Vaunujen hankinta

En varmaan osaa arvostaa laatua, mutta koen kanssa että käytetyssä ei hinta ja kunto kohtaa. Vaikka olisi kuinka emmaljungaa. :D toki käytetyn hintaa pitää korkeella jo ovh. En itsekkään ilmaiseksi luopuisi. :D

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
täällä onki tosi kiva rattaita katella ku ei ol näkyn ku käntyvillä pyörillä ja nehä toimii tosiaa ku unelma iha varmast sora ja hiekkatiellä, esikon aikana mulla oli yhes vaihees kääntyvillä pyörillä ja hermot kyllä meni ku menet pois asfaltilta tai oot lumihangessa. kyllä se on paras vaa jotenki yrittää löytää kääntymättömillä renkailla näihi maastoihi missä asun ei siitä muuten tul mitää mut kaupoissa oon nähny vaa muovirenkaisia eli ei tul kestää kauaa jos haluaa alkaa kävellä kunnolla.
 
Käytiin miehen kanssa tänään liikkeessä katsomassa matkarattaiksi niitä Britax B-Agile 4- rattaita.
Oli hyvät ja varattiin jo omat! :smiley-angelic003
 
Täälläki aaaaivan hukassa. Oon kuullu että Orat olis hyvät talvella? Ora Jovit Air:it on ollu lähinnä mielessä kun tuntus olevan suht kapeat ja muutenki täyttää aikalailla kaikki vaatimukset mitä oon tähän asti osannu vaatia. ;D Kuulema kulkee hyvin lumessa ainaki ja on lämpimät kankaat. En vaan osaa yhtään päättää. Mullakin kävi mielessä tuo että ostais ihan vaan vaunut nytten ja sitte rattaat kun niitä rupeaa tarvitsemaan, ei tuntuis niin "lopulliselta". :confused:
 
Me mietittiin paljon millaiset vaunut hankkia, kaikilla tuntuu olevan ne omat suositutkset..ketä kuunnella?
Päädyttiin sitten hankkimaan saksalaiset Hartanin vaunut käytettyinä Huuto.netin kautta, myyjä asui tässä aika lähellä meitä niin meni sitten hyvin noudon kanssa. Hartaniin päädyttiin kaverin suosituksesta ja kyllä se ulkonäkökin siinä painoi, koska vaunut on niin kauniit! Valkoiset kaunokaiset. Oikea hinta näille olisi ollut lähemmäs 1000€ mutta saatiin nyt sitten 400€:lla, kun ovat käytetyt (tosi vähän kylläkin). Kaupan päälle tuli mm. valkoinen nahkainen hoitolaukku, hyttyssuojaa ym.
Lisäksi pitäisi vielä hankkia matkarattaat.

Jos joku kiinnostui Hartaneista, niin Muksutalli myy niitä hyvin http://www.muksutalli.fi/epages/muk...-11092-82726-1/Categories/Lastenvaunut/HARTAN

:)
 
Meille on nyt sitten Emmaljungan Citycrossit citykopalla varattuna ja huomenna käydään hakemassa. :) Niihin päädyimme, tai minä päädyin. :wink Miehelle ois kelvannut jotkut halvemmatkin... Lupasin maksaa isomman osan niin säilyy päätäntävalta. :grin Nuo vaunut kun on mulle "se juttu". Ihan nätit ois Brion vaunutkin ollu, mutta tarjouksessa oli vain musta väri enkä siitä tykännyt. Ja normaalihintaiset oli sitten jo samaa hintaluokkaa noiden Emmaljungien kanssa. Emmaljungat oli poistuvia malleja/värejä niin sai vähän alennusta.
 
Me käytiin tänään ekan kerran testailemassa vaunuja liikkeessä. Brion Go tai Go nextit olis tällä hetkellä kärjessä. Myös Oran Saaga-mallia ollaan katseltu netissä mutta niitä ei tuolla ollut. Ensi viikolla jatkuu taas tutkimimen ja testaaminen. :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Tehtiin tänään kaupat käytetyistä Emmaljungan cerox sport-rattaista ja niihin kuuluvalla quadrolift-kantokopalla. Ovat olleet useamman vuoden käytössä, mutta ihan uskomattoman hyvin pidetyt. Tyytyväinen olen kauppoihin kyllä!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Me ostettiin eilen Teutonia Funit käytettyinä, 150e. Pehmeä kantokoppa saatiin tutulta ilmaiseksi. Sen näkee sitten käytännössä, ovatko toimivat ja tuleeko piankin jotain vikoja renkaisiin tms, kun ovat 5 vuotta vanhat yhdellä lapsella käytössä olleet rattaat. Liikkeessä käytiin kattomassa Teutonioita ja ihastuin Be You -malliin, joka oli tosi siro ja näppärän tuntuinen, mutta hinta ei ollutkaan niin näppärä: n.1200e runko+pehmeä koppa. Fun tuli hyvänä kakkosena, joten uskalsin ostaa ne käytettyinä. Nytpä ei tartte enää pähkäillä kärryjen kanssa...
 
