Vaunut ja muita hankintoja

Annin_eka

Kommentoinnin ninja
Lokamammat 2016
Varsinkin näin esikoista odottavana olisi mielenkiintoista kuulla mitä hankintoja aiotte tehdä uutta pienokaista varten :)
 
Tiedän, että oon aikaisessa (10+0), mutta oon jo kahlannut läpi kymmeniä verkkokauppoja ja keskusteluita miettiessäni mitkä vaunut ostaisi. Himottaisi ihan älyttömästi Brio/ Britax Go:t, kun niihin saa vaihdettua talveksi isot eturenkaat ja kesällä kärrytellä pienillä kääntyvillä renkailla. Onko kenelläkään kokemusta noista? Uutena oli kyllä niin suolainen hinta, että pitää yrittää etsiä käytettynä, muuten menee koko "vauvarahasto" kerralla :D
 
Mä oon hiukan katsellu. Mutta en mitenkään suuresti vielä. Mua himottaisi ihan sikana ruveta ompelemaan jo sitä babynestiä, vauvan pesää siis, mutta en oo vielä uskaltanut, ehkä sitten kun toiselle kolmannekselle päästään.

Oon itse pohtinut, että ostaisin mahdollisimman paljon käytettynä. Hoitopöydän olen jo kuitenkin päättänyt jättää hommaamatta. Eiköhän sen homman voi suorittaa sängyllä, pesukoneen päällä, missä vain...
 
Voi ei, munkin on pakko hommata sellainen babynest :Heartred Itse en kyllä osaa yhtään ommella, mutta oon nähnyt niitä myynnissä FBssä :)
 
Voi mä oon odottanut tätä en oo uskaltanut itse luoda tätä ketjua :D
Mähän oon jo alusta asti kahlaillut nettikauppoja läpi ja kahden lapsen kokemuksella luulin tietäväni mitä haluan..tai sitten en :)
Luulisin et saadaan meidän edellisten vaunut takaisin mutta ne on vain vauva-ajalle vaunut lenkkeilyyn sen verran isot et ei kovin usein tuu niitä sit mukaan otettua.
Mutta lisäksi rattaat ja Mulla ois jotenkin nyt sellainen ajatus että olisi kivat sellaiset että olis isot kääntyvät etupyörät että samoilla pärjäisi niin kotona maastossa lenkeillä kuin myös kaupunkikierroksilla.Tai sitten juuri esim.annin miettimät britax go/go next että voi vaihtaa etupyörät :) Bugaboo buffalo ois ehkä unelma mutta hinta turhan suolainen käytettynäkin.Monissa rattaissa ongelmaksi muodostuu myös se että ratasosaa ei saa käännettyä työntäjään päin ja ehdottomasti haluan sellaiset.Ja siis rattaita vois aluksi käyttää kaukalon kanssa lyhyillä kauppareissulla :)
Käytiin eilen katsomassa isommille uusia turvavyöistuimia ja mainitsin et kapeimmat koska syksyllä ehkä pitää se 3 mahtua takapenkille.Myyjä sit mainitsi että ehdottomasti kapein kaukalo on britax vyötelakalla se ei jäänyt mieleen oliko baby-safe vai baby-safe plus shr.Mut luultavasti tuohon sit päädytään kun tosiaan vaikuttaa mikä mahtuu :)
Tulipa pitkä teksti mut mä niin tykkään näitä miettiä :)
 
Mä odotan kolmatta, mutta koska viime synnytyksestä on jo 9 vuotta aikaa, ei mulla ole enää mitään vauvakamoja olemassa. Kaikki tarpeellinen on siis taas hankittava, mutta se on tehtävä aika olemattomalla budjetilla.

Toisin sanoen vahtaan jo silmä kovana kirppisryhmiä, ja eilen bongasin sieltä ilmaisen pinnasängyn. Enhän mä näin aikaisin vielä mitään hankkis, mutta jos ilmaiseksi saa, niin kyllä alan kerryttää varastoa jo tässä vaiheessa.

Turvakaukalo ja vaunut on hankintalistan kärkipäässä, sitterin haluan myös ja hoitopöydän hommaan vain jos saan ilmaiseksi/erittäin halvalla - kyllä ne vaipat tulee monesti vaihdettua muualla kuin hoitopöydällä, ja tavarat saa tavalliseenkin lipastoon :wink
 
Meillä oli hoitopöytä kovassa käytössä molempien aikana.Oli niin kätevää kun kaikki oli siinä käden ulottuvilla :) Mut tosiaan kaikki ei tykkää.Nyt kyllä mietin vaikka hoitopöytä vielä löytyis että meillä ois Kodinhoitohuoneessa oikein hyvä laskutila mihin päälle voisi laittaa hoitotason ja olis vesipistekin vieressä mut katsotaan sitten lähempänä :)
Mä olen myös ehtinyt melkein kaiken hävittää.Pinnis löytyy ja vähän vaatteita mut aika vähän.Ja tosiaan ne vaunut nyt jos saadaan takaisin mut rattaat silti tarvii.
Kyllähän noita tarvikkeita aika edullisestikkin löytyy :) juuri katoin et tuota kaukaloa mitä nyt sit ajateltiin saa alle 100€ aika reilustikin alle torista,jos vain uskaltaa käytettynä ostaa :/ .Että kallein hankinta tulee varmasti olemaan ne rattaat.
 
