Vaunujen hankinta

Mua vähän ahistaa tämä vaunujen hankinta, kun niitä malleja ja merkkejä on niin paljon! Se on kallis ostos ja siihen on sitten melkeinpä tyydyttävä, minkä ostaa. Mulla ei ole mitään käsitystä minkälaiset niiden pitäis olla ja kun on vielä niin vaikea kuvitella elämää vauvan kanssa.... Mun ihana äiti lupas ostaa meille vaunut, vaikkei sen todellakaan olis tarvinnut, mutta kuulemma haluaa osallistua! :Heartred En vielä tiedä antaisko sen ostaa mitkä tahansa vai haluanko osallistua niiden valintaan. Briot ne varmaan sitten olis. :)
 
mulla oli ihan sama juttu felia esikoisen kanssa. Olin ihan pihalla vaunuista ja sitten kävi niin että päätös tehtiin mun puolesta kun sain serkulta gesslein vaunut 50€. Kolmella lapsella olleet mutta täysin ehjät ja siistit. Sitten niihin tykästyi, ovat kyllä olleet hyvät mutta nyt kun kaksos/sisar rattaita etsin, haastattelin ystävä mammat lähipiiristä ja vauvakahvilasta ja kävin ainakin neljässä lastentarvike kaupassa paikan päällä itse toteamassa mallit. Näin päädyin emmaljungaan, mä haluuun just ne :) ja ihana äiti lupasi myös sponssata vaunut joten olen kyllä hurjan tyytyväinen ja onnellinen. Anyway, käy siis konkreettisesti katsomassa ja kokeilemassa erilaisia vaunuja ja lue huolella täällä jaetut vinkit, voisin allekirjoittaa niistä jokaisen! Ne on just niitä käytäntöä helpottavia juttuja. Itse en enää näin jälkiviisaana antaisi muiden päättää mun puolesta...
 
Meillä on matkarattaat noilla kääntyvillä etupyrillä, ja äsken tuolla hiekkatiellä ja nurmikolla niitä työnnellessäni totesin taas, ettei ne tänne meidän pihaan vaan kertakaikkiaan sovi! Menevät ihan minne sattuu ja jäävät jumiin kun rengas on poikittain.. Ovat siis ihan ok käyttää asfalttilla, mutta ei tosiaan tänne maatalon pihaan suunnitellut ollenkaan.
Nyt jäinkin sitten pohtimaan, kun varmaan siskolta oltaisiin tosi edullisesti saamassa kaksosrattaat missä paikat vierekkäin, että otetaanko, kun niissäkin oli ne kääntyvät pyörät....?
 
sama juttu, noissa mitä itse nyt suunnittelen hankkivani on sama ongelma.. Mutta mietin Että se on kuitenkin pienempi pahe kuin moni muu mikä niissä on sitten taas paljon parempaa, etenkin kun asun rivitalo ympäristössä jossa Suht paljon asfalttia... Lumi, sohjo Ym voivat kyllä myös hankaloittaa noilla pyörillä menoa mutta aattelin silti purra sen verran hammasta että saan sitten monta muuta parempaa ominaisuutta... Vähä kyllä mietityttää vieläkin mutta kai Se pakkokin sitten on jos ei muuta yhtä hyvää muuten löydä.. Katsotaan miten käy :)
 
Eikös niitä kääntyviä etupyöriä saa lukittua? Meidän matkarattaista saa (gragot) ja luulisi että ainakin emmaljungista saa. Mä oon kuullu että sisarusrattaissa noi kääntyvät etupyörät olis ihan kätevät, koska tuppaavat olemaan kookkaita ja raskaitakin "laitoksia" työntää.

Mä en osaa yhtään päättää minkälaiset sisarusrattaat tahdon.... Käytettynä kuitenkin ostettava, ei ole varaa uusiin. Toisaalta tekisi mieli pärjätä ilman, mutta ei kai Se oo mahdollista... mies kun on töiden takia paljon poissa ja arjen pyörittäminen jää mulle. Ja kun on sitten noi koirat joiden kanssa pitää 3 kertaa päivässä mennä ulos ja lenkille. Eikä esikoinenkaan ole alkuvuodesta kuin 1 v 4 kk eli miten lie selvittäisiin muuten esim 1 h lenkistä tai esim 5 km...
 