Me laitettiin tilaukseen Brion Go:t, kun olivat alessakin (699,-) ja mukaan saatiin kopan ja ratasosan lisäksi maasto-/talvipyörät sekä jalkapeitto. Vaunut tulivat hieman kalliimmaksi, mitä oltiin alunperin ajateltu mutta odotukset on kovat, että kestävät useamman vuoden käyttöä. Säästetään sitten muissa jutuissa enempi.
 
Anteeksi huutelen tuolta toisesta ryhmästä :) Pakko kysyä, mistä saa noin hyvään tarjoushintaan (699) Brio Go:t? Ne täälläkin kiikarissa...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Me tarvittais emmaljunga city crossiin pelkkä runko. Tahtovat olla kiven alla. Uutta runkoa en viitsi ostaa (maksaa melkein saman, kuin mitä maksais koko helahoito. Ja kun tämä on meidän viimeinen vauva, niin uusia ei ole järkeä hankkia. Koppa ja ratasosa on nimittäin hyvässä kunnossa vielä :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Siskolta olin saamassa ilmatteeksi jovi air rattaat. Mutta näin yutullani el-jot tessa vaunut joissa on todella isot renkat olikohan halkaisija 35,5cm hyvät säällä kukn säällä ja maastossa kuin maastossa. Hinta tällä hetkellä tarjouksessa n 350e :) taitavat mennä tilaukseen. Haluisin ne mustana mutta kesällä voisi olla aika kuuma joten alan olla begen värin kannalla :)

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app
 
Vaunut on kyllä ollu yks iso kirosana tässä viime päivinä. Löysin mieluisat vaunut tori.fi:stä mutta ne oli 250km päässä ja sopivasti mun isän lähellä. Pyysin sitten isää tarkistamaan ne ja ostamaan jos on hyvät. Isä sieltä ilosena soitti että on ne ostanut joten siirsin rahan hänen tilille ja viikon päästä hain ne. Noh.. ensinnäkin ne ovat homeessa, kuomu ei pysy ylhäällä, renkaat kulunu olemattomiksi (oletan että vaikuttaa talvella jäällä) ja väri oli kaukana beigestä. Tästä toivun siis vieläkin.
Toiset vaunut oli myös kaukana joten tällä kertaa viisastuneena pistin siskoni asialle ja innoissani olin kun hän soitti että näyttää oikeen hyvältä ja kaikki toimii, lähetin siis rahat tilille. Menee 5min niin sisko soittaa että ei ostanutkaan niitä koska heittoaisa oli hajonnu. :D Nytte ehkä jo vähän naurattaa tämä oma hyvä tuurini.
Toiseen asiaan, mitenkä noi kolmerenkaiset missä on kuitenki isot renkaat ja ne saa lukittua? Toimiiko yhtään talvella? Jos vaan jollakin on niistä kokemusta niin kuuntelen mielelläni hyvät ja huonot puolet. :)
 
Ei ole mekään löydetty vielä! Parit on ollu, mutta ovat hevonkuusessa ja myyjä ei suostu lähettämään.
Mä pärjään ilman pinnistä, sittereitä ja hoitopöytää, mutta ilman vaunuja mä en pärjää! Ne pitää olla, kun synnäriltä kotiudutaan!!!
Onneksi on vielä aikaa!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Me tilattiin brion smilet ja nyt odotellaan niitä saapuviksi. :) Oon todennut siskon poikaa työnnellessä ne juuri meidän tarpeisiin sopiviksi. Vaunut onkin lähes ainoa asia, jotka olen uutena hankkinut, sillä en uskonut osaavani tarkistaa käytetyistä kaikkea tarpeellista, kuten näitä home ym. juttuja ja lisäksi liikun paljon vaunujen kanssa sekä lenkkeillen että kaupungilla, joten halusin sitten varmasti hyvät.
Vähän hinta (585€) hirvitti, kun kuitenkin kaiken muun olen saanut ostettua yhteensä pienemmällä rahalla, mutta onneksi äiti ainakin lupasi avustaa parilla sadalla ja varmasti appivanhemmatkin antavat niihin jonkin verran :p
 
täällä ei olla viel ees käyty mitää kattelemassa, mies tietää kyllä millaset haluan mut ärsyttää ku niihi ei voi täällä koskea eikä kokeilla miten liikkuu ja onko hyvää laatua ku sit pitäs ostaa ne samantien (tän maan tyyli). josko luotan iha mieheen asiassa, näytän kuvan ja selitän millaset pitää olla renkaat, aisa jne ja tietty väri.
 
Takaisin
Top