Vaunujen hankinta

Tuikkis - En ole oikeastaan kokeillut.. täytyisi varmaan kokeilla koska muutoin pitää ostaa uudet. Varmaan siinä vaiheessa laitan mofan ostamaan hahaha Huomasin myös, että rengaat tyhjät niissä ja en saanut niihin ilmaa..lieneekö nekin rikki jo?

Me ollaan kyl katteltu ja meinattiin tilata Tutekin Turranit mut sitten kummisetä ilmotti et he hoitaa vaunujen hankinnat. Ei saa kuulemma stressta eikä kysellä. Sen tiiän et emmaljungat on tulossa. Toivon vaan et väritoiveet ja muut runkotoiveet on saavuttanu kummisedän korvat. :) vko 30 starttaa kohta et toivottavasti ovat ne jo tilanneet.

Me löydettiin vihdoin rmmaljungan city crossin pelkkä runko!! Jee!
Kotiin kuljetettuna 140€.
Mahtavaa ettei tarvinnut ostaa uusia, kun koppa ja ratasistuin ovat niin hyvässä kunnossa ja väri edelleen minusta paras! En tykkää yhtään mistään kukertavista tai vaalsin/pun- yhdistelmistä. Vaan tumma, simppeli ja tyylikäs :)

Myö hommattiin uutena Brion Hyppy yhistelmät ja hyvät on :) Malttamattomina ootetaan jo et pääsis niitä työntelee ♡

Onko kellään kokemusta valkoisesta väristä rattaissa? Kannattaako? Onko käytännöllinen sit kuitenkaan? Kun emmaljungalla on se valkoinen nahka mahdollisuus mutta emmin sitä kovasti, voiko se arjessa toimia? Tykkäusin kovasti itse siitä värinä vaunuissa mutta en tiedä uskallanko...

Ps. Oon siis uutena noita hankkimassa ja siksi voin värin valita itse..

Meiän naapurustossa liikkuu yks pariskunata valkosien vaunujen kanssa ja kyselin kerran et miten se väri on toiminu. Se sano et ei yhtään haittaa ja helppo pitää puhtaana. Olivat olleet vuoden käytössä ja näyttivät ihan uusilta. Kyseessä tutek turren valkoinen keinonahka

Valkoinen on ihana myös, mutta ei toimisi ikinä meidän käytössä. Olisivat mustat jo ekalla automatkalla, kun rattaita laitettaisiin autoon :)
Ja kun niissö sitte istutaan kuravastteissa ja kumppareissa ja varmaan saisivat osumaa kuraleikeissäkin.
Meillä kun vaunut/rattaat on aina mukana joka paikassa, kun en tykkää mistään matkarattaista enkä halua kaukalossa pitää yhtään enempää kuin on pakko, niin äkkiä ovat sen näköisetkin. Kylässä joutuu pyörävarastoissa yms säilyttämään, ja siellä jos jossain paskaantuvat pikavauhtia.
Tuttavaperheellä oli valkoiset ja kahden vuoden käytön jälkeen myivät uuden veroisina, joten käyttäjästä (ja käytöstä) kiinni :)

Olen itse kuullut nukutusrattaista...mutta mielestäni ihan vain rahan haaskausta.
Ihmettelen kovasti kun ystävälläni on kolmet rattaat eteisessä tukkimassa tietä. Yksi lapsi jo 7 v ja toinen 3 vuotias...en oikein ymmärrä mitä hän enää rattailla, saatika sitten noin monet.