Meillä on jo rattaat. Minun äitini osti Brion käytety rattaat aikoinaan, että mummolassa oli yhdet varalta. Mutta ne on kyllä aika vanhat ja hieman kämäiset. Yritetään käyttää niitä nyt ainakin ensimmäisen vauvan kohdalla. Mua tosin kiinnostaisi Mamas and Papas tai sitten Emma Ljung vaunut ihan uutena. :) Ne on vain niin kalliita.
 
Kenelläkään kokemuksia/kuulemuksia http://preeco.fi/kunert-lastenvaunut/5004-lastenrattaat.html ? On edulliset ja vaikka minkälaista kangas kuvioo, väriä yms... ja aika siroilta näyttävät. :)
Mietiskelin tässä, että jos hinta-laatu suhteeltaan löydän kivat vaunut niin ilmanmuuta ostan, mutta vähän kuumottaa lähteä tuolta nyt ostamaan, kun pelko takamuksessa että ovat ihan "pirkkalaatua"
Aikaaaikaa etsiskellä, mutta ajoissa haluan olla kyllä liikenteeessä....

Mielipiteitä, jos nyt sattuis ajatusta kyseisestä vaunusta nousemaan!! :anyone
 
Hankin esikoiselle aikoinaan, kun halvalla sain, Espritin vaunut. Varmaankin olivat poistomyynnissä, kun niin halvalla lähtivät, enkä ole muilla samanlaisia nähnyt. Osoittautuivat tosi hyviksi! Isot ilmatäytteiset renkaat, heittovarsi, irrotettava lämmin kantokoppa, hyvät säädöt ja tilava tavarakoppa alla. Menevät tosi pieneenkin auton tavaratilaan, kun renkaat saa myös irrotettua. Niissä on myös hyvät jouset, että voi vaikka juosten työntää ja ne saa muutettua rattaiksi parilla napsautuksella! Nyt kaivoin ne varastosta esiin ja vähän oli homepilkkuja tullut. Irrotin kaikki irtoavat kangasosat ja pesin. Home lähti, mutta nyt en tiedä miten saisin taas kaikki osat takaisin paikoilleen... Ehkä tuo aviomies voisi taas näyttää miten fiksu se on.
 
Meillä on esikolla ollut käytössä emmaljungan käytetyt rattaat ja oon tykänny! Harmittaa kun ne nyt pitää laittaa pois ja ruveta katteleen tuplarattaita. Taas aivan uusi oma maailmansa mistä ei mitään tiedä...
 
Onko kelläkään kokemusta preeco.fi sivustosta ja sen tarjoamista vaunuista? Todella laadukkaan oloisia vaunuja kaikkine turvakaukaloineen edullisesti. Jopa 200 eurolla. Vai onkohan liian hyvää ollakseen totta :D

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Itsekin kiinnostuin Kunertin vaunuista, kun tuolla preeco.fissä kävin kurkkimassa. Niiden Romanticit olisi aika söpöt eikä hintakaan päätä huimaa. Muutkin mallit näyttävät melko miellyttäviltä. Aika vähän löytyy mielipiteitä ja kokemuksia suomenkielisenä netistä, ilmeisesti Kunerteja ei ole myyty Suomessa vasta kuin noin vuoden ajan. Pitänee etsiä käyttäjäkokemuksia englanniksi.

Aika vahvasti kuumottaisi hankkiä bränikät vaunut vauvalle mutta ei oikein ole halua laittaa sitä 700+ euroa niihin. Voiko alle kolmensadan muka saada mistään kotoisin olevia vaunuja uutena? Vallan ihmettelen noita Kunertien hintoja, mutta ilmeisesti ovat olleet jo kauemmin ainakin Euroopan markkinoilla.

Onneksi on tätä vaunuasiaakin vielä aikaa pohtia ja vatvoa.
 
