Vaunukeskustelu

Onko kellään kokemuksia Carenan double swing kaksostenrattaista? Niitä ei enää saa uusina,mutta muutamat kivat ois käytettynä myytävänä!
 
Tarisa, ei oo kokemusta tuosta merkistä, mutta meillä vaunut keinonahkaa. Helppo puhdistaa ja oon tykänny muutenki, jos sitä kuosia mietit. :)

Kävin tänään lastentarvikeliikkeessä ja pitihän se katsastaa vaunutki. Tulipa helpotus, ku ei tartte nyt niitä miettiä. Seisomalaudan (Bumprider) ostin jo tänään, vaikka sitä tarttee vasta pulkkakelien jälkeen. :D Hipelöin samalla hoitolaukkuja. Vanha rikki ja haluaisin nyt sellaisen, jota vois mahdollisesti käyttää muuhunkin tarkoitukseen myöhemmin. Kaukalokin lähti melkein mukaan, ku oli hyvä tarjous, mutta maltoin vielä mieleni.

 
Ostin itse juuri Baby styles kaupasta, v. 2013, ABC design pramy luce, crispy yhdistelmä rattaat ja maksoi vain 299e ja ulkoasuun ja toimivuuteen olen ainakin nyt todella tyytyväinen. Saapahan nähdä, kun käyttöä tulee, kun lapsi syntyy, että miltäs silloin tuntuu :). Mutta ei ainakaan hinnalla ole pilattu :-) ja sain supertarjouksella sen.
 
Mä oon tutkinut tätä tuplaattaiden ihanaa maailmaa ja ei oo kyllä helppo päätös..ikäeroa tulee siis olemaan 1v8kk. Esikoisella nyt menossa ihana vaihe; ei haluaisi olla rattaissa ollenkaan kun osaa kerran kävelläkin. Hirveet heivarit saa useimmiten kun pitäs rattaisiin mennä, myös kun kotoa lähdetään. Muuten se ei oiskaan ongelma, mun puolesta saa kävelläkin matkat kun harvemmin meillä kiire on (ehditään pysähtyä ihmettelemään jokainen kivi ja kadunreunus) mutta kun on tuo koira ja sen ulkoilutus. Miehen työpäivinä meillä on yks pakollinen lenkitys ja siitä ei kyllä tuu mitään jos mimmi kävelee itse! Tuplat on siis välttämättömät kun koira nyt on ja pysyy () joten lenkit jatkuu...

Oon kallistumassa varmaan noihin Phil&Teds Navigatoreihin niin ne menis sitten (toivottavasti) loppuun asti. Ja ajattelin ostaa ihan uutena kun saavat sit palvella ainakin sen 3v. Mut hirvittävän vaikeeta tehdä lopullinen päätös!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mami1986, meillä kakkoselle ja kolmoselle odotettavissa sama ikäero, n.1v8kk ja painiskelen kans samojen kysymysten äärellä. Typy on innokas omin jaloin menijä, mutta ei useinkaan sinne suuntaan minne pitäisi ja muutenkin kaikinpuolin haastavaa olisi eteneminen typsyn tahtiin. Ja tosiaan myös rattaissa istuessaan meinaa polttaa kääminsä. Vaikea arvioida, muuttuuko tilanne tammikuuhun mennessä ja kuinka paljon. Ja selvittäisiinkö talvella alkuun pulkka&vaunut -yhdistelmällä. Tosin viime talvena ei täälläpäin paljoa pulkkakelejä ollut, joten senkään varaan ei voi jättää.

Rinnakkain istuttavia en ajatellut harkitakaan, kun oletettavasti käyttöä tulisi myös yksöisrattaina enkä halua mitään valtavia kaksoshyökkäysvaunuja. Pitäisi päästä tutkimaan vaihtoehtoja livenä ja typy mukana, niin varmaan vähän kirkastuisi vaihtoehdot.
 
Me kun käytiin liikkeessä tsekkaamassa niitä Phil&Tedsejä niin neiti ei suostunut tietenkään ollenkaan kyytiin mikä ei varsinaisesti helpottanut päätöksentekoa


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Me käytiin tänään koeajamassa taas vaunuja, tällä kertaa Emmaljungia ja Brioja. Briot karsiutui pois heti kättelyssä koska työntöaisaa ei saanut tarpeeksi alas missään malleissa. Tää mami ~150cm ei halua työntää vaunuja hartiat korvissa.

Emmaljungissa oli hyviä puolia mutta tuntuivat käteen liian isoilta ja koppa oli aivan liian raskas niissä malleissa jotka muuten miellytti. Meidän talossa ei hissiä ja asutaan 3.krs joten pitää olla kevyt kannella.