Mä tulkitsisin sen niin, että jos asuu kerrostalossa, niin vaunu/pyörävarastossa on vaunut, joilla ulkoillaan, käydään lenkillä/kaupassa:otetaan mukaan kun lähdetään kylään tms. Ja parvekkeella on sitten ne "nukutusrattaat" joissa nukutaan päikkärit ja itse voi sitte touhuta rauhassa sisällä kun vauva nukkuu partsilla.
Mutta mitä ne tarkoittaa kaksosilla, niin en tiedä :)
Mä itse henk koht suosin yksiä kunnon rattaita (jos omaa hissin tai asuu alakerroksissa), jotka on mitoiltaan mahd pienet, painoltaan mahd kevyet ja joissa on kunnon renkaat. Vaunut jotka mahtuu takakonttiin, joissa voi nukuttaa, lenkkeillä säässä kun säässä, mahtuvat eteiseen, ja joilla voi lähteä kaupoille. Tällöin ei tarvitse monia ratassysteemejä.
Itse en pidä, vaikka lapset tärkeimpiä onkin, että koko asunto on täynnä vauvan peliä, rensseliä ja hilavitkutinta. Muutama kunnollinen perustuote, ei kilpavarustelua meille, kiitos :)
Isompienkin lasten roinat pyritään pitämään heidän huoneissa, ei leviteltynä joka paikkaan :)

Joo, ehdottomasti ropsit puolisolle innostuneisuudesta :D
Toisilla nuo nukutushommelit toimii.
Meillä ongelma tulisi siinä, kun olet lenkillä ja vauva nukkuu ja rattaat pitäisi jättää kellariin. Varmemmin meillä saisi vauvan vaunuissa nukkuvana siirrettyä parvekkeelle, kuin sylissä.
Tosin jos on vauva joka rappukäytävässä herää anyway, niin sittenhän sillä ei väliä.
Itse kerrostalossa ennen asuessani, sain hyvinkin vaivattomasti vaunut vietyä hissillä ylös ja työnnettyä parvekkeelle ja vauva nukkui antoisasti vielä tuntitolkulla.
Tosin mein vauvat ovat olleet hyviä päivänukkujia ja vähän huonompia yönukkujia :)

Citrus, mulle tuli mieleen, et voishan se toimiakin siinä tapauksessa jos kaksosilla on eri unirytmit. Sitähän ei voi ihan varmaksi tietää, että nukkuuko molemmat samaan aikaan tai jos toinen aina herättää toisen liian aikasin tms. Varmaan jos on identtiset, niin rytmi menee paremmin yksiin, mutta jos ei ole niin on sellanenkin riski olemassa. Työkaverilla on kaksostytöt, jotka ei ole identtiset. Toinen oli kovempi syömään ja nukkui pitempiä aikoja kuin toinen, joten se aiheutti vähän järjestelyjä, mutta alkuvaikeuksien jälkeen selvittiin aikatauluttamalla syömiset ja nukkumiset erikseen. Kertoi vielä tämä nainen, että ei muista ensimmäisestä vuodesta mitään... kertonee siitä miten raskasta voi olla kaksosten kanssa.

Meillä ei just sitä hissiä ole enkä ehkä jaksa kolmea kerrosta raahata vaunuja päivittäin, joten olin tosi tyytyväinen kun sain ilmaiseksi parvekevaunut. Rumat on mutta varmasti helpottaa elämää :) Omakotitalossa jos asuttais, niin kyllä yhdet vaunut riittäisi.

Monet kaksosten vanhemmat kertoo rukanneensa "väkisin" rytmit yhteen. Eli kun toinen syö, niin toinenkin herätetään heti perään syömään ja pidetään hereillä tarvittaessa toista, että saadaan nukkumaan edes hetki yhtäaikaa.
Mitenhän käytännössä mahtaa onnistua.. Toisilla varmaan hyvin, toisilla huonommin :)
Anopilla on kolmoset. Hänelle aina ajoittain nostan hattua täällä itsekseni :)

Joo. Mutta hyvin ne selvisi :) tai ainakin hengissä ;) 6 lasta yhteensä, joista mun mies vanhin.
Kolmoset on jo 24-vuotiaita ja anoppi vasta 52v. Kyllä sekin sanoo, että jos ei valokuvia olisi, niin väittäisi ettei ole kolmosten vauva-aikaa elänytkään..

Takaisin