Vaunukeskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja T_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidänkin pitäisi tälle kolmannelle jotkut vaunut hankkia. Kahdelle vanhemmalla lapslla käytössä oli Oran yhditelmävaunut, jotka olivat hirveän kömpelöt ja hankalat. Onneksi olimme ostaneet ne käytettyinä hyvin edulliseen hintaan. Näistä sitten jo luovuimme kun saimme ne lahjoitettua eteenpäin.

Tällä hetkellä kotoa löytyy (vielä ajoittain käytössä olevat) Babywelt Moon Kiss matkarattaat, joihin nykyinen turvakaukalo menee hyvin ilman mitään adabtereita. Tämä yhdistelmä tulee varmasti olemaan kauppareissuilla yms. käytössä.

Pitää tosi tarkkaan pohtia mihin vaunuja sitten loppupelissä käytämme ja millaiset olisivat hyvät.

Mulla ois mahdollisuus käyttä vanhoja Emmaljungia, joihin pitäis tehdä yks pikku fiksaus. Muuten ne on siistissä kunnossa ja voi olla, etten osta muita vaunuja. Rattainahan ne on tosi hyvät, eikä se vauva siellä vaunuissa kovin kauan makaa. Siinä säästäis pitkän pennin. Ja väriltään ne on mustat, joissa vähän vihreetä ni ne sopii pojalle ja tytölle.

Tuo on totta, että se itse vaunuosa ei ole kovin montaa kuukautta. Rattaina sitten pidempään. Rattaiden käyttökin on lapsikohtaista. Meillä esikoinen kieltäytyi (ehkä hyvä niin) 2,5 vuotiaana istumasta rattaissa. :) Onkin sitten siitä saakka kyllä hyivn reippaasti kävellyt joka paikkaan.

Me tahdotaan rattaat ja kaukalo uutena, sijoitus noin tonnin luokkaa koko paketille. Muut sitten haalitaan käytettynä. Sen verran on ajatus selvinnyt, että Stokke Xplory kaiketi jää unholaan ja mietitään Phil&Tedsien ja Bogaboon välillä. Kaukalo Maxi-Cosi. Tilataan Euroopasta, jos ei satuta syksyn Jenkki reissulla tekemään löytöä :)

Mun tekis mieli ostaa "uudet", mut oon koittanu miettiä asiaa järkevästi. Ne vanhat vaunut on nimittäin hyvät, vaikka ei olekaan mitää uusinta uutta. Ajaa kuitenkin asian ja ne on tukevat ja hyvät työnnellä vähän huonommillakin poluilla.

Hansu: Mä kans oon miettiny uudet vai vanhat, ja enemmän vaan tuli olo et uudet ku kävin perhetutun kanssa vaunuliikkeessä kaupungissa ollessamme. Mut nii säästäis kyl pitkän pennin jos ostais käytettynä. Mua vaan risoo se et tuol lastentarvikeliikeessä oli tarjouksessa city cross emmaljungat alle 800 ja samaa hintaa pyytävät käytetyistä melkein noilla fb kirppiksillä. 400e max meinaan sijoittaa vaunuihin. Ja luulen et ostetaan turvakaukalo uutena

Vaunuihin sais kyllä uppoomaan vaikka kuinka paljon rahaa!! Toisaalta uutena ehkä ostaisin, jos ne sais kohtuullisella summalla ostettua. Käytettyjäkin saa kyllä tosi hyväkuntoisia, kun jaksaa seurailla noita myyntisivustoja. Siinä on pähkäilemistä, vaikka merkki ja mallikin olis jo tiedossa.

Me unohdettiin vaunut tyystin korkean hinnan takia, kömpelöt autoon laitettavat, ei mahdu minun pieneen takakonttiin, vaunukoppa vaan muutaman kk käytössä ja kuitenkin hankittais matkarattaat kaupunkiin menoa varten. Siksi ostetaan baby joggerin elitet, vähä isommat matkarattaat (kumpikin vanhemmista yli 180cm) että on helpompi työntää ja lapsikin tulee olemaan pitkä ainakin. Isoin juttu oli että vain baby joggeriin saa recaron kaukalon adapterit ja iso ratas osa johon mahtuu pehmeä koppa ensinmäisiksi kuukausiksi. Erityistä on se että saa yhdestä kahvasta nostamalla rattaat kasaan.