Meillä on kaikki tarvittava esikoisen jäljiltä. Ainut minkä hankkimista ollaan mietitty on tuplarattaat, mut toisaalta ei tiiä tarttetaanko niitä ollenkaan. Kun vauvan tai esikoisen voi pistää kantoreppuun/liinaan ja toinen menee noissa mein yhdistelmissä. Yks mikä pitää hommata ennen vauvaa on esikoiselle uus istuin, vielä ei olla voitu vaihtaa kun neiti on vasta 8kg ja minimi paino noihin isompiin istuimiin on se 9kg. Ja kun kaukalo menee viä neidin pituudenkin puolesta hetkisen. Tietty sit jos poika tulis, niin täytyis vähän ostella isompia poikamaisia vaatteita mut alkuun saa mennä samoilla kuin siskonsakin.

Me ostettiin käytettynä kaukalo, oli kolaroimaton ja parilla vauvalla ollut aiemmin. Tutkin ja syynäsin kankaat ennen ostoa ja oston jälkeen pesin kaikki kankaat. Jos ostaa käytettynä vaunut tai kaukalon/turvaistuimen kannattaa ottaa ne kankaat irti ja tutkia sisusta/kankaita, tietty myyjän pitää suostua siihen. Itse en ostaisi jollen saisi tutkia niitä, sillä usein hyvänä ja priimana myydään täyttä paskaa. Yks tuttu osti meinaan pinnasänkyä paikalliselta fb kirppikseltä ja kun meni kattomaan sitä niin siä oli edellisen käyttäjän kakat pinnoissa, pohja rikki jne. Ja toinen mikä on hyvä kattoa kun ostaa käytettynä turvaistuinta/kaukaloa on se valmistus lappu, siinä on vuosiluku(joissain myös kk) milloin kyseinen istuin on valmistettu.
 
Mäkin siis käytin hoitopöytää molempien tyttöjen kohdalla, mut huomasin myös että ilmankin pärjää hyvin - helposti tuli kieräytettyä lapsi vaan siihen sohvalle tai vaihdettua vaippa lattialla leikin lomassa :D

Mä jotenkin luotan, ettei kukaan laita kolarissa ollutta istuinta eteenpäin myyntiin. Eli uskallan ostaa/ottaa vastaan käytetyn, jos se täyttää vaatimukset.
Tykkäsin kyl hitosti siitä kaukalo-rattaat-yhdistelmästä, joka mulla oli tokan lapsen kohdalla, kun oli varaa vähän enemmän törsätä. Nimittäin se telakka oli loistava, ei tarvinnu puljata vöiden kanssa, ja näppärästi sai kaukalon niihin rattaisiinkin kiinni.
 
Sama tilanne kuin Majtailla, edellisestä 9 vuotta ja kaikki on hommattava. Fb-kaverit näyttävät luopuvan nyt omista kamppeistaan, mut en halua vielä ilmiantaa raskauttani heille. Ohi on mennyt mm. äitiysvaatteita ja matkasänky. Telakallinen kaukalo olis hyvä ja lipastollisen hoitopöydän haluan. Ja kunnon lenkkivaunut ja kantoliinan jajaja.... Mitä nettikirppareita te suositte? Mulla ei oo tieto kuin tori.fi:stä.
 
Kantovälineitä saa helposti ja edullisesti fbn kantoväline kirppikseltä. Fbssä on myös paljon lastenvaatte kirppiksiä(osa merkkikohtaisia), joista saa usein halvalla hyviä vaatteita. Fbssä on myös joitain lastentarvike kirppiksiä kanssa. Mää ite tykkään noista fbn kirppiksistä ja ihan kivijalka kirppiksistä, sillä jotenkin kammottaa noi torit, huudot ym. Vaikka samalla tavalla huijatuksi voi tulla noissa fb ryhmissä.
 
