri asia mitä äiti sit ehtii tehdä :)
Mä koitan nyt kauppoja jo matkarattaista vaik piti odottaa mutta tuli sopivat hyvään hintaan vastaan :) Jos nyt tulee kaupat katsotaan :)

Niitä unipesiä löytyy kans valmiina tosi monenlaisia ja melko edulliseenkin hintaan. Kaverilla on Sleepyheadin versio, joka on heillä käytössä ipanan suosikki köllimätyynynä edelleen, vaikka lapsi on jo 2-v. Ja ihan vastaavanoloisia saa kyllä monta kertaa edukkaamminkin.

Joku mainitsi myös noi ohjeet, jos haluaa ite tehä unipesän. Vaikuttavat nekin aika simppeleiltä. Tässä pari linkkiä: http://mekkosirkus.blogspot.fi/2014/10/babynest-eli-unipesa.html?m=1

http://memyselfi-pia.blogspot.fi/2013/11/babynest-pesa-vauvalle.html?m=1

Taas mää googlettelin. Joka toisen lukemani viestin jälkeen. :) Ja tulin siihen lopputulokseen, että taidankin ilmoittaa omplelevalle siskolleni raskaudesta antamalla sille ton unipesän ohjeen.. :) Paitsi että meillä varmaan koira valtaa sen heti kun silmä välttää.... :(

Meillä suvun ikivanha rottinkisänky on sopivan pieni vastasyntyneelle ja siitä saa koriosaa kanneltua minne tahtojaa ja eräs ikäluokka laitatti myös renkaat alle. Makuuhuoneessa on pinnasänky, josta saa laidan alas ja sängyn viereen. Esikoiselle tein peitoilla pesän ensimmäisille kuukausille. Siskolta saan lainaa keinukehdon (siis sellaisen kovalla pohjalla ja katosta roikkuva) jos haluan, viimeksi ei ollut tarvetta.

Kerroin vaimolle tuosta unipesästä ja se innostui heti! Munkin mielestä kuulostaa todella hyvältä idealta, varmasti toteutetaan. Tai siis vaimo ompelee, kun häneltä tuo ompelukoneen käyttö sujuu huomattavasti paremmin. Hän alkoi jo katsella teko-ohjeita. :grin

Taas mää googlettelin. Joka toisen lukemani viestin jälkeen. :) Ja tulin siihen lopputulokseen, että taidankin ilmoittaa omplelevalle siskolleni raskaudesta antamalla sille ton unipesän ohjeen.. :) Paitsi että meillä varmaan koira valtaa sen heti kun silmä välttää.... :(

Koirat on niin ihania kun ne valtaa kaikki pehmeät paikat :) meidänkin koira meni aina vaivihkaa nukkumaan pehmeään vauvan kantokassiin jos se jäi lattialla (ja meidän koira on kuitenkin 16kg ;) )

Ai niin Connie, mun piti sanoa melkein samaa, meinaan että pohditiin jo että pesässä on pakko olla jokin kissanpeite kun se ei ole vauvan käytössä, kun muuten se vallataan satavarmasti. :)

Mä toivon, että meidän 40 kg koiro ei valtaa sitä unipesää, sehän repee jo kun yrittää persauksensa siihen tunkea :D Löysin fb:n kautta yhden unipesieb tekijän ja hinta vain 35e :eek: Mutta oliko niin, että tänne ei saa laittaa linkkejä fb-ryhmiin?

Takaisin