Sent from my HTC One X using Vau Foorumi mobile app

Me maksettiin meidän Brion happyista vuos sitten uutena 495 e, koska kantokopan kuosi oli edellisvuoden mallia. Toi oli just passeli hinta vaunuille ja ollaan tosiaan oltu todella tyytyväisiä. :)

Onko kellään kokemusta Baby-merk junior tai Kunert vaunuista? Hinta on melko huokea, joten vähän epäilyttää tuo laatu..

lissufin
Käy tori.fissä! Tosi paljon city crosseja ja osa on todella edullisia! Me saatiin purnattua 200e alennusta yheistä city crosseista (-11) mihin tulee koppa että istuinosa ja molempiin jalkapeitteet +hoitolaukku, että ei kannata maksaa heti sitä hintaa mitä pyytävät :)
Ja sinne tulee jokapäivä ihan törkeesti emmaljungia (ja varmasti muitakin rattaita) myyntiin :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Meillä varmaan budjetti tulee olemaan noin 1000€, mikäli saadaan halvemmalla, sen parempi. Lisäks hankitaan se kaukalo autoon uutena, mutta kaikki muu tuleekin perintönä siskoilta ja tuttavilta, joten sen vuoksi olen pitänyt pääni, ja päättänyt että vaunuihin saa sitten tuhlata.. No jälkeenpäin varmaan voikin kaduttaa, kun omalla tuurilla saa ostettua sen maanantaikappaleen..:D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

• Tykkään
Reaktiot: TK
Meidän budjetti oli myös 1000 e ja tiesin jo etukäteen et vaunut tulee olemaan briot tai emmaljungat. Liikkees sit testattiin ja briot miellytti enemmän. Eikä tosiaan haitannu yhtään et saatiin tolla tonnilla sit vaunut, turvakaukalo + telakka ja muuta pientä. :) Ja uudet halusin ehdottomasti.

Nyt pitäs varmaan hankkii jonkinlaiset sisarusrattaat, kun esikko tulee olemaan n. 1 v 4 kk ku vauva syntyy. Ne varmaan yritän löytää käytettyinä, ovat uutena niin kalliita. Jos jollain on vinkkii sisarusrattaisiin liittyen, niin kertokaa! :)

Tää on ihan hirmunen duuni tää vaunumetsästys. Haluisin sellaset 3in1 kärryt, joihin saa turvakaukalon, vaunukopan ja ratasosan ja turvakaukaloon isofixin. Tärkeimmät kriteerit on turvakaukalon laatu ja turvallisuus sekä se, että vaunujen kasaaminen ja säätäminen on suht helppoa. Talvivauva kun on tulossa niin ajattelin unohtaa ne hienot helposti kääntyvät pienet etupyörät ja metsästää vaunuja, jotka kulkee lumessa ja loskassa helposti. Eli varmaan ilmatäytteiset renkaat on myös kriteerinä. Värillä ei niin väliä, mutta hintaa syynään kyllä tarkkaan. Koitan ensin ettiä käytettyjä ja jos ei löydy niin sitten jotain vanhempaa ale-mallistoa. Lykkyä vaan kaikille tähän vaunushowhun!

vappu
Myö ostettiin (joo edelleen tori.fistä... :D) 10kk käytetty vaunun adapteri, isofix kiinnike ja (Emmaljungan) kaukalo 200€ (joka kerkes olla alle 2h myynnissä siellä :D). Eli meillä on menny yhteensä tohon pakettiin ja vaunupakettiin semmonen 800€.
Lähetään hakeen ne vaunut jo tänään illalla kotiin. Jännittää :)

Mä meinasin eka kanssa kääntyviä pyöriä, mutta tutut suositteli suoraan kulkevia :)

Mulla kävi tuuri, sain hankittua käytettynä teutonian ilmakumipyörälliset jousitetut yhdistelmärattaat käännettävällä aisalla reilusti alle 250 eurolla, eli kyllä käytettyjä kannattaa kattoa ja vähän vanhemmatkin voi olla tosi siistit - on niin paljon edellisestä käyttäjästä kiinni.

Mulla on paketissa mukana on niin sade kuin hyttyssuojaa, rengassuojaa, maxi-cosin kaukalon adapterit, aisalämmitin ja mitäkähän muuta sinne koppaan olikaan laitettuna. Ja kaikki osat ja kankaat on tosi hyvässä kunnossa, ikäänkuin ei olis käytetty juuri yhtään. Näin taisi itse asiassa ollakin, kun myyjä sanoi, että heillä oli useammat rattaat käytössä.

Sande: Asukko sä kaupungissa vai maalla? Mä muuten voisinki ne kääntyvät pyörät hommaa mut me asutaan maalla ja kun on talvivauva nii mä aattelen käytännöllisyyttä

Lissufin
Kaupungissa (3km keskustaan), mutta maalta kotosin ;)

TK
Kyllä varmasti saa, mutta ne renkaat on sit niin pienet ja ne vähän väpättää menossa.
Muutamat tutut oli vaihtanutkin vaunuja niitten takia ja sen takia suosittelivat suoria isoja renkaita.
Mutta tiiä sitten :)

tipunen
Juu olihan niitä vahojakin rattaita paljon hyvännäkösiä. Hyvän paketin oot ainakin bongannu! Me itse vaan haluttiin vähän uudemmat :)

Takaisin