Napu75, Mä käytän netissä vaan Facebookin kirppiksiä, jollei jotain tosi hätää ole, et pitää haeskella Huuto.netistä tms. Facen kirppikset on kivoja, kun pääsee keskusteleen helposti myyjän kanssa, ja asuu lähellä jos käyttää niitä oman asuinalueen ryhmiä.

vaveli16, Juu siis varmaan onkin, en mä sillä :) Totesin vaan, että sillon ostin vähän "parempaa" (=kalliimpaa) ja hyvähän se telakallinen oli, mutta että hyvinpä tässä pärjää ilman kaikkia krumeluurejakin :wink Mut toki sellainen kelpais taas - jos tili antaa myöten tai joku välttämättä haluu sellasen mulle tuupata :D
 
Aa joo :) Mä selaan myös toria mut en mä mitään ostais näkemättä.Paitsi dopplerin ostin ja se saapui tänään :) En kyllä ääniä vielä löytänyt mutta nyt vasta 9+4.
Meillä nyt ei koskaan oo ollut tonneja laittaa mihinkään mutta esikoisen aikaan isovanhemmat sponsoroi vaunut ja kaukalon,joka oli telakallinen graco.
Nyt ehkä voi vähän paremmin olla mut ei nytkään niitä tonneja.Mielellään mitä vähemmällä pääsee sen parempi että sitten jää rahaa säästöönkin :)
Yksi hankinta minkä ehkä haluan tehdä olisi manduca.Toisen aikana se oli käytössä ja koin hyväksi :)
 
Vaveli16, mäkin olen ajatellut hommata manducan, kun kuulin, että siinä olisi paras asento vauvalle. Tarviiko sen lisäksi ostaa kantoliina vai voikohan sitä käyttää ihan alusta saakka? Niitä näyttäisi olevan Torissa 50e myynnissä :)

Ainiin, ja se kaukalo mitä katoit (Baby Safe) pitäisi käydä Brio Go vaunuihin, jos niihin päädytte :wink
 
Jos siinä on vauva pienennin käy 3kg-> eli vastasyntyneestä :) Meillä ei ihan alusta ollut silloin käytössä.Harmittaa kun tuli se silloin myytyä.
Joo huomasinkin et niihin käy :) Toiset mitä oon aatellu et ois kivat pienet ja näppärät olis emmaljunga viking :) Noille ratasosalla hintaa tulis reilu 600€ ja jos joskus ois aleja niin ei paha mut toki olis kivempi jos pääsis vähemmällä.Noi go/go next kyl ehdottomasti käytettynä.Pitäis lähtee joskus tampereelle/helsinkiin katselemaan vaunuja Liikkeisiin koska täällä päin ei juuri liikkeitä ole.Voisi mennä malleja läpi ja katsoa mikä ois paras ja etsiä käytettynä :)
Ihan intona kaikesta jo mut saa nähdä miten käy parin viikon päästä Ultrassa onko vielä elämää.
Mut on ihan kiva suunnitella saa ajatuksia pois huolesta :)
 
Manducassa on se vauvatuki jo itsessään, eli erillistä tukea ei tartte ostaa ja voi käyttää jo vastasyntyneestä. Muita hyviä on Tula, ergonomia, wompatti jne. Meillä on tula on se on loistava, tosin kohta pitää ostaa taaperokoon tula ja tohon standardiin vauvatuki.
 
Meillä on esikoiselta aivan kaikki säästössä. Rattaina Brion Smilet, jossa siis vaunukoppa, rataskoppa ja johon saa sen autokaukalon ja autossa kaukaloon telakka. Suosittelen! :) Toki rattaat on edelleen meillä esikoisen käytössä. Hoitopöytä, sitteri, leikkimatto, dumbo, mitä näitä nyt onkaan... on kaikki varastoituna. Ainut, että jos tulee poika, niin vaatteet menee kyllä suurimmaksi osaksi uusiksi kun esikoisella kaikki on aika tyttömäistä. Sisarusrattaita olen myös miettinyt, että mahdetaanko sellainen tarvita. Niin ja esikoiselle pitää ostaa uusi sänky sekä kotiin että mökille kun molemmissa nukkuu vielä pinnasängyssä. Helpottaa kyllä toisen kohdalla niin paljon kun ei tarvitse ihan kaikkea ostaa uutena! :rolleyes:
 
Ilmaiseksi kun sai, niin bongasin netistä hyvännäköisen pinnasängyn, joten varasin ja hain sen jo. Vaikka viikkoja vasta 10+6.
Omasta äidistä on iso ilo, kun hän ostelee ennakkoon innokkaana niitä pieniä vaatteita. Itse en ole vielä uskaltanut niitä ostella, mutta kunhan tässä viikot kertyy, niin ehkäpä sitten. Koitan suurimman osan löytää lahjoituksena, tai sitten hyvin huokeaan hintaan. Koska en halua maksaa sellaisesta mikä on vain hetken aikaa käytössä. Tietysti kaikki hygieniatavarat haluan uutena, sekä harkitsen tarkkaan turvakaukalon suhteen. Vaunujakin saa niin hyvään hintaan esim. torista, etten viitsi uusiin laittaa sitä rahaa mitä ne syö.
 
Me mietitään kans tuplarattaiden ostoa kun kolmosella on nelosen syntyessä ikää 1v8kk. Ongelma on löytää edulliset tuplarattaat mitkä myös mahtuu autoon! Suksiboxia mies jo suunnittelee että saadan koko perhe + tavarat mahtumaan. :D
 
Takaisin
Top