Vaunujen vertailua

Minullakin tilauksessa samasta paikasta baby mercit pöllökuoSilla ihana kuulla että hyvät !!! Vähän epäilytti , minulle esikoinen sama miehelle, ja syykin sama kalliit käytetyt kun halpikset sai 199 mitä sinä maksoit. Niistä ? Ja minkä värin valkkasit :) ?

Meillä oli nuo S3 plus malliset, ne maksoivat jonkin verran yli 250 euroa, ja niissä tosiaan oli turvakaukalosta lähtien kaikki mukana. Oranssi/tummanharmaa on meidän väri. Mies niihin ihastui ekana, ja hiukan niitä siinä tuumailtuani ihastuin väriin myös :D

Tässä tosi hyvä sivusto, missä paljon vaunuarvosteluja ja -vertailuja. Tosin ruåttiksi, että ei ihan kaikkee tajuu, mut onhan sitä vaiks googletranslator :) oppiipa ruotsia :) http://ombarnvagnar.com/

Me löydettiin käytettynä Teutonia Mistral S yhdistelmät. Loisto löytö! Mukaan tuli vaikka mitä; pieni ja iso paksu makuupussi, istuimeen aito lampaankarva, jonka voi laittaa myös kopan pohjalle patjaksi, aurinkovarjo, sadesuoja. Me lenkkeillään paljon hiekkateillä/metsissä ja asutaan maalla joten nää vaunut vaikuttaa tarpeeksi jykeviltä siihen tarkotukseen, mutta silti mahtuvat kasattuna autoon koirien viereen. Vaihdettavien etupyörien ansiosta kaupunkireissuille voi vaihtaa kääntyvät pikkupyörät eteen. Yksi huolenaihe taas vähemmän tämän ostoksen jälkeen :)

Me päädyttiin Tutek turran yhdistelmävaunuihin. Tahdottiin isot pyörät joilla on helppo liikkua joka maastossa. Ja tahdottiin mahdollisimman sukupuolineutraalit ja kestävät jotka sitten säilyvät muillekin tulokkaille jos sellaisia lisää siunaantuu. Vaunut toki maksoivat mustalla eco-nahalla 599€, joka tuntui aika suurelta sijoitukselta mutta toivotaan että kestävät. Nahan luvattiin ainakin olevan helposti puhdistettavaa ja kestävää. Kyseiset vaunut vaan taitavat olla tällä hetkellä kuumaa kamaa sillä ollaan ne kuukausi sitten tilattu eivätkä ole vielä edes maahantuojalla joka tiedustelumme yhteydessä ilmoitti olevansa niiden ainut maahantuoja tällä hetkellä ja toimittavansa ne muillekin jälleenmyyjille.

Mutta toivotaan että odotus palkitaan ja vaunut vastaavat tarpeisiimme täysin! =)

Jos jollain kokemuksia, niin hyvää kuin pahaa, niin kuulen mielelläni.. =)

Apua! Mä en oo vieläkään päättäny vaunuja saati ettiny hyvää tarjousta! Jos niis on noin pitkät toimitusajat nii eihän me saada vauvaa kotiin sairaalasta :D

Apua! Mä en oo vieläkään päättäny vaunuja saati ettiny hyvää tarjousta! Jos niis on noin pitkät toimitusajat nii eihän me saada vauvaa kotiin sairaalasta :D

Kyllähän vaunut siis varmasti yleensä ajallaan tulee ja monella on ihan viikon sisäänkin toimitettavia. Meistä vaan kumpikin rakastui täysin kyseisiin vaunuihin ja tilattiin. Toki tuo toimitus aika oli aika pitkä kun sivulla luki että 2-3 viikkoa mutta LA on vasta 1.12 niin meillä ei onneksi niin kiire edes vielä olisikaan. =)

Oletko millaisia vaunuja katsellut? Meillä oli vaihtoehtoina myös Brion Happy - yhdistelmät mutta alkoivat näyttää silmissä ei niin hienoilta kun oli noita Tutekkeja ihaillut.. =) Mutta ovat kyllä edulliset laatuun nähden ja erittäin sporttiset ja monikäyttöiset sekä saatavissa pehmeällä että kovalla vaunukopalla. Renkaitakin saa varaosina joten voi halutessaan ostaa lisäksi isommat ja kapeammat renkaat. =) Niitä on monellakin sivulla mutta vaunulassa taisi viimeksi katsottuna olla paras tarjous. =)

No miltäs ne vaikuttaa? Ootko löytänyt mitään puitteita tai epäkäytännöllistä? =)

Meillä myös tutekit odottaa käyttäjää. Tuossa makuuhuoneen nurkassa jo pari kk olleet ihailtavana:) Meillä mies ihastui vaunuihin ensin ja tuohon farkku kuosiin mikä meillä on ja minä heti niiden keveyteen. Jäi brio happyt toiselle sijalle vaikka olin jo ihan päättänyt että ne ostetaan :) mutta vielä ei ole kuin hyvää sanottavaa, saa nähdä sitten kun pääsee kunnolla käyttöön että ilmeneekö jotain nurisemisen aihetta :D

