Vaunujen hankinta

itse päädyin ora taiga vaunuihin. Olivat niiden omilla sivuilla tarjouksessa ja liikkeessä ei ollut vaihtoehtona kuin jovi Airit ja nekin 100e kalliimpana kuin mitä oran nettisivuilla vaikka oli liikkeen tarjoushinta.
 
Saatiin tutulta käytetyt Orat parvekevaunuiksi :) ja huomenna olisi tarkoitus mennä kaupoille tutustumaan tarjontaan.
 
Toissailtana tilasin ne vaunut ja tänään tuli kotiovelle. Hienoa palvelua :) Tilasin mukana hoitolaukun joka oli vain 10€ ja sadesuojan.
 
Ora Taigat meillekkin taitaa tulla. Ainoa mikä ärsyttää on se että haluaisin kääntyvillä etupyörillä, en vaan uskalla semmosia ostaa jos ei pääsekkään talvella sitten kulkemaan. Ora Jet 3in1 on ollu toisena vaihtoehtona mutta kun kellään ei tuntuisi olevan kokemusta siitä mimmoset on talvella.. jotkut sanoo että on oikeen hyvät koska on isot kääntyvät renkakat ja toiset sitte taas että ei millään pääse eteenpäin. Olisi myös hyvän kevyet niin jaksais nostella enemmänkin. Pöh. Onneks on vielä aikaa, alkaa vaan tuntua toivottomalta kun ei osaa päättään mitä haluaa.
 
Jos joku on Turun seudulla ostamassa ora taigoja niin mulla on 2012 ostetut taigat myynnissä :wink
 
Tykästyin Emmaljungan Vikingiin, kun ne on niin pienet, että mahtuvat hyvin ratikkaan ja bussiin, ja kääntyvät etupyörät voi vaihtaa talvipyöriin. Mutta saa nyt nähdä... Vielä pitäisi ainakin Gessleineja käydä katsomassa.
 
Täällä on nyt iso stressi pois harteilta, kun vaunut tuli hankittua. Menin ostamaan Brion Happyja alennuksesta, mutta värivaihtoehdot oli surkeat, enkä tykännyt siitä materiaalista. Lisäksi mua epäilytti miten ne mahtuu meidän auton takakonttiin, vaikkei meidän auto onkin ihan tavallisen kokoinen. Sitten yhdessä liikkeesä jo ihastuin Britax Affinityihin, ne vaikutti tosi näppäriltä, menee pieneen tilaan ja kaukakon sais niihin helposti kiinni.

Mutta matkaan tarttuikin sitten Dorjanin vaunut, jotka on todella kauniit, isopyöräiset, metallikorilla, hoitolaukulla ja niissä saa selkänojan nostettua pystyyn, joten ne menee varmaan pari vuotta, vaikkei olekaan siis yhdistelmävaunut. Ja kuulemma ei pitäisi Suomessa tulla toisia samanlaisia vastaan! Lisäksi ostin Britax B-Agile 4 matkarattaat ja Britaxin turvakaukalon, jonka saa näppärästi kiinnitettyä noihin matkarattaisiin. Ja tietty telakka turvakaukalolle. Koko paketti maksoi 870 € ja oon kyllä tosi tyytyväinen ostoksiini. Kuvittelen ainakin tehneeni hyvät valinnat! :grin
 
Me haettiin ystävän luota eilen reilu vuoden käytössä olleet Geisslein F6:t. Uskon että ajavat asiansa ihan hyvin, en hirveästi jaksanut päätäni vaivata asialla. Saatiin hyvään könttähintaan vaunut, kaukalo telakoineen ja laatikollinen vaatteita:)
 
Meilläkin on nyt tämä iso ostos tehtynä :) Päädyimme Gessleinin F4-vaunuihin. Ovat mukavan kevyet ja kapeat. Paljonhan ne maksoivat ja vielä piti ostaa talvipyörät lisäksi. Saatiin onneksi vähän alennusta, ja Ruoholahden Vaunuaitassa oli aivan ihana palvelu :)
 
Mites te, jotka olette ostaneet vaunut uutena, aiotteko pestä niiden pestävissä olevat tekstiilit ennen käyttöönottoa? Itse olen vähän kahden vaiheilla, kun ei noissa mitään voimakasta kemikaalinhajua ole mutta toisaalta olisi kiva, ettei vauva joutuisi sitä vähääkään haistelemaan. Omasta mukavuudenhalustahan tässä toki pohjimmiltaan on kyse, kun en ole heti ryhtynyt tuumasta toimeen :smiley-chores011
 
Ei mulle tullut asia edes mieleen, ennenkuin luin sun tekstisi :eek: Jotenkin ajatellut, että eihän se vauva kuitenkaan suoraan ole vaunun tekstiilejä vasten...
 
Citrus, ei onneksi olekaan ja lisäksi ulkoilmassahan niissä vaunuissa yleensä ollaan, joten ehkä olen vain vähän hysteerinen :wink Johtuu varmaan siitä, että itseäni inhottaa kaikenlaiset kemikaalinhajut. Ja nythän ne tuntuu entistä ikävämmiltä, kun hajuaisti on herkistynyt.
 
EU.ssa ei käsittääkseni saa lastentarvikkeisen kankaita käsitellä millään kemikaaleilla tai säilöntäaineilla. Kannattaa toki tarkistaa vielä vaunujen valmistajalta. :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä ajattelin pestä, koska noi meidän vaunut ainakin haisee aivan kammolle. En tiedä, mistä kangasosat ovat mutta käsittääkseni Briot on tehty Kiinassa, mikä ei ainakaan lisää luottamusta kemikaalittomuuden suhteen. Vois tietty selvittää noi kankaat ensin ja katsoa, josko ulkoilutus/ tuuletus poistaisi haisuja.
 
Mullakaan ei ollut edes käynyt mielessä että ne pitäis pestä! Ei ne kyllä haise juuri millekkään.. Ehkä ne silti tuulettaa vois ainakin. Emmaljungat on meidän vaunut.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meidän vaunujen ohjekirjasta löytyi maininta öko-tex 100 -standardista ja myyjä katsoi jostain, että tekstiilit olisi Euroopasta peräisin. Ehkäpä uskaltaisin skipata pesun, jos haju tuntuu hälvenevän.
 
Itse sain nytten vihdoinkin tänään päätettyä mimmoset haluan ja menin ja ostin Ora Jet 3in1 vaunut farkkuharmaana. Aaaaaivan ihanat. Ei silti mullakaan käyny mielessä että tarttis pestä kun on uudet.. ja noi on suomalaisetkin. Käsittääkseni suomessaa tehdyt mutta olisi varmaan hyvä tarkistaa. :D Nyt kun vielä saisi tuon pienen pienen nyytin ulos niin pääsis kärryttelemään. :) Johtuu varmaankin hormooneista mutta tuntuu siltä kun olisi ikävä tota lasta vaikkei sitä oo ikinä nähnykkään. :D
 
Uus-vanhat vaunut jekkuilee...Eilen kun muutettiin vaunut uuteen asuntoon minulla kesti 5minuuttia saada vaunut kasaan ja 1minuutti saada se käsituki alas asentoon. En mä millään voi alkaa tommoisia juttuja joka kerta kun pitäisi jonnekin liikkua. Morrr
 
Takaisin
Top