Hanskimus: Niitä juuri itsekin katselin ja mietityttää hintalaatusuhde. :D tuleeko laitettua rahaa hukkaan vai saako laatua halvalla. Houkuttelee ne silti enemmän ku käytetyt briot tai emmaljungat ja uusiin merkkikärryihin ei raaski sijoittaa montaa sataa :D

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Minulla ei ole tietoa noista mainitsemistanne vaunumerkeistä. Luottaisin kuitenkin itse ennemmin vaikka niihin käytettyihin, tunnettuihin merkkeihin (jos siis en saisi käyttökokemuksia luotettavalta taholta näistä ei-niin-tunnetuista) koska tiedän, että noihin tunnettuihin merkkeihin toimii huollot, on saatavilla varaosia tarvittaessa, ja ainakin Emmaljungia kun voi uudistaa ihan miten vaan! Saatan tietysti olla vähän puolueellinen, meillä siis tosiaan nyt neljännelle lapselle tulossa käyttöön Emmaljungat, ja edelleen ne vaan käy ja kukkuu! :p
 
Komppaan puaprua. Vaikka vaunut voi olla kalliit, niitä kuitenkin tulee käytettyä kokoajan. Niitä joutuu purkaan ja kasaan, siivoon, peseen ja vetään ja työntään, plärään kelissä kun kelissä, rappusissa, hisseissä sun muualla. Näihin kannattaa oikeasti panostaa!! Muuten ne ärräpäät ei ole sen muutaman satasen arvosia kun kokoajan vituttaa seikkailla huonojen vaunujen kanssa.. toki en sano että nuo niin huonot olisi kun en ole niistä ikinä kuullutkaan. Olisi kuitenkin kaikista tärkeintä nähdä ne livenä ennen osto päätöstä!
 
Joo, toi livenä näkeminen on yksi iso asia myös, miksi epäilyttää noi Kunertit. Jos ne on ihan lörpylät niin eihän sellasilla mitään tee. Olisi muutenkin hyvä päästä vähän koeajamaan vaunuja ennen ostopäätöstä. Täytynee käydä jossain vaunukaupoissa vähän tutkimassa tarjontaa ja miettiä sitten uudestaan.

Lisäys: Tulipa myös mieleen, että voishan sitä ostaa pelkät vaunut aluksi ja katsella niitä rattaita yms. sitten myöhemmin. Tää vaunuasia on kyllä ahdistava. Yhdistelmät aiheuttaa vain olon, että pitäisi muka heti löytää se itselle sopiva malli, jonka on "pakko" kestää sen kolme vuotta vähintään ja mahdollisesti seuraavakin lapsi. Vaihdetaanhan autoakin, jos se ei olekaan hyvä. Miksen voisi sitten vaihtaa vaunujakin. :) Mä taidan ulkoistaa tämänkin asian miehelle ennen kuin lähtee järki näistä pohtimisista... :grin
 
Muokattu viimeksi:
Kannattaa kyllä käydä kaupoissa livenä kokeilemassa ja kyselemässä myyjiltä mikä olisi teille paras vaihtoehto, vaikka olisikin ostamassa käytettyjä :) Musta oli niiiiiiin huojentavaa kun sai myyjiltä apua päätökseen ja kun käytiin käytiin vaunujen kasailut ja purkamiset yms läpi. Emmaljungiin mekin sitten päädyttiin loppujen lopuksi :)
 
Esikoiselle hankittiin alle vuosi sitten tuliterät Emmaljungan edget Classic rungolla, suosittelen! Nyt pitäis alkaa tuplia kattelee.
 
Saatiin kavereilta vanhat Brio combit.
Matkarattaiksi ajattelin Britax B-Agile 4 rattaita. Onko kokemusta?
 
Emmaljungissa on se hyvä puoli että säilyttävät melko hyvin jälleenmyynti arvonsa ja monet ovat valmiita ostamaan käytetyt emmaljungat, mutta ei niinkään muita merkkejä... :) Eli siis jos vaikka maksaakin 1 000 emmaljungista ja myy ne 500-700 eurolla myöhemmin, niin eihän sitten emmaljungienkaan hinnaksi jää kuin 300-500 euroa :)
 
Takaisin
Top