Onhan ne jykevät vaunut, otin isoimmilla renkaillakin :) itse kun olen tällainen salimamma niin saa olla vaunuilla kokoa, tykkään työntää! Turranit vaikuttaa tosi laadukkailta et ei mene säätöosat heti rikki. Ja kun tarkoituksena on ulkoilla koiran kanssa joka kelillä ja myös maastossa niin nuo isot kääntymättömät jämyt renkaat on ihan must! Kaupungillahan nuo vaunut on varmasti epäkätevät kokonsa puolesta, mutta nehän onki nätit vaunut ;) Korkeussäädettävä aisa on ihan huippu, ei mene selkä kipeeksi. Ja isojen renkaiden ansiostakin vaunukoppa on normaalia korkeammalla. Ainut miinus tähän mennessä on muovinen sadesuoja, jonka en usko kestävän pakkasta. Eli kirpparilta 5€ vaunuhuppu niin saa pyrykelille suojan :)

Mutta ennenkaikkea poikkeava ulkonäkö iski minuun, meillä on navy blue leather valkoisilla renkailla.

Äh, luulin jo ostavani käytetyt brio smilet, mutta taas joku ehti ensin. Ne olis vahvoilla ja emmalj viking/super viking. Tai sit käytetyt vanhat bogaboot.. Mä taas haluun kääntyvät etupyörät

Faline ja kesäkirppu, kiva kuulla! =)
Asun itse niin pienellä paikka kunnalla ettei täällä juurikaan laadukkaita vaunuja myyjä joten jouduimme tilaamaan ihan myyjien ennakkosuositusten mukaan ja vertailemaan ominaisuuksia ja käyttökokemuksia. =) Me kun jo alkuun päätimme että kaikki muu on käytettynä tervetullutta paitsi että turvakaukalo ja vaunut tahdomme uudet sillä kyseessä on esikoisemme ja kaukalon suositeltu käyttöikä on noin 5 vuotta niin riittää sitten toivon mukaan edes kahdelle ensimmäiselle jos niitä siunaantuu. Samoin ajateltiin myös että jos panostamme kerran kunnon vaunuihin niin saamme ne kestämään toivottavasti mahdollisimman pitkään ja että varaosia voisi olla tämän hetken malleihin vielä silloinkin saatavilla. Eli siis säästää ajattelimme sillä tavoin. =)

Tytsy78
Miten olisi tuollaiset? En toki tiedä missä asut mutta tuossa on edullinen setti sillä jo itse kaukalo + telakka maksaa 150 uutena niin siinä olisi vielä hyvät yhdistelmät ja toinen telakka mukaan.. =)
http://www.tori.fi/ita-uusimaa/Brion_Happy_Swivel_setti_kaukalolla_21461742.htm?ca=18&w=3

Vihdoin mekin saatiin tilattua vaunut! :p Emmaljungan mondial de luxet ja maxi cosin turvakaukalo. Kokemuksia maxi-cosin kaukalosta ? Meki valittiin vaunujen runko isoilla renkailla, koska lenkkeillään joka päivä maastossa ja liikutaan koirien kanssa.

Vihdoin mekin saatiin tilattua vaunut! :p Emmaljungan mondial de luxet ja maxi cosin turvakaukalo. Kokemuksia maxi-cosin kaukalosta ? Meki valittiin vaunujen runko isoilla renkailla, koska lenkkeillään joka päivä maastossa ja liikutaan koirien kanssa.

Sappura, kiitos. Happyt ei mahdu meidän hissin ovesta :( muuten ne olis tosi hyvät varsinkin talvi/lenkkivaunuiksi.

Kenelläkään emmaljungan vikingejä tai super vikingejä? Ne olis smilen kanssa nyt vahvoilla meidän harkinnassa. Just toi kapeus ja lyhyys on tärkeimmät rajoittavat tekijät tyhmän hissin takia.

Ostin tänään käytetyt baby jogger city select-sisarusrattaat kahdella istuimella, turvakaukalo-, makuukoppa- ja sadesuojalisillä mille tulee kovasti käyttöä kun esikoinenkin vielä alle 8kk. Vielä ei kokeilussa ollut kun ovat vielä toisella paikkakunnalla, onko kokemuksia kyseisestä merkistä? :)

Noniin elikkäs eilen tuli vaunut (Tutek Turran, Musta eco nahka).
Ekaks, vaunut olivat paketista käyttövalmiiksi laitettu noin 5 minuutissa ilman käyttöohjeita. Osat kiinnittyvät helposti runkoon mutta yhdessä. Eli lukitus ei suinkaan ole kuin telakoissa että kaukalo hakee lähes aina itse oikean paikan ja naks. Vaan molemmin puolin on katsottava että osuu kohdilleen just eikä melkein. Vaunun erittäin kookkaan koon takia tämä on hiukan vaikeaa yksin vaikka itse olen 175 cm kuntoilija (toki ehkä hiukan nyt kankea :wacky:). Mutta yleiskatsaus kun olivat koossa! VAU!! Aivan mahtavat, todella jykevät ja jopa minulle korkeahkot työnnettävät jos työntöaisa laitetaan ns. perusasentoon. Haju nahasta hieman erikoinen ei niinkään pistävä mutta ei myöskään samanlainen kuin uusissa tavaroissa yleensä. Vaunun kuomun kun laskee niin ulkopuolelle jäävät metalliset kiristimet jäävät pelottavasti tyrkylle.