Tällä hetkellä nähdyistä eniten miellyttävät edelleen Gessleinin 3-pyöräinen malli isolla etupyörällä. Asfaltoiduilla teillä niillä tullaan ajelemaan ja kääntyvä etupyörä miellytti. Todennäköisesti ensi viikolla visiittiä ekaan liikkeeseen jossa niitä katseltiin ja mahdollisesti tilausta tekemään sitten. :)
 
Me käytiin tänään ostamassa emmaljungan city crossit, kun oli lastentarvikkeessa -20% mies on 180 ja ite 153, haaveilin ensin duo edgeistä tai duo s mallista, mutta nää nyt kotiutui vaikka ei ookaan niitä ilma renkaita mitkä oli mulle ne välttämättömimmät, täytyy noita vähän väliä kyllä ihailla, on ne kivat! Me asutaan hissittömässä talossa ja toi kantokoppa on niin näppärä irrottaa, että eiköhän tää ollu nyt se paras päätös :)
 
Onko pehmeä vai kova koppa parempi? Jossain luki, että pehmeä on talvi vaaville lämpimämpi ja kestää kasvua kauemmin?
 
Meillä on tossa nyt erillinen vaunukoppa sinne vaan makuupussin kanssa niin uskoisin pärjäävän :)
 
Meillä kans city crosseissa kova koppa. En halunnu sitä pehmeetä siihe ollenkaan. Makuasioita :) Mutta luulen että kovakoppa ois isompi ja menis kauemmin, mutta talvivauvalle varmaan riittää myöskin pehmeä, kun ratasosaan varmaan joutuu suht nopeesti siirtymään :)
 
Molempiin mahtuu ja molemmat lämpimiä. :) Makuasia. Ite tykkäsin enemmän pehmeestä ulkonäöllisesti :)
 
Kun käytiin vaunuja katsomassa, niin kysyin tuota vaunukoppa-asiaa: kumpi parempi talvivauvalle, kova vai pehmeä. Olin kyllä huomannut netissä, että mielipiteitä on yhtä monta kuin käyttäjää, eli taitaa olla enemmän urbaanilegendaa että pehmeä olisi parempi. Molemmissa on omat puolensa ja tärkeämpää miettiä käyttötarkoitusta. Jos joutuu kantamaan esim. kerrostalon alakerrasta kopan ylös, niin kannattaa valita sellainen minkä jaksaa hyvin kantaa ja mikä kulkee hyvin mukana. Tai että miten mahtuu säilömään kopan sitten kun sitä ei enää tarvi. Pehmeä menee pienempään tilaan mitä kova koppa. Ja pehmeää voi käyttää pitempään.

Mutta mulla kyllä iski silmään kovan kopan ulkonäkö enemmän mitä pehmeän. Olin miettinyt pehmeää kantokassia jo pitkään, mutta kun näin ne paikan päällä, en enää pitänytkään. Eli ihan makukysymys. Ja kyllähän jokaisessa on koko eroa. Ei kaikki kovat kopatkaan miellyttänyt. Talvivauvalle itse katsoin riittävästi tilaa (talvivaatetus toppapusseineen vie tilaa vaikka itse vauva olisi pieni kirppu siellä kyydissä).
 
Itseäkin miellytti kova koppa kotenki enemmän..
 
Mä kans tykkäsin kovasta kopasta heti enemmän mutta oon alkanu miettimään olisko se pehmee kuitenkin moni- ja pidempikäyttöisempi. Aluksi en pitänyt pehmeetä koppaa oikeestaan edes vaihtoehtona, mutta mutta...
 
Siksi mäkin tänne tulin kyselemään, kun aloin miettimään, että eihän mene nyt mitään ohi, vaik siksi, että silmää mielyttää :)
 
Meillä on Emmaljungan Duo Edget kovalla kuopalla ja esikoinen mahtui koppaan 8kk. Elo-huhtikuu. Koppa oli tilava ja lämmin talvella. Kovimmilla pakkasilla kopan patjan päälle mahtui lampaantalja ja poika makuupussissa hyvin. Toki me asutaan omakotitalossa niin ei tarvinnut koppaa raahata mitään portaita. Olis siihen hommaan ollu aika painava ja hankala kannettava.

Nyt tuplarattaiksi ostettiin Carenan Double Swing rattaat käytettynä. Halusin ehdottomasti vierekkäin olevat, isoilla lukittavilla pyörillä (talvella käyttöön) ja vauvalle piti saada koppa sekä erilliset kuomut. Toinen vaihtoehto olisi ollu Easywalkerit mutta päädyttiin halvempiin, koska ei voi tietää kuinka paljon niitä loppupeleissä tulee käytettyä. Koska heti keväällä ostetaan Emmaljungiin seisomalauta ja oletan, että silloin alle 2 v seisoo laudalla kiltisti :grin

Halusin vierekkäin olevat koska minusta on mukava että molemmat näkevät kunnolla eteenpäin, sitten kun vauvallekin otetaan istuinosa käyttöön ja jos tuplat ovat vielä silloin käytössä... Koppa oli minulle ehdoton vauvalle,että saa hänet kunnolla suojaan tuulelta ja tuiskulta. Puistossa kun tullaan kuitenkin joka pv käymään. Ja haluan nähdä vauvan koko ajan, koppa on työntäjään päin!

Työntäessä vaikuttaa todella kevyiltä, verrattuna esim.Emmaljungan tupliin joita olen kaverilla kokeillut. Kääntyvät pyörät auttavat paljon asiaa!
 
Meillä mahtu pehmeään tosi pitkään. Sehän siinä on hyvä, ku antaa periksi. Meillä siitä saa myöhemmin myös pussin eli lisätilaa tulee, kun aukaisee pääpuolen (ottaa kovikkeet pois).
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top