Sitten kokeiltiin ratasosaa. Ööööö jotain taisi olla pakkauksen takia vielä erilailla sillä näyttivät todella hassuilta. Mutta kokeilemme vielä tänään ajan kanssa tarkemmin läpi. Ratas osa oli käytännöllinen 5-piste valjaat estävät lasta pujottautumasta roikkumaan rattaiden vierelle kuten tavallista. Ratasosaankin oli todella muhkea ja tyylikäs jalkapeite joka mahdollistaa sen että ratas iässä tarvitaan vaan talvilämpöpussi jos pusseja tahtoo käyttää ja peite ajaa kyllä asiansa muut vuoden ajat jos vaatetta on kuitenkin puettu riittävästi mutta peitteenä mahtava. Mutta yleisesti edelleen todella oudon näköiset varsinkin kasvot menosuuntaan päin (toisin päin ei vielä kokeiltukaan).

Sitten kaukalo. Meillä on varsinaisena kilpailutettuna ja vertailtuna kaukalona Brio Primo johon vertaisimme, ei siitä sen enempää! Tutekin kaukalo oli jotenkin sen näkönen että ei näyttänyt turvalliselta. Toki kaikki Suomeen hyväksytyt kaukalot joutuvat kaikki läpäisemään turvatestit ennen myyntilupaa mutta kaukalon reunat eli sivutörmäys suojat olivat onnettomat. Ja äkkiä ilman autoa katsottuna en oikein hahmottanut miten se oli kiinnitetty toki en myöskään vielä kokeillut että olisiko se käynyt Brion telakkaan mihin kuulemma lukittuu todella monikin kaukalo kuulemani mukaan. Kaukalo laitettiin pienillä lisäosilla kiinnirunkoon ja olikin erittäin kätevä mutta senkään kytkeminen ei ihan niin äkkiä käynyt että olisi vaan tökännyt vaan hieman piti sihtailla molemmin puolin kurkkien.

Jouduimme myös heti reklamoimaan lisää! Aiemmin siis jo kolminkertaistuneesta toimituksesta johon en ensimmäisellä kahdella kerralla saanut vastausta kuin että "Tuotteen toimitus aika on 2-3 viikkoa, kiitos palautteesta." Ööö joo niin mä tiedän osaan lukea mutta kun se oli jo mennyt ja tilaus oli edelleen tilana käsittelyssä ja lähinnä tiedustelin vaan että kun toimitusaika venyy niin saammehan vaunut silti varmasti. No kahden saman vastauksen jälkeen sitten sainkin kolmantena asiantuntevaa pahoittelua ja tässä vaiheessa oli tilauksesta jo yli kuukausi joten sain sitten vähän infoa että miksi vaunujen tulo kesti, pahoittelut edellisistä vastauksista jotka eivät vastannut kysymykseeni ja 100 euron lahjakortin. Mutta sitten eiliseen. Eli siis laatikoissa ei tullut mitään kuittia ei pakkaussisältöä eikä mitään muutakaan. Eikä sitä lahjakorttiakaan! Eli takuu kun on 2 vuotta niin olettaisin saavan siitä kirjalliset paperit mitkä tietenkin pitää toimittaa jos jotain ilmenee niin aina todisteeksi.
Lisäksi yhden renkaan lukitus oli rikki. Renkaan sai kyllä paikoilleen sen verran että saimme ne muuten kokeiltua mutta kovaa rallia ei pystynyt päästämään ja vauvaa en olisi uskaltanut sinne sen renkaan varaan laittaa. Uusi rengas luvattiin lähettää ja pistän rikkinäisen takaisin eli se hoitui. Mutta papereiden kohtaloa en vielä tiedä kun tajuttiin se sitten jo kun olin renkaasta ilmoittanut joten laitoin sen tänään lähettämääni sähköpostiin missä lähetin kuvat renkaasta.

Mutta siis eli vaunut olivat silti suurilta osin että ooooi vaaau tunteita herättävä mutta hiukan pieniä yksityiskohtia/seikkoja tosiaan oli joita pidin outoina/epäkäytännölisenä. Vaunuina silti erittäin tyylikkäät ja mahtavat! :grin

Niin ja lisäys vielä

Hoitolaukku oli pettymys. Ei veto ketjua, hieman pienen oloinen mutta tyylikäs ja helppo kiinnittää.

Muokattu viimeksi:
Sappura, ootko varma että lähetyslista tms. paperit ei olleet laatikon ulkopuolella, siinä missä on vastaanottajan tiedot? Meillä tuli turvakaukalo sillä tavalla laatikossa, että ulkopuolella oli kiinni liimattu "tasku", jossa oli lähetyslista ym. Sisäpuolella ei mitään papereita ollut.

